Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 »

Hits die niets met alternative te maken hebben wel wat mij betreft. Maar hits die voorheen wel nieuwe muziek was en wat 3FM veel draaide en alternative is wel, recurrents.
Ron van Beuningen

Bericht door Ron van Beuningen »

density1 schreef: 16 aug 2019 19:27 Hits die niets met alternative te maken hebben wel wat mij betreft. Maar hits die voorheen wel nieuwe muziek was en wat 3FM veel draaide en alternative is wel, recurrents.
Kun je eens wat voorbeelden noemen? Om een concreet beeld te krijgen. Ben heel benieuwd hoe je het voor je ziet.
density1

Bericht door density1 »

Vul zelf maar in, Panic at the Disco b.v., gewoon de alternative hits die je ook bij andere stations hoort.
Ron van Beuningen

density1 schreef: 16 aug 2019 19:49 Vul zelf maar in, Panic at the Disco b.v., gewoon de alternative hits die je ook bij andere stations hoort.
Daar heb je er niet zoveel van daarom vraag ik het aan je? Dus ben benieuwd?
density1

Bericht door density1 »

En daar geef ik antwoord op.
Ron van Beuningen

density1 schreef: 16 aug 2019 19:53 En daar geef ik antwoord op.
Huh? Dus ze moeten alleen Panic at the disco draaien en het is weer goed? Ik kan niet zo veel overlap liedjes bedenken. Maar jij dus ook niet begrijp ik. Dat was de vraag.
density1

Bericht door density1 »

Ik noem het enkel als voorbeeld. En voor de rest alles qua alternative hits wat hier voor in aanmerking komt.
Ron van Beuningen

density1 schreef: 16 aug 2019 19:56 Ik noem het enkel als voorbeeld. En voor de rest alles qua alternative hits wat hier voor in aanmerking komt.
Nogmaals, kun je eens een aantal voorbeelden van tracks noemen van alternatieve hits die ook op andere zenders voorbij komen?
Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef: 16 aug 2019 19:27 Hits die niets met alternative te maken hebben wel wat mij betreft. Maar hits die voorheen wel nieuwe muziek was en wat 3FM veel draaide en alternative is wel, recurrents.
Niet alles hoeft alternative te zijn. Ik krijg soms het gevoel dat alternative de enige zuivere muziekgenre is.
Je kunt ook de wat minder gedraaide hits pakken of van afgelopen jaren, wat minder op de radio te horen is.
Bovendien is 3FM de zender waar festivalmuziek gedraaid wordt, volgens hun zelf. Daar horen ook gewoon hitjes bij.
Oren open!
Pot

Bericht door Pot »

Ron van Beuningen schreef: 16 aug 2019 19:58
density1 schreef: 16 aug 2019 19:56 Ik noem het enkel als voorbeeld. En voor de rest alles qua alternative hits wat hier voor in aanmerking komt.
Nogmaals, kun je eens een aantal voorbeelden van tracks noemen van alternatieve hits die ook op andere zenders voorbij komen?
Bastille, Imagine Dragons en Billie Eilish?
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Ja b.v. populaire alternative hits, bekijk de Top 40 maar.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Wat density1 volgens mij bedoelt is dat ze Mabel, Camilla Cabello en Ed Sheeran ft. Justin Bieber moeten laten gaan en beter alternatieve acts zoals Panic at the Disco, Post Malone, Billie Eilish, Twenty One Pilots kunnen draaien (of meer 80s classics). Volgens mij voeren die alternative artiesten wel echt de boventoon en ik persoonlijk vind het ook leuk om af en toe een hit te horen. Maar de verhoudingen kunnen nog wel wat worden bijgesteld
SB92

Bericht door SB92 »

Ik zou graag zien dat ze van dat nieuwe album van Ed Sheeran dan niet alleen het hitje met Bieber draaien, maar juist de andere albumtracks die singlewaardig zijn.

Twenty one pilots, Billie Eilish, Panic! At the Disco, Bastille, etc. vind ik typische 3FM artiesten.

Maar, we moeten ook niet doen alsof 3FM geen top40-hitjes meer mag draaien. Een popzender mag zo af en toe ook gewoon de nieuwe van Shawn Mendes draaien wat mij betreft. Het gaat vooral om de mix.
Feivel

Bericht door Feivel »

JulesKluivert schreef: 16 aug 2019 21:07 Wat density1 volgens mij bedoelt is dat ze Mabel, Camilla Cabello en Ed Sheeran ft. Justin Bieber moeten laten gaan en beter alternatieve acts zoals Panic at the Disco, Post Malone, Billie Eilish, Twenty One Pilots kunnen draaien (of meer 80s classics). Volgens mij voeren die alternative artiesten wel echt de boventoon en ik persoonlijk vind het ook leuk om af en toe een hit te horen. Maar de verhoudingen kunnen nog wel wat worden bijgesteld
Panic At The Disco, Post Malone, Billie Eilish en Twenty One Pilots zijn onderhand ook mainstream. Niks alternatiefs aan, als je het mij vraagt.
density1

Bericht door density1 »

SB92 schreef: 16 aug 2019 21:34 Ik zou graag zien dat ze van dat nieuwe album van Ed Sheeran dan niet alleen het hitje met Bieber draaien, maar juist de andere albumtracks die singlewaardig zijn.

Twenty one pilots, Billie Eilish, Panic! At the Disco, Bastille, etc. vind ik typische 3FM artiesten.

Maar, we moeten ook niet doen alsof 3FM geen top40-hitjes meer mag draaien. Een popzender mag zo af en toe ook gewoon de nieuwe van Shawn Mendes draaien wat mij betreft. Het gaat vooral om de mix.
Dat vind ik nou juist niet. Het gaat om de goede mix inderdaad, en een Shawn Mendez of eerder aangedragen tracks van Jules inderdaad niet in mijn optiek. Gewoon een keuze maken en dat mag best als NPO zender.
Plaats reactie