Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henkjan2016 »

Dan wordt het dus Dennis en Henk? I.p.v. Celine? of wordt Celine volmaakt sidekick?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 04 jan 2021 08:40 Henk Blok vanaf vanmiddag nieuwslezer bij Dennis en Celine tussen 16 en 19u, leuk!!!
En Celine dus volledig in de side-kick rol?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Morrison

Bericht door Morrison »

Phoenix schreef: 04 jan 2021 08:43 En Celine dus volledig in de side-kick rol?
Het is niet gezegd tijdens de show, alleen dat haar rol zou veranderen, maar ik vermoed van wel. Al eerder is bij VI gezegd dat de combi nieuwslezer en side-kick lastig is, dat kan schuren.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Wat een onzin joh, Fien Vermeulen was bij Q-Music ook side-kick, Annemarie geldt het zelfde. En zo zijn er wel tientallen voorbeelden op te noemen. Hij staat gewoon op de loonlijst en moet weer aan de slag zo simpel is het. Je denkt toch niet dat Talpa een liefdadigheidsinstelling is.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Morrison schreef: 04 jan 2021 08:51
Het is niet gezegd tijdens de show, alleen dat haar rol zou veranderen, maar ik vermoed van wel. Al eerder is bij VI gezegd dat de combi nieuwslezer en side-kick lastig is, dat kan schuren.
Ik vind Celine niet sterk in haar rol als side-kick. Ze kan prima een voorgeschreven tekst van een scherm af lezen, maar in de side-kick rol schiet ze schromelijk tekort. Dennis Ruyer is ook een strakke hitjock en in combi met de brave Celine ontstaat er een matte middagshow. In plaats van Henk Blok als nieuwslezer was het beter geweest om er een echte side-kick bij te zetten en Celine weer in haar nieuwslezersrol te zetten.
Henkjan2016

Phoenix schreef: 04 jan 2021 09:22
Morrison schreef: 04 jan 2021 08:51
Ik vind Celine niet sterk in haar rol als side-kick. Ze kan prima een voorgeschreven tekst van een scherm af lezen, maar in de side-kick rol schiet ze schromelijk tekort. Dennis Ruyer is ook een strakke hitjock en in combi met de brave Celine ontstaat er een matte middagshow. In plaats van Henk Blok als nieuwslezer was het beter geweest om er een echte side-kick bij te zetten en Celine weer in haar nieuwslezersrol te zetten.
Dit is precies zoals ik het ook een beetje ervaar inderdaad.
Morrison

Bericht door Morrison »

Deradiokenner schreef: 04 jan 2021 09:10 Wat een onzin joh, Fien Vermeulen was bij Q-Music ook side-kick, Annemarie geldt het zelfde. En zo zijn er wel tientallen voorbeelden op te noemen. Hij staat gewoon op de loonlijst en moet weer aan de slag zo simpel is het. Je denkt toch niet dat Talpa een liefdadigheidsinstelling is.
Ik geef aan wat Wilfred, Niels en Rik van VI zelf aangaven, ervaren radiomakers en sidekicks. Ik ben wel benieuwd naar die tientallen voorbeelden, maar wel geslaagde dan he.
density1

Bericht door density1 »

Henk Blok dus, told you so. Next.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Morrison schreef: 04 jan 2021 10:43
Deradiokenner schreef: 04 jan 2021 09:10 Wat een onzin joh, Fien Vermeulen was bij Q-Music ook side-kick, Annemarie geldt het zelfde. En zo zijn er wel tientallen voorbeelden op te noemen. Hij staat gewoon op de loonlijst en moet weer aan de slag zo simpel is het. Je denkt toch niet dat Talpa een liefdadigheidsinstelling is.
Ik geef aan wat Wilfred, Niels en Rik van VI zelf aangaven, ervaren radiomakers en sidekicks. Ik ben wel benieuwd naar die tientallen voorbeelden, maar wel geslaagde dan he.
Ik begrijp de reactie van Deradiokenner ook niet. Ik herinner me de opmerking van Wilfred ook. Zijn opmerking was volgens mij meer gericht op de dubbele pet van enerzijds de onafhankelijke nieuwslezer en anderzijds de side-kick met een (stevige) mening. Dat dat schuurt. Nu ken ik Fien en Annemarie niet, maar ik kan me niet voorstellen dat de side-kicks bij Q Music een stevige mening hebben. Daar moet het toch vooral feel-good zijn. Bij Veronica hebben side-kicks als Rick Romijn en Niels van Baarlen zo nu en dan wel een stevige mening. In combinatie met een rol als nieuwslezer zou dat gaan schuren. Celine Huijsmans is niet iemand met een stevige mening. Daarom valt ze mij ook tegen als side-kick. Wat dat betreft zou ze misschien beter op haar plek zijn bij Q.
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Nog steeds geen Rob Stenders hier? Maar wel: Ladies and gentlemen we got him, Henk Blok :lol:
Rob die blijft ook lekker op NPO radio 2, hoop ik!
Henkjan2016

Ik wil de eerste wel zijn hoor, om de woorden van ons forumlid 'density1' te gebruiken: 2021 is nog niet om.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Henk was herstellende van een ziekte dus de opmerking over dat Talpa een liefdadigheidsinstelling is, komt niet zo netjes over.

Je kent de feiten, het contract en eventuele afspraken niet. Dus je afspraken zijn niet netjes!

Dus netjes in overleg met waarschijnlijk Arbo arts en werkgever:

538-nieuwslezer Henk Blok maakte donderdagochtend in De 538 Ochtendshow met Frank bekend dat hij vanaf juni tijdelijk stopt. Vanwege gezondheidsredenen heeft hij besloten met sabbatical te gaan en meer tijd door te brengen met zijn gezin. Henk leest nog tot en met eind mei elke werkdag het nieuws tussen 06:00 en 10:00 uur op Radio 538.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Beetje rare uitspraak inderdaad.

Ik ben er uiteraard ook niet bij geweest, maar:
als je een sabbatical neemt, kies je daar over het algemeen zelf voor en ga je met onbetaald verlof. Of je neemt ontslag. Het is niet echt gebruikelijk om je ziek te melden. Weinig arbo-artsen die daar ook in mee zullen gaan.

Waarschijnlijker is dus dat goed overleg aan de basis zal hebben gestaan van dit alles. En niet dat Henk nu gedwongen wordt weer te gaan werken.
Henkjan2016

Bijzonder hoe steeds weer wordt benoemd dat wij niet alles weten, maar ik begrijp radiokenner heel goed. Het is een mening, dat mag op een forum. Hef het forum anders op.

Er wordt vaak op deze manier gereageerd wanneer het de ethiek aantast. Maar, commercieel blijft commercieel. Daar gaat men over lijken. Helaas, maar eenzelfde reactie was er toen Talpa Corona-opruiming ging houden. Wat heeft het gebracht? Een slagveld.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Henkjan2016 schreef: 04 jan 2021 19:39 Bijzonder hoe steeds weer wordt benoemd dat wij niet alles weten, maar ik begrijp radiokenner heel goed. Het is een mening, dat mag op een forum. Hef het forum anders op.

Er wordt vaak op deze manier gereageerd wanneer het de ethiek aantast. Maar, commercieel blijft commercieel. Daar gaat men over lijken. Helaas, maar eenzelfde reactie was er toen Talpa Corona-opruiming ging houden. Wat heeft het gebracht? Een slagveld.
Mening gebaseerd op aannames en niet op harde feiten.
Plaats reactie