Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Debaser

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Debaser » 30 dec 2016 19:22

marbles schreef:dus Van Deelen weg bij 3FM. die zag je aankomen. Vind hem ook meer een 538 dj dan 3FM...
Ja, dat is ook wel prima ook. Ik heb hem (solo) nooit echt helemaal bij 3FM vinden passen. Wat dat betreft is zijn maatje Wijnand hem ook echt ontgroeid. Zou niet weten waarom die overigens mee zou moeten gaan. Zit gewoon op een heel mooi tijdslot bij 3FM.

En ja, ik heb wel een beetje het idee dat Barend zichzelf overschat. Dagelijks de late-avondshow maken is erg mooi, daar kunnen wij hier alleen maar van dromen (voor zover men hier de behoefte heeft om op de radio te komen) bij wijze van spreken. Maar hij deed het overkomen alsof hem verschrikkelijk onrecht was aangedaan. Ik kreeg bijna het idee alsof hij van mening was dat hij drive time had moeten krijgen of zo.

Beetje triest ook dat hij 3FM op Instagram afdoet als een speeltuin.

Good riddance. Prima jock voor 538 in het weekend.
Laatst gewijzigd door Debaser op 30 dec 2016 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Be a debaser!

Raimond

Bericht door Raimond » 30 dec 2016 19:22

RolFM schreef:
Raimond schreef:Dan zal Wijnand een nieuwe DJ waar hij sidekick kan bij zijn, moeten zoeken. Na Joey Koeijvoets en Barend heb ik een beetje het idee dat hij in zijn eentje een beetje alleen klinkt. Soms heb ik het gevoel dat Wijnand zich omhoog gewerkt heeft over de rug van "de ander" waar hij mee samenwerkte.
Kun je ook uitleggen hoe Wijnand dat dan precies gedaan heeft?
Ja hoor, toen Joey wegging was opeens Barend zijn nieuwe vriendje. Nu weet ik uit betrouwbare bron dat hij dat altijd al wilde, maar het lijkt zo van: Nou als ik niet met Joey verder kan, dan maar met Barend. En als het echt zijn vriendje geweest was had die misschien wat luidruchtiger geweest over het opbreken van hun twee. De zwijgzaamheid en de snelle switch van Joey naar Barend geeft mij een beetje het gevoel dat het allemaal wel makkelijk uitkwam voor Wijnand. Wil het net geen matennaaien noemen, maar beter worden over de rug van anderen wel.

Debaser

Bericht door Debaser » 30 dec 2016 19:25

Kan best zijn, Raimond. Maar Wijnand is een veel betere jock (geworden) dan Barend. Maakte een goed weekendprogramma en ook zijn middagshow kan ik goed waarderen. En als het echt vrienden waren, dan zou Barend in moeten zien dat hij inderdaad verder ontwikkeld is en dat Wijnand dat betere tijdslot ook verdient.

Om het dan matennaaien te noemen. Tja, zoals de waard is?
Be a debaser!

Raimond

Bericht door Raimond » 30 dec 2016 19:28

Debaser schreef: Om het dan matennaaien te noemen.
Zoals ik al zei: Ik wil het net geen matennaaien noemen.

Raimond

Bericht door Raimond » 30 dec 2016 19:29

Misschien moet ik ook maar verhuizen naar Radio2 ;-)

aapdedino

Bericht door aapdedino » 30 dec 2016 19:32

Ik denk dat de show van Wijnand nog op zoek is naar terugkerende items. Hij moest plotseling dat gat vullen. Een nieuw programma staat nog niet na een paar weken. Dat ligt ook helemaal niet aan Wijnand. In het nieuwe jaar zal het programma vast beter worden.
En de reportages van Wijnand in Ivoorkust waren ook van een goed niveau :)

jessica

Bericht door jessica » 30 dec 2016 20:09

Wat is Barend afgezien van een hoger salaris waarschijnlijk opgeschoten met zijn overstap van 3FM naar 538. Bij 3FM zat hij op dezelfde tijden in het weekend en bij 538 zit hij daar de komende tijd ook weer.

Daan Bakker

Bericht door Daan Bakker » 30 dec 2016 20:15

Dat hij geen nachtradio meer hoeft te maken. Hij voelt zich daar (terecht of niet) te goed voor. Bij 538 maakt hij 4 uur meer radio per week in daglicht en hij mag invullen voor waarschijnlijk de Avondploeg en Trending Tracks. Bij 3FM kan hij waarschijnlijk minder invallen omdat hij bij AvroTros zit.

Radiooo

Bericht door Radiooo » 30 dec 2016 20:16

jessica schreef:Wat is Barend afgezien van een hoger salaris waarschijnlijk opgeschoten met zijn overstap van 3FM naar 538. Bij 3FM zat hij op dezelfde tijden in het weekend en bij 538 zit hij daar de komende tijd ook weer.
Van een publieke omroep naar een commercieel station en je zit wel bij de nummer 1 ;)

Raimond

Bericht door Raimond » 30 dec 2016 21:17

Daan Bakker schreef:Dat hij geen nachtradio meer hoeft te maken. Hij voelt zich daar (terecht of niet) te goed voor. .
Ja dat idee had ik ook een beetje, luisterend naar zijn show op het huidige tijdstip. Op een gegeven moment begon hij ook dat zijn vriendin het niet leuk vond, dat hij haar niet ziet etc...
Persoonlijk zou ik het ook een stap terug vinden. Maar goed misschien is het op zo'n moment ook tijd om eens naar jezelf te kijken en af te vragen of het aan jou ligt dat je "teruggezet " bent naar de opleidingsnacht.

Debaser

Bericht door Debaser » 30 dec 2016 21:22

jessica schreef:Wat is Barend afgezien van een hoger salaris waarschijnlijk opgeschoten met zijn overstap van 3FM naar 538. Bij 3FM zat hij op dezelfde tijden in het weekend en bij 538 zit hij daar de komende tijd ook weer.
Hoger salaris? Verwacht niet dat iemand die nu 10 uur per week op 3FM te horen is, ineens meer krijgt voor 6 uur Radio 538. Die hoge salarissen bij 538 gaan alleen op voor de echte toppers. De rest krijgt gewoon een marktconform salaris. Zeker de weekendkrachten. Dat zal vergelijkbaar zijn met 3FM.

Maar goed. Kennelijk wil hij niet in het donker radio maken? Een nachtprogramma zou ik het niet noemen. Dat is als je tussen 3 en 5 zit. Tussen twaalf en twee zijn er genoeg mensen gewoon nog op en daar kun je mooie radio maken, zo heeft Mark van der Molen bijvoorbeeld bewezen.
Persoonlijk zou ik het ook een stap terug vinden. Maar goed misschien is het op zo'n moment ook tijd om eens naar jezelf te kijken en af te vragen of het aan jou ligt dat je "teruggezet " bent naar de opleidingsnacht.
Sinds de nieuwe programmering van vorig jaar beginnen de programma's van het opleidingstraject pas na 3 uur. Twaalf tot wee hoort gewoon bij de dagprogrammering sinds Mark van der Molen dat is gaan doen. Eigenlijk zou het dus een verbetering moeten zijn. In ieder geval qua uren. Een stap terug zeker niet, als je in het weekend een chartshow en een eigen programma mag doen.

Als hij het van begin af aan niet zag zitten, dan had hij er beter direct voor kunnen bedanken. Dit komt erg zuur over.
Be a debaser!

Raimond

Bericht door Raimond » 30 dec 2016 21:39

Debaser schreef:Dit komt erg zuur over.
Correct, en dat komt ook door in zijn programma helaas.

IkbennlXD

Bericht door IkbennlXD » 30 dec 2016 21:54

Ik snap het wel hoor, je als 7 jaar lang bij 3FM zit en op dat tijdstip wordt geplaatst.

HitradioOe3

Bericht door HitradioOe3 » 30 dec 2016 22:30

Het is in dit verband eigenlijk vreemd dat Niek van der Bruggen niet naar deze uren op 538 stroomt.
Barend van Deelen is volgens mij qua energie echt de perfecte ochendjock voor Veronica.

Maar ja, dat heet plannen en vooruit zien....

Daan Bakker

Bericht door Daan Bakker » 30 dec 2016 22:46

1. Niek heeft al op die plek gezeten, heeft daarna een avondshow en vervolgens een middagshow gedaan. Lijkt me dus niet dat Niek geschikt is voor deze uren.
2. Barend van Deelen heeft te weinig ervaring om een ochtendshow te doen en (daardoor) niet professioneel genoeg. Bovendien is het tijdens een ochtendshow nog donker in de winter.

Plaats reactie