Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Pot »

Ik ben wel benieuwd wat de cijfers gaan doen: Giel er straks uit en dus een nieuwe ochtendshow, Wilfred staat er bij veel mensen niet al te best meer op, het muziekbeleid dat (weer) wordt aangepast en het de vele nieuwe nonstop uren.

Helaas: nu Giel weggaat (hoewel ik hem lang niet altijd luisterde), de zondagavond nonstop is (de avond die ik luisterde) en het muziekbeleid er in mijn mening op achteruit is gegaan, is Veronica voor mij ook wel klaar. Helaas.
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 17 jul 2020 20:38 Giel Beelen verteld in een interview dat hij de afgelopen 3 jaar bij Veronica 5 verschillende formats heeft meegemaakt. Ze weten bij Veronica dus echt niet welke kant ze op willen.
Ik kom ook wel tot 4 formats. Giel begon toen Veronica RHCP, Guns 'n' Roses en Jon Bon Jovi nog grijs draaide. Daarna verschoof het richting de alternatieve kant om aandeel van 3FM af te snoepen.
Met Rick Romijn als music director werd het format weer muzikaal breder.
En het huidige format, waarbij meer classics en up-tempo platen aan de playlist zijn toegevoegd.

Al met al zijn het nuance verschillen, waarbij de kern wel herkenbaar Veronica blijft. Het is niet zo dat de zender telkens een radicale switch maakt.

Ik vind juist dat de zender in de periode van Giel redelijk stabiel is gebleven. Er is weinig gesleuteld aan de programmering. Enkel VI is erbij gekomen en dat heeft ook nog eens postief uitgepakt. De rest van de programmering is al die tijd onveranderd gebleven met uitzondering van het recent verdwijnen van enkele freelance jocks.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Dit is de beste playlist van ‘deze’ Veronica sinds haar ontstaan het zit wat in het vaarwater van 10, maar het profiel is wat progressiever. En de 70s zijn ook niet meer verboden, heerlijk.
jessica

Bericht door jessica »

Ik vind qua muziek de playlist van Veronica nu vele malen beter dan een paar jaar geleden in zeg maar de Guns n Roses periode. Die duurde naar mijn mening wel 5 jaar. Ik ben het eens dat er steeds een klein stapje is gemaakt in de muziek van Veronica. Misschien moest het ook wel zo om niet meteen alle luisteraars weg te jaren.

Maar ze zijn vanaf het begin van noem het het zure, veel herhaling en niet vrolijke Guns n Roses format nu ontwikkelt naar een vrij breed format met classics en zelfs wat disco, nieuwe muziek en ook nog 70's.

Zelf vind ik dit veel beter om naar te luisteren. Ik zou zeggen houdt het fris voeg regelmatig nieuwe platen toe en verras ook met oude platen die niet veel te horen zijn. Als Veronica daar nu voor langere tijd aan vast houdt en niet weer over een half jaar gaat switchen geef ik ze een goede kans dat ze gestaag gaan groeien.
density1

Bericht door density1 »

Dat van die 70's erbij zullen we moeten afwachten of dat zo blijft en of die ook opgevoerd blijven worden in de playlists na juli. Dit is een 70's maand, met als argument de zevende maand van het jaar, dus ik weet niet of dat zo blijft. Lijkt me overigens wel slim om dit te blijven doen. Zo'n maand is leuk om te peilen welke 70's de luisteraars leuk vinden.
Orange

Bericht door Orange »

density1 schreef: 18 jul 2020 00:47 Dat van die 70's erbij zullen we moeten afwachten of dat zo blijft en of die ook opgevoerd blijven worden in de playlists na juli. Dit is een 70's maand, met als argument de zevende maand van het jaar, dus ik weet niet of dat zo blijft. Lijkt me overigens wel slim om dit te blijven doen. Zo'n maand is leuk om te peilen welke 70's de luisteraars leuk vinden.
Als je het zo bekijkt (ik had ‘m nog niet door), krijgen we dan in augustus de eighties maand?
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

En dan in september een 90s maand. We gaan het zien / horen.
noned

Bericht door noned »

Ik hou mijn hart vast voor de maand mei van volgend jaar, veel muziek uit de jaren 50 met op het einde de top 50 van de jaren 50😁😁.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Het ging zo lekker met Veronica, maar nu we afscheid hebben moeten nemen van Hoebee, Gofers en Verschuuren heeft Marisa Heutink deze week maar liefst 29 uur moeten invallen op een zender waar ze naar mijn mening totaal niet past. Kan bijvoorbeeld Silvan doordeweeks niet invallen?
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

Phoenix schreef: 16 jul 2020 22:52
Jacob1 schreef: 16 jul 2020 22:14 Persoonlijk vind ik het jammer dat Giel weggaat bij Veronica, hij maakte een strakke en leuke ochtendshow.
Hier ben ik het volkomen mee eens. En ondanks dat Beelen bekend staat als enfant terrible heeft hij zich keurig en loyaal opgesteld richting Veronica en Talpa. Wie had vooraf gedacht dat hij keurig zijn contract zou uitdienen. Kenners stelden vooraf dat hij binnen enkele maanden rollend met het management door de gangen van het Talpa pand zou gaan.
Afgelopen vrijdag las ik op de FP van Radiofreak dat het ook niet bepaald zijn doel was om zijn contract uit te dienen. Eigenlijk had hij in januari al willen stoppen met de ochtendshow zoals hij in een gesprek met nu.nl vertelde.
Hij schijnt zelf ook actief mee te denken met nieuwe ochtendshows. Hoe eerder weg, hoe beter. Maar Corona heeft er uiteindelijk een stokje voor gestoken omdat dat volgens Giel Beelen het slechtst denkbare moment om thuis te zitten zonder inkomen is.
Met andere woorden: als er geen Corona was geweest was Giel Beelen al lang en breed vertrokken bij Radio Veronica!

Het volledige stukje op Radiofreak is hier te lezen:
https://www.radiofreak.nl/giel-beelen-w ... -veronica/
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Voorlopig geen Evers op welk station dan ook, vanochtend heeft hij dit weer nogmaals doen melden in een interview op radio10
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Nu de rol van Genee uitgespeeld lijkt op VI tv zal de radio versie 16-18 nog betekenis hebben vanwege synergie Veronica tv en radio? Benieuwt hoe dit gaat aflopen!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 18 jul 2020 00:51 Als je het zo bekijkt (ik had ‘m nog niet door), krijgen we dan in augustus de eighties maand?
Ja.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 21 jul 2020 07:55
Daan! schreef: 21 jul 2020 06:48 Wel gek dat Tim niet gewoon VI vervangt. Weet iemand daar de reden van?
Snap ik ook niet, het was top vorige week met Tim. Misschien proberen ze wat combinaties uit met Rick en Niels voor een nieuwe ochtendshow.
Het is een hele lastige puzzel die ze aan het leggen zijn bij Veronica. Er zijn te weinig jocks om een volwaardige programmering op te zetten en toch proberen ze het. Met als resultaat dat vorige week Marisa zowel Martijn Muijs als Lindo Duval moest vervangen. Tim Klijn zowel zijn eigen programma als VI presenteerde. Halverwege de week Jasper de Vries weer Tim Klijn verving naast zijn eigen programma's. Lindo Duval zit al weken op de plek van Dennis Ruyer, die de vliegende keep van Talpa lijkt. Deze week moet Jasper de Vries bij Radio 10 invallen, waardoor hij niet beschikbaar is voor invalbeurten op Veronica. Het zou vreemd zijn als Jasper het slot 13-16 van Tim Klijn overneemt en Tim Klijn weer het slot 22-00 van Jasper de Vries, omdat Tim VI moet doen en Jasper Lex Gaarthuis moet vervangen. Nee, dan ik me wel vinden in de keuze om Ruyer VI te laten doen. Sowieso zou ik graag zien dat Ruyer de ochtendshow gaat doen met Florentien Goedhart als nieuwslezeres. Florentien heeft humor, die wel past bij Veronica.
jessica

Bericht door jessica »

Patrick Kicken schreef: 18 jul 2020 00:51 Ik voorspel je een losse verkoop van beide stations, zodat de toekomst van de andere twee winstgevende zenders van Talpa Radio gegarandeerd is. Van Veronica en Sky? Het zou voor het Nederlandse radiolandschap geweldig zijn, maar waarom zou Talpa die ruimte aan concurrenten gaan geven?
Patrick ik heb je hoog zitten op het gebied van stand van zaken over radiomaken. Maar over zaken doen toch iets minder.
Zolang Talpa wettelijk 4 stations mag hebben zoals nu 538, Radio10, Sky en Radio Veronica zullen ze die houden.
Ongeacht of Veronica winst maakt of verlies. Door Veronica zelf te hebben houden ze dit station uit de handen van de concurrentie.
Als commerciële concurrent hebben ze eigenlijk alleen 1 zender van Q music. Alles wat Veronica weg houdt bij Q music is mooi meegenomen.

Talpa zal Veronica nooit vrijwillig verkopen en ze gaan al helemaal niet 2 zenders verkopen.
De concurrent zou dan 3 zenders kunnen krijgen en zijzelf nog maar 2. Dit gaat niet gebeuren. Ze hebben het verlies van Veronica er voor over om deze zender uit handen van de concurrentie te houden.

Wel zullen ze Veronica qua presentatie en kosten helemaal uitkleden. Sky heeft natuurlijk al geen presentatie dus dat station is al redelijk slank opgetuigd - in vaktermen Lean en mean. Qua programmering houden ze dan 538 en Radio10 in stand.
Plaats reactie