Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Orange

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Orange »

Johanneke schreef: 02 aug 2020 23:38Grappige redenatie, Muijs en Van der Goes zitten op hetzelfde tijdslot en vervangen allebei de ochtendshow op hun zender. Is echt een kwestie van smaak, denk ik. Ik vind dat Martijn in je eerste rijtje hoort.
Klopt, maar als ik kijk waar Van der Goes door de jaren heen heeft gezeten en waar Muijs heeft gezeten, kan je wel stellen dat Van der Goes toch altijd betere tijdstippen heeft (gehad).
Janno

Bericht door Janno »

Orange schreef: 02 aug 2020 23:24 Tja, zoals ik al eerder zei, kan ik de criteria niet zomaar ophoesten. Maar ik vermoed dat als je de kenners vraagt, dat ze het met me eens zullen zijn. Als is het maar omdat Ruyer, Klijn en Van der Goes al jaren op goede tijdstippen zitten en Heutink, Stasse en Muijs mindere tijden of alleen invallen.
Je hebt me nog niet overtuigd. Vooralsnog houd ik het toch nog maar even op verschil van smaak. :wink:
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 03 aug 2020 09:29
Orange schreef: 02 aug 2020 23:24 Tja, zoals ik al eerder zei, kan ik de criteria niet zomaar ophoesten. Maar ik vermoed dat als je de kenners vraagt, dat ze het met me eens zullen zijn. Als is het maar omdat Ruyer, Klijn en Van der Goes al jaren op goede tijdstippen zitten en Heutink, Stasse en Muijs mindere tijden of alleen invallen.
Je hebt me nog niet overtuigd. Vooralsnog houd ik het toch nog maar even op verschil van smaak. :wink:
Stel je bent liefhebber van de Italiaanse keuken en je krijgt een Italiaans en een Aziatisch gerecht voorgeschoteld. Het Italiaanse gerecht zal je lekkerder vinden, maar dat wil niet zeggen dat de kok van het Aziatische gerecht een slechtere kok is.

Zo is het ook met de DJ's die we hier bespreken. Ze zijn allen te beoordelen op basis van bepaalde criteria, zoals technische vaardigheden, gesprekstechnieken, spraak, etc. De plek in de programmering, het programma, de zender, e.d. bepalen hoe de DJ deze skills inzet. Hoe hij/zij zijn gerecht bereid. Wordt het een Italiaanse pastamaaltijd of een Aziatische rijsttafel. Wordt het een sterrenmaaltijd of een fastfoodgerecht ;-)
De plek in de programmering zegt weinig of de ene DJ beter is dan de andere. Factoren als ambitie en gunfactor spelen ook een rol. Zo zijn er uitstekende jocks die bewust niet meer landelijk te horen zijn of weggestopt zitten in de nacht.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
GielBeelen

Bericht door GielBeelen »

Smid70 schreef: 02 aug 2020 16:46
Phoenix schreef: 02 aug 2020 15:35
Smid70 schreef: 02 aug 2020 12:26
Dat moest Minneboo natuurlijk zeggen want hij was nog in dienst van de Mol. Niet zo vreemd dat hij dat dus destijds vertelde. Ik hecht meer waarde aan wat hij nu verteld.
Ik leg het ook langs hetgeen Stenders destijds zei. Hij wilde bij Radio 2 blijven en zijn plek tussen 14 en 16 uur behouden, maar van werkgever switchen door van AVROTROS naar BNNVARA te gaan. Door omroeppolitiek ging dat niet door. Het tijdslot zou bij AVROTROS blijven, waardoor zijn overgang naar BNNVARA op losse schroeven kwam te staan, want die hadden immers geen ander slot voor hem. Om met Stenders' eigen woorden te spreken voelde hij zich door zeven bussen overreden.

Daags of enkele dagen erna vermelde Stenders op de radio dat De Mol hem wilde hebben.

Deze hele gang van zaken lijken erop dat Stenders gewoon bij Radio 2 wilde blijven en of Talpa gebruikte of dat het slechts tweede keus was. In het laatste interview van Minneboo lijkt het erop alsof Talpa en Stenders al maanden in gesprek waren en een overgang slechts nog een formaliteit was. Ik zie dit echt anders.
Ik denk dat Minneboo dat veel beter weet dan wij, daar kun je moeilijk een zienswijze over hebben als liefhebber langs de kant.
Ik kan hier beamen dat t exact zo is als dave vertelde.
Destijds zou ik samen komen met Rob. Dat was het hele plan (zoals ik onlangs ook in een interview heb verteld).
Ineens ging dat niet door maar dat lag niet aan rob.
Heb nog gedaan wat ik kon maar besloot toch maar zonder Rob in de middag te beginnen.

Later heeft t nog wel eens gespeeld maar toen had rob al vast zijn 14-16 terug dus waarom zou hij nog...
Laatst gewijzigd door GielBeelen op 03 aug 2020 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

GielBeelen schreef: 03 aug 2020 12:10 Ik kan hier beamen dat t exact zo is als dave vertelde.
Destijds zou ik samen komen met Rob. Dat was het hele plan (zoals ik onlangs ook in een interview heb verteld).
Heb nog gedaan wat ik kon maar besloot toch maar zonder Rob in de middag te beginnen.
Dit staat toch haaks op wat Rob Stenders destijds in de media beweerde. Zoals hij het bracht wilde hij bij Radio 2 blijven voor een andere omroep met behoud van zijn programma.

https://www.radiofreak.nl/rob-stenders- ... overreden/

“Caroline en ik hebben de weg van de stille diplomatie proberen te bewandelen om ons radioprogramma te behouden en hadden tot vandaag ook nog een heel klein beetje hoop. Het heeft niet zo mogen zijn en uiteraard voelen we ons door 7 bussen overreden”, schrijft Stenders. “Voor alle duidelijkheid: natuurlijk wilden we ook bij de nieuwe omroep Platenbonanza blijven doen op dezelfde zender en dezelfde tijd. De NPO leiding vond een omroepwissel ongewenst en zette direct een streep door ons.”

Stenders zou overigens zelf gekozen hebben om zijn contract bij AVROTROS niet te verlengen. De dj zag meer heil in zijn oude omroep BNNVARA, waar hij ook jarenlang het lunchprogramma ‘Stenders Eetvermaak’ op 3FM voor maakte.
GielBeelen

Bericht door GielBeelen »

Phoenix schreef: 03 aug 2020 13:24
GielBeelen schreef: 03 aug 2020 12:10 Ik kan hier beamen dat t exact zo is als dave vertelde.
Dit staat toch haaks op wat Rob Stenders destijds in de media beweerde. Zoals hij het bracht wilde hij bij Radio 2 blijven voor een andere omroep met behoud van zijn programma.

“Caroline en ik hebben de weg van de stille diplomatie proberen te bewandelen om ons radioprogramma te behouden en hadden tot vandaag ook nog een heel klein beetje hoop. Het heeft niet zo mogen zijn en uiteraard voelen we ons door 7 bussen overreden”, schrijft Stenders. “Voor alle duidelijkheid: natuurlijk wilden we ook bij de nieuwe omroep Platenbonanza blijven doen op dezelfde zender en dezelfde tijd. De NPO leiding vond een omroepwissel ongewenst en zette direct een streep door ons.”

Stenders zou overigens zelf gekozen hebben om zijn contract bij AVROTROS niet te verlengen. De dj zag meer heil in zijn oude omroep BNNVARA, waar hij ook jarenlang het lunchprogramma ‘Stenders Eetvermaak’ op 3FM voor maakte.
Staat niet haaks. kijk maar naar de datum van dat bericht.
dat liep toen dus mis en zat rob even bij BNNVARA zonder zendtijd. Dat was t moment dat wij samen zouden beginnen in oktober bij Veronica
Phoenix

Bericht door Phoenix »

GielBeelen schreef: 03 aug 2020 13:29
Phoenix schreef: 03 aug 2020 13:24

Staat niet haaks. kijk maar naar de datum van dat bericht.
dat liep toen dus mis en zat rob even bij BNNVARA zonder zendtijd. Dat was t moment dat wij samen zouden beginnen in oktober bij Veronica
Ja, dat snap ik. Na de mislukte overstap van Stenders van AVROTROS naar BNNVARA met behoud van zijn programma kwam Talpa/Veronica in beeld. Dat is (altijd) duidelijk (geweest). En ik geloof dat er gesprekken en een aanbieding zijn geweest. Maar het zijn geen maandenlange gesprekken geweest.

Maakt verder ook allemaal niet meer uit. Is ook allemaal oud nieuws. Inmiddels is iedereen geland waar hij graag zit. Dave, Rob en zelfs jij :))
Orange

Bericht door Orange »

Je stelde dat dj's die al langere tijd landelijk zitten allemaal goed zijn en het verschil van of we er iets aan vinden, een kwestie van smaak is. Ik neem toch echter aan dat je wel een aantal dj's onderscheidt die landelijk al een tijdje meedraaien waarvan je durft te beweren dat de ene objectief beter is dan de andere? Of zijn ze echt allemaal goed en is het hooguit een kwestie van smaak?
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 03 aug 2020 11:47
De plek in de programmering zegt weinig of de ene DJ beter is dan de andere. Factoren als ambitie en gunfactor spelen ook een rol. Zo zijn er uitstekende jocks die bewust niet meer landelijk te horen zijn of weggestopt zitten in de nacht.
Nou, dat het weinig zegt, lijkt me overdreven. Natuurlijk is er een aantal voorbeelden waarbij je je kan afvragen waarom die zitten waar ze zitten (of niet meer ergens zitten). Ambitie en gunfactor spelen ook zeker een rol. Maar vaak zal het toch ook te maken hebben met kwaliteit.
Janno

Bericht door Janno »

Orange schreef: 03 aug 2020 22:03
Je stelde dat dj's die al langere tijd landelijk zitten allemaal goed zijn en het verschil van of we er iets aan vinden, een kwestie van smaak is. Ik neem toch echter aan dat je wel een aantal dj's onderscheidt die landelijk al een tijdje meedraaien waarvan je durft te beweren dat de ene objectief beter is dan de andere? Of zijn ze echt allemaal goed en is het hooguit een kwestie van smaak?
Het blijft natuurlijk heel moeilijk om mensen te beoordelen op bepaalde kwaliteiten die lastig meetbaar zijn. Een bouwvakker is vrij goed te beoordelen als hij een muur heeft gestuukt, dat is zichtbaar en op de korrel af te meten, bij wijze van spreken. Een barman die een biertje tapt is te beoordelen op de verhouding bier/schuimkraag. Dat is allemaal meetbaar en met je zintuigen waar te nemen. Maar hoe beoordeel je een dj? Hij moet uiteraard aan een paar basiskwaliteiten voldoen die al genoemd zijn, maar de beoordeling is eigenlijk alleen af te meten aan de hoeveelheid tevreden luisteraars. En dat is weer afhankelijk van het bereik en het bereik is afhankelijk van de populariteit van de zender, het tijdstip van uitzending, het bereik in Nederland van het radiostation, de gedraaide muziek. Allemaal factoren die meespelen in de beoordeling. Ik luister heel graag naar Rob Stenders omdat hij een sfeer weet te creëren waar ik me prettig bij voel en hij vaak muziek draait die mij aanspreekt, maar maakt dat hem een betere dj dan Edwin Evers, om maar wat te noemen? Voor mij wel, omdat ondanks mijn respect en waardering voor Evers ik me meer senang voel bij Stenders. Dat is puur persoonlijk.

Die bouwvakker kan nog zo gezellig en fluitend aan het werk zijn, als hij hij die muur niet naar mijn zin stuukt kies ik toch liever voor die chagrijnige vakman die strak werk levert. Bij een radiomaker wil ik dat hij me een fijne dag bezorgt en dat gevoel is voor iedereen verschillend.

Ik zeg niet dat alle dj's even goed zijn, maar dat het over het algemeen niet objectief te beoordelen is wie beter is dan een ander. Dan kom je toch uit op smaak en dat is altijd subjectief.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Patrick Kicken schreef:Maar goed, geloof dat het hier over Giel ging op Veronica. Die gaat het station binnen 6 maanden naar de 5% tikken. Anders trakteer ik Oortjes, Herman van Schippers, Jessica en Kletskous op chinees. Zie ik nog eens wat bekende gezichten :wink:
Heeft Kicken gisteren zijn belofte eindelijk ingelost?

https://www.mediacourant.nl/2020/08/pat ... ls-platen/
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 04 aug 2020 11:15
Patrick Kicken schreef:Maar goed, geloof dat het hier over Giel ging op Veronica. Die gaat het station binnen 6 maanden naar de 5% tikken. Anders trakteer ik Oortjes, Herman van Schippers, Jessica en Kletskous op chinees. Zie ik nog eens wat bekende gezichten :wink:

Haha nee, ik denk dat hij alleen geweest is.
Rock 'n roll is better than music!
jessica

Bericht door jessica »

Oortjes schreef: 04 aug 2020 18:37
Phoenix schreef: 04 aug 2020 11:15
Haha nee, ik denk dat hij alleen geweest is.
Ja ik denk het ook! :lol: :lol: :lol: Maar het geeft niet ik hou toch niet zo van Chinees eten.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef: 04 aug 2020 21:12 Ja ik denk het ook! :lol: :lol: :lol: Maar het geeft niet ik hou toch niet zo van Chinees eten.
Ik houd wel van sambal en een leuke dame aan tafel. -love
Rock 'n roll is better than music!
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Ben wel nieuwsgierig hoe de hazen gaan lopen vanaf 01 oktober. Wie volgt Giel op; VI met crew? Of krijgen we Dennis met Celine? Of wordt Niek vd Bruggen weer van (talpa) stal gehaald. Of Tim met Rick, Rick die altijd ambitie ochtend radio heeft. Hoe zal het gaan??
Plaats reactie