Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
LokaleDJ

Re: Veranderingen 538

Bericht door LokaleDJ »

Zo eens met veel van het bovenstaande. 538 is niet meer boeiend. Ik denk dat ze beter mee kunnen groeien met de luisteraars die de zender in de jaren 2000 groot heeft gemaakt dan verjongen.

Want ook ik (35) voel me veel meer thuis bij andere jocks (Dennis Ruyer, Tim Klijn, Linda Duvall, Dennis Verheugd, Ruud de Wild, maar hoor ook graag de hits van nu, afgewisseld met minder voorspelbare classics. Zo’n top538 van een aantal maanden geleden, die muziek afgewisseld met de top 40 van dit moment. Oh nee, top 50 is het nu...

Talpa met hun 4 stations, daar zou toch met veel goede jocks een betere programmering van te maken moeten zijn voor 538?

Niek, Mark en Coen en Sander zijn de moeite waard om soms voor in te schakelen, maar ik doe het steeds minder vaak omdat Q, Veronica, Radio 2 en Radio 10 meer boeien.

Maar het is ook wel iets ingewikkelds. Als we kijken naar de afgelopen pak hem beet 25 jaar waren er verschillende stations waar de magie intstond. Voor mij was dat 3FM in de jaren rondom rdw.nl en later met het Glazen huis. 538 vanaf het moment dat Evers Ruyer, Klijn en van Inkel kwam en ze nummer 1 werden. Radio 2 heeft het nu. Q is wellicht over de afgelopen jaren het meest consistente station. Daar staat radio (op dat vreselijke geluid na) niet stil. Ook Yorin FM had voor mij een periode iets magisch.
Playertwo

Bericht door Playertwo »

Hoort-u-mij schreef: 26 jul 2020 19:40 Grootste probleem wat ook weer aansluit op jouw verhaal is, goede coaching van de dj's en programmering.

Menno de boer moet daar meer mee bezig zijn dan zelf 3 uur per dag op zender te zitten.
Dat is toch alleen naar tijdelijk?
Toen hij 1 blok 1 de week had zat er 9 van de 10x iemand anders
RobCoenen

Bericht door RobCoenen »

4711 schreef: 26 jul 2020 18:27 Ik trek op een of andere manier 538 niet meer. Ondanks dat ik nog in de leeftijdscategorie val waar ze het meeste geld mee kunnen verdienen.
Wat is nu eigenlijk het echte probleem bij 538.
Dat is echt niet alleen evers. Ik kan me vinger er niet op leggen. Heeft iemand een goed verhaal waarom 538 niet meer pakt zoals vroeger.
Ik ben zelf geen echte 538 luisteraar, nooit geweest ook, maar ik heb wel eens dagen dat op het werk, bij vrienden etc. de hele dag 538 op staat.
Als ik dan ga kijken waar 538 voor mij persoonlijk de plank mis slaat:

• De playlist is gigantisch voorspelbaar. Zo is vandaag het nummer 'Savage Love' van Jason Derulo maar liefst 6x gedraaid (in totaal 15x sinds afgelopen maandag). Je hoort dag in, dag uit voorspelbare muziek. En ik begrijp het, 538 is een zender voor de hits maar meer afwisseling zou welkom zijn.

• Het format leunt teveel op hits. Persoonlijk vind ik de muziek uit de hitlijsten vaak allemaal op elkaar lijken en kan ik mij als persoon niet identificeren (24 jaar) met de muziek uit bijvoorbeeld de 538 Top 50. Het is allemaal zo'n dertien in een dozijn muziek voor mij persoonlijk. Maar goed, ik zie genoeg mensen om mij heen die er wel van kunnen genieten.

• De tijdslots van de DJ's zijn te lang. Ik luister liever 2u naar een programma i.p.v. 3u (of langer).

• Ik vind de humor van 538 altijd de plank misslaan. DJ's die keihard lachen om hun eigen grappen en humor en dat continue.

Misschien dat ik een uitzondering ben want 538 is populair in mijn kenniskring (doelgroep 20 - 34 jaar) maar persoonlijk kan ik mij niet identificeren met de zender. Geef mij NPO Radio 2 maar met (naar mijn mening) kwalitatieve hits van nu en pareltjes van de afgelopen jaren + vroeger (incl. prettige programma's inclusief de inhoud hier van en de DJ's).
Domol2

Bericht door Domol2 »

RobCoenen schreef: 29 jul 2020 22:57
4711 schreef: 26 jul 2020 18:27 Ik trek op een of andere manier 538 niet meer. Ondanks dat ik nog in de leeftijdscategorie val waar ze het meeste geld mee kunnen verdienen.
Dat is echt niet alleen evers. Ik kan me vinger er niet op leggen. Heeft iemand een goed verhaal waarom 538 niet meer pakt zoals vroeger.
Ik ben zelf geen echte 538 luisteraar, nooit geweest ook, maar ik heb wel eens dagen dat op het werk, bij vrienden etc. de hele dag 538 op staat.

• De playlist is gigantisch voorspelbaar. Zo is vandaag het nummer 'Savage Love' van Jason Derulo maar liefst 6x gedraaid (in totaal 15x sinds afgelopen maandag). Je hoort dag in, dag uit voorspelbare muziek. En ik begrijp het, 538 is een zender voor de hits maar meer afwisseling zou welkom zijn.

• Het format leunt teveel op hits. Persoonlijk vind ik de muziek uit de hitlijsten vaak allemaal op elkaar lijken en kan ik mij als persoon niet identificeren (24 jaar) met de muziek uit bijvoorbeeld de 538 Top 50. Het is allemaal zo'n dertien in een dozijn muziek voor mij persoonlijk. Maar goed, ik zie genoeg mensen om mij heen die er wel van kunnen genieten.

• De tijdslots van de DJ's zijn te lang. Ik luister liever 2u naar een programma i.p.v. 3u (of langer).

• Ik vind de humor van 538 altijd de plank misslaan. DJ's die keihard lachen om hun eigen grappen en humor en dat continue.

Misschien dat ik een uitzondering ben want 538 is populair in mijn kenniskring (doelgroep 20 - 34 jaar) maar persoonlijk kan ik mij niet identificeren met de zender. Geef mij NPO Radio 2 maar met (naar mijn mening) kwalitatieve hits van nu en pareltjes van de afgelopen jaren + vroeger (incl. prettige programma's inclusief de inhoud hier van en de DJ's).
Je bent daar ook geen uitzondering op. Ben het helemaal met je eens en de top 40 muziek van tegenwoordig is ook heel vaak nummers van 20 jaar geleden in een nieuwe versie die helaas niet zo goed klinken als het origineel en tegenwoordig stellen die top 40 artiesten ook niks meer voor het is heel vaak de producers/ platenmaatschappij die bepalen welk nummer welke artiest inzingen. En pak heb beet 20 a 10 jaar geleden was 538 gewoon spraakmakend door de progammas en acties die ze toen deden tegenwoordig is dat helaas niks meer. En persoonlijk denk ik dat door q music het verschil met 538 ook een stuk kleiner geworden is denk dat de meeste mensen het verschil amper horen tussen 538 en q music.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Domol2 schreef: 30 jul 2020 09:16
RobCoenen schreef: 29 jul 2020 22:57

Je bent daar ook geen uitzondering op. Ben het helemaal met je eens en de top 40 muziek van tegenwoordig is ook heel vaak nummers van 20 jaar geleden in een nieuwe versie die helaas niet zo goed klinken als het origineel en tegenwoordig stellen die top 40 artiesten ook niks meer voor het is heel vaak de producers/ platenmaatschappij die bepalen welk nummer welke artiest inzingen. En pak heb beet 20 a 10 jaar geleden was 538 gewoon spraakmakend door de progammas en acties die ze toen deden tegenwoordig is dat helaas niks meer. En persoonlijk denk ik dat door q music het verschil met 538 ook een stuk kleiner geworden is denk dat de meeste mensen het verschil amper horen tussen 538 en q music.
Je vergeet SLAM! en Sky nog te vermelden.
noned

Bericht door noned »

Zijn jullie de Coen en Sandershow ook niet een beetje beu geworden. Ze zitten ook al sinds 2015 bij 538 en daarvoor ook al vele jaren bij 3FM. Ik denk echt dat hun houdbaarheidsdatum intussen voorbij is en dat het echt tijd wordt voor wat anders. Een nieuw fris geluid. De vraag is natuurlijk wie of wat want Domien zit intussen bij de concurrentie.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

noned schreef: 31 jul 2020 21:38 Zijn jullie de Coen en Sandershow ook niet een beetje beu geworden. Ze zitten ook al sinds 2015 bij 538 en daarvoor ook al vele jaren bij 3FM. Ik denk echt dat hun houdbaarheidsdatum intussen voorbij is en dat het echt tijd wordt voor wat anders. Een nieuw fris geluid. De vraag is natuurlijk wie of wat want Domien zit intussen bij de concurrentie.
Ja eens, ik vond het met Barend en Sander vele malen leuker.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 31 jul 2020 22:39
noned schreef: 31 jul 2020 21:38 Zijn jullie de Coen en Sandershow ook niet een beetje beu geworden. Ze zitten ook al sinds 2015 bij 538 en daarvoor ook al vele jaren bij 3FM. Ik denk echt dat hun houdbaarheidsdatum intussen voorbij is en dat het echt tijd wordt voor wat anders. Een nieuw fris geluid. De vraag is natuurlijk wie of wat want Domien zit intussen bij de concurrentie.
Barend verdient promotie, maar het is de vraag of die gaat komen. Het blijft vaag waarom hij als vervanger van Coen van de Coen & Sander Show werd gehaald.

Volgens de luistercijfers is de houdbaarheidsdatum van Coen & Sander nog niet verstreken en die lijken mij leidend in dezen. Persoonlijke smaak of voorkeur van een forumlid is geen argument om het programma van de zender af te halen. De dagprogrammering lijkt me het belangrijkste aandachtspunt van Radio 538.

Overigens stoomt 538 Wietze de Jager klaar voor een drive-time plek in de toekomst.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Phoenix schreef: 31 jul 2020 23:05
Johanneke schreef: 31 jul 2020 22:39
Barend verdient promotie, maar het is de vraag of die gaat komen. Het blijft vaag waarom hij als vervanger van Coen van de Coen & Sander Show werd gehaald.

Volgens de luistercijfers is de houdbaarheidsdatum van Coen & Sander nog niet verstreken en die lijken mij leidend in dezen. Persoonlijke smaak of voorkeur van een forumlid is geen argument om het programma van de zender af te halen. De dagprogrammering lijkt me het belangrijkste aandachtspunt van Radio 538.

Overigens stoomt 538 Wietze de Jager klaar voor een drive-time plek in de toekomst.
Klopt allemaal!
Daan!

Bericht door Daan! »

Afgelopen week is Chris niet aanwezig geweest in de 538 ochtendshow. Daarom alleen Wietze en Klaas, exclusief nieuwslezer Mart, die de ochtendshow droegen. Ik merk dat ik het helemaal niet vervelend vond wegluisteren en dat het aantal sidekicks wat Frank normaal heeft, helemaal niet nodig is. Meer mensen die dit ervaarden/ervoeren?
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Daan! schreef: 08 aug 2020 12:18 Afgelopen week is Chris niet aanwezig geweest in de 538 ochtendshow. Daarom alleen Wietze en Klaas, exclusief nieuwslezer Mart, die de ochtendshow droegen. Ik merk dat ik het helemaal niet vervelend vond wegluisteren en dat het aantal sidekicks wat Frank normaal heeft, helemaal niet nodig is. Meer mensen die dit ervaarden/ervoeren?
Terechte constatering en met dank aan John de Mol.
Daan!

Bericht door Daan! »

Hoe bedoel je "met dank aan John de Mol"?
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Ik vond Barend gister uitstekend de Top 50 doen! Mogen hem lekker altijd laten doen ipv die Ivo
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan! schreef: 08 aug 2020 12:18 Afgelopen week is Chris niet aanwezig geweest in de 538 ochtendshow. Daarom alleen Wietze en Klaas, exclusief nieuwslezer Mart, die de ochtendshow droegen. Ik merk dat ik het helemaal niet vervelend vond wegluisteren en dat het aantal sidekicks wat Frank normaal heeft, helemaal niet nodig is. Meer mensen die dit ervaarden/ervoeren?
Ik heb het niet gehoord, maar ik begrijp wat je bedoelt. Zo vond ik VI op Veronica beter met enkel Dennis Ruyer en Celine Huijsmans dan afgelopen vrijdag met Jan-Joost van Gangelen erbij.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Die overvolle studio's vind ik in het algemeen een negatieve trend hoor. Al die side-kicks bij Frank, die kunnen toch lang niet allemaal hun ei kwijt?

Vroeger had je alleen een DJ. Toen kwam er duo's en sidekicks. Later werd besloten dat de producer ook ging meepraten. En inmiddels zitten ook de nieuwslezers vast in de studio. Het wordt steeds gezelliger :))
Plaats reactie