Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Herman ven Schippers

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Herman ven Schippers »

Blijf de commentaren hier en ook in andere topics over persoonlijke voorkeuren qua muziek bijzonder vinden. Als je de muziek op een bepaalde zender niet leuk vindt, zoek je iets anders op. Of je neemt voor lief dat niet alles wat ze draaien in je straatje ligt, kan ook.
density1

Bericht door density1 »

Ik vind het met name van dooddoeners getuige dat sommige lieden vinden dat je op een forum waar over radio gediscussieerd wordt het niet over de muziek mag hebben en dan aankomen met argumenten als: 'er zit een knop op je radio' en zulks....
Pot

Bericht door Pot »

Radio 10 is en blijft een commerciële zender. Het gaat om reclame inkomsten. Ze zitten, qua leeftijd, redelijk op de rand voor adventeerders. Hoe jonger het publiek, hoe aantrekkelijker het voor adventeerders is. In de hoop om wat jongere luisteraars over te laten stappen. Ik snap het wel, maar of het gaat resulteren in betere cijfers in 10+ vraag ik me af.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Ik weet niet of het de intentie moet zijn van Talpa om met Radio 10 ook het jongere publiek te trekken, daar hebben ze al zat stations van in hun portfolio om die te bedienen.
Radbi

Bericht door Radbi »

Johanneke schreef: 22 jan 2020 08:58 De luistercijfers van Radio 10 waren iets terug aan het vallen na maandenlange groei. Nu met de Top 4000 zijn ze ineens weer tot recordhoogte gestegen. Zouden ze hier iets van leren? Ik hoor bij Radio 10 de laatste tijd veel te veel nieuwe nummers, daar zet ik Radio 10 niet voor aan. Ze hebben 3,5 week geen enkele actuele hit gedraaid en meteen gaan ze weer omhoog. Ik hoop dat ze de playlist snel weer aanpassen naar hoe het anderhalf jaar geleden was...
Nee, helaas niet van geleerd. Jammer dat ze niet vasthouden aan hun kracht waarmee ze zo'n groei hebben meegemaakt. Waarschijnlijk vinden/denken ze dat die nieuwe muziek erbij hoort en bij de ontwikkeling hoort. Helaas hebben ze niet in de gaten dat die nieuwe muziek juist averechts werkt bij Radio 10 en niet past bij Radio 10 en dat ze onbewust meewerken aan een terugval. Mochten ze er eens achterkomen dat die nieuwe muziek niet werkt, hoop ik niet dat het te laat is.
Vervelend hoor, die "Radio 2 obsessie". Maar het blijft toch mijn favoriete zender he :-).
Radbi

Bericht door Radbi »

Herman ven Schippers schreef: 22 jan 2020 13:38 Als je de muziek op een bepaalde zender niet leuk vindt, zoek je iets anders op.
Gelet op de terugval vóór de top 4000, is dit wat sommige luisteraars waarschijnlijk hadden gedaan.

En als er niet over de (aangepaste) muziek op een zender gesproken mag worden, kan je dit forum sluiten. Toch?
Radbi

Bericht door Radbi »

density1 schreef: 22 jan 2020 16:35 Ik weet niet of het de intentie moet zijn van Talpa om met Radio 10 ook het jongere publiek te trekken, daar hebben ze al zat stations van in hun portfolio om die te bedienen.
Het lijkt meer de intentie om er een Radio 2 van te maken. Omdat Radio 2 zo goed gaat, wil men het format nadoen. Radio 2 en Radio 10 zijn nu elkaars directe concurrenten, ondanks ze in feite niet echt gelijkwaardige zenders zijn.
Sqwest

Bericht door Sqwest »

Ik had het idee dat ik de laatste 2 weken juist wat meer ‘onbekende’ oude nummers in de playlist hoor. Vandaag ook een paar plaatjes, weet ze even niet op te noemen, maar dat viel mij juist positief op.

Sowieso vind ik Robert Feller ook een goede dj, zonde dat hij alleen in het weekend zit. Maar dat is hetzelfde als Dennis Verheugd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Radbi schreef: 22 jan 2020 18:01
density1 schreef: 22 jan 2020 16:35 Ik weet niet of het de intentie moet zijn van Talpa om met Radio 10 ook het jongere publiek te trekken, daar hebben ze al zat stations van in hun portfolio om die te bedienen.
Het lijkt meer de intentie om er een Radio 2 van te maken. Omdat Radio 2 zo goed gaat, wil men het format nadoen. Radio 2 en Radio 10 zijn nu elkaars directe concurrenten, ondanks ze in feite niet echt gelijkwaardige zenders zijn.
Persoonlijk vind ik dat het merk Radio 10 dichter tegen Radio 5 aan zit en het merk Veronica weer dichter tegen Radio 2.
Toch lijken zowel 10 als Veronica in dezelfde vijver als Radio 2 te vissen. Logisch wat het is de grootste vijver voor commerciële radio. Maar dat doet Talpa wel met de meest beperkte kavels. Het zou zo logisch zijn als 10 wisselt van kavel met Sky om het een betere dekking te geven.
Dat 10 dichter tegen 2 dan 5 aan gaat zitten, begrijp ik, maar is voor een radioliefhebber moeilijk te bevatten.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Herman ven Schippers

density1 schreef: 22 jan 2020 15:09 Ik vind het met name van dooddoeners getuige dat sommige lieden vinden dat je op een forum waar over radio gediscussieerd wordt het niet over de muziek mag hebben en dan aankomen met argumenten als: 'er zit een knop op je radio' en zulks....
Toch mooi dat jij over dooddoeners begint, maar dit geheel terzijde.
Herman ven Schippers

Radbi schreef: 22 jan 2020 17:56
Herman ven Schippers schreef: 22 jan 2020 13:38 Als je de muziek op een bepaalde zender niet leuk vindt, zoek je iets anders op.
Gelet op de terugval vóór de top 4000, is dit wat sommige luisteraars waarschijnlijk hadden gedaan.

En als er niet over de (aangepaste) muziek op een zender gesproken mag worden, kan je dit forum sluiten. Toch?
Radio liefhebber schreef: 22 jan 2020 13:08 Die nieuwe muziek er per direct uit halen. Daar zit ik niet op te wachten. Het is alsof de persoonlijke voorkeur van de dj meegewogen wordt.
Dit is toch iets anders dan over muziek spreken? Je kunt niet alles leuk vinden, ik vind ook niet alles op Radio 2 of KinkDNA leuk.
density1

Bericht door density1 »

Herman ven Schippers schreef: 22 jan 2020 21:36
density1 schreef: 22 jan 2020 15:09 Ik vind het met name van dooddoeners getuige dat sommige lieden vinden dat je op een forum waar over radio gediscussieerd wordt het niet over de muziek mag hebben en dan aankomen met argumenten als: 'er zit een knop op je radio' en zulks....
Toch mooi dat jij over dooddoeners begint, maar dit geheel terzijde.
Waarom moet het gelijk weer persoonlijk worden. Zwak.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Somertijd is ook verworden tot een links politiek correcte show gisteren weer even Trump-bashen a la Jinek, maar dan op de radio. Gebeurt zoiets nou op Radio 2 dan snap ik het maar Radio 10 is van oudsher neutrale radio. Ik luister regelmatig middagshows dus ook Rob van Someren en weet waarover ik het heb.
Radbi

Bericht door Radbi »

Ikbenroy schreef: 30 jan 2020 23:08 Somertijd is ook verworden tot een links politiek correcte show gisteren weer even Trump-bashen a la Jinek, maar dan op de radio. Gebeurt zoiets nou op Radio 2 dan snap ik het maar Radio 10 is van oudsher neutrale radio. Ik luister regelmatig middagshows dus ook Rob van Someren en weet waarover ik het heb.
En soms komt Somertijd juist rechts over. En sommigen vinden Somertijd juist rechts. Wat is het nou?
Orange

Bericht door Orange »

Ikbenroy schreef: 30 jan 2020 23:08 Somertijd is ook verworden tot een links politiek correcte show gisteren weer even Trump-bashen a la Jinek, maar dan op de radio. Gebeurt zoiets nou op Radio 2 dan snap ik het maar Radio 10 is van oudsher neutrale radio. Ik luister regelmatig middagshows dus ook Rob van Someren en weet waarover ik het heb.
Haha, dan was er waarschijnlijk een duidelijke aanleiding om Trump te bashen, als een aantal rechtse radiomakers dat doen.
Plaats reactie