Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Patrick03

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Patrick03 » 05 jan 2017 21:16

Radbi schreef:
Oortjes schreef:Ik verwacht dat de minimix van Ben Liebrand terugkomt bij Sven.
Ben benieuwd! Als dat zo is, zijn mogelijk hogere luistercijfers gegarandeerd tijdens het programma.

Ze doen er wel enthousiast over, hopelijk is het dan ook iets leuks.

Lol. Als het nieuws is dat Sven voortaan live zal zijn, zal ik blij zijn.

Maar had iemand op dit forum het laatst niet over Ben Liebrand?
Ben Liebrand staat niet meer op de website van Radio Veronica.

Radbi

Bericht door Radbi » 05 jan 2017 21:20

Patrick03 schreef:
Radbi schreef:
Ben benieuwd! Als dat zo is, zijn mogelijk hogere luistercijfers gegarandeerd tijdens het programma.

Ze doen er wel enthousiast over, hopelijk is het dan ook iets leuks.

Lol. Als het nieuws is dat Sven voortaan live zal zijn, zal ik blij zijn.

Maar had iemand op dit forum het laatst niet over Ben Liebrand?
Ben Liebrand staat niet meer op de website van Radio Veronica.
Oh ja, dat was het.

Liebrand heeft dan meer tijd. Zou de voorspelling van Oortjes uitkomen? ;-).

Liebrand kan wel mixen hoor.

Patrick03

Bericht door Patrick03 » 05 jan 2017 21:33

Radbi schreef:
Oortjes schreef:Bij RTL FM en Veronica zat Edwin in de ochtend..... Overigens vind ik Stephan beter dan Cobus, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Kunnen we geen actie beginnen om Edwin en Stephan in de ochtend te krijgen?
Edwin heb ik niet in de ochtend gehoord bij RTL FM en Veronica.

Weet je dat ik er ook aan zat te denken of een petitie niet gestart kan worden hahaha. Dit na ook de negatieve/boze reacties over de nieuwe ochtendshow op o.a. FB.

Maar denk dat zoiets niet helpt? Hoe krijg je iets voor elkaar bij een zender?
Daarnaast is de ochtendshow van Lex maar pas begonnen. Die kan nu niet weg. En..zou Edwin wel voor vast in de ochtend willen? En..weet niet of ze (weer) een oudere DJ in de ochtend willen. (Tim Klijn werd vervangen door Rene Verkerk).
Maar Edwin en Stefan zijn gegarandeerd succes.

Stephan of Cobus? Idd persoonlijk denk ik. Ik hou van droge humor. En daarom onder andere vind ik Cobus zo leuk. Hij is ook zo lekker adrem. En hij heeft een lekkere warme radiostem.
Als jij een petitie wil gaan starten om Goeiemorgen Lex van de zender te krijgen, dan kan Radio 10 jouw als luisteraar missen als kiespijn. -+dance Met de nieuwe ochtendshow Goeiemorgen Lex is Radio 10 aan het bouwen aan nieuw luisterpubliek. Radio 10 is met de nieuwe ochtendshow goed onderscheiden van de ochtendshow van Radio Veronica. De negatieve reacties op bijvoorbeeld Facebook is van mensen die uiteindelijk een andere zender gaan zoeken. Radio 10 zal voor die boze luisteraars dus weer nieuwe blije luisteraars terugkrijgen. Verder moet de nieuwe ochtendshow ook de kans krijgen om zich te bewijzen. De eerste luistercijfers van Goeiemorgen Lex zijn niet het belangrijkst.

Radbi

Bericht door Radbi » 05 jan 2017 22:07

Patrick03 schreef:
Radbi schreef:
Oortjes schreef:Bij RTL FM en Veronica zat Edwin in de ochtend..... Overigens vind ik Stephan beter dan Cobus, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Kunnen we geen actie beginnen om Edwin en Stephan in de ochtend te krijgen?

Weet je dat ik er ook aan zat te denken of een petitie niet gestart kan worden hahaha. Dit na ook de negatieve/boze reacties over de nieuwe ochtendshow op o.a. FB.

Daarnaast is de ochtendshow van Lex maar pas begonnen. Die kan nu niet weg. En..zou Edwin wel voor vast in de ochtend willen? En..weet niet of ze (weer) een oudere DJ in de ochtend willen. (Tim Klijn werd vervangen door Rene Verkerk).

Stephan of Cobus? Idd persoonlijk denk ik. Ik hou van droge humor. En daarom onder andere vind ik Cobus zo leuk. Hij is ook zo lekker adrem. En hij heeft een lekkere warme radiostem.
Als jij een petitie wil gaan starten om Goeiemorgen Lex van de zender te krijgen, dan kan Radio 10 jouw als luisteraar missen als kiespijn. -+dance Met de nieuwe ochtendshow Goeiemorgen Lex is Radio 10 aan het bouwen aan nieuw luisterpubliek. Radio 10 is met de nieuwe ochtendshow goed onderscheiden van de ochtendshow van Radio Veronica. De negatieve reacties op bijvoorbeeld Facebook is van mensen die uiteindelijk een andere zender gaan zoeken. Radio 10 zal voor die boze luisteraars dus weer nieuwe blije luisteraars terugkrijgen. Verder moet de nieuwe ochtendshow ook de kans krijgen om zich te bewijzen. De eerste luistercijfers van Goeiemorgen Lex zijn niet het belangrijkst.
Petitie starten? Nam je dat echt serieus? Nee toch? :-).
Ze zullen me niet als kiespijn missen want ik blijf bij de zender.

Ja, natuurlijk zijn ze een nieuwe doelgroep aan het opbouwen. Maar welke doelgroep zit massaal op shownieuws te wachten?
Ik durf te wedden dat er naar een ochtendshow met bijv. Rene of Tim/Cobus of Edwin/Stephan meer (oudere) vrouwen luisteren dan naar 'Goedemorgen Lex'.

En de trouwe luisteraars van de ochtendshow of van de zender worden wel "weggejaagd" of schakelen na 10:00 in. Je kan die mensen toch niet verplichten te luisteren naar een ochtendshow die ze niet leuk vinden of die niet leuk is?

Kan ook dat ze meer luisteraars zullen kwijtraken, dan dat ze nieuwe luisteraars terugkrijgen. Dat zou heel erg jammer zijn want het ging juist goed.

De tijd zal uitwijzen of 'Goedemorgen Lex' succesvol en winstgevend is of niet bij R10.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 05 jan 2017 22:58

We zijn nu een paar dagen verder, maar ik vind die nieuwe ochtendshow van Lex maar niets. Het is vlees noch vis. Ik luister op dit moment naar NPO Radio 2 en schakel vanaf 10:00 u om naar Radio 10. Ben geen liefhebber van Lex Gaarthuis. Tim en Cobus waren veel beter. Ik denk dat deze ochtendshow het niet gaat worden. Ik heb het 1 week volgehouden maar ik ben afgehaakt. Rick van Velthuysen zou dit beter kunnen. Hij heeft vaker een ochtendshow gepresenteerd bij Radio Veronica en met veel succes. Radio 10, haal hem en je luistercijfers schieten omhoog want Rick kan dit. Met Rick van Velthuysen in de morgen en Rob van Someren in de middag heb je 2 toppers op drivetime! Lex is hier niet bekwaam voor helaas moet ik na 1 week luisteren constateren.

Patrick03

Bericht door Patrick03 » 05 jan 2017 23:21

Radbi schreef:
Patrick03 schreef:
Radbi schreef:

Ja, natuurlijk zijn ze een nieuwe doelgroep aan het opbouwen. Maar welke doelgroep zit massaal op shownieuws te wachten?
Ik durf te wedden dat er naar een ochtendshow met bijv. Rene of Tim/Cobus of Edwin/Stephan meer (oudere) vrouwen luisteren dan naar 'Goedemorgen Lex'.

En de trouwe luisteraars van de ochtendshow of van de zender worden wel "weggejaagd" of schakelen na 10:00 in. Je kan die mensen toch niet verplichten te luisteren naar een ochtendshow die ze niet leuk vinden of die niet leuk is?

Kan ook dat ze meer luisteraars zullen kwijtraken, dan dat ze nieuwe luisteraars terugkrijgen. Dat zou heel erg jammer zijn want het ging juist goed.

De tijd zal uitwijzen of 'Goedemorgen Lex' succesvol en winstgevend is of niet bij R10.
Als je zo kijkt naar de combinatie Goeiemorgen Lex en Somertijd, dan kun je de conclusie trekken dat Radio 10 het radiostation is geworden voor gezelligheid. Talpa heeft ook nog Sky Radio in bezit, waar luisteraars naar kunnen uitwijken die niet houden van gezelligheid op de radio. Ik denk dat de invoering van de nieuwe ochtendshow Goeiemorgen Lex, weinig gevolgen heeft voor het luistergedrag van het programma Somertijd. De liefhebbers van Somertijd schakelen toch wel om 16:00 uur in, om de moppen en grappen van Rob van Someren te horen. Somertijd is een ijzersterk programma waar mensen speciaal voor naar Radio 10 overschakelen.

Radbi

Bericht door Radbi » 05 jan 2017 23:45

Patrick03 schreef:
Radbi schreef:
Patrick03 schreef: Als jij een petitie wil gaan starten om Goeiemorgen Lex van de zender te krijgen, dan kan Radio 10 jouw als luisteraar missen als kiespijn. -+dance Met de nieuwe ochtendshow Goeiemorgen Lex is Radio 10 aan het bouwen aan nieuw luisterpubliek. Radio 10 is met de nieuwe ochtendshow goed onderscheiden van de ochtendshow van Radio Veronica. De negatieve reacties op bijvoorbeeld Facebook is van mensen die uiteindelijk een andere zender gaan zoeken. Radio 10 zal voor die boze luisteraars dus weer nieuwe blije luisteraars terugkrijgen. Verder moet de nieuwe ochtendshow ook de kans krijgen om zich te bewijzen. De eerste luistercijfers van Goeiemorgen Lex zijn niet het belangrijkst.

Als je zo kijkt naar de combinatie Goeiemorgen Lex en Somertijd, dan kun je de conclusie trekken dat Radio 10 het radiostation is geworden voor gezelligheid. Talpa heeft ook nog Sky Radio in bezit, waar luisteraars naar kunnen uitwijken die niet houden van gezelligheid op de radio. Ik denk dat de invoering van de nieuwe ochtendshow Goeiemorgen Lex, weinig gevolgen heeft voor het luistergedrag van het programma Somertijd. De liefhebbers van Somertijd schakelen toch wel om 16:00 uur in, om de moppen en grappen van Rob van Someren te horen. Somertijd is een ijzersterk programma waar mensen speciaal voor naar Radio 10 overschakelen.
Are you kidding me?? (shock)

'Goedemorgen Lex' ....gezelligheid??? Die ochtendshow kenmerkt zich niet door gezelligheid. Weet niet of je met 'gezelligheid' die shownieuws en al dat vervelend gepraat bedoelt dat nergens over gaat?

'Tim in de morgen' was misschien niet briljant maar wel gezellig en leuk met een goed op elkaar ingespeeld duo, leuke items, humor (vooral Cobus), enz..enz... De luisteraars zijn nu in een zwart gat gevallen (ik overdrijf).
Van mij hoeft 'Tim in de morgen' niet per se terug. Maar toen er veranderd zou worden, hoopte ik wel op (weer) een leuke show of op verbetering.

'Goedemorgen Lex' heeft zeker geen invloed op Somertijd.
Sommigen schakelen nu na 10:00 in maar het is niet te hopen dat de mensen die voor een andere ochtendshow kiezen, bij die zender blijven hangen. Dat is wel een risico.

Ben bang dat 'Goedemorgen Lex' het niet is en het niet gaat worden voor het grootste deel van de R10 luisteraars of voor de beoogde doelgroep. Mocht het niet aanslaan, ben ik benieuwd hoelang ze ermee doorgaan. We zullen zien of het aanslaat.
Laatst gewijzigd door Radbi op 06 jan 2017 00:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Orange

Bericht door Orange » 05 jan 2017 23:47

Patrick03 schreef:Somertijd is een ijzersterk programma waar mensen speciaal voor naar Radio 10 overschakelen.
Het is een kwestie van 'you hate him or you love him', want het programma is dusdanig dat er om 16u ook juist mensen afschakelen.

Radbi

Bericht door Radbi » 05 jan 2017 23:59

Orange schreef:
Patrick03 schreef:Somertijd is een ijzersterk programma waar mensen speciaal voor naar Radio 10 overschakelen.
Het is een kwestie van 'you hate him or you love him', want het programma is dusdanig dat er om 16u ook juist mensen afschakelen.
Klopt helemaal. Vaker aangegeven.

Somertijd: je vindt het geweldig of je vindt het verschrikkelijk. Maar bij meerdere programma's heb je lovers en haters.

Er zijn veel mensen die vanuit andere zenders om 16:00 uur overschakelen naar R10, speciaal voor Somertijd. En je hebt vaste R10 luisteraars die om 16:00 uur afhaken. En natuurlijk heb je ook de groep die naar alle programma's luisteren van R10.

Radbi

Bericht door Radbi » 06 jan 2017 18:25

Je had het helemaal goed Oortjes :-)

Lol. Of had je die inside info..hmmm :-)

Oortjes

Bericht door Oortjes » 06 jan 2017 20:35

Afdeling 1+1=2, Radbi.
Rock 'n roll is better than music!

Radbi

Bericht door Radbi » 06 jan 2017 20:42

Oortjes schreef:Afdeling 1+1=2, Radbi.
Is toch niet vanzelfsprekend. Had ook ander nieuws kunnen zijn.

Dit is iig heel mooi voor zowel Liebrand als R10!!

Oortjes

Bericht door Oortjes » 06 jan 2017 20:45

Dat had gekund, maar dan klopte mijn optelsom niet meer :wink:

Ik vind het ook wel goed nieuws, past goed in de show van Sven.
Rock 'n roll is better than music!

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 06 jan 2017 20:56

Nog iets dat volgens mij veranderd is, de nonstop uren heten nu top 4000 classics.

Edit; foutje, elke werkdag van 21:00 0:00
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 07 jan 2017 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Radbi

Bericht door Radbi » 07 jan 2017 01:21

Oortjes schreef:Dat had gekund, maar dan klopte mijn optelsom niet meer :wink:

Ik vind het ook wel goed nieuws, past goed in de show van Sven.
Kanttekening overigens: het wordt niet de 'Minimix' maar 'In the mix'. Voor de 'Minimix' wordt mogelijk nog een plek gezocht.

Ik kijk uit naar morgenavond!

Plaats reactie