Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Oortjes »

Volgens mij zijn Erik de Zwart en John de Mol beide mensen en geen prehistorische beesten. Eerlijk is eerlijk, beiden hebben kwaliteiten en blunders.

Mijn beeld is wel dat het grote aantal stations van Talpa de markt geen goed doet en dat Veronica beter af zou zijn zonder Talpa. Dat ligt aan de rare regulering van de overheid en aan het weinig creatieve radiobeleid van John de Mol.
Rock 'n roll is better than music!
Maurice

Bericht door Maurice »

Kunnen ze van Veronica niet een soort familie radio maken?
Net als de Veronica woensdag van Radio 2.
Was toen super populair.
Waarom zou dat niet meer kunnen met een eigentijds jasje.
Past volgens mij ook prima in de kavelvoorwaarden.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Maurice schreef: 27 okt 2019 10:42 Kunnen ze van Veronica niet een soort familie radio maken?
Was toen super populair.
Dat was de mooiste radio ooit :D
Bart van Leeuwen

Bericht door Bart van Leeuwen »

Radiofriek schreef: 27 okt 2019 10:08 @bart van leeuwen. Iemand die de hele dag met treintjes speelt en denkt dat hij Thomas de stoom locomotief is neem ik niet serieus. De puinhoop van Noordzee Fm ook niet vergeten.
Hij IS Thomas de Stoomlocomotief, want in de Nederlandse versie is dat zijn stem. Al jaren een prachtige schnabbel, waar ik voor zou tekenen. Ik speel trouwens ook met treintjes, dank je wel, en iedereen maakt fouten. Beetje flauw dat je met Noordzee FM aan komt zetten. John de Mol was daar net zo verantwoordelijk voor. En John's andere mislukte "successen" tellen zeker niet mee?
Overigens reageerde ik (wat ik hier zelden doe) op jouw opmerking "dinosaurus" en daar heb je nog geen antwoord op gegeven:
Waarom is Erik wel een dinosaurus en John niet? Verder natuurlijk de hartelijke groeten van een echte radiodinosaurus (65 jaar and counting.... Ik ben vanmiddag weer op de radio, jij ook?).
Radiofriek

Bericht door Radiofriek »

@bart van leeuwen op welke zender zit u precies ?
Laatst gewijzigd door Radiofriek op 27 okt 2019 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Maurice schreef: 27 okt 2019 10:42 Kunnen ze van Veronica niet een soort familie radio maken?
Was toen super populair.
Volgens mij vult Radio 5 dat nu in.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Phoenix schreef: 27 okt 2019 09:53
LokaleSter schreef: 27 okt 2019 01:40
Phoenix schreef: 26 okt 2019 15:50

Juist. Het sleutelwoord is marketing! Maar juist bijna al het marketingbudget gaat naar 538, 10 en Sky. Dat gaat dus niet gebeuren.
Radio Veronica kan zijn marketing budget beter uitgeven aan goede stationsbazen. Dat is de beste marketing die men zich daar kan wensen.

Als het radiostation eenmaal op orde is, dan vermarkten de luisteraars het wel verder. Zonder dat het 1 cent kost.
Florent Luijckx lijkt me een goede radiobaas met verstand van marketing. Als a.i. blijft 'ie overigens wel lang zitten.
Florent Luyckx is een trekpop van de grote bazen die alle vrijheid krijgt, maar wordt teruggefloten als de grote baas het niet bevalt. Nog los van de mensen moet je het veel breder zien.

Bij Talpa Network maakt het niet uit naar welk radiostation je luistert, als het maar een Talpa Network radiostation is. Dat je de radio uitzet voor SBS6, ook geen probleem. Talpa Network is bezig om het bestaande Nederlandse medialandschap te consolideren en heeft daar met Juke iets extra's aan toegevoegd. De beste mensen worden bij de concurrentie weggehaald en voor teveel geld toegevoegd aan Talpa Network. Let op mijn woorden, in de periode 2022-2025 wordt Talpa Network voor heel veel geld aan een buitenlandse investeerder verkocht.

De centen die daarmee verdient worden, dat is het enige doel van John de Mol. Denk daarom niet dat het radiolandschap de komende jaren verbeterd.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Radiofriek schreef: 27 okt 2019 12:00 @bart van leeuwen op welke zender zit u precies ?
Met deze vraag laat de echte dinosaurus zich kennen :))
LokaleSter schreef: 27 okt 2019 14:07 De centen die daarmee verdient worden, dat is het enige doel van John de Mol. Denk daarom niet dat het radiolandschap de komende jaren verbeterd.
De echte vernieuwing zal inderdaad van Q Music en Radiocorp moeten komen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 27 okt 2019 15:01
Radiofriek schreef: 27 okt 2019 12:00 @bart van leeuwen op welke zender zit u precies ?
LokaleSter schreef: 27 okt 2019 14:07 De centen die daarmee verdient worden, dat is het enige doel van John de Mol. Denk daarom niet dat het radiolandschap de komende jaren verbeterd.
Vernieuwing? Deze kopiëren toch ook enkel formules en formats uit andere landen. En is bijvoorbeeld Het Geluid niet een moderne versie van Raden Maar (Kees Schilperoort).
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
WinnaarRadioring2023

Oortjes schreef: 27 okt 2019 15:01
Ik heb de indruk dat Radiocorp behoorlijk onder de plak van Talpa zit. Maar ook dat Radiocorp het meest eigenzinnige radiobedrijf van Nederland is. Jammer dat ze zo met hun rug tegen de muur staan door zelfverkozen kavels, want ik denk dat met zowel 100%NL als met SLAM een veel beter marktaandeel te behalen is.

Q-music heeft die positie wel, maar gaat echt niet vernieuwen. Die hebben een oude, maar reeds beproefde succesformule uit de kast getrokken en daar hun eigen draai aan gegeven. Alle radiomakers met scherpe randjes worden weggestuurd, wat leidt tot het radiostation wat het nu is. Het is een winstgevend bedrijf en de luistercijfers zijn goed, dus het gelijk staat aan hun zijde. Maar echt vernieuwend, dat zijn ze zeker niet.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

LokaleSter schreef: 27 okt 2019 21:44 Maar ook dat Radiocorp het meest eigenzinnige radiobedrijf van Nederland is. Jammer dat ze zo met hun rug tegen de muur staan door zelfverkozen kavels, want ik denk dat met zowel 100%NL als met SLAM een veel beter marktaandeel te behalen is.
Die kavels zijn zoveel goedkoper, dat is wel een lager marktaandeel waard.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Talpa heeft geen aandelen meer in Radiocorp, het is een zelfstandig bedrijf.
Offtopic is het nieuwe ontopic.
WinnaarRadioring2023

Oortjes schreef: 27 okt 2019 22:34
LokaleSter schreef: 27 okt 2019 21:44 Maar ook dat Radiocorp het meest eigenzinnige radiobedrijf van Nederland is. Jammer dat ze zo met hun rug tegen de muur staan door zelfverkozen kavels, want ik denk dat met zowel 100%NL als met SLAM een veel beter marktaandeel te behalen is.
Dat marktaandeel zal altijd lager blijven, dat is het probleem niet.
MFM

Bericht door MFM »

LokaleSter schreef: 28 okt 2019 15:59
Wat is het probleem dan wel?
WinnaarRadioring2023

MFM schreef: 28 okt 2019 17:59
LokaleSter schreef: 28 okt 2019 15:59
Wat is het probleem dan wel?
Zie de reactie van @Oortjes, die ziet kennelijk een probleem in hogere luistercijfers.
Plaats reactie