Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door jessica »

RadioLove95 schreef: 02 sep 2020 16:12
Henkjan2016 schreef: 02 sep 2020 15:55 Wanneer je naar het dj-bestand kijkt heb ik niet het idee dat men elkaar in de haren vliegt. Dus die sfeer zal wel goed zijn.
Waarom zou je dat in ieder interview zo moeten benadrukken? Toch iets te verbergen denk ik persoonlijk
Leuk dat het sfeertje onderling tussen de DJ's zo goed is maar daar heeft de luisteraar niets aan.
De prime time uren zijn gewoon te zwak ingevuld of het komt er gewoon niet uit.
In ieder geval zouden dit de trekkers van het station moeten zijn, maar dit is niet zo.
marbles

Bericht door marbles »

jessica schreef: 02 sep 2020 18:28
Henkjan2016 schreef: 02 sep 2020 15:55 Wanneer je naar het dj-bestand kijkt heb ik niet het idee dat men elkaar in de haren vliegt. Dus die sfeer zal wel goed zijn.
Waarom zou je dat in ieder interview zo moeten benadrukken? Toch iets te verbergen denk ik persoonlijk
Leuk dat het sfeertje onderling tussen de DJ's zo goed is maar daar heeft de luisteraar niets aan.
In ieder geval zouden dit de trekkers van het station moeten zijn, maar dit is niet zo.
Eens. Nietszeggende ochtendshow. Dramatisch slechte middagshow.
Minder eenheidsworst op de radio please
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

marbles schreef: 02 sep 2020 19:12
jessica schreef: 02 sep 2020 18:28
Eens. Nietszeggende ochtendshow. Dramatisch slechte middagshow.
Ik zag dat de meest ervaren producer die bij Frank en Eva inmiddels aan de slag is als muziekredacteur bij 'De Vooravond', dus bij de middagshow loopt ook weer ervaring weg. Aan de andere kant: de middagshow kan beter, dus misschien juist wel goed dat er personele veranderingen zijn :))
Ferjo

Bericht door Ferjo »

De muziek van 3FM bevalt me goed, positief anders vergeleken met Q/538/Radio2.

Frank en Eva hebben, naar persoonlijke mening, beide een "scherp" randje qua stemgeluid en presentatie. Ik zou ze liever op een ander tijdstip horen met ieder een eigen programma.
Eva mag wat mij betreft wat zachter/relaxter klinken en Frank wat energieker/scherper. Mogelijk een bewuste keuze deze 2 types bij elkaar te zetten, ook om elkaar wat aan te vullen/te neutraliseren. Voor mij persoonlijk werkt het niet, vind het niet prettig luisteren..
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Laatst weer geprobeerd te luisteren naar 3FM. Voor mij blijft als 25 jarigen dat radio 2 de ideale zender is, de muziek sluit perfect aan op wat ik wil horen en waar ik naar op zoek ben. Ik mis soms de wat bredere moderne muziek bij radio 2, zijn toch genres die je wat minder hoort daar. Maar dat wordt juist weer ruimschoots gecompenseerd door al het andere dat ik hoor. De algehele muziekmix van 3FM weet me juist niet te bekoren omdat het te veel op het hier en nu is gericht.

Dus ja, ik zie mij als voormalig trouw 3FM luisteraar niet meer wijken.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

DavyGer schreef: 02 sep 2020 22:34 Laatst weer geprobeerd te luisteren naar 3FM. Voor mij blijft als 25 jarigen dat radio 2 de ideale zender is, de muziek sluit perfect aan op wat ik wil horen en waar ik naar op zoek ben. Ik mis soms de wat bredere moderne muziek bij radio 2, zijn toch genres die je wat minder hoort daar. Maar dat wordt juist weer ruimschoots gecompenseerd door al het andere dat ik hoor. De algehele muziekmix van 3FM weet me juist niet te bekoren omdat het te veel op het hier en nu is gericht.

Dat kan kloppen, radio 2 == 3fm van weleer
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Henkjan2016 schreef: 02 sep 2020 22:44 Dat kan kloppen, radio 2 == 3fm van weleer
Alleen dan 15 versnellingen lager...
SB92

Bericht door SB92 »

DavyGer schreef: 02 sep 2020 22:34 Laatst weer geprobeerd te luisteren naar 3FM. Voor mij blijft als 25 jarigen dat radio 2 de ideale zender is, de muziek sluit perfect aan op wat ik wil horen en waar ik naar op zoek ben. Ik mis soms de wat bredere moderne muziek bij radio 2, zijn toch genres die je wat minder hoort daar. Maar dat wordt juist weer ruimschoots gecompenseerd door al het andere dat ik hoor. De algehele muziekmix van 3FM weet me juist niet te bekoren omdat het te veel op het hier en nu is gericht.

Prima conclusie en ook helemaal niet erg natuurlijk. Je kunt met een playlist niet iedereen naar het zin maken. Voor mijn gevoel hebben ze nu een prima muzieksamenstelling te pakken.

Het is 3FM zoals het hoort te zijn. Nieuwe muziek, popmuziek en classics in een mooie variërende mix.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Ane Sybesma schreef: 03 sep 2020 09:27
Henkjan2016 schreef: 02 sep 2020 22:44 Dat kan kloppen, radio 2 == 3fm van weleer
Alleen dan 15 versnellingen lager...
Dat ligt echt aan de uurtjes waar je naar luistert. Over het algemeen zijn de AVROTROS-uren inderdaad een beetje traag, maar BNNVARA gooit er toch aardig de beuk in.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Radio 2 is een 'iets ouder' 3FM maar voelt gewoon als het originele product. 3FM is toch een beetje het slap aftreksel van dat originele product.

En als ik moet kiezen tussen het origineel en de kopie, doe mij dan maar het origineel.

Ook dat is het probleem van 3FM.
SB92

Bericht door SB92 »

DavyGer schreef: 03 sep 2020 09:58 Radio 2 is een 'iets ouder' 3FM maar voelt gewoon als het originele product. 3FM is toch een beetje het slap aftreksel van dat originele product.

En als ik moet kiezen tussen het origineel en de kopie, doe mij dan maar het origineel.

Vroeger draaide 3FM ook al grotendeels nieuwe muziek gecombineerd met classics en popmuziek. Dat is echt niet veranderd.
Grote kans dat jij de muziek van tegenwoordig minder leuk vindt dan toen je 15-20 jaar oud was.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

SB92 schreef: 03 sep 2020 10:07
DavyGer schreef: 03 sep 2020 09:58 Radio 2 is een 'iets ouder' 3FM maar voelt gewoon als het originele product. 3FM is toch een beetje het slap aftreksel van dat originele product.

Vroeger draaide 3FM ook al grotendeels nieuwe muziek gecombineerd met classics en popmuziek. Dat is echt niet veranderd.
Grote kans dat jij de muziek van tegenwoordig minder leuk vindt dan toen je 15-20 jaar oud was.
Voor mijn gevoel is dat toch echt anders. Ik hou daarnaast enorm van nieuwe muziek, ik draai privé bijna alleen maar nieuwe muziek en dan zit ik al weken voor wat er op de radio gedraaid wordt. Dus dat klopt niet.

De nieuwe muziek die 3FM kiest kan mij gewoon grotendeels niet bekoren, omdat ze té veel nieuwe muziek draaien en daarmee geen/weinig keuzes moeten maken in wat er gedraaid kan worden. Daarnaast vind ik het ook zo frappant dat 3FM altijd weken achterloopt op de nieuwe muziek die je op radio 2 allang gehoord kan hebben, naast dat ik behoorlijk veel nieuwe muziek op radio 2 hoor die ik gek genoeg helemaal niet hoor op 3FM. Terwijl dat wel muziek is die ik op 3FM zou verwachten.
SB92

Bericht door SB92 »

DavyGer schreef: 03 sep 2020 10:13

Voor mijn gevoel is dat toch echt anders. Ik hou daarnaast enorm van nieuwe muziek, ik draai privé bijna alleen maar nieuwe muziek en dan zit ik al weken voor wat er op de radio gedraaid wordt. Dus dat klopt niet.

De nieuwe muziek die 3FM kiest kan mij gewoon grotendeels niet bekoren, omdat ze té veel nieuwe muziek draaien en daarmee geen/weinig keuzes moeten maken in wat er gedraaid kan worden. Daarnaast vind ik het ook zo frappant dat 3FM altijd weken achterloopt op de nieuwe muziek die je op radio 2 allang gehoord kan hebben, naast dat ik behoorlijk veel nieuwe muziek op radio 2 hoor die ik gek genoeg helemaal niet hoor op 3FM. Terwijl dat wel muziek is die ik op 3FM zou verwachten.
Heb je voorbeelden? Ben wel benieuwd wat dat dan zou kunnen zijn. Voor mijn gevoel heeft 3FM niet echt een genrelimitatie voor nieuwe muziek, behalve als té poppy of té elektronisch wordt.

Dit vind ik ook lastig aan de NPO. Je kunt niet tegenhouden dat een Rob Stenders bijv. geen nieuwe muziek gaat draaien. Dat vindt die man fantastisch en hij heeft er ook een oor voor. Lastig voor de profilering van beide zenders.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

SB92 schreef: 03 sep 2020 10:18
DavyGer schreef: 03 sep 2020 10:13

Heb je voorbeelden? Ben wel benieuwd wat dat dan zou kunnen zijn. Voor mijn gevoel heeft 3FM niet echt een genrelimitatie voor nieuwe muziek, behalve als té poppy of té elektronisch wordt.

Dit vind ik ook lastig aan de NPO. Je kunt niet tegenhouden dat een Rob Stenders bijv. geen nieuwe muziek gaat draaien. Dat vindt die man fantastisch en hij heeft er ook een oor voor. Lastig voor de profilering van beide zenders.
Nouja, heel simpel. De nummers uit de verrukkelijke vijftien van radio 2 worden maar zéér beperkt tot niet op 3FM gedraaid. En dat vind ik al heel raar, want het is eigenlijk een lijst die helemaal niks te zoeken heeft op radio 2 omdat het juist op 3FM zou moeten zitten.
density1

Bericht door density1 »

Alles verteld eigenlijk niets nieuws. Echt veel veranderd is er niet ten opzichten van een paar maanden geleden dacht ik. Het kan de mix zijn, dus de volgorde en de rotaties waarin bepaalde muziek/tracks voorbij komen maar kan me niet voorstellen dat de luisteraar massaal 3FM weer gaat omarmen. Daar is in de afgelopen jaren teveel voor gebeurd aan mismanagement en verkeerde keuzes. Ik krijg altijd jeuk van opmerkingen 'de sfeer is goed, en we gaan er voor 'met z'n alle' en meer van dat soort loze kreten die Alles bezigt in dit interview. Doen ze ook een groepshug elke ochtend of zo, zoals ook voetbalteams bij aanvang van de wedstrijd doen of zo... :))
Plaats reactie