Veranderingen Radio 2

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Gesloten
optimod

Re: Veranderingen Radio 2

Bericht door optimod »

fonswielemaker schreef:
optimod schreef:Dan moet daar toch juist iets over bekend gemaakt te worden als het van Radio 2 gaat? Maar goed, zoals gezegd, dat kan later misschien nog wel gedaan worden. Vooralsnog staat het nog in de programmering voor januari.
dus je vind dat radio 2 veel biedt van wat er al is (je spreekt over Veronica, Q music, en 100%NL), maar het meest onderscheidende programma van de zender moet volgens jou verdwijnen. Begrijp ik even niet.
Klopt, het misstaat met de huidige 'vizie' op muziekzender op Radio 2 nu.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

optimod schreef:
fonswielemaker schreef:
optimod schreef:Dan moet daar toch juist iets over bekend gemaakt te worden als het van Radio 2 gaat? Maar goed, zoals gezegd, dat kan later misschien nog wel gedaan worden. Vooralsnog staat het nog in de programmering voor januari.
dus je vind dat radio 2 veel biedt van wat er al is (je spreekt over Veronica, Q music, en 100%NL), maar het meest onderscheidende programma van de zender moet volgens jou verdwijnen. Begrijp ik even niet.
Klopt, het misstaat met de huidige 'vizie' op muziekzender op Radio 2 nu.
Maar volgens jou hadden ze geen vizie en geen profiel. En nu is het een muziekzender?

optimod

Bericht door optimod »

Dat is het enige wat wel duidelijk is ja.

Daan!

Bericht door Daan! »

fonswielemaker schreef:Wat een rommeltje blijft dat weekend. Had daar toch iets meer lijn in aangebracht. Onderscheidende Programma's als bureau kidv en spijkers gewoon behouden op 12-14 maar 6-9, 9-12, 14-16 en 16-18 gewoon gelijktrekken met dezelfde djs. Dit gebeurd nu maar half. Zal misschien ook wel een omroeptechnisch verhaal zijn. Ben het verder wel met Optimond eens dat ik de uitstraling een beetje mis bij radio 2. Dat is in deze programmering al zo, dat wordt in de nieuwe niet anders vrees ik.
Helemaal mee eens. Za 9-12 en zo 16-18 is nu van de KRONCRV, terwijl zo 9-12 en za van de AvroTros is. Zo moeilijk had het toch niet geweest om dat gelijk te trekken. Gaan omroepen echt moeilijk doen over één uurtje?

Ik ben benieuwd hoe lang Ruud het nu gaat volhouden. Ik geef hem vijf jaar en dan is hij weer weg. Radio2 heeft hem niet nodig. Zijn rommelige manier van presenteren past niet op de landelijke radio vind ik. Het sluit namelijk nergens bij aan en leidt altijd bij een deel van je luisteraars tot wegzappen. Afgelopen jaren heeft geen pannen en potten meer kunnen breken. Zijn sidekicks zijn hem niet trouw en o.a. daardoor haalt het programma nooit een constant niveau. Nu vertelt Ruud dat hij weer iets nieuws gaat doen, maar neem van mij aan dat het gewoon Ruuddewild.nl gaat heten. Tot zover de vernieuwing dus......
Dit had dan wel weer de kans geweest om de middagshow tot 19u te laten doorgaan. Raar dat men hier niet voor kiest, hoewel het wel met omroeppolitiek te maken zal hebben.

Snap niet dat Jasper de Vries is weggehaald uit de programmering. Zeker niet als Thijs Maaldrink hem vervangt. Zo goed is die jongen niet met die veel te hoge stem. Verder heeft Jasper een aantal prominente programma's vervangen en toch is het zo 1,2,3 exit. Raar.
fonswielemaker schreef:Overigens wel opmerkelijk dat het Platenpaleis een uur inleverd. Klopt dat wel of is dit een foutje?
Zaterdag 00-02 is niet opgenomen in de programmering dus dat is wel vreemd. Maar wat mij betreft begint het weekend om 18u met drie uur platenpaleis gevolgd door drie uur Stenders.

Moorkop

Bericht door Moorkop »

Ik had gehoopt dat "Spijkers met Koppen" eindelijk van NPO Radio 2 zou verdwijnen tussen 12:00 u en 14:00 u op zaterdagmiddag.
Laatst gewijzigd door Moorkop op 26 sep 2016 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Moorkop

Bericht door Moorkop »

[quote="Moorkop"]Ik had gehoopt dat "Spijkers met Koppen" eindelijk van NPO Radio 2 zou verdwijnen tussen 12:00 u en 14:00 u op zaterdagmiddag. Hoort niet op de zender: Weg er mee! Dit zou naar NPO Radio 1 moeten verhuizen of eventueel naar NPO Radio 5 Nostalgia. Deze uren had Jasper de Vries dan mooi kunnen krijgen evenals de zondagmiddag van 12:00 u tot 14:00 u. Want ook Bureau Kijk in de Vegte mag wat mij betreft wel verdwijnen. Vind het weekend wel een rommeltje. Mag wat horizontaler geprogrammeerd worden wat mij betreft. Ruud de Wild is een verrijking op de zender. Met Jeroen Kijk in de Vegte heeft hij een prima sidekick. Ook Stefan Stasse mag wel van de zender af. Is te oud voor het vernieuwde NPO Radio2. Hij zou ook prima door kunnen stromen naar NPO Radio 5 Nostalgia net zoals Hans Schiffers en Bert Kranenbarg die hem al voorgingen. Begrijp me niet verkeerd: Stasse doet het prima maar past niet meer bij deze zender. Liever had ik daar Bert Haandrikman of Sander de Heer geprogrammeerd.[/quote]

jessica

Bericht door jessica »

fonswielemaker schreef:Overigens wel opmerkelijk dat het Platenpaleis een uur inleverd. Klopt dat wel of is dit een foutje?
Lijkt me een foutje want van 0.00 tot 2.00 staat in deze programmering niets.
Ik zie trouwens ook niet in waarom Sander niet sidekick zou kunnen zijn bij Ruud de Wild. Omdat hij bij de Vara/BNN zit. Daar kunnen echt wel afspraken over gemaakt worden lijkt me.

jessica

Bericht door jessica »

Daan Bakker schreef:Ik ben benieuwd hoe lang Ruud het nu gaat volhouden. Ik geef hem vijf jaar en dan is hij weer weg. Radio2 heeft hem niet nodig. Zijn rommelige manier van presenteren past niet op de landelijke radio vind ik. Het sluit namelijk nergens bij aan en leidt altijd bij een deel van je luisteraars tot wegzappen. Afgelopen jaren heeft geen pannen en potten meer kunnen breken.
Dat Ruud de Wild de afgelopen jaren geen pannen en potten heeft kunnen breken is feitelijk onjuist. Ruud de Wild haalde de laatste maanden dat hij bij 538 zat de hoogste luistercijfers tot dan toe in de middag gehaald bij 538. Hij heeft dus op het hoogtepunt van de luistercijfers daar moeten vertrekken.

Daan!

Bericht door Daan! »

Ja, maar zou dat ook niet gekomen zijn omdat luisteraars wisten dat Ruud stopte. Hij kreeg aandacht in de media. Dat zou dus een reden kunnen zijn. Ik geloof niet dat als Ruud niet weg zou zijn gegaan bij 538 hij ook die groei had doorgemaakt in de laatste maanden. Laatst staan dat hij het vol zou houden.

jessica

Bericht door jessica »

Daan Bakker schreef:Ja, maar zou dat ook niet gekomen zijn omdat luisteraars wisten dat Ruud stopte. Hij kreeg aandacht in de media. Dat zou dus een reden kunnen zijn. Ik geloof niet dat als Ruud niet weg zou zijn gegaan bij 538 hij ook die groei had doorgemaakt in de laatste maanden. Laatst staan dat hij het vol zou houden.
Ja maar dit kun je niet bewijzen. Feit is dat hij de hoogste luistercijfers haalde.

2unlimited

Bericht door 2unlimited »

Geen fan van Ruud? Misschien niet jouw style maar ruud heeft zeker wel hoge cijfers gehaald bij 538.

Daan!

Bericht door Daan! »

Ik kan niets bewijzen. Dat klopt. Maar cijfers zijn maar cijfers. Greatest hits scoort ook heel goed, maar dat ligt niet aan Menno. Het is dus maar net hoe cijfers geïnterpreteerd worden.

Box92

Bericht door Box92 »

Wat je nu ziet ontstaan zijn ook veranderingen van de luisterraar. Als je de reacties leest op 3FM staat er regelmatig tussen dat de luisteraar van 3FM overstapt op radio 2 en uit de reacties bij radio 2 kan in concluderen de radio 2 luisteraars overstappen naar radio 5. Zo zie je dat je als luisterraar gehecht raakt aan een bepaalde DJ van jou leeftijd.

u114188

Bericht door u114188 »

Daan Bakker schreef:Ik kan niets bewijzen. Dat klopt. Maar cijfers zijn maar cijfers. Greatest hits scoort ook heel goed, maar dat ligt niet aan Menno. Het is dus maar net hoe cijfers geïnterpreteerd worden.
Je wilt wel erg graag dat jouw smaak als waarheid gezien wordt zeg, je deinst er ook niet voor terug om daar hele vergezochte theorieën op los te laten. Misschien inzien dat je gewoon geen gelijk hebt?

di-on-fm

Bericht door di-on-fm »

fonswielemaker schreef:Wat een rommeltje blijft dat weekend. Had daar toch iets meer lijn in aangebracht. Onderscheidende Programma's als bureau kidv en spijkers gewoon behouden op 12-14 maar 6-9, 9-12, 14-16 en 16-18 gewoon gelijktrekken met dezelfde djs. Dit gebeurd nu maar half. Zal misschien ook wel een omroeptechnisch verhaal zijn. Ben het verder wel met Optimond eens dat ik de uitstraling een beetje mis bij radio 2. Dat is in deze programmering al zo, dat wordt in de nieuwe niet anders vrees ik.

Overigens wel opmerkelijk dat het Platenpaleis een uur inleverd. Klopt dat wel of is dit een foutje?

Beter was geweest om op zondag Bert Haandrikman en Jan Willem Roodbeen om te wisselen.
Graag minder Kensington op de radio

Gesloten