Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
boxfm

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door boxfm » 07 jan 2017 13:38

Tof dat Ben Liebrand naar Radio10 gaat, maar vind het persoonlijk jammer dat ze de kans niet aangrijpen om de programmering verder uit te bouwen. In plaats van een plekje in het programma van Sven, had het mooi geweest als Ben zijn eigen programma kreeg. Bijvoorbeeld 22-23 uur een nieuw uur In The Mix, 23-00 uur de herhaling van vorige week. Zo hebben ze direct op zaterdagavond een volle programmering tot 00.00 uur.

Verwacht overigens dat de programmering van Radio10 nog wel verder uitgebouwd gaat worden. Lindo Duvall doet nu in het weekend 8-12 uur. Hij heeft afgelopen tijd tijdelijk de ochtendshow op 100%NL gepresenteerd. Na jaren ook bij Radio Decibel te hebben gezeten, is hij daar nu gestopt. Zou mij niets verbazen als hij op Radio10 doorschuift naar doordeweeks, om bijv 21-00 uur de Top4000 Classics te gaan presenteren.

Radbi

Bericht door Radbi » 07 jan 2017 15:59

boxfm schreef:Tof dat Ben Liebrand naar Radio10 gaat, maar vind het persoonlijk jammer dat ze de kans niet aangrijpen om de programmering verder uit te bouwen. In plaats van een plekje in het programma van Sven, had het mooi geweest als Ben zijn eigen programma kreeg. Bijvoorbeeld 22-23 uur een nieuw uur In The Mix, 23-00 uur de herhaling van vorige week. Zo hebben ze direct op zaterdagavond een volle programmering tot 00.00 uur.

Verwacht overigens dat de programmering van Radio10 nog wel verder uitgebouwd gaat worden. Lindo Duvall doet nu in het weekend 8-12 uur. Hij heeft afgelopen tijd tijdelijk de ochtendshow op 100%NL gepresenteerd. Na jaren ook bij Radio Decibel te hebben gezeten, is hij daar nu gestopt. Zou mij niets verbazen als hij op Radio10 doorschuift naar doordeweeks, om bijv 21-00 uur de Top4000 Classics te gaan presenteren.
Voor 100% met je eens tav Ben Liebrand en Lido Duvall!!

Persoonlijk vind ik het half uurtje van Liebrand ook weinig en weggestopt. Maar aan de andere kant is de combi met Sven een geweldige mix. Of moet ik zeggen en het omkeren: de mix met Sven is een geweldige combi haha :-).
Vermoed wel dat Liebrand in de toekomst nog zal uitbreiden.

Heb het vaker aangegeven: een goede DJ als Lindo verdient meer en beter. Laat een frisse wind waaien door hem bijv. op de dag (bijv. op het tijdstip van Diergaarde) te plaatsen.

Langzaam komt alles op zijn plek bij R10, alleen die BAGGER nieuwe ochtendshow verpest het!! :-(. Kan het niet vaak genoeg zeggen.

Patrick03

Bericht door Patrick03 » 07 jan 2017 17:07

Radbi schreef:
boxfm schreef:Tof dat Ben Liebrand naar Radio10 gaat, maar vind het persoonlijk jammer dat ze de kans niet aangrijpen om de programmering verder uit te bouwen. In plaats van een plekje in het programma van Sven, had het mooi geweest als Ben zijn eigen programma kreeg. Bijvoorbeeld 22-23 uur een nieuw uur In The Mix, 23-00 uur de herhaling van vorige week. Zo hebben ze direct op zaterdagavond een volle programmering tot 00.00 uur.

Persoonlijk vind ik het half uurtje van Liebrand ook weinig en weggestopt. Maar aan de andere kant is de combi met Sven een geweldige mix. Of moet ik zeggen en het omkeren: de mix met Sven is een geweldige combi haha :-).

Heb het vaker aangegeven: een goede DJ als Lindo verdient meer en beter. Laat een frisse wind waaien door hem bijv. op de dag (bijv. op het tijdstip van Diergaarde) te plaatsen.

Langzaam komt alles op zijn plek bij R10, alleen die BAGGER nieuwe ochtendshow verpest het!! :-(. Kan het niet vaak genoeg zeggen.
De nieuwe ochtendshow van Radio 10 is niet jouw persoonlijke voorkeur. Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld een hekel aan RTL Boulevard hebben. Het programma RTL Boulevard brengt gezelligheid op televisie, met roddels en babbeltjes. Je kunt de nieuwe ochtendshow van Radio 10 daarmee vergelijken. Dat programma's met roddels en shownieuws toch aanslaan bij het publiek is inmiddels wel bewezen, omdat shownieuwsprogramma's al heel lang bestaan. Voor de mensen die walgen van shownieuws en roddels zijn er genoeg alternatieven, bijvoorbeeld Radio Veronica met minder gepraat en meer muziek, of anders Sky Radio.

Radbi

Bericht door Radbi » 07 jan 2017 18:17

Patrick03 schreef:
Radbi schreef:

De nieuwe ochtendshow van Radio 10 is niet jouw persoonlijke voorkeur. Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld een hekel aan RTL Boulevard hebben. Het programma RTL Boulevard brengt gezelligheid op televisie, met roddels en babbeltjes. Je kunt de nieuwe ochtendshow van Radio 10 daarmee vergelijken. Dat programma's met roddels en shownieuws toch aanslaan bij het publiek is inmiddels wel bewezen, omdat shownieuwsprogramma's al heel lang bestaan. Voor de mensen die walgen van shownieuws en roddels zijn er genoeg alternatieven, bijvoorbeeld Radio Veronica met minder gepraat en meer muziek, of anders Sky Radio.
Het is niet alleen niet mijn persoonlijke voorkeur, maar ook niet de persoonlijke voorkeur van heel veel R10 luisteraars.
Shownieuws, roddels en achterklap is onzin op de radio. Shownieuws, roddels en achterklap lezen mensen al via prive, weekend, kranten etc.. en volgen het via Shownieuws, RTL Boulevard etc... Ik hoef geen shownieuws, dat ik een dag van tevoren al heb vernomen, s'ochtends weer op de radio te horen.
Mensen zitten niet op een radio ochtendprogramma met shownieuws te wachten. Verder komt er heel wat onzin en onbenullige dingen voorbij over bekende Nederlanders en andere bekenden. Kan me niet voorstellen dat mensen massaal hierop zitten te wachten (via Radio). Kan me ook niet voorstellen dat mensen bladen, Shownieuws en Boulevard overslaan om shownieuws via 'Goedemorgen Lex' te vernemen.
Daarnaast is het niet alleen het shownieuws dat de ochtendshow niet leuk maakt. Het is combi van factoren. Als er shownieuws was, maar de show en de DJ's en sidekicks verder wel gezellig en leuk waren, had ik nog door de vingers gekeken en het shownieuws voor lief genomen.

Ik ga mijn favoriete zender zeker niet verlaten, vanwege een bagger ochtendshow. Dat ga ik niet doen. Ik vind het wel jammer dat mijn favo zender voor de eerste keer zo'n slechte ochtendshow heeft gekregen. Gelukkig zit er een knop op mijn radio en gelukkig heb ik de keus voor een andere ochtendshow te kiezen of pas vanaf 10:00 uur in te schakelen. Ik heb eerder altijd naar de ochtendshows van 10 geluisterd en nooit mijn radio uitgedaan of s'ochtends ge-switched naar een andere ochtendshow. Ook jammer.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 07 jan 2017 18:28

Shownieuws, roddel en achterklap zijn populair bij grote groepen lezers, kijkers én luisteraars. Dat zijn namelijk dezelfde mensen. Net als mensen die 's avonds naar voetbalgeleuter hebben gekeken, dat 's morgens ook weer willen horen. Zelf kijk ik 's avonds graag nog even naar een nieuwsapp, om de volgende ochtend het nieuws op de radio te luisteren. Dat is vrij normaal.

Jouw aanname klopt dus niet. Ik houd niet van voetbalgeleuter, maar snap wel dat mensen het willen zien, lezen en horen. Voor showbizzroddels geldt echt hetzelfde.

Ik heb Lex en Lex op 10 nog niet gehoord, maar bij 100%NL was het maar een deel van de ochtendshow. Er was ook gewoon nieuws, weer, verkeer en ander actueel geleuter. In fie mix vond ik het goed te beluisteren.
Rock 'n roll is better than music!

Radbi

Bericht door Radbi » 07 jan 2017 18:45

Oortjes schreef:Shownieuws, roddel en achterklap zijn populair bij grote groepen lezers, kijkers én luisteraars. Dat zijn namelijk dezelfde mensen. Net als mensen die 's avonds naar voetbalgeleuter hebben gekeken, dat 's morgens ook weer willen horen. Zelf kijk ik 's avonds graag nog even naar een nieuwsapp, om de volgende ochtend het nieuws op de radio te luisteren. Dat is vrij normaal.

Jouw aanname klopt dus niet. Ik houd niet van voetbalgeleuter, maar snap wel dat mensen het willen zien, lezen en horen. Voor showbizzroddels geldt echt hetzelfde.

Ik heb Lex en Lex op 10 nog niet gehoord, maar bij 100%NL was het maar een deel van de ochtendshow. Er was ook gewoon nieuws, weer, verkeer en ander actueel geleuter. In fie mix vond ik het goed te beluisteren.
Sorry hoor, kom dan met een leuke ochtendshow waarmee je je onderscheid ipv in herhaling te treden met (onbenullig) shownieuws en ipv een eenheidsworst te zijn. Leuke items, humor, goed duo, geen geklets dat nergens over gaat... etc..etc.. gegarandeerd (meer) kans van slagen.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 07 jan 2017 18:54

Kwestie van smaak en wansmaak, Radbi. Je hoeft het niet leuk te vinden, maar objectief gezien zijn het m.i. goede radiomakers. Ze weten volgens mij heel goed wat ze uitzenden en waarom ze dat doen.
Rock 'n roll is better than music!

RolFM

Bericht door RolFM » 07 jan 2017 18:59

Radbi schreef: Het is niet alleen niet mijn persoonlijke voorkeur, maar ook niet de persoonlijke voorkeur van heel veel R10 luisteraars.
Huh? Die show is nog geen week geleden begonnen en jij weet nu al dat "heel veel Radio 10-luisteraars" het niet leuk vinden? Hoe heb je dat onderzocht?

Radbi

Bericht door Radbi » 07 jan 2017 19:28

RolFM schreef:
Radbi schreef: Het is niet alleen niet mijn persoonlijke voorkeur, maar ook niet de persoonlijke voorkeur van heel veel R10 luisteraars.
Huh? Die show is nog geen week geleden begonnen en jij weet nu al dat "heel veel Radio 10-luisteraars" het niet leuk vinden? Hoe heb je dat onderzocht?
Zie eerdere post.
Oortjes schreef:Kwestie van smaak en wansmaak, Radbi. Je hoeft het niet leuk te vinden, maar objectief gezien zijn het m.i. goede radiomakers. Ze weten volgens mij heel goed wat ze uitzenden en waarom ze dat doen.
Ik twijfel niet aan de capaciteiten van Lex. Heb ook niets tegen Lex. Die ochtendshow is het niet.

ransbeek

Bericht door ransbeek » 07 jan 2017 20:35

10 is bagger. Jason Derulo, Patrick Hernandez. Doelgroep 8 tot 88. Werkt niet. het is 2017, en er zijn al zenders zat die actuele muziek draaien. Men kan of durft gewoon niet om een sterk geformatteerde oldiesstation neer te zetten.

Radbi

Bericht door Radbi » 07 jan 2017 20:40

ransbeek schreef:10 is bagger. Jason Derulo, Patrick Hernandez. Doelgroep 8 tot 88. Werkt niet. het is 2017, en er zijn al zenders zat die actuele muziek draaien. Men kan of durft gewoon niet om een sterk geformatteerde oldiesstation neer te zetten.
Verder alles goed?

Radbi

Bericht door Radbi » 07 jan 2017 21:07

Net naar de mix van Ben Liebrand geluisterd bij Sven's Classic. Wowwww. Wat was dat weer verdomd goed en mooi zeg!! Prachtig!!
Met Liebrand waan je je altijd in een disco! Ik kijk er elke zaterdag naar uit! Jammer dat het maar een half uurtje duurt.

Patrick03

Bericht door Patrick03 » 07 jan 2017 21:07

Radbi schreef:
RolFM schreef:
Zie eerdere post.
Oortjes schreef:Kwestie van smaak en wansmaak, Radbi. Je hoeft het niet leuk te vinden, maar objectief gezien zijn het m.i. goede radiomakers. Ze weten volgens mij heel goed wat ze uitzenden en waarom ze dat doen.
Ik twijfel niet aan de capaciteiten van Lex. Heb ook niets tegen Lex. Die ochtendshow is het niet.
Het is veel te vroeg om te zeggen dat de nieuwe ochtendshow niet aanslaat bij het publiek. De luistercijfers van Goeiemorgen Lex de aankomende maanden zullen laten zien, of de mensen shownieuws, roddels en babbeltjes leuk vinden in de ochtend.

Radbi, advies voor jou: Kies misschien eens voor de ochtendshow van Niek van der Bruggen. Hij kan jou misschien wel vermaken met bijvoorbeeld voetbal, of sportauto's. :D Jij bent dol op de muziekmix van Radio 10, maar je vindt het jammer dat alle items op Radio 10 niet meer naar jouw smaak zijn. :wink:

Radbi

Bericht door Radbi » 07 jan 2017 21:16

Patrick03 schreef:
Radbi schreef:
RolFM schreef: Huh? Die show is nog geen week geleden begonnen en jij weet nu al dat "heel veel Radio 10-luisteraars" het niet leuk vinden? Hoe heb je dat onderzocht?
Zie eerdere post.
Het is veel te vroeg om te zeggen dat de nieuwe ochtendshow niet aanslaat bij het publiek. De luistercijfers van Goeiemorgen Lex de aankomende maanden zullen laten zien, of de mensen shownieuws, roddels en babbeltjes leuk vinden in de ochtend.

Radbi, advies voor jou: Kies misschien eens voor de ochtendshow van Niek van der Bruggen. Hij kan jou misschien wel vermaken met bijvoorbeeld voetbal, of sportauto's. :D Jij bent dol op de muziekmix van Radio 10, maar je vindt het jammer dat alle items op Radio 10 niet meer naar jouw smaak zijn. :wink:
Hahaha, dank voor de tip :-))

Zie wel of ik met pijn en moeite naar 'Goedemorgen Lex' luister (lol) of naar een andere ochtendshow luister of vanaf 10:00 inschakel. Maar Niek van der Bruggen gaat het niet worden denk ik:-).

Verder is alles nog steeds naar mijn smaak bij R10, ook al zou ik bepaalde DJ's op andere plekken zien en Cobus weer willen horen. Maar ja, je kan niet alles hebben he haha.
Net heel erg van Liebrand genoten -+dance :cool: :D. Zie ook vorig bericht :D

ransbeek

Bericht door ransbeek » 07 jan 2017 22:12

Net naar de mix van Ben Liebrand geluisterd bij Sven's Classic. Wowwww. Wat was dat weer verdomd goed en mooi zeg!! Prachtig!!
Met Liebrand waan je je altijd in een disco! Ik kijk er elke zaterdag naar uit! Jammer dat het maar een half uurtje duurt.

En dat halfuurtje zal het verschil gaan maken? Net zoals de ochtendshow of een andere DJ die al dan hier in de smaak van jullie valt. Wat telt is een radiostation in zijn geheel en niet een klein onderdeel ervan. Het zal de doorsnee luisteraar een worst wezen wie wel of niet presenteert. Er is maar één enkele DJ in Nederland die er qua meerwaarde op een zender met kop en schouder bovenuit steekt, en dat is Evers. Voor de rest vindt is het allemaal zwaar overdreven.

Plaats reactie