Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
De Nachtwacht

Re: Veranderingen 538

Bericht door De Nachtwacht »

Hoort-u-mij schreef: 30 jun 2020 19:51 Noorlander en menting zwaaien af...
klopt dus niks van.
http://www.radio.nl/821259/radio-538-sc ... WVzbliSuUQ
Daan!

Bericht door Daan! »

En wat levert dit nu op? Minder uren voor Edwin en Bas. Gaat zijn er dus op achteruit in salaris?
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

De Nachtwacht schreef: 01 jul 2020 17:12
Hoort-u-mij schreef: 30 jun 2020 19:51 Noorlander en menting zwaaien af...
klopt dus niks van.
http://www.radio.nl/821259/radio-538-sc ... WVzbliSuUQ
Was eerder wel spraken van. Niet meer in dienst, uurtje factuurtje nu. Jasper de Vries zou ook bij Talpa vertrekken en zit nu als oproep/freelancer gewoon op Veronica.

Minder dj's dus in dienst. Stuk efficiënter
Laatst gewijzigd door Hoort-u-mij op 01 jul 2020 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoort-u-mij

Daan! schreef: 01 jul 2020 18:11 En wat levert dit nu op? Minder uren voor Edwin en Bas. Gaat zijn er dus op achteruit in salaris?
Ik denk dat ze niet meer in loondienst zijn, maar dus freelance en dus per opdracht betaald krijgen
John6

Bericht door John6 »

Daan! schreef: 30 jun 2020 21:50 Ik heb Igmar nog niet in bushokjes gezien, maar het is wel tekenend. Het heeft er ook alle schijn van dat Menno zijn vriendjes belangrijker vindt dan een goed radiostation met de juiste mensen.

Als Bas Menting weggaat, zou ik dat opvallend vinden. Hij viel zo nu en dan toch nog wel eens in tijdens daglicht. Ik had het idee dat er bij hem wel potentie zat.
Ik begrijp er ook geen zak van wat die Igmar te zoeken heeft bij 538.

Eigenlijk eind van het liedje kosten al deze veranderen de laatste jaren veel meer geld en ook nog eens
luisteraars. Ze hadden om te beginnen gewoon Ruud De Wild moeten houden, en de top 40.
Je moet niet gaan veranderen om te veranderen, als het goed draait hou het dan zo.
Haal Tim Klein maar voor 538, en laat Niek van der Bruggen elke dag maar op de radio.
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Top 40 is inderdaad wel iets wat ze hadden moeten houden. Mis ik nu wel echt en dan ook wel Jeroen Nieuwehuize vooral die was altijd helemaal top met de Top 40
Hoort-u-mij

De nacht van 538 gaat non stop. Tevens stopt men met het talenten opleidingstraject, eerder stopte men al met XM radio en vertrok Jantien van Tol.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Zijn er meer mensen die beginnen af te haken bij 538?
Ik vind de 538 Ochtendshow vele malen minder zonder Henk Blok. Roelof vind ik zelfs vervelend om naar te luisteren.
In de middag vond ik Barend met Sander eigenlijk veel leuker dan (het origineel) Coen & Sander.
Maar in de avond vind ik de show met Barend solo veel minder dan Niek die er echt een feestje van maakte tussen 19 en 22 uur.

Het is mijn mening maar ik ben de laatste weken veel minder 538 aan het luisteren, zijn er meer mensen die dit zo ervaren?
Ik heb de radio veel op Veronica staan momenteel, terwijl ik een echte 538 fan ben/was.
LokaleDJ

Bericht door LokaleDJ »

Johanneke schreef: 03 jul 2020 09:15 Zijn er meer mensen die beginnen af te haken bij 538?
Ik vind de 538 Ochtendshow vele malen minder zonder Henk Blok. Roelof vind ik zelfs vervelend om naar te luisteren.
In de middag vond ik Barend met Sander eigenlijk veel leuker dan (het origineel) Coen & Sander.
Maar in de avond vind ik de show met Barend solo veel minder dan Niek die er echt een feestje van maakte tussen 19 en 22 uur.

Het is mijn mening maar ik ben de laatste weken veel minder 538 aan het luisteren, zijn er meer mensen die dit zo ervaren?
Ik heb de radio veel op Veronica staan momenteel, terwijl ik een echte 538 fan ben/was.
Ja, geldt voor mij ook. Radio 538 stond sinds 1997 vastgeroest op al mijn radio's. Nu ben ik steeds meer zoekende. Qua muziek, jocks, feeling. Het is geen geheel en de chemie mist vaak. Ik vond de ochtendshow met Frank de eerste maanden echt wel leuk, maar inmiddels is het saai en voorspelbaar. Vanaf 9u switch ik tegenwoordig naar Radio 2, Radio 10 of Veronica.

Het 538 gevoel kwam qua muziek een beetje terug tijdens de Top538 in april dit jaar. Helaas brachten de jocks het 538 gevoel van 'vroegah', niet echt over.

De ochtendshow mag wat brutaler en eigener worden. Het leunt nog steeds heel erg op het Evers format, maar dan wel een mindere uitvoering. Na 9u zou ik kiezen voor strakke hitradio met elk uur een item dat draait om de typische 538 sound. Soort van Veruckte halbe stunde, maar dan minder gejaagd. 538 classics met een knipoog naar nu. Ik denk dat Mark Labrand daarvoor wel op zijn plek zit. Goede stem, verhalenverteller en kan heel strak presteren. Mark is ook de beste optie voor de hitlijst op vrijdagmiddag.

Tijdens de lunch mis ik de momenten waar mijn radio harder voor gaat. Een lunchshow met Niek zou ik daar programmeren. Na 14u weer strakke radio, maar dan wel naar voorbeeld van Wessel van Diepen. Ivo brengt dat naar mijn idee absoluut niet. Het klinkt soms onvoorbereid en vooral saai.

De Coen en Sandershow vind ik nog steeds wel leuk. De muziekmix klinkt daar op de één of 't andere manier frisser en de chemie tussen Coen, Sander en Jo luistert gewoon prettig weg. Wel is het zo, omdat ik overdag naar andere zenders luister, ik niet meer altijd terug schakel.

Vrijdagmiddag om 14u gaat de radio toch over naar Q. De top50 van 538 is het gewoon niet. Hoewel, toen Wessel hem laatst eenmalig deed, was dat toch wel genieten.

In het weekend is 538 nagenoeg van mijn radio verdwenen. Een best off, een nonstop hitlijst en (op Niek en wellicht Wietze na) voorspelbare en vooral saaie jocks. De vraag is, klinken die jocks zo omdat ze zo moeten klinken, of zijn ze zelf zo ingedut?

En qua acties blinkt 538 de afgelopen jaren ook niet bepaald uit in originaliteit. Win met de zin en rekeningen betalen, dat ken ik nu wel. De 53jacht hield mij een paar jaar geleden bijvoorbeeld wel aan de radio gekluisterd.

Ach ja...... dat was! :wink:
Pot

Bericht door Pot »

Ik weet dat er een aantal forumleden niet zo fan zijn van Wietze. Ik vind zijn programma op za en zo ook niet al te best (de laatste keren dat ik geluisterd heb), maar heb vandaag, en de laatste weken een aantal keer, toch echt wel genoten van zijn vrijdagprogramma i.i.g. Er zit echt wel een leuk sfeertje in, dankzij metname Klaas.
Oren open!
marbles

Bericht door marbles »

valt mij op dat in de nieuwe campagne bij Coen en Sander show Sander heel prominent in beeld is, en Coen nauwelijks. En dat men als weekend gezicht ineens vol op Wietse gaat. Terwijl volgens mij er weinig mensen zijn die hem in staat achten een goede show als 'lead' neer te zetten
Minder eenheidsworst op de radio please
Domol2

Bericht door Domol2 »

marbles schreef: 03 jul 2020 23:43 valt mij op dat in de nieuwe campagne bij Coen en Sander show Sander heel prominent in beeld is, en Coen nauwelijks. En dat men als weekend gezicht ineens vol op Wietse gaat. Terwijl volgens mij er weinig mensen zijn die hem in staat achten een goede show als 'lead' neer te zetten
Wij moeten ze anders gebruiken in het weekend. Denk dat wietse positief of negatief de bekendste dj uit het weekend is. De rest van de dj's zijn zo in te ruilen de doorsnee luisteraars hoort het verschil toch niet.
Pot

Bericht door Pot »

Ik denk dat ze Wietze als nummer 3 zien bij 538. Hij is ook invaller van de ochtendshow en was kandidaat voor de ochtend op Sky. Los van dat er een aantal niets in hem zien, is het niet zo gek. Net als Demol2 zegt: wie anders?
Overigens is het weer een spotje van niets. Blijkbaar moest bij de marketing ook bezuinigd worden...
Oren open!
John6

Bericht door John6 »

Ik verwacht dat in de toekomst veel meer uitzendingen al eerder opgenomen gaan worden, en dan later uitzenden, dit bespaard ze veel geld, die trend zal wel door zetten. Dure Dj's wegkopen bij andere stations ik denk dat dit wel tot een verleden zal behoren.
Hoort-u-mij

John6 schreef: 04 jul 2020 04:34 Ik verwacht dat in de toekomst veel meer uitzendingen al eerder opgenomen gaan worden, en dan later uitzenden, dit bespaard ze veel geld, die trend zal wel door zetten. Dure Dj's wegkopen bij andere stations ik denk dat dit wel tot een verleden zal behoren.
Er is niets van te voren opgenomen bij 538 uit de normale programmering.

Alleen de danceprogrammas zoals dancedepartment en de global dance chart.
Plaats reactie