Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Oortjes »

LokaleSter schreef:
28 okt 2019 21:08
Zie de reactie van @Oortjes, die ziet kennelijk een probleem in hogere luistercijfers.
Heb ik ergens wat geschreven wat ik zelf niet weet en niet terug kan vinden? :eek:
Rock 'n roll is better than music!

boxfm

Bericht door boxfm »

LokaleSter schreef:
28 okt 2019 21:08
MFM schreef:
28 okt 2019 17:59
LokaleSter schreef:
28 okt 2019 15:59
Dat marktaandeel zal altijd lager blijven, dat is het probleem niet.
Wat is het probleem dan wel?
Zie de reactie van @Oortjes, die ziet kennelijk een probleem in hogere luistercijfers.
Volgens mij bedoelt Oortjes dat je met lage kavelkosten ook met een lager marktaandeel winst kan maken. Voor 100%NL werd eerst 8000 euro geboden en voor SLAM! iets van 2 miljoen dacht ik (laatste weet ik niet zeker). Kavel van Noordzee/Q ging toen voor meen 80 miljoen over de toonbank.
rutgrrr schreef:
28 okt 2019 11:22
Talpa heeft geen aandelen meer in Radiocorp, het is een zelfstandig bedrijf.
Wel zijn en blijven er banden met Talpa, via OMS (sales). Daarnaast koopt Talpa ook reclamezendtijd bij Radiocorp in voor hun televisiezenders, online activiteiten (New Wave, Vakantieveilingen) etc. Ik zeg niet dat het zo is, maar kan mij wel voorstellen dat er bepaalde banden en invloeden kunnen zijn. Je wil immers niet je geldstromen (inkomsten sales/inkomsten ingekochte reclame Talpa) kwijtraken.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

boxfm schreef:
28 okt 2019 21:29
Volgens mij bedoelt Oortjes dat je met lage kavelkosten ook met een lager marktaandeel winst kan maken.
Dat heb ik inderdaad gepost, in ietwat andere bewoordingen.

boxfm schreef:
Wel zijn en blijven er banden met Talpa, via OMS (sales). Daarnaast koopt Talpa ook reclamezendtijd bij Radiocorp in voor hun televisiezenders, online activiteiten (New Wave, Vakantieveilingen) etc. Ik zeg niet dat het zo is, maar kan mij wel voorstellen dat er bepaalde banden en invloeden kunnen zijn. Je wil immers niet je geldstromen (inkomsten sales/inkomsten ingekochte reclame Talpa) kwijtraken.
En er wordt ook met dezelfde flexkrachten gewerkt. Dat geeft op zich nog geen zeggenschap. De gezamenlijke verkoop vraagt m.i. wel om afstemming, maar dat is ook wat anders dan zeggenschap.
Rock 'n roll is better than music!

boxfm

Bericht door boxfm »

Oortjes schreef:
28 okt 2019 21:42
boxfm schreef:
En er wordt ook met dezelfde flexkrachten gewerkt. Dat geeft op zich nog geen zeggenschap. De gezamenlijke verkoop vraagt m.i. wel om afstemming, maar dat is ook wat anders dan zeggenschap.
Het is inderdaad iets anders dan zeggenschap. Ik hoop oprecht dat Talpa geen invloed heeft, want dat zou mijn inziens niet goed zijn voor de radiowereld. Maar ik kan mij wel voorstellen dat zij op een bepaalde manier invloed uit (zouden kunnen) oefenen, gezien zij op meerdere manieren voor geldstromen zorgen bij Radiocorp. Dat kan ervoor zorgen dat een bedrijf toch wat voorzichtiger wordt, gezien het niet om tien euro gaat.

Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Denk dat Edwin Evers in 2020 bij Veronica opduikt in de middagdaluren. Dat station past het beste bij hem. Goed voor de luistercijfers.....

Orange

Bericht door Orange »

Marcomarco schreef:
05 nov 2019 21:07
Denk dat Edwin Evers in 2020 bij Veronica opduikt in de middagdaluren. Dat station past het beste bij hem. Goed voor de luistercijfers.....
Volgens mij moet Talpa vooral het gevecht met Radio 2 (en Q) aan gaan. Dan zou ik Evers eerder op Radio 10 zetten dan op Veronica.

Daan!

Bericht door Daan! »

Olympische Spelen.....

Pot

Bericht door Pot »

Ik zou Edwin niet meer bij 538 plaatsen, Veronica kan, maar eerder op Radio 10.
Tijdens de doordeweekse lunch? Of in het weekend in de vroege morgen, middag of vroege avond? Vooral dat laatste zou een aanvulling zijn voor het radiolandschap en is bovendien niet vijf dagen in de week.
Maar waarom zou Evers niet buiten Talpa kijken?
Oren open!

rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Talpa heeft denk ik een beetje de strategie van de NPO wat betreft "doorschuiven" van luisteraars overgenomen, dus Radio 10 is voor de 538 (jongste) en Sky (iets jongere) luisteraars die nu wat ouder zijn, zoals Radio 2 dat is voor de 3FM luisteraars en Radio 5 voor Radio 2. Vasthouden binnen je eigen netwerk.

Ik zie Evers geen ochtendshow meer doen, volgens mij is ie blij dat ie kan uitslapen. Sky kan wel een ochtendshow gebruiken maar Evers op Sky in de ochtend zou de doodsteek betekenen voor Dane en Ekdom's luistercijfers. Plus: Evers = uitslapen.

Buiten Talpa zie ik Evers ook niet terechtkomen. Hij zal simpelweg te duur zijn voor bijvoorbeeld Radio 2. Bij Q past hij niet, qua tone of voice, uitstraling en (oei!) leeftijd.

Radio 10 is de groeizender van Talpa. Ik denk dat de zender de komende 5 jaar blijft streven naar de nummer 1 positie. Evers kan daar kwa persoonlijkheid, ervaring en eigen muzieksmaak een heel belangrijke bijdrage aan leveren, maar eerst moet de 538 ochtendshow met Frank Dane voldoende gesetteld zijn zodat er niet het 3FM -> Radio 2 effect ontstaat en je bestaande zenders kannibaliseert en je geen jongere luisteraars overhoudt bij je jongere zenders, die later kunnen doorschuiven van 538 > Sky > Radio 10.

Het is dus slim om Evers even van de radio te houden. Ik zie hem in 2020 (als dat m wordt) terugkomen op een plek waar hij Radio 2 kan raken, dus drivetime 16-19 op Radio 10. Strategisch tegenover De Wild.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

Janno

Bericht door Janno »

Edwin heeft zojuist in Veronica Inside per whatsapp gemeld dat zijn uitspraak over zijn terugkeer op de radio nogal is opgeblazen. Hij gaat er zelf vanuit dat het incidenteel zal zijn en zeker geen vast programma. Aldus Rick Romijn.

density1

Bericht door density1 »

Ja ach dat zal zo wezen, maar je weet natuurlijk nooit wat er nog gaat gebeuren. En het kan ook een kwestie zijn van er mag nog niet teveel over verteld worden en het is misschien nog allemaal een beetje prematuur vandaar dat het nu een beetje ontkracht wordt allemaal.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef:
06 nov 2019 17:44
Edwin heeft zojuist in Veronica Inside per whatsapp gemeld dat zijn uitspraak over zijn terugkeer op de radio nogal is opgeblazen. Hij gaat er zelf vanuit dat het incidenteel zal zijn en zeker geen vast programma. Aldus Rick Romijn.
Inderdaad incidenteel. Tijdens de OS bijvoorbeeld 😉
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

density1 schreef:
06 nov 2019 17:47
Ja ach dat zal zo wezen, maar je weet natuurlijk nooit wat er nog gaat gebeuren. En het kan ook een kwestie zijn van er mag nog niet teveel over verteld worden en het is misschien nog allemaal een beetje prematuur vandaar dat het nu een beetje ontkracht wordt allemaal.
Kun je het nou nooit eens een keer nemen zoals het komt?

Edwin heeft toch bij z'n afscheid aangegeven waarom hij dat ging doen? Hij heeft begin dit jaar al aangegeven hoe zeer het hem beviel om geen verplichtingen en druk op dat vlak te hebben. En nu geeft hij zelf aan dat hij niet voor iets vast wil gaan.

Zou dat dan niet gewoon zo zijn?

Ik heb het al eerder gezegd: Evers kan zijn eigen pad uitstippelen, hij zal nergens in gerommeld worden, gewoon doen wat voor hem goed voelt. En zo klonk het gister aan de lijn bij DWDD trouwens ook, heel vrijblijvend nog.

density1

Bericht door density1 »

We gaan het horen en zien.

WFNX

Bericht door WFNX »

Je krijgt het gevoel als je naar Edwin luistert dat het totaal onzeker is of hij ooit een regulier programma gaat maken. En dat is zijn goed recht. Zou het leuk vinden als hij met de OS op 10 zou zitten. En ik hoop dat hij ooit vast terugkomt, maar ik ben wel eens bang dat dat helemaal niet meer gaat gebeuren.

Plaats reactie