Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Pot » 16 okt 2019 21:50

Marcomarco schreef:
16 okt 2019 21:38
Nee joh, oude koeien uit sloot werkt nooit! Moeten we Lex harding of Klaas Vaak opnieuw vragen? Edwin Evers (lunch) en Rob Stenders toevoegen is perfecte zet 👌
Je moet je afvragen of ze dit wel willen. Waarom zou Rob Stenders nu weg willen bij 2, op salaris na, dan? Evers zou kunnen, moet hij het eerst zelf willen.
Oortjes open!

Pot

Bericht door Pot » 16 okt 2019 22:05

Marcomarco schreef:
16 okt 2019 20:51
Ik vind Giel juist wel een goede ochtendshow maken op Veronica.
Phoenix schreef:
16 okt 2019 20:57
Giel maakt inderdaad een goede ochtendshow.
Dit is natuurlijk subjectief. Het publiek vind het blijkbaar niet goed genoeg om naar te luisteren.
Phoenix schreef:
16 okt 2019 20:57
Echter mist Giel de gunfactor.
Marcomarco schreef:
16 okt 2019 21:29
Wat is gun factor?
Maar hoezo heeft hij geen gunfactor?
Dat is echt niet dé reden om niet naar hem te luisteren...
Oortjes open!

Moorkop

Bericht door Moorkop » 16 okt 2019 22:17

Giel is een goede radiomaker; dat staat buiten kijf. Maar in mijn ogen past hij niet bij Veronica. Vind hem veel beter bij NPO 3FM passen. Waarom zou hij niet terug naar NPO 3FM kunnen? Kan hij de luistercijfers daar weer doen laten stijgen. Tim Klijn in de ochtend vind ik zo gek nog niet. Hij heeft in het verleden bewezen dat hij dit tijdslot aan kan. Veronica moet echt eens keuzes gaan maken. Er moet nu iemand in de vroege ochtend komen te zitten die jaren lang kan blijven zitten op dit tijdslot. Wat continuïteit is wel gewenst. Graag zou ik Rick ook terug willen zien op de zender zoals ik eerder aangaf. Het huidige Veronica heeft ook niets meer te maken met het Veronica van weleer. Ik heb er geen gevoel meer bij. Bij Veronica denk ik nog aan namen als Jeroen van Inkel, Bart van Leeuwen, Erik de Zwart, Kees Baars, Wessel van Diepen, Peter Teekamp, Luc van Rooij. Maar goed; Die zijn weg en die blijven weg en het zou bovendien oneerlijk zijn voor de huidige lichting DJ’s die er nu zitten; Die verdienen een eerlijke kans. Maar met Veronica heeft het niets meer te maken. Geef de zender gewoon maar een andere naam en zet een duidelijke koers uit voor jaren. De naam Veronica is dood; al jaren lang. Er zijn veel fouten gemaakt. Er is nu niets meer aan te doen.

Marcomarco

Bericht door Marcomarco » 16 okt 2019 22:41

Wat een gelul, sorry hoor! Veronica heeft weldegelijk een functie in dit radiolandschap. Kijk eens naar de interactie met tv Veronica sinds Talpa dit bij elkaar heeft gebracht. Van nostalgie kan je niet vreten hoor! Probleem is dat ze onderdeel zijn van talpa (4 radio stations) en daarnaast ook nog een op een FM kavel zitten die zware beperkingen heeft qua spraak en nieuwe muziekkeuze. Dan is het best knap wat ze neerzetten. Waarom dan veranderen van naam?? Nooit!

density1

Bericht door density1 » 16 okt 2019 22:51

Ben het er wel mee eens, van nostalgie kun je niet vreten dus daarom vind ik ook de naam overbodig geworden. En dan mag je een TV zender hebben waar je kruisbestuiving mee kan doen maar of dat nu echt effectief is, ik merk er nog weinig van alleen de connectie VI Radio en VI TV.

Jacob1

Bericht door Jacob1 » 16 okt 2019 23:05

Ben het zeker met Marcomarco eens, Veronica heeft wel zeker een functie. En ik luister elke dag, Veronica is en blijft mijn zender. Radio dj`s komen en gaan, werken bij 538 nog dezelfde jongens als de beginperiode? Als Veronica na 1974 gewoon was blijven bestaan, zouden dan Tom Collins, Lex Harding en al die anderen er nu ook nog werken, nee toch zeker. En dat gelul over Giel. Hij maakt echt de beste ochtendshow van Nederland, er is niemand die zo snel kan schakelen tussen bepaalde onderwerpen en heeft ook geen lachzakken nodig zoals Evers die had. Maar ieder zijn smaak. Probleem van Veronica is wel de kavel en dan vooral dat de ontvangst niet in heel Nederland goed is. Maar ik hoor steeds meer om me heen Veronica klinken, het is in ieder geval een stoere zender, en VI radio is een goede zet. Ik hoop dat dat zo blijft. Ik heb echter nog wel steeds een stille hoop dat Rob Stenders komt. Hij kan dan zijn Bonanza elke dag laten klinken.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 17 okt 2019 07:03

Jongens, dat is allemaal prima! Ieder mag zijn mening hebben, maar dit is zoals ik er over denk! Waarom schiet iedereen in zijn wiek en voelt zich persoonlijk aangevallen? Dit forum is toch om je mening te geven? Ik geef ook aan dat ik er geen gevoel meer bij heb. Er is geen consistentie bij de zender. En zoals ik al zei: Ook ik vind Giel een goede radiomaker maar ik vind hem niet bij Veronica passen. Het matcht niet.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 17 okt 2019 20:18

Radio Veronica is voor mij het Radio Veronica wat het nu is. Een radiostation met goede radiomakers waar lekkere muziek gedraaid wordt.

Ik vind Rick van Velthuysen en Erik-Jan Rosendahl daar prima passen. Niet vanwege Rick's verleden bij Veronica, maar vanwege hun kwaliteiten.

Wat Giel betreft, geef die man een totaal ander tijdslot waarin hij zichzelf overnieuw kan uitvinden. Of laat hem obscure muziek draaien bij Kink.

veronica vlaanderen

Bericht door veronica vlaanderen » 17 okt 2019 23:21

Moorkop schreef:
16 okt 2019 22:17
Giel is een goede radiomaker; dat staat buiten kijf. Maar in mijn ogen past hij niet bij Veronica. Vind hem veel beter bij NPO 3FM passen. Waarom zou hij niet terug naar NPO 3FM kunnen? Kan hij de luistercijfers daar weer doen laten stijgen. Tim Klijn in de ochtend vind ik zo gek nog niet. Hij heeft in het verleden bewezen dat hij dit tijdslot aan kan. Veronica moet echt eens keuzes gaan maken. Er moet nu iemand in de vroege ochtend komen te zitten die jaren lang kan blijven zitten op dit tijdslot. Wat continuïteit is wel gewenst. Graag zou ik Rick ook terug willen zien op de zender zoals ik eerder aangaf. Het huidige Veronica heeft ook niets meer te maken met het Veronica van weleer. Ik heb er geen gevoel meer bij. Bij Veronica denk ik nog aan namen als Jeroen van Inkel, Bart van Leeuwen, Erik de Zwart, Kees Baars, Wessel van Diepen, Peter Teekamp, Luc van Rooij. Maar goed; Die zijn weg en die blijven weg en het zou bovendien oneerlijk zijn voor de huidige lichting DJ’s die er nu zitten; Die verdienen een eerlijke kans. Maar met Veronica heeft het niets meer te maken. Geef de zender gewoon maar een andere naam en zet een duidelijke koers uit voor jaren. De naam Veronica is dood; al jaren lang. Er zijn veel fouten gemaakt. Er is nu niets meer aan te doen.
Als men het station een andere naam geeft betekent dit dat de vereniging volgens mij na een tijd weer zelfstandig de naam kan gebruiken want nu wordt die uitgeleend.
Veronica ik bleef haar altijd steunen!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 18 okt 2019 01:23

LokaleSter schreef:
17 okt 2019 20:18
Radio Veronica is voor mij het Radio Veronica wat het nu is. Een radiostation met goede radiomakers waar lekkere muziek gedraaid wordt.

Ik vind Rick van Velthuysen en Erik-Jan Rosendahl daar prima passen. Niet vanwege Rick's verleden bij Veronica, maar vanwege hun kwaliteiten.

Wat Giel betreft, geef die man een totaal ander tijdslot waarin hij zichzelf overnieuw kan uitvinden. Of laat hem obscure muziek draaien bij Kink.
Wauw ja, Giel bij KinK. Ik zou gaan luisteren, mits de 'Muziek Giel' en niet de 'Ik moet even iets debiels doen om te zorgen dat de landelijke media me niet gaan vergeten Giel.'

spoonman

Bericht door spoonman » 18 okt 2019 05:13

Wat betreft salaris zal dat waarschijnlijk niet passen. En KINK draait geen obscure muziek. Zeker overdag niet

Henk de Beer

Bericht door Henk de Beer » 18 okt 2019 08:40

spoonman schreef:
18 okt 2019 05:13
Wat betreft salaris zal dat waarschijnlijk niet passen. En KINK draait geen obscure muziek. Zeker overdag niet
Eens. Dat gaat hem niet worden.

Orange

Bericht door Orange » 18 okt 2019 09:51

spoonman schreef:
18 okt 2019 05:13
Want? De marktwaarde van Giel is de afgelopen jaren gedaald. Hij heeft een contract van twee jaar bij Veronica. Bij contractverlenging gaat zijn salaris vast omlaag. En stel dat hij bij Veronica moet stoppen, vraag ik me af bij welk radiostation hij nog aan de slag kan. Misschien is hij dan hartstikke blij met een programma bij KINK en bijpassend salaris.

Henk de Beer

Bericht door Henk de Beer » 18 okt 2019 13:54

Moorkop schreef:
16 okt 2019 22:17
Hier schrik ik van. Hoe kun je dit nu beweren? Radio Veronica is een BEGRIP een INSTITUUT. Zeker er zijn veel fouten gemaakt. Het concept dat nu nageleefd hoort ook niet bij Veronica. De goede weg die Erik de Zwart een aantal jaren was ingeslagen, is helaas na verkoop van het station weer teniet gedaan.

Men moet terug naar het concept van Erik de Zwart.

Kom nou, Radio Veronica dood. Doe normaal! Radio Veronica heeft aan de wieg gestaan aan het radiolandschap (commercieel) zoals het er nu bij ligt. Met de juiste mensen aan het roer :D gaat dit echt wel weer goed komen.

Orange

Bericht door Orange » 18 okt 2019 16:52

Henk de Beer schreef:
18 okt 2019 13:54
Hier schrik ik van. Hoe kun je dit nu beweren? Radio Veronica is een BEGRIP een INSTITUUT.
Veronica is geen begrip en instituut. Anno 2019 is Radio Veronica een radiostation in de marge. Vraag Nederlanders naar dat merk en alleen 40+-ers lopen er warm voor. Niet vanwege het huidige Veronica, maar omdat ze er mooie herinneringen aan hebben.
Henk de Beer schreef:
18 okt 2019 13:54
De goede weg die Erik de Zwart een aantal jaren was ingeslagen, is helaas na verkoop van het station weer teniet gedaan.

Men moet terug naar het concept van Erik de Zwart.
Dat concept werd ook geen succes. De luistercijfers stokten toen ook. De tijd van Jeroen van Inkel, Bart van Leeuwen en Erik de Zwart is echt voorbij op Veronica. Tenzij ze er een zender voor een oudere doelgroep van willen maken. Maar dat willen ze niet.

Plaats reactie