Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
dre

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door dre » 05 jan 2017 09:58

ff gezapt naar Veronica al weer snel afgehaakt......omdat de playlist nog steeds niet verrassend is.
Net terug van een radiostage in LA.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 05 jan 2017 10:25

Phoenix schreef:... Je bewering dat Veronica een denkfout begaat is hiermee onjuist. Veronica is onderdeel van een groter geheel. In dat licht moet dit gezien worden.
Veronica was vroeger een merk die zich duidelijk onderscheidde, een rebelse zender die tegen de gevestigde orde aanschopte. Nu is het slechts een naampje op één van de formats van een radio-moloch, en de naam is volstrekt irrelevant geworden. Zonde dat de zender nog zo heet, het doet zwaar afbreuk aan de geschiedenis van de zender. Maar ach, dat is natuurlijk al begonnen toen Sky de merknaam in handen kreeg. De richting waarop Veronica onder daarna onder bewind van De Zwart bewoog had weer een klein beetje dat rebelse, maar die koers is vakkundig door de nieuwe eigenaren de nek omgedraaid. Jammer.
KinkFM. Juist nu!

Orange

Bericht door Orange » 05 jan 2017 11:21

Sinds 2003 is 538 het nieuwe Veronica. Veronica is al jaren een andere zender.
En volgens mij kan je niet beweren dat Veronica onder De Zwart rebelser was dan het huidige Veronica. Ze positioneren hun pop-rockformat scherper en hebben jongere, snellere dj's. Dat vind ik rebelser dan bijvoorbeeld Bart van Leeuwen met z'n plaat en z'n verhaal.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 05 jan 2017 11:31

Dat is jouw mening, maar ik weet al langer dat wij het zelden met elkaar eens worden. Met jongere en snellere dj's wijken ze volgens mij niet af van wat 538 neerzet, of de nieuwe klankkleur van de 3FM-dj's. En met de muziekkeuze zoals die nu is is het vlees noch vis.
KinkFM. Juist nu!

Orange

Bericht door Orange » 05 jan 2017 12:16

waterveenmos schreef:Dat is jouw mening, maar ik weet al langer dat wij het zelden met elkaar eens worden. Met jongere en snellere dj's wijken ze volgens mij niet af van wat 538 neerzet, of de nieuwe klankkleur van de 3FM-dj's. En met de muziekkeuze zoals die nu is is het vlees noch vis.
Waar jij nu op ingaat, is een stijl waar iemand van houdt of niet. Ik hou erg van de stijl van presenteren op 538 en Veronica maakt nu gebruik van dj's die geschoold zijn bij 538. Dat is voor mij dus een pré.
Waar ik op inging was dat jij roept dat Veronica onder De Zwart rebelser was. De rebelsheid is echt wel weg bij mannen als Erik de Zwart en Bart van Leeuwen. Dan is een Niek v/d Bruggen veel rebelser. Dat heeft niets met een mening te maken.

radiodj95

Bericht door radiodj95 » 05 jan 2017 12:47

Ik denk, als jongere luisteraar, dat ik Veronica wel degelijk sneller aan ga zetten. Vind Niek in de ochtend best oké!

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 05 jan 2017 13:13

Orange schreef:
waterveenmos schreef:Dat is jouw mening, maar ik weet al langer dat wij het zelden met elkaar eens worden. Met jongere en snellere dj's wijken ze volgens mij niet af van wat 538 neerzet, of de nieuwe klankkleur van de 3FM-dj's. En met de muziekkeuze zoals die nu is is het vlees noch vis.
Waar jij nu op ingaat, is een stijl waar iemand van houdt of niet. Ik hou erg van de stijl van presenteren op 538 en Veronica maakt nu gebruik van dj's die geschoold zijn bij 538. Dat is voor mij dus een pré.
Waar ik op inging was dat jij roept dat Veronica onder De Zwart rebelser was. De rebelsheid is echt wel weg bij mannen als Erik de Zwart en Bart van Leeuwen. Dan is een Niek v/d Bruggen veel rebelser. Dat heeft niets met een mening te maken.
Laten we zeggen dat het bij ons beiden een mening is. Beter dus om het niet als feit te presenteren. Ik zal er in het vervolg ook even "naar mijn mening" voor zetten....

Maar om terug te komen op het onderscheidende karakter van Veronica, waar ze wel altijd prat op zijn gegaan: hoe logisch is het als zender om de stijl van één van je "kinderen" (wat 538 toch is) te kopiëren, om zo zélf weer "jong" gevonden te worden? Terwijl je muziekprogrammering niet genoeg verjongd kan worden omdat je vastzit aan kavelvoorwaarden waar je zelf voor gekozen hebt? Dan kan je jezelf mijns inziens net zo goed "538 Classic" gaan noemen.
KinkFM. Juist nu!

Orange

Bericht door Orange » 05 jan 2017 13:45

waterveenmos schreef:Laten we zeggen dat het bij ons beiden een mening is. Beter dus om het niet als feit te presenteren. Ik zal er in het vervolg ook even "naar mijn mening" voor zetten....

Maar om terug te komen op het onderscheidende karakter van Veronica, waar ze wel altijd prat op zijn gegaan: hoe logisch is het als zender om de stijl van één van je "kinderen" (wat 538 toch is) te kopiëren, om zo zélf weer "jong" gevonden te worden? Terwijl je muziekprogrammering niet genoeg verjongd kan worden omdat je vastzit aan kavelvoorwaarden waar je zelf voor gekozen hebt? Dan kan je jezelf mijns inziens net zo goed "538 Classic" gaan noemen.
Het is juist fijn als hier op het forum gediscussieerd wordt obv feiten. Dus naast meningen kunnen er ook prima feiten gepresenteerd worden. Feit blijft toch dat een Bart van Leeuwen minder rebels is dan de huidige dj's op Veronica. Ik zou niet weten waarom dat 'slechts' een mening zou moeten zijn.

En persoonlijk (komen we weer meer op het vlak van meningen), zou ik het niet 538 Classics noemen, want bij 538 is er nauwelijks rock. Dus die zenders wijken echt wel van elkaar af (los van tijdsperiode van de gedraaide muziek).

Bassieboy35

Bericht door Bassieboy35 » 05 jan 2017 15:28

Wist echt niet van de huidige programmering moest verwachten vorige week. Inmiddels iedere dag al een aardig tijd geluisterd en ik moet zeggen dat ik toch positief verrast ben. Het blijft jammer dat er programma zoals het Top 40 Hitdossier en Rinkel de Kinkel gesneuveld zijn, maar de nieuwe programma's klinken goed. Het geheel klinkt inderdaad erg fris en modern. De programma's zijn nog wel wat kaal, maar dat komt met de tijd wel. Het valt mij op dat de nadruk op de meest gedraaide artiesten ook wat verschoven is en dat er regelmatig nieuwe muziek wordt gedraaid. Het maximale binnen de kavelvoorwaarden heb ik het idee. Na 19:00 valt het helemaal te merken. Ook lijken er wat jingles te zijn hergebruikt, een enkeling uit deze verzameling.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 05 jan 2017 16:12

Orange schreef:(...)
Het is juist fijn als hier op het forum gediscussieerd wordt obv feiten. Dus naast meningen kunnen er ook prima feiten gepresenteerd worden. Feit blijft toch dat een Bart van Leeuwen minder rebels is dan de huidige dj's op Veronica. Ik zou niet weten waarom dat 'slechts' een mening zou moeten zijn.
Natuurlijk is discussiëren op basis van feiten prettig, dat ga ik ook niet ontkennen. Maar de mate van "rebelsheid" is überhaupt nauwelijks kwantificeerbaar, dus dat blijft een mening, hoe graag je het ook als feit wil verkondigen.
KinkFM. Juist nu!

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 05 jan 2017 16:28

Wat ik niet snap, is dat ze Niek weg hebben gehaald bij qmusic. Had frank dane lekker de ochtend show laten maken op veronica. Alvast warm draaien om na een laar jaar het over te nemen van Evers. Die lunchshow van dane had je makkelijk aan iemand anders kunnen geven.

Sjaak Leijting

Bericht door Sjaak Leijting » 05 jan 2017 16:45

Vanaf maandagmorgen naar het nieuwe veronica aan het luisteren en moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal niet verkeerd vind.
Inderdaad het is een beetje 538 classic....ik zou zelf zeggen ..538 van het jaar 2000...maar zeer zeker niet verkeerd.
En wat het rebelse aangaat...gaan ze daar nog steeds prat op? volgens mij niet.
! ding vind ik wel jammer is dat Rick van veldhuysen er niet meer bij is.
Mijn ideale veronica avond zou zijn
Vanaf 19 uur Avond rick.
vanaf 22 uur Barry paf .

En ja ik ben een oude 538 luisteraar en vind het nu bij veronica weer vertrouwd klinken....zelf heb ik niets meer met 538 qua muziek en (op een enkeling na) dj's .
En in 2003 werd veronica ook weer opgericht met oude bekenden uit het verleden.
Ik denk dat het even wennen is voor velen...en anders,er zit een knop op je radio...je kan altijd je favoriete zender opzoeken.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 05 jan 2017 16:57

Het rebelse karakter is bij Veronica begin jaren '90 al verdwenen. Op radio werd deze plek ingenomen door 538 en op televisie door BNN.
Een rebels karakter past ook niet bij een zender als Veronica. Veronica richt zich op mannen van 25+. Het rebelse gaat er op die leeftijd meestal vanaf.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Orange

Bericht door Orange » 05 jan 2017 17:40

waterveenmos schreef:
Orange schreef:(...)
Natuurlijk is discussiëren op basis van feiten prettig, dat ga ik ook niet ontkennen. Maar de mate van "rebelsheid" is überhaupt nauwelijks kwantificeerbaar, dus dat blijft een mening, hoe graag je het ook als feit wil verkondigen.
Als de mate van rebelsheid dicht bij elkaar ligt, niet idd. Maar dat is in dit geval niet zo. Ik schei er echter mee uit, wordt een wat zinloze discussie.

RV

Bericht door RV » 05 jan 2017 17:44

Ik vind dat je gelijk hebt Waterveenmos. Feiten zijn meetbaar en rebelsheid is niet meetbaar. Dergelijke instrumenten worden in vele sectoren gebruikt (SMART).

Plaats reactie