Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Lotte van der Neven

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Lotte van der Neven »

3FM veranderde programmering in 2015: "Geef het een tijd, niet meteen oordelen".
3FM veranderde programmering weer in 2016: "Geef het een tijd, niet meteen oordelen".
3FM veranderde programmering weer in 2017: "Geef het een tijd, niet meteen oordelen".
3FM veranderde programmering weer in 2018: "Geef het een tijd, niet meteen oordelen".
3FM veranderde programmering weer in april 2020: "Geef het een tijd, niet meteen oordelen".

We blijven aan de gang met tijd geven en niet meteen oordelen. De zenderleiding bakt er simpelweg niks van, dat is inmiddels een feit. Sharid begon volgens mij in de zomer van 2018, mogen we haar elke keer een jaar de tijd geven als ze de programmering wijzigt? Want dan zit ze er nog wel een decennium.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Lotte van der Neven schreef: 26 jul 2020 00:16 3FM veranderde programmering in 2015: "Geef het een tijd, niet meteen oordelen".
3FM veranderde programmering weer in 2016: "Geef het een tijd, niet meteen oordelen".
3FM veranderde programmering weer in 2017: "Geef het een tijd, niet meteen oordelen".
3FM veranderde programmering weer in 2018: "Geef het een tijd, niet meteen oordelen".
3FM veranderde programmering weer in april 2020: "Geef het een tijd, niet meteen oordelen".

We blijven aan de gang met tijd geven en niet meteen oordelen. De zenderleiding bakt er simpelweg niks van, dat is inmiddels een feit. Sharid begon volgens mij in de zomer van 2018, mogen we haar elke keer een jaar de tijd geven als ze de programmering wijzigt? Want dan zit ze er nog wel een decennium.
Goede uitleg, en als er een vergelijking wordt getrokken met een voetbalteam en een coach (want die vergelijking wordt nog wel eens gemaakt).

Een coach kijkt naar de mogelijkheden van een team, en plaatst de betreffende spelers op de plaats waar zij het beste renderen en het meest talentvol zijn. Dit betekent dat je toewerkt naar het beste team. De speler die niet in het systeem past, omdat deze simpelweg niet goed genoeg is, dan wordt deze geslachtofferd. Dit is een hele normale (zakelijke) gang van zaken.

Het schema van Lotte met de verschuivingen geeft al aan dat de spelers niet zijn geplaatst naar aanleiding van hun talenten, maar het lijkt naar aanleiding van natte vingerwerk. Een coach zet bij uitzondering een speler op een andere plek. Deze speler presteert dan simpelweg onder zijn kunnen, waardoor het hele team zwakker wordt. Een coach plaatst al helemaal geen speler die minder talent voor een bepaalde positie heeft op een plek waar een ander beter rendeert. Deze zaken zorgen ervoor dat het team degradeert naar een lagere divisie.

De coach (Alles en voorgangers) dient de dj's te analyseren en ze te plaatsen op de voor hun beste plekken. Wanneer men goed is, dan dient de dj op de plek geplaatst te worden waar deze het beste zal renderen. Dit zal naar voren komen uit de analyse. Wanneer de dj niet goed genoeg is, dan kan daar afscheid van worden genomen. Deze kan dan worden vervangen door een dj of een talent met meer skills voor dat tijdvak. Het schuiven met poppetjes is daarom geheel overbodig en een jaar wachten op een analyse (zoals wordt voorgesteld) is dan al geheel niet nodig, het resultaat is dan al duidelijk.

Als ik de meningen goed geinterpreteerd heb zijn de meest rendabele/geschikte tijdvakken van het huidige team best bekend, maar staan ze wederom op de verkeerde plek. Hieronder het schema waarvan ik denk dat wij het met zijn allen daarover eens zijn. Wellicht kunnen wij mevrouw Alles een beetje helpen.

0600 ???
0900 Jorien
1200 ??
1400 Herman (evt Sophie)
1600 Mark + Ramon
1800 Sander Hoogendoorn (reserve Frank)
2100 3v12 (Eva Koreman of Sagid)

De juiste muziekmix erbij, wat marketing en dan maar duimen.
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Henkjan2016 schreef: 26 jul 2020 09:15
Lotte van der Neven schreef: 26 jul 2020 00:16 3FM veranderde programmering in 2015: "Geef het een tijd, niet meteen oordelen".

Goede uitleg, en als er een vergelijking wordt getrokken met een voetbalteam en een coach (want die vergelijking wordt nog wel eens gemaakt).

Een coach kijkt naar de mogelijkheden van een team, en plaatst de betreffende spelers op de plaats waar zij het beste renderen en het meest talentvol zijn. Dit betekent dat je toewerkt naar het beste team. De speler die niet in het systeem past, omdat deze simpelweg niet goed genoeg is, dan wordt deze geslachtofferd. Dit is een hele normale (zakelijke) gang van zaken.

Het schema van Lotte met de verschuivingen geeft al aan dat de spelers niet zijn geplaatst naar aanleiding van hun talenten, maar het lijkt naar aanleiding van natte vingerwerk. Een coach zet bij uitzondering een speler op een andere plek. Deze speler presteert dan simpelweg onder zijn kunnen, waardoor het hele team zwakker wordt. Een coach plaatst al helemaal geen speler die minder talent voor een bepaalde positie heeft op een plek waar een ander beter rendeert. Deze zaken zorgen ervoor dat het team degradeert naar een lagere divisie.

De coach (Alles en voorgangers) dient de dj's te analyseren en ze te plaatsen op de voor hun beste plekken. Wanneer men goed is, dan dient de dj op de plek geplaatst te worden waar deze het beste zal renderen. Dit zal naar voren komen uit de analyse. Wanneer de dj niet goed genoeg is, dan kan daar afscheid van worden genomen. Deze kan dan worden vervangen door een dj of een talent met meer skills voor dat tijdvak. Het schuiven met poppetjes is daarom geheel overbodig en een jaar wachten op een analyse (zoals wordt voorgesteld) is dan al geheel niet nodig, het resultaat is dan al duidelijk.

Als ik de meningen goed geinterpreteerd heb zijn de meest rendabele/geschikte tijdvakken van het huidige team best bekend, maar staan ze wederom op de verkeerde plek. Hieronder het schema waarvan ik denk dat wij het met zijn allen daarover eens zijn. Wellicht kunnen wij mevrouw Alles een beetje helpen.

0600 ???
0900 Jorien
1200 ??
1400 Herman (evt Sophie)
1600 Mark + Ramon
1800 Sander Hoogendoorn (reserve Frank)
2100 3v12 (Eva Koreman of Sagid)

De juiste muziekmix erbij, wat marketing en dan maar duimen.
0600 Rob Jansen
0900 Jorien
1200 Timur
1400 Herman
1600 Mark en Ramon
1800 Sander
2100 Eva

Weekend Frank neerzetten met live bandjes.
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 25 jul 2020 22:20
Orange schreef: 25 jul 2020 22:07 Hij belt hem juist omdat hij meer wil weten van de gedachtegang van de betreffende influencer. Hij stelt kritische vragen, maar legt geen mening op.
Zoals ik eerder zei vind ik Hofman arrogant en zelfingenomen overkomen in dit gesprek.

Bijvoorbeeld wanneer Jay zegt: “Ik kijk naar alle alternatieven, dus gewoon de dokteren en virologen gewoon van Nederland, dus ook een huisarts in Limburg die met een medicijn tegen corona kwam. Ik merk nu al dat je probeert om een kant te kiezen, maar er is geen kant. Iedereen staat aan dezelfde kant, want we willen de doden beperken. Alleen 2+3 is 5 en 1+4 is ook 5.”

Is dit het antwoord:
“Je bent echt goed met cijfers.”
“Ben je boekhouder geweest?”

Dan wil je niet meer weten van zijn gedachtengang, maar hem op een bepaalde manier wegzetten.
Dat was idd een heel onhandig moment van Tim. Hij viel daar stil (wist even niet hoe hij moest reageren op het antwoord van de betreffende influencer). Overigens was het Merol die toen begon met die flauwe opmerking en Tim daar op doorging. Het was vrij snel duidelijk bij hen dat dat heel onhandig was.
Stef99

Bericht door Stef99 »

Mocht het nog niet voorbij gekomen zijn: Hierbij het fragment https://www.instagram.com/p/CDCM4iUlirY/

Leren ze het dan nooit met dit soort mensen op 3FM? Gezien het "aanvallen" van de 'niet-pro BLM' mensen op Instagram laatst?
RadioLove95

Stef99 schreef: 26 jul 2020 11:00 Mocht het nog niet voorbij gekomen zijn: Hierbij het fragment https://www.instagram.com/p/CDCM4iUlirY/

Leren ze het dan nooit met dit soort mensen op 3FM? Gezien het "aanvallen" van de 'niet-pro BLM' mensen op Instagram laatst?
Dit geeft dus precies aan waarom heel veel mensen hier kritisch waren op het besluit Tim Hofman in te laten vallen......
jessica

Bericht door jessica »

RadioLove95 schreef: 26 jul 2020 10:05 0600 Rob Jansen
0900 Jorien
1200 Timur
1400 Herman
1600 Mark en Ramon
1800 Sander
2100 Eva

Weekend Frank neerzetten met live bandjes.
Dit lijkt inderdaad het hoogst haalbare met de huidige DJ's. Eva en Frank zou ik helemaal afscheid van nemen. Sagid gewoon 3 voor 12 laten blijven doen. Maar ik vrees dat het al te laat is.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Mark + Rámon terugzetten naar drive-time zou een brevet van onvermogen zijn. Het middagslot vind ik eerder gunstig voor Rob Jansen. Ik acht hem het beste in staat er een vrolijk middagprogramma van te maken dat passend is voor dat tijdslot. Mark en Rámon was toch vaak te schijtlollig. Coen en Sander in het kwadraat.

Overigens is het duidelijk dat 3FM die kant op dit moment niet op wil.

Wel vraag ik me af of Dennis Schouten nog verder gaat bij 3FM. Hij zit aan de andere kant van het spectrum waar Tim Hofman zich beweegt. Wat dat betreft zou een Dennis Schouten wel meer balans kunnen brengen ten opzichte van de personen die er nu zitten.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 26 jul 2020 14:54 Mark + Rámon terugzetten naar drive-time zou een brevet van onvermogen zijn. Het middagslot vind ik eerder gunstig voor Rob Jansen. Ik acht hem het beste in staat er een vrolijk middagprogramma van te maken dat passend is voor dat tijdslot. Mark en Rámon was toch vaak te schijtlollig. Coen en Sander in het kwadraat.

Overigens is het duidelijk dat 3FM die kant op dit moment niet op wil.

Wel vraag ik me af of Dennis Schouten nog verder gaat bij 3FM. Hij zit aan de andere kant van het spectrum waar Tim Hofman zich beweegt. Wat dat betreft zou een Dennis Schouten wel meer balans kunnen brengen ten opzichte van de personen die er nu zitten.
Ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Het probleem zit vooral bij de drivetimeshows op het moment. Een van beide tijdstippen kan je waarschijnlijk oplossen met Rob Jansen. Hij kan denk ik ook een vrolijke ochtendshow neerzetten, maar middag kan ook. Moet je toch nog iets met de andere drivetime show.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Dennis Schouten is naar Geenstijl overgestapt, dus de kans dat die op 3FM komt is nihil.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Ik lees hier allerlei nieuwe suggesties voor een nieuwe programmering of om DJ's op nieuwe plekken te zetten. Maar welke garantie heb je dat het dan beter gaat?

Sander Hoogendoorn werd door Q-chef Dave Minneboo gezien als het grootste talent op 3FM, maar zijn ochtendshow presteert niet goed. Mark en Ramon werden in 2016(?) in de middag gezet, maar werden daar in april weggehaald. Vervangers Frank en Eva hebben in drie maanden nog niet voor een schokeffect kunnen zorgen.

Ik heb het al vaker geroepen, maar ik denk dat 3FM behoefte heeft aan ervaren radiomakers die voor alle programma's een ijzersterk format kunnen bedenken. De producers van deze bovengenoemde programma's zijn relatief jong. Op Radio 2 is dat ook zo, maar daar werken ze met jocks die door de wol geverfd zijn.

Naar mijn idee zit er dus fundamenteel bij de basis iets verkeerd.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

JulesKluivert schreef: 26 jul 2020 15:39 Ik lees hier allerlei nieuwe suggesties voor een nieuwe programmering of om DJ's op nieuwe plekken te zetten. Maar welke garantie heb je dat het dan beter gaat?

Sander Hoogendoorn werd door Q-chef Dave Minneboo gezien als het grootste talent op 3FM, maar zijn ochtendshow presteert niet goed. Mark en Ramon werden in 2016(?) in de middag gezet, maar werden daar in april weggehaald. Vervangers Frank en Eva hebben in drie maanden nog niet voor een schokeffect kunnen zorgen.

Ik heb het al vaker geroepen, maar ik denk dat 3FM behoefte heeft aan ervaren radiomakers die voor alle programma's een ijzersterk format kunnen bedenken. De producers van deze bovengenoemde programma's zijn relatief jong. Op Radio 2 is dat ook zo, maar daar werken ze met jocks die door de wol geverfd zijn.

Klopt helemaal, de reacties zijn ook op mijn bericht over wat er bekend is over welke djs wel renderen op welk tijdslot. Het betreft hier dus geen nieuwe suggesties over een nieuwe programmering. (even uit mijn hoofd, ergens rond 11 a 12 uur geschreven) --> edit: 8:15 uur.
RadioLove95

JulesKluivert schreef: 26 jul 2020 15:39 Ik lees hier allerlei nieuwe suggesties voor een nieuwe programmering of om DJ's op nieuwe plekken te zetten. Maar welke garantie heb je dat het dan beter gaat?

Dat zou een complete reorganisatie betekenen. Dan ben je zo een jaar verder. Plus dan weer de tijd geven........ Ik denk dat Radio5 op deze frequentie een realistischer traject gaat zijn.....
Pot

Bericht door Pot »

RadioLove95 schreef: 26 jul 2020 15:50 Dat zou een complete reorganisatie betekenen. Dan ben je zo een jaar verder. Plus dan weer de tijd geven........
Compelete reorganisatie? Het probleem ligt metname bij de ochtend- en middagshow. Het gaat er meer om om bijv. wat ervaren redacteuren van Radio 2 (terug) naar 3FM te halen. Dat is toen in 1,5 jaar ook massaal gebeurd, dat moet voor 2 programma's toch ook kunnen lukken?
RadioLove95 schreef: 26 jul 2020 15:50 Ik denk dat Radio5 op deze frequentie een realistischer traject gaat zijn.....
Op basis waarvan en realistischer voor wat?
Oren open!
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Pot schreef: 26 jul 2020 17:17
RadioLove95 schreef: 26 jul 2020 15:50 Dat zou een complete reorganisatie betekenen. Dan ben je zo een jaar verder. Plus dan weer de tijd geven........
Compelete reorganisatie? Het probleem ligt metname bij de ochtend- en middagshow. Het gaat er meer om om bijv. wat ervaren redacteuren van Radio 2 (terug) naar 3FM te halen. Dat is toen in 1,5 jaar ook massaal gebeurd, dat moet voor 2 programma's toch ook kunnen lukken?
Ik bespeur gewoon dat daar al langere tijd veel verkeerd gaat. Ik weet niet of dat direct met de hele organisatie of met de omroepen an sich te maken hebben (en dan hebben we het over de BNNVARA monopolie). Maar ik vond dat de ochtendshow van Domien spelletjes had die niks met muziek te maken hadden (tankbonnenbingo). De middagshow van Mark en Ramon had te weinig diepgang. En voorlopig zijn de belgasten bij Frank en Eva (op Louis van Gaal in een van de eerste weken na) niet heel relevant (er worden voor NPO3-programma's geplugd) en de items (letterpret, het uitjesloket) hebben weinig om het lijf. Hoe kan het dat er op de belangrijkste plekken van je zender producers zitten die vast talent hebben maar nog niet de ervaring hebben om een topshow te kunnen maken?

Om maar weer een vergelijking met het voetbal te maken: in een elftal kun je genoeg talent inpassen, maar er zijn altijd routiniers nodig om de boel te laten draaien...
Plaats reactie