Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Veranderingen 538

Bericht door jessica »

Freddie Mercuryfan schreef:
25 nov 2019 20:42
Johanneke schreef:
20 nov 2019 16:45
Wat een gedoe over die studio, al drie dagen inmiddels!
Wat vinden jullie van de 90s Top 538? Ik geniet er echt enorm van! Ze zouden veel van die nummers vaker moeten draaien voor de afwisseling op de playlist!
Ik vind het echt zonde dat de Nederlandse hitradiostations (538 en Q) tegenwoordig altijd maar weer dezelfde nummers draaien. Ze zouden het voorbeeld moeten nemen aan de Duitse hitradiostations, waar de moderne muziek met oudere nummers en vergeten nummers wordt afgewisseld. 538 was ook 4-5 jaar geleden nog veel aangenamer dan nu. Toen was het ook een veel gevarieerder station dat dat het nu is. Tegenwoordig iedere dag alleen de bovenste 20 nummers uit de Top 40, daar worden luisteraars op den duur zat van. Kijk naar de 90's Top 538 of de Q-top 1000, allebei samengesteld door de luisteraars. Dát is de muziek die de luisteraar wil horen. De luisteraar wil spanning en afwisseling, dus Talpa; doe daar wat mee!
Het is wel een illusie dat de 90's Top 538 en de Q-top 1000 door luisteraars worden samengesteld. 538 en Q maken een grote voorkeurslijst met muziek die precies in hun pulletje past. Uit die lijst laten ze de luisteraar kiezen. In welke volgorde die nummers komen maakt ze niets uit.

Zo lijkt het of de luisteraar enorm veel invloed heeft op de lijst maar uiteindelijk bepalen de stations gewoon voor 90% of meer wat er in komt.

Wat betreft Barend van Deelen ik vind het wel fijn als hij eerlijk zijn mening zegt over een nummer. Als je zegt dat je een nummer niet mooi vind dan is dat toch jouw eigen mening. Ik hoor dat liever dan al die andere voorgeprogrammeerde DJ's. Barend wijkt daarin af en valt daarin op in de verdere grijze brei van DJ's die hun standaardpraatje afwikkelen. Wat mij betreft prima Barend. Vooral doorgaan zo!

castmember

Bericht door castmember »

Ergens gaat dat principe voor iedere hitlijst toch op . . . alsof je eigen invoer bij de Top 2000 echt zin heeft. Als het niet in de voorkeuze lijst staat is de kans dat het in de lijst komt nihil . . .
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Dennis Dekker

Bericht door Dennis Dekker »

Ah...komende week weer een normale DanceSmash. Billie Eilish was niet echt danceable ;)
'Mesdames, monsieurs, Le disc-jockey ... est de retour'

San27

Bericht door San27 »

Kon je prima op dansen hoor

4711

Bericht door 4711 »

Hoe oud is die jongen? Heeft ie niks anders te doen. Man man man. Schorsen is vaak stap 1..........

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik vraag me af of 538/Talpa dit ook had gedaan als het Frank Dane was geweest of Coen of Sander? Ik denk het niet. Dan had 538 er alles aan gedaan om dit in de doofpot te krijgen. Makkelijk om een dj te schorsen die nou niet behoord tot een van je sterren.

RV

Bericht door RV »

Deradiokenner schreef:
01 dec 2019 13:08
Ik vraag me af of 538/Talpa dit ook had gedaan als het Frank Dane was geweest of Coen of Sander? Ik denk het niet. Dan had 538 er alles aan gedaan om dit in de doofpot te krijgen. Makkelijk om een dj te schorsen die nou niet behoord tot een van je sterren.
Is dat relevant dan in deze? Deze knaap rijdt als een randdebiel in zijn auto, filmt dat, rijdt een fietser omver. Het maakt mij geen donder uit wie of wat hij is. Ik ken hem niet eens. Dergelijke idioten zijn er al teveel op de weg. Het is niet meer dan logisch dat hij van zender is gehaald. Hij mag nu educatieve filmpjes gaan maken over verkeersveiligheid. Voor zover dat binnen zijn geestelijke vermogens ligt uiteraard. Slechte reclame voor het station, dat is duidelijk!

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

Het is een ziekte geworden, "vloggen". Niks is te gek om aandacht te trekken. Zelfs niet het in gevaar brengen van anderen. Laat deze radio ego s.v.p. niet weer terugkomen. Ik hoop dat hij alsnog door het OM wordt vervolgd en beboet. Had allemaal heel anders kunnen aflopen, en dat had uitgerekend hij uit eerdere ervaring kunnen weten. Een gewaarschuwd mens telt normaal gesproken voor twee, maar hij moet kennelijk zijn hoofd eerst twee keer stoten aan dezelfde steen.

Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Gewoon ontslaan van Radio 538 zonder uitkering.

Laat hem ook 200 uur met zo'n oranje vestje en een prikker vuil van de weg rapen langs drukke wegen.

Pot

Bericht door Pot »

Inderdaad een verschikkelijk domme actie, maar ik vind dat 538 hem hier niet voor hoeft te schorsen. Hou werk/privé uit elkaar. Ik neem aan dat hij hiervoor een flinke boete of rij ontzegging krijgt. Beetje té allemaal.
Oren open!

heleanne95

Bericht door heleanne95 »

Het is een domme actie geweest, maar dat iedereen hem daarvoor de huid volscheldt via sociale media gaat echt te ver. Ik snap wel dat 538 hier op deze wijze op reageert, maar aan andere kant doet hij dit streamen niet in opdracht van 538, maar meer voor zijn eigen plezier. Dus in hoeverre kan 538 hier iets over zeggen?

Blijkbaar wordt hufterig rijgedrag harder afgestraft dan als je een artiest voor gek zet. https://www.ad.nl/show/radio-538-tikt-f ... ~a28aaeab/

density1

Bericht door density1 »

Schorsen is echt voor de bühne natuurlijk. Ontslag op staande voet vind ik meer van toepassing in deze.

RV

Bericht door RV »

heleanne95 schreef:
01 dec 2019 14:39
Het is een domme actie geweest, maar dat iedereen hem daarvoor de huid volscheldt via sociale media gaat echt te ver. Ik snap wel dat 538 hier op deze wijze op reageert, maar aan andere kant doet hij dit streamen niet in opdracht van 538, maar meer voor zijn eigen plezier. Dus in hoeverre kan 538 hier iets over zeggen?

Blijkbaar wordt hufterig rijgedrag harder afgestraft dan als je een artiest voor gek zet. https://www.ad.nl/show/radio-538-tikt-f ... ~a28aaeab/
Je ziet over het hoofd dat hij als DJ ook een uithangbord is voor het station. Dat werkt ook privé door en daar acteert Talpa dan ook op. Dat besef heeft deze knaap niet en daar wordt hij nu op afgerekend.

Een agent die in zijn vrije tijd druk is met een wietplantage wordt ook geschorst of ontslagen. Vaak staan dergelijke bepalingen ook in een arbeidsovereenkomst. En terecht!

Overigens ben ik benieuwd of het OM nog wat doet met de beelden. Rijontzegging en een EMG is wel wenselijk in deze.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Precies wat RV zegt. Ontslag hoeft wat mij betreft niet (ik heb ook niet de verwachting dat dat er komt) maar dit is gewoon hele slechte reclame voor 538. Privé en werk hebben hier dus weldegelijk iets met elkaar te maken. Een schorsing is dus zeker op zijn plaats, wat mij betreft

Plaats reactie