Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 07 aug 2020 12:39
JulesKluivert schreef: 07 aug 2020 07:43
Phoenix schreef: 06 aug 2020 10:53 Wat dan? Wat heb je gehoord? Wat heeft Tim Hofman precies gezegd of gedaan afgelopen vrijdag waarmee hij heel erg de maat met de/een luisteraar heeft genomen?
Jessica, Phoenix en ik wachten nog op je voorbeeld uit de show van Tim. En eigenlijk ook op die uit de programma's van Sander en Timur
Laat je niet gek maken Jessica, ze weten niet wat “de maat meten” betekent. 🤣 En door.
Nu kun je een flauwe opmerking maken of de vraag van Jules weg lachen. Echter de meesten willen hier inhoudelijk discussiëren over radio. Zo ken ik Jules en Jessica ook. De vraag van Jules is terecht. Er wordt een stelling gebracht zonder deze met duidelijke voorbeelden toe te lichten. In welk specifiek voorbeeld is de/een luisteraar de maat genomen? Jessica noemt dat dat is gebeurd in de uitzending van Tim Hofman. Waar in deze uitzending is de luisteraar de maat genomen?
DavyGer schreef: 05 aug 2020 18:57 Nu zijn het vooral de luisteraars die de maat worden genomen en dan niet op een positieve manier.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Phoenix schreef: 07 aug 2020 17:48
JulesKluivert schreef: 07 aug 2020 07:43

Jessica, Phoenix en ik wachten nog op je voorbeeld uit de show van Tim. En eigenlijk ook op die uit de programma's van Sander en Timur
Laat je niet gek maken Jessica, ze weten niet wat “de maat meten” betekent. 🤣 En door.
Nu kun je een flauwe opmerking maken of de vraag van Jules weg lachen. Echter de meesten willen hier inhoudelijk discussiëren over radio. Zo ken ik Jules en Jessica ook. De vraag van Jules is terecht. Er wordt een stelling gebracht zonder deze met duidelijke voorbeelden toe te lichten. In welk specifiek voorbeeld is de/een luisteraar de maat genomen? Jessica noemt dat dat is gebeurd in de uitzending van Tim Hofman. Waar in deze uitzending is de luisteraar de maat genomen?
DavyGer schreef: 05 aug 2020 18:57 Nu zijn het vooral de luisteraars die de maat worden genomen en dan niet op een positieve manier.
Als Jessica had willen antwoorden had ze dat vast wel al gedaan dus ik vind het flauw om haar zo te pushen. Beetje stemming maken.

Wellicht denkt Jessica er hetzelfde over als ik erover denk. Het is prima besproken hier en daar was eigenlijk iedereen het wel over eens.

Ps. Grappig, sinds Stenders (jouw idool) positief is over 3fm ben jij ook weer om hè?

Ben overigens erg benieuwd wat er van 3fm over zou blijven wanneer Kink de Fm op zou gaan. Schat onder de 2%.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

RadioLove95 schreef: 07 aug 2020 18:21
Phoenix schreef: 07 aug 2020 17:48

Als Jessica had willen antwoorden had ze dat vast wel al gedaan dus ik vind het flauw om haar zo te pushen. Beetje stemming maken.

Wellicht denkt Jessica er hetzelfde over als ik erover denk. Het is prima besproken hier en daar was eigenlijk iedereen het wel over eens.

Ps. Grappig, sinds Stenders (jouw idool) positief is over 3fm ben jij ook weer om hè?

Ben overigens erg benieuwd wat er van 3fm over zou blijven wanneer Kink de Fm op zou gaan. Schat onder de 2%.
Ik sluit me aan bij de woorden van Phoenix. Als je een stelling onderschrijft moet je met voorbeelden komen, en die zijn nog niet gegeven. Dat is geen 'pushen', ik ben oprecht benieuwd waar Jessica dat heeft gehoord. Phoenix en ik zitten nog met vragen, dus dat "iedereen het er wel over eens was" klopt gewoon niet.

Bovendien ben je nu weer aan het sarren omdat je tegenover Phoenix weer begint over dat hij "om is", wat hij al heeft weerlegd, hou daar gewoon mee op.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 07 aug 2020 18:21 Wellicht denkt Jessica er hetzelfde over als ik erover denk.
Wellicht, maar dat kan Jessica beter uitleggen. Daarnaast ben ik bovenal benieuwd naar hetgeen Jessica gehoord heeft in de uitzending van Tim Hofman, waarbij de/een luisteraar de maat werd genomen.
RadioLove95 schreef: 07 aug 2020 18:21 Ps. Grappig, sinds Stenders (jouw idool) positief is over 3fm ben jij ook weer om hè?
Stenders vind ik de beste jock van Nederland, maar daarmee ben ik het niet met alles wat hij zegt of doet eens. Als je mij hier een beetje volgt weet je dat.
Je gaf aan dat Stenders bij Eddy Keur zich had uitgesproken over 3FM. Dit heb ik niet gehoord. Ik luister geen NH Radio. Misschien omdat ik niet woonachtig ben in NH, maar dat terzijde.
Wel ben ik positief over de muziekmix die ik afgelopen week heb waargenomen op 3FM. Deze vind ik overigens beduidend anders dan die van Kink. Kink typeer ik ook als een alternatieve muziekzender en 3FM als progressieve popzender. Het verschil is dat 3FM ook wat commerciële pop draait, maar hierin voorop loopt ten opzichte van bijvoorbeeld 538 en Q Music. De muziekmix van nu deed me denken aan de muziekmix zoals ik die ervaarde eind jaren '90. Dus ja, ik ben positief over de muziek, "om" zoals jij dat noemt, maar nog altijd kritisch over de drive-time invulling en zenderbrede profilering.
jessica

Bericht door jessica »

Ik vind dit een heel vermoeiend onderwerp worden zo. Ik vind 3FM geen leuke zender meer. Niet positief en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik schrijf ook niet meer graag over 3FM zelfs. Ieder heeft zijn eigen invulling van iemand de maat nemen. Maar ik vind ook al de sfeer daar een belangrijk onderdeel van. Het de maat nemen hoeft niet in een telefoongesprek tegen 1 luisteraar gedaan te worden. Het is wat ik als luisteraar ervaar en hoe er gesproken wordt door sommige DJ's. Ik heb de namen eerder genoemd. Het is de manier waarop ze onderwerpen benaderen en dingen zeggen. Soms luister ik naar 3FM maar dat is alleen uit interesse hoe ze het nu doen.

Alle dingen die ze in mijn ogen fout doen zowel op zender als qua beleid heb ik al uitgebreid verteld hier. Is niet zo zinvol om dat allemaal weer te gaan herhalen. Ik luister niet met plezier meer naar 3FM een enkel programma uitgezonderd. De Kraftwerk special in 3 voor 12 naar aanleiding van het overlijden van een van de oprichters vond ik erg goed. Goed gepresenteerd ook door Sagid Carter. Zo met die zorg en passie voor muziek zouden meer 3FM programma's gemaakt moeten worden. Dat hoor ik niet veel meer.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 08 aug 2020 01:19 Het de maat nemen hoeft niet in een telefoongesprek tegen 1 luisteraar gedaan te worden. Het is wat ik als luisteraar ervaar en hoe er gesproken wordt door sommige DJ's.
"Helder." :D
RadioLove95

jessica schreef: 08 aug 2020 01:19 Ik vind dit een heel vermoeiend onderwerp worden zo. Ik vind 3FM geen leuke zender meer. Niet positief en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik schrijf ook niet meer graag over 3FM zelfs. Ieder heeft zijn eigen invulling van iemand de maat nemen. Maar ik vind ook al de sfeer daar een belangrijk onderdeel van. Het de maat nemen hoeft niet in een telefoongesprek tegen 1 luisteraar gedaan te worden. Het is wat ik als luisteraar ervaar en hoe er gesproken wordt door sommige DJ's. Ik heb de namen eerder genoemd. Het is de manier waarop ze onderwerpen benaderen en dingen zeggen. Soms luister ik naar 3FM maar dat is alleen uit interesse hoe ze het nu doen.

Alle dingen die ze in mijn ogen fout doen zowel op zender als qua beleid heb ik al uitgebreid verteld hier. Is niet zo zinvol om dat allemaal weer te gaan herhalen. Ik luister niet met plezier meer naar 3FM een enkel programma uitgezonderd. De Kraftwerk special in 3 voor 12 naar aanleiding van het overlijden van een van de oprichters vond ik erg goed. Goed gepresenteerd ook door Sagid Carter. Zo met die zorg en passie voor muziek zouden meer 3FM programma's gemaakt moeten worden. Dat hoor ik niet veel meer.
Dat begrijp ik helemaal en ook duidelijk besproken hier. “De maat nemen met de luisteraar” zit in de uitstraling van de hele zender. Ging het maar wat meer over muziek zoals je zegt en was het maar wat positiever. Volkomen mee eens.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 08 aug 2020 09:34 Dat begrijp ik helemaal en ook duidelijk besproken hier. “De maat nemen met de luisteraar” zit in de uitstraling van de hele zender. Ging het maar wat meer over muziek zoals je zegt en was het maar wat positiever. Volkomen mee eens.
Ik denk dat het 95% van de tijd wel over muziek gaat, maar die overige 5% bepalen wel de uitstraling van de zender. Dan zet 3FM ook Tim Hofman op zender en in de eerste uitzending is er de discussie met Tisjeboy Jay. Dit circuleert volgens rond op social media en bepaalt en bevestigt de uitstraling van de zender.
Daarnaast mogen jonge jocks ook gecoacht worden op wat ze zeggen en doen op social media. Neem (nogmaals) Olivier Bakker. Na het damprotest pareerde hij opmerkingen over het negeren van de coronamaatregelen als "witte privelege". Dit op zich is al een domme opmerking, maar nu een aantal weken verder het aantal besmettingen weer toeneemt, nota bene in Rotterdam en Amsterdam, waar de protesten qua afstand houden uit de hand liepen, vraagt Olivier zich, na vakantie in het buitenland, af waarom er hier op drukke plekken geen mondkapjes worden gedragen. Ook dit soort uitingen dragen bij aan de uitstraling van de zender.
Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef: 08 aug 2020 10:27
RadioLove95 schreef: 08 aug 2020 09:34 Dat begrijp ik helemaal en ook duidelijk besproken hier. “De maat nemen met de luisteraar” zit in de uitstraling van de hele zender. Ging het maar wat meer over muziek zoals je zegt en was het maar wat positiever. Volkomen mee eens.
Ik denk dat het 95% van de tijd wel over muziek gaat, maar die overige 5% bepalen wel de uitstraling van de zender. Dan zet 3FM ook Tim Hofman op zender en in de eerste uitzending is er de discussie met Tisjeboy Jay. Dit circuleert volgens rond op social media en bepaalt en bevestigt de uitstraling van de zender.
De manier hoe hij erop inging was gewoon slecht. Niet laten uitpraten en jezelf groter voordoen. Overigens was dit niet alleen het geval op 3FM, maar afgelopen week ook bij Op1, waar hij inviel.
Daarbij zet Jay overigens een oproep (op i.i.g. instagram) dat ze Tim/3FM moesten commenten. Ben je dus fan van die jongen, dan doe je dat. Zo gek is het niet dat er zoveel gereageerd werd.
Phoenix schreef: 08 aug 2020 10:27 Daarnaast mogen jonge jocks ook gecoacht worden op wat ze zeggen en doen op social media. Neem (nogmaals) Olivier Bakker. Na het damprotest pareerde hij opmerkingen over het negeren van de coronamaatregelen als "witte privelege". Dit op zich is al een domme opmerking, maar nu een aantal weken verder het aantal besmettingen weer toeneemt, nota bene in Rotterdam en Amsterdam, waar de protesten qua afstand houden uit de hand liepen, vraagt Olivier zich, na vakantie in het buitenland, af waarom er hier op drukke plekken geen mondkapjes worden gedragen. Ook dit soort uitingen dragen bij aan de uitstraling van de zender.
Dat Olivier dat zegt vind ik inderdaad dom. Maar hier zit ook de werk-privé scheiding. Olivier kan zelf bepalen wat hij kan en mag zeggen, toch? Alleen het kan eventueel, aangezien hij 3FM-jock is, hele lichte invloed hebben op de zender. Want: laten we eerlijk zijn. Op dit topic/forum na zullen weinig anderen dit weten. In zijn uitzendingen is hij weliswaar slecht door zijn kinderachtige presentatie, maar is hij wel (redelijk) neutraal en heeft een (te) positieve houding naar de luisteraar.
Oren open!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Gelukkig was het mij niet als enige opgevallen bij op1. Dit was geen interviewen, dit was zuigen om het zuigen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Pot schreef: 08 aug 2020 10:44 Maar hier zit ook de werk-privé scheiding. Olivier kan zelf bepalen wat hij kan en mag zeggen, toch? Alleen het kan eventueel, aangezien hij 3FM-jock is, hele lichte invloed hebben op de zender. Want: laten we eerlijk zijn. Op dit topic/forum na zullen weinig anderen dit weten.
Op enig moment kan hij een 'domme' uitspraak of actie doen en dit kan worden opgepakt door media met een groter bereik en grotere impact dan 3FM. Ook Kai van der Ree was maar een presentator in de marge op 3FM. Zijn acties haalden de grote media en daardoor werd hij gezien door een grotere groep dan de 3FM luisteraars alleen. Coaching op wat jocks (privé) doen online en op socials zou zeer logisch zijn. Op enig moment kan zo'n privé uiting ook effect hebben op 3FM.
RadioLove95

Phoenix schreef: 08 aug 2020 11:15
Pot schreef: 08 aug 2020 10:44 Maar hier zit ook de werk-privé scheiding. Olivier kan zelf bepalen wat hij kan en mag zeggen, toch? Alleen het kan eventueel, aangezien hij 3FM-jock is, hele lichte invloed hebben op de zender. Want: laten we eerlijk zijn. Op dit topic/forum na zullen weinig anderen dit weten.
Op enig moment kan hij een 'domme' uitspraak of actie doen en dit kan worden opgepakt door media met een groter bereik en grotere impact dan 3FM. Ook Kai van der Ree was maar een presentator in de marge op 3FM. Zijn acties haalden de grote media en daardoor werd hij gezien door een grotere groep dan de 3FM luisteraars alleen. Coaching op wat jocks (privé) doen online en op socials zou zeer logisch zijn. Op enig moment kan zo'n privé uiting ook effect hebben op 3FM.
Account naam van Olivier zit 3fm in.
Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef: 08 aug 2020 11:15
Ook Kai van der Ree was maar een presentator in de marge op 3FM. Zijn acties haalden de grote media en daardoor werd hij gezien door een grotere groep dan de 3FM luisteraars alleen.
Kaj presenteerde volgens bij ook andere TV-programma's en had ook YouTube-series. Zijn bekendheid was al groter. Daarbij mag ook wel gezegd worden dat dit hele andere dingen zijn (een niet zo slimme reactie van Olivier of het seksueel overschrijdende gedrag van Kaj). Aan dat laatste kon 3FM niet zo veel aan doen, maar Kaj stond bestempeld als 3FM-DJ in de media.
Phoenix schreef: 08 aug 2020 11:15 Op enig moment kan hij een 'domme' uitspraak of actie doen en dit kan worden opgepakt door media met een groter bereik en grotere impact dan 3FM. (...) Coaching op wat jocks (privé) doen online en op socials zou zeer logisch zijn. Op enig moment kan zo'n privé uiting ook effect hebben op 3FM.
Klopt. Mediatraining is daarin wel een optie. Zeker de manier van communiceren. Niet alleen bij Olivier, maar ook bij Domien, toen hij nog bij 3FM zat: "De kopjes niet laten hangen", "Binnen twee jaar 6%". Zo zullen er nog wel meer jocks zijn met niet erg slimme uitspraken.

Ik blijf wel vinden dat ze het zelf kunnen bepalen wat ze delen, je kunt niet eisen van ze dat ze keurig alles politiek-correct de wereld in slingeren in naam van hun werkgever.
Oren open!
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Phoenix schreef: 08 aug 2020 10:27 Ik denk dat het 95% van de tijd wel over muziek gaat, maar die overige 5% bepalen wel de uitstraling van de zender. Dan zet 3FM ook Tim Hofman op zender en in de eerste uitzending is er de discussie met Tisjeboy Jay. Dit circuleert volgens rond op social media en bepaalt en bevestigt de uitstraling van de zender.
Ja, dat heeft dus heel erg met de perceptie van buitenaf te maken is mijn indruk. Rob Stenders noemde dat dus "het nadeel van de twijfel". Al die incidenten bevestigen het slechte beeld van de zender. Persoonlijk ervaar ik dat niet zo. De muziekmix zit goed in elkaar, en ik luister met veel plezier naar de programma's van Jorien, Mark, Sagid en Rob. Ik vond Wijnand ook een goede vervanger. En die negatieve sfeer proef ik daar dus totaal niet, maar ik begrijp nu wel beter waarom anderen dat wel hebben
RadioLove95

JulesKluivert schreef: 08 aug 2020 11:37
Phoenix schreef: 08 aug 2020 10:27 Ik denk dat het 95% van de tijd wel over muziek gaat, maar die overige 5% bepalen wel de uitstraling van de zender. Dan zet 3FM ook Tim Hofman op zender en in de eerste uitzending is er de discussie met Tisjeboy Jay. Dit circuleert volgens rond op social media en bepaalt en bevestigt de uitstraling van de zender.
Ja, dat heeft dus heel erg met de perceptie van buitenaf te maken is mijn indruk. Rob Stenders noemde dat dus "het nadeel van de twijfel". Al die incidenten bevestigen het slechte beeld van de zender. Persoonlijk ervaar ik dat niet zo. De muziekmix zit goed in elkaar, en ik luister met veel plezier naar de programma's van Jorien, Mark, Sagid en Rob. Ik vond Wijnand ook een goede vervanger. En die negatieve sfeer proef ik daar dus totaal niet, maar ik begrijp nu wel beter waarom anderen dat wel hebben
Ik mis de humor.
Plaats reactie