Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Radbi

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Radbi » 03 jan 2017 22:35

wbravenboer schreef:Het is nog een beetje vroeg om Lex' programma al te beoordelen. Zelf vind ik het BN'er nieuws niet interessant, en het duurt wellicht wat te lang. Maar dat kan allemaal nog veranderen natuurlijk. Tegelijkertijd vind ik Lex en z'n team prettig om naar te luisteren, dus dat is een plus. Tim vond ik ook zeker leuk met Cobus, maar de concurrentie is natuurlijk niet mals, misschien willen ze juist een ander geluid om tegen ESO te zetten?
Wat ik persoonlijk graag wil, is dat de gespreks-delen niet al te lang duren, vijf minuten of zo, iets wat bij ESO weleens te lang doorgaat, al zie ik daar ook wel de sterke kanten, een goed ingespeeld team.
In de auto switch ik meestal tussen de twee, qua muziek ben ik een Radio 10 fan, dus ik hoop dat dat niet verandert, bij 538 hoor ik elke dag meerdere keren dezelfde nummers, en qua artiesten zit er een hogere irritatiefactor in (wat is dat toch met al die hoge jengel-stemmetjes...)
Ik hoop dat ze gehoor zullen geven aan de luisteraars en de ochtendshow op den duur zullen aanpassen. Er wordt behoorlijk geklaagd en afgehaakt en het is niet zo dat mensen nog moeten wennen.
De bedoeling is juist dat Radio 10 verder moet groeien. Maar dan moet de ochtendshow wel een grote bijdrage leveren.

Eerlijk gezegd kan de nieuwe ochtendshow mij ook (nog) niet bekoren. Ik zit ook niet op shownieuws in de ochtend te wachten, ik mis humor, leuke items en dat geklets mag minder.
Ik wil 'Goedemorgen Lex' niet vergelijken met 'Tim in de morgen' maar ik mis humor, vooral die lekkere droge humor van Cobus en hij was zo lekker adrem en hij en Tim waren goed op elkaar ingespeeld. Die show had ook leuke items.
Humor hoort bij een ochtendshow.

Vind je de sidekick (de andere Lex) prettig om naar te luisteren?? Hij heeft een verschrikkelijke stem en geen prettige radiostem.

Hoe denk je dat 'Goedemorgen Lex' kan concurreren met ESO dan? Lijkt me een hels karwei.

Radbi

Bericht door Radbi » 03 jan 2017 22:46

Oortjes schreef:
Radbi schreef:En ik vind de doelgroepen van/voor 'Goedemorgen Lex' en 'Somertijd' totaal verschillend hoor. Niet? In welke mate denk je dat de doelgroepen overeenkomen?
Ik denk niet dat Goedemorgen Lex alleen voor oude vrouwen is, net als dat Somertijd volgens mij niet specifiek voor echte mannen is. M.i. zijn beide programma's geschikt voor mannelijke en vrouwelijke forensen in de file.
Ik weet het niet. Maar 'Goedemorgen Lex' met o.a. het hoog shownieuws gehalte, lijkt meer voor vrouwen. En Somertijd soms wat "hard en grof" etc..., meer voor mannen.

Kan me vergissen ;-)

Oortjes

Bericht door Oortjes » 04 jan 2017 16:43

Radbi schreef:Er wordt behoorlijk geklaagd en afgehaakt en het is niet zo dat mensen nog moeten wennen.
Waar haal je dat vandaan?
Radbi schreef:Goedemorgen Lex' met o.a. het hoog shownieuws gehalte, lijkt meer voor vrouwen. En Somertijd soms wat "hard en grof" etc..., meer voor mannen.
Mannen babbelen volgens mij ook over shownieuws en zo grof vind ik Somertijd niet meer, sinds het op Radio 10 zit.
Rock 'n roll is better than music!

Hipo

Bericht door Hipo » 04 jan 2017 18:29

Ik heb nog weinig kunnen horen van de nieuwe show in de ochtend. Ik moet wel bekennen dat ik Tim en Cobus erg ben gaan waarderen. Ze hadden ook veel items die zich richten op muziek (o.a. Tim Pam Pet en Wat staat er op de Ipod van) en goed ingespeeld waren. Moeten we niet vergeten dat Tim natuurlijk eerst de show maakte met Nicolai Ruis.

Somertijd is helemaal niet grof, net geluisterd naar de Voice of Somertijd? Daar komen kinderen (!), vrouwen en mannen in voor. Gewoon een leuk item voor iedereen.
Radio=10

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 04 jan 2017 18:50

Het heeft natuurlijk heel veel met persoonlijke voorkeur te maken, maar ik haak in de ochtend voorlopig af bij radio 10. Tim en Cobus waren weliswaar geen spektakel, maar wel erg fijn om naar te luisteren, veel leuke, op de muziek gerichte items, en de nodige humor (van Cobus vooral). Lex is zeer zeker geen slechte radiomaker, maar al dat shownieuws kan me gewoon helemaal niet boeien, als ik dat wil weten kijk ik wel naar RTL Boulevard. Ben benieuwd of het gaat aanslaan bij de groep die radio 10 hiermee blijkbaar voor ogen heeft.

Het ideale duo voor de ochtendshow zit wat mij betreft op vrijdagavond.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 04 jan 2017 19:19

Dat laatste ben ik volledig met De Nachtwacht eens. Zelden heb ik zo een goede ochtendshow gehoord als vorige week.

Hipo

Bericht door Hipo » 04 jan 2017 19:26

Zeker Stefan en Edwin? Die zijn inderdaad ook super goed (met opnieuw veel leuke items die met muziek te maken hebben)
Radio=10

Radbi

Bericht door Radbi » 04 jan 2017 22:04

Oortjes schreef:
Radbi schreef:Er wordt behoorlijk geklaagd en afgehaakt en het is niet zo dat mensen nog moeten wennen.
Waar haal je dat vandaan?
Lezen en horen. Volg je bijv. de FB pagina van Radio 10? De reacties zijn overwegend negatief. Maar ja, misschien zegt dat nog niets. In de luistercijfers zal terug te zien zijn of de ochtendshow aanslaat.

Shownieuws is in de plaats gekomen van een ochtendshow met leuke items, humor, een goed op elkaar ingespeeld duo, goede sidekick enz... Maar in feite gaat het niet eens om 'Tim in de morgen'. Vind deze ochtendshow (nog) niet zo en ik mis het een en ander.

Maar denk je echt dat 'Goedemorgen Lex' beter zal scoren dan 'Tim in de morgen'? Kan me vergissen, maar ik denk van niet.
Radbi schreef:Goedemorgen Lex' met o.a. het hoog shownieuws gehalte, lijkt meer voor vrouwen. En Somertijd soms wat "hard en grof" etc..., meer voor mannen.
Mannen babbelen volgens mij ook over shownieuws en zo grof vind ik Somertijd niet meer, sinds het op Radio 10 zit.
Als ze een peiling houden denk ik toch niet dat het 50-50 zal zijn ;-). Dan zullen de vrouwen sterk overheersen bij 'Goedemorgen Lex' en de mannen zullen sterk overheersen bij 'Somertijd' ;-).
Laatst gewijzigd door Radbi op 04 jan 2017 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Radbi

Bericht door Radbi » 04 jan 2017 22:13

De Nachtwacht schreef:Het heeft natuurlijk heel veel met persoonlijke voorkeur te maken, maar ik haak in de ochtend voorlopig af bij radio 10. Tim en Cobus waren weliswaar geen spektakel, maar wel erg fijn om naar te luisteren, veel leuke, op de muziek gerichte items, en de nodige humor (van Cobus vooral). Lex is zeer zeker geen slechte radiomaker, maar al dat shownieuws kan me gewoon helemaal niet boeien, als ik dat wil weten kijk ik wel naar RTL Boulevard. Ben benieuwd of het gaat aanslaan bij de groep die radio 10 hiermee blijkbaar voor ogen heeft.
Ik ben niet afgehaakt maar meer dan 100% eens met hetgeen je aangeeft over de nieuwe ochtendshow en over 'Tim in de morgen'.

Ben benieuwd of 'Goedemorgen Lex' een lang leven beschoren is.
De Nachtwacht schreef:Het ideale duo voor de ochtendshow zit wat mij betreft op vrijdagavond.
Welk duo van de vrijdagavond?

Radbi

Bericht door Radbi » 04 jan 2017 22:22

Oortjes schreef:Dat laatste ben ik volledig met De Nachtwacht eens. Zelden heb ik zo een goede ochtendshow gehoord als vorige week.
Ja, ze waren echhhhttttt bizar goed.
Ik vind Edwin Ouwehand altijd een prettige, leuke en goede DJ maar wist niet dat hij een ochtendshow zo super kon presenteren. Dit duo zou goed aanslaan in de ochtend.
Maar sterker nog: Edwin Ouwehand met Cobus Bosscha: dat zou ook een perfect duo zijn (voor de ochtend). Wat zou dat mooie radio zijn zeg!

Pffff, zien de radiobazen niet in wat goed is?? :-((. Ligt het aan ons?

Oortjes

Bericht door Oortjes » 04 jan 2017 22:28

Bij RTL FM en Veronica zat Edwin in de ochtend..... Overigens vind ik Stephan beter dan Cobus, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Kunnen we geen actie beginnen om Edwin en Stephan in de ochtend te krijgen?

Radbi

Bericht door Radbi » 04 jan 2017 22:37

Oortjes schreef:Bij RTL FM en Veronica zat Edwin in de ochtend..... Overigens vind ik Stephan beter dan Cobus, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Kunnen we geen actie beginnen om Edwin en Stephan in de ochtend te krijgen?
Edwin heb ik niet in de ochtend gehoord bij RTL FM en Veronica.

Weet je dat ik er ook aan zat te denken of een petitie niet gestart kan worden hahaha. Dit na ook de negatieve/boze reacties over de nieuwe ochtendshow op o.a. FB.

Maar denk dat zoiets niet helpt? Hoe krijg je iets voor elkaar bij een zender?
Daarnaast is de ochtendshow van Lex maar pas begonnen. Die kan nu niet weg. En..zou Edwin wel voor vast in de ochtend willen? En..weet niet of ze (weer) een oudere DJ in de ochtend willen. (Tim Klijn werd vervangen door Rene Verkerk).
Maar Edwin en Stefan zijn gegarandeerd succes.

Stephan of Cobus? Idd persoonlijk denk ik. Ik hou van droge humor. En daarom onder andere vind ik Cobus zo leuk. Hij is ook zo lekker adrem. En hij heeft een lekkere warme radiostem.

Radbi

Bericht door Radbi » 05 jan 2017 20:50

Rob van Someren zei vandaag in zijn programma dat er morgen breaking en leuk nieuws aangekondigd zal worden over Sven. Iets met de zaterdagavond als ik het goed gehoord hebt. Ben benieuwd!

Oortjes

Bericht door Oortjes » 05 jan 2017 20:56

Ik verwacht dat de minimix van Ben Liebrand terugkomt bij Sven.

Radbi

Bericht door Radbi » 05 jan 2017 21:14

Oortjes schreef:Ik verwacht dat de minimix van Ben Liebrand terugkomt bij Sven.
Ben benieuwd! Als dat zo is, zijn mogelijk hogere luistercijfers gegarandeerd tijdens het programma.

Ze doen er wel enthousiast over, hopelijk is het dan ook iets leuks.

Lol. Als het nieuws is dat Sven voortaan live zal zijn, zal ik blij zijn.

Maar had iemand op dit forum het laatst niet over Ben Liebrand?

Plaats reactie