Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 »

SB92 schreef: 16 aug 2019 21:34 Ik zou graag zien dat ze van dat nieuwe album van Ed Sheeran dan niet alleen het hitje met Bieber draaien, maar juist de andere albumtracks die singlewaardig zijn.

Twenty one pilots, Billie Eilish, Panic! At the Disco, Bastille, etc. vind ik typische 3FM artiesten.

Maar, we moeten ook niet doen alsof 3FM geen top40-hitjes meer mag draaien. Een popzender mag zo af en toe ook gewoon de nieuwe van Shawn Mendes draaien wat mij betreft. Het gaat vooral om de mix.
Dat vind ik nou juist niet. Het gaat om de goede mix inderdaad, en een Shawn Mendez of eerder aangedragen tracks van Jules inderdaad niet in mijn optiek. Gewoon een keuze maken en dat mag best als NPO zender.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 16 aug 2019 21:57
SB92 schreef: 16 aug 2019 21:34 Ik zou graag zien dat ze van dat nieuwe album van Ed Sheeran dan niet alleen het hitje met Bieber draaien, maar juist de andere albumtracks die singlewaardig zijn.

Twenty one pilots, Billie Eilish, Panic! At the Disco, Bastille, etc. vind ik typische 3FM artiesten.

Maar, we moeten ook niet doen alsof 3FM geen top40-hitjes meer mag draaien. Een popzender mag zo af en toe ook gewoon de nieuwe van Shawn Mendes draaien wat mij betreft. Het gaat vooral om de mix.
Dat vind ik nou juist niet. Het gaat om de goede mix inderdaad, en een Shawn Mendez of eerder aangedragen tracks van Jules inderdaad niet in mijn optiek. Gewoon een keuze maken en dat mag best als NPO zender.
Gaan ze niet doen. Maar jouw optiek is volgens alleen maar alternatief. Daarmee beperkt 3FM zich steeds meer; dus zeer waarschijnlijk minder luisteraars. En dan krijg je het gezeur weer: "Heeft 3FM nog bestaansrecht?".
Zoals ik eerder gezegd heb is er nog ruimte voor verbetering, maar alleen maar alternatieve muziek lijkt me geen goed idee. Te beperkt.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Pot schreef: 16 aug 2019 22:55
density1 schreef: 16 aug 2019 21:57

Gaan ze niet doen. Maar jouw optiek is volgens alleen maar alternatief. Daarmee beperkt 3FM zich steeds meer; dus zeer waarschijnlijk minder luisteraars. En dan krijg je het gezeur weer: "Heeft 3FM nog bestaansrecht?".
Zoals ik eerder gezegd heb is er nog ruimte voor verbetering, maar alleen maar alternatieve muziek lijkt me geen goed idee. Te beperkt.
Ik denk dat ze niet zoveel keuzes en niet zoveel meer te willen hebben bij 3FM, dat station zijn we nu toch wel gepasseerd lijkt me.. En alternatieve muziek is zeker niet beperkt en vrij breed want je hebt diverse muziekstijlen in dat segment dus daarin kun je heel breed en niet bepaald beperkt draaien. En ook als ze het doel de jongerenzender te willen zijn laten varen want ik kan me zo voorstellen dat als je jaren 80 alternative gaat draaien je hier mee weer een oudere doelgroep die nu bij Radio 2 gaat aanspreken, maar daarentegen hoor je die muziek ook niet al te veel op Radio 2 dus kan dat prima bij 3FM.
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 16 aug 2019 23:56 Ik denk dat ze niet zoveel keuzes en niet zoveel meer te willen hebben bij 3FM.
Hoe bedoel je dit?
density1 schreef: 16 aug 2019 23:56 En alternatieve muziek is zeker niet beperkt en vrij breed want je hebt diverse muziekstijlen in dat segment dus daarin kun je heel breed en niet bepaald beperkt draaien.
Ik bedoel beperkt in de zin van alle muziekstijlen. Als 3FM alleen alternative wil draaien in de breedste zin van het woord weet ik niet of luisteraars blijven. De meeste luisteraars willen toch wat herkenbaars: hits en/of classics, en dat is wat ze nu doen.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Precies zoals ik het zeg. Ze lopen nu al jaren te modderen met het muziekbeleid, dan zijn er weinig opties over om te proberen. En iets herkenbaars kan dan gezocht worden in dat brede alternatieve repertoire.
SB92

Bericht door SB92 »

3FM is een alternatieve popzender, geen alternatieve zender.

3FM moet niet proberen KINK na te doen. 3FM is een popzender die zich vooral op de jongere radiodoelgroepen richt. Daar hoort gewoon bij dat je af en toe iets van Shawn Mendes draait.

Vind het ook tof dat ze Blanks veel draaien nu. Maakt echt popmuziek, maar is populair bij de jeugd en lift helemaal mee op de hype van Stranger Things waarin alle jaren 80 dingen weer helemaal in zijn.

Merk ook dat ik veel alternatieve muziek van nu kwalitatief ook niet altijd fantastisch vind. Hoeveel goede rock, punk, etc. bandjes komen er nog op de laatste tijd hier? Voor mijn gevoel is het vooral veel hiphop en EDM wat wordt gemaakt op Nederlandse bodem. Merk je ook aan de programmering van een Lowlands.

Maar 3FM mag van mij wel iets gedurfder programmeren. Een keer een albumtrack van Billie Ellish, een keer een oude hit van Panic! at the Disco in plaats van een nieuwe plaat, een keer een classic, etc.
Theimon

Bericht door Theimon »

Is het Groundhog Day? Deze discussie is over alternatief/niet-alternatief is nog niet zo lang geleden al uitgebreid langs gekomen, toch?
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Feivel schreef: 16 aug 2019 21:35
JulesKluivert schreef: 16 aug 2019 21:07 Wat density1 volgens mij bedoelt is dat ze Mabel, Camilla Cabello en Ed Sheeran ft. Justin Bieber moeten laten gaan en beter alternatieve acts zoals Panic at the Disco, Post Malone, Billie Eilish, Twenty One Pilots kunnen draaien (of meer 80s classics). Volgens mij voeren die alternative artiesten wel echt de boventoon en ik persoonlijk vind het ook leuk om af en toe een hit te horen. Maar de verhoudingen kunnen nog wel wat worden bijgesteld
Panic At The Disco, Post Malone, Billie Eilish en Twenty One Pilots zijn onderhand ook mainstream. Niks alternatiefs aan, als je het mij vraagt.
Dat is natuurlijk ook nog zo: wanneer is een band/artiest nog alternatief en wanneer niet? Billie Eilish is als eerste opgepakt door 3FM, maar wordt nu ook op andere zenders gedraaid omdat ze mainstream is geworden. Maar van de artiesten hierboven is het nu ook weer niet zo dat hun muziek allemaal in de Top 40 staat.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Theimon schreef: 17 aug 2019 08:34 Is het Groundhog Day? Deze discussie is over alternatief/niet-alternatief is nog niet zo lang geleden al uitgebreid langs gekomen, toch?
Yep en even daarvoor en even daarvoor.
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

Lowlands Clubnight (tussen 2 en 6 ‘s nachts) is dus gewoon een non-stop programma met de beste DJ-sets van Lowlands. Voor de rest heb ik gisteren niet heel veel kunnen luisteren, maar de duo’s klonken leuk en de muziekmix paste goed bij Lowlands.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Vanmiddag en vanavond naar NPO 3FM geluisterd live vanaf festival Lowlands.En dat is toch waar ze goed in zijn. Ze kunnen de sfeer goed overbrengen naar mij als luisteraar. Hier moeten ze meer mee doen wat dat is hun kracht. Ook Campingradio met Wijnand Speelman vanmorgen klonk weer zoals vroeger. Maar dit seizoen is de zender minder op festivals geweest; Het zal te maken hebben met bezuinigingen bij de NPO denk ik.
Pot

Bericht door Pot »

Wat ze dit jaar beter doen dan eerst is dat ze op het terrein rondlopen i.p.v. in een een hokje te zitten. Is sfeervoller en meer interactie.
Oren open!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Pot schreef: 17 aug 2019 23:15 Wat ze dit jaar beter doen dan eerst is dat ze op het terrein rondlopen i.p.v. in een een hokje te zitten. Is sfeervoller en meer interactie.
Zitten ze helemaal niet meer met een locatiestudio op het terrein dan?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Zijn er hier door de admin's weer een aantal posts zonder verdere mededeling verwijderd?
Ik vind dit een vreemde gang van zaken.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Plaats reactie