Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 »

Maak er gewoon KX Radio van, online en op DAB. Free Format.
Pot

Bericht door Pot »

En KX zelf? Gaat wel wat ver dit... :lol:
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

KX zelf gaat gewoon op in dat nieuwe station onder deze naam.
Ferjo

Bericht door Ferjo »

Misschien het "jongerenzender" wat loslaten?

Nieuwe bands promoten (vast ook genoeg niet-jongeren die nieuwe muziek waarderen :wink: ) en weer meer prominent op festivals (zonder kaarten weggeven anders krijg je dat weer -zzz )
Qua dj's goede mix tussen enkele gevestigde namen (roept u maar..) + talent (misschien vaste tijdvakken per dag, afgestemd op wanneer de jeugd het meeste luistert, met elke dag ander talent, de talenten die in de smaak vallen dan doorschuiven naar meer uren/ eigen tijdvak)
Het glazen huis weer terug! Hartstikke leuk om te kijken en luisteren, misschien het concept goed doel/ geld ophalen/ niet eten stoppen en "gewoon" goede interactieve radio maken met veel verzoekplaatjes, gast-dj's, optredens. Daarna door naar de Top2000 en het wordt de beste december ooit! -love

Kort samengevat, het goede van het oude 3FM terugbrengen, wat opfrissen en versimpelen -bier
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 28 feb 2020 17:30 Dan kunnen de irritatiepuntjes als Spijkers, Weekenborrel en Muziekcafe daarnaartoe en dan is dat ook opgelost.
Dat zijn jouw persoonlijke irritatiepuntjes neem ik aan?
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Phoenix schreef: 28 feb 2020 22:38
Henkjan2016 schreef: 28 feb 2020 17:30 Dan kunnen de irritatiepuntjes als Spijkers, Weekenborrel en Muziekcafe daarnaartoe en dan is dat ook opgelost.
Het zal je verbazen, maar geheel niet. Ik luister ze graag.
jessica

Bericht door jessica »

Ane Sybesma schreef: 27 feb 2020 11:41 Ik ben geen fan van Angelique maar heb er ook geen problemen mee om naar te luisteren. En dat geldt voor de meeste DJ's op 3FM. Het is allemaal zo vlak en standaard.

Wat mij betreft gaan ze breder draaien (zoals tijdens Serious Request in 2019, dus ja, ook meer hits en classics) en nemen ze weer wat persoonlijkheden aan of stimuleren ze de huidige groep om eens wat anders te doen dan wat te willen vertellen over een artiest of liedje, dat kan ik zelf wel opzoeken als ik dat wil weten.

Breng weer energie in die zender en wees niet zo braaf en correct met elkaar.
Precies dit. 3Fm is een nietszeggende zender geworden met nietszeggende Dj's. Je kan er naar luisteren, maar als je niet luistert heb je niet het gevoel dat je iets mist. Dat was een aantal jaren geleden heel anders. Ik mis nog steeds een eigenzinnige man als Henk Westbroek op de radio. Ik weet dat hij niet meer bij 3FM zou kunnen, maar zou nog steeds een aanwinst zijn voor Radio5
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 28 feb 2020 22:56
Waarom kwalificeer je deze dan als irritatiepuntjes?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Tot een aantal jaar geleden had NPO twee muziekzenders: Radio 2 en 3FM. Radio 5 was een versnipperde zender. Daar heeft NPO nu ook een muziekzender van gemaakt, dus de luisteraars zijn zich gaan verplaatsen en verspreiden met Radio 2 en 5 als winnaars. 3FM is gaan verjongen, terwijl de jongerendoelgroep juist minder radio luistert dan voorheen. Daarbij brengt 3FM muzikaal ook nog eens een specifieke focus. En zie daar, 3FM is een niche zender geworden.

Wil 3FM weer in marktaandeel groeien (als dat al een doel is) moet het één van de twee gegevens veranderen. Of verbreding van de doelgroep of muzikaal inhoudelijke verbreding. Daar 3FM zich op de jongerendoelgroep richt is de eerste optie uitgesloten en dus zal 3FM muzikaal de aanpassing moeten doen. Velen vinden hier dat dat niet kan, omdat 3FM als publieke zender focus moet hebben op nieuwe, alternatieve muziek. Ik denk juist dat de zender het verschil kan maken met meer journalistieke diepgang met onderwerpen gericht op de jongerendoelgroep. Tegelijkertijd dient zich dan ook de vraag is de radio hiervoor nog wel het meest geschikt medium?
Henkjan2016

Phoenix schreef: 29 feb 2020 09:06
Henkjan2016 schreef: 28 feb 2020 22:56

Waarom kwalificeer je deze dan als irritatiepuntjes?
Gezien je periode dat je lid bent van dit forum, lijkt mij dit een overbodige vraag.

Elke keer komt de discussie terug dat muziekcafe en spijkers als ongewenst worden beschouwd op radio 2 en weekendborrel als ongewenst op radio 5.

Maak 3FM formatloos en je bedient iedereen. Dan kunnen deze programma’s naar 3FM en kan radio 2 volledig voor popzender gaan en radio 5 kan zich volledig richten op de oudere medemens.
density1

Bericht door density1 »

Phoenix schreef: 29 feb 2020 09:18 Tot een aantal jaar geleden had NPO twee muziekzenders: Radio 2 en 3FM. Radio 5 was een versnipperde zender. Daar heeft NPO nu ook een muziekzender van gemaakt, dus de luisteraars zijn zich gaan verplaatsen en verspreiden met Radio 2 en 5 als winnaars. 3FM is gaan verjongen, terwijl de jongerendoelgroep juist minder radio luistert dan voorheen. Daarbij brengt 3FM muzikaal ook nog eens een specifieke focus. En zie daar, 3FM is een niche zender geworden.

Wil 3FM weer in marktaandeel groeien (als dat al een doel is) moet het één van de twee gegevens veranderen. Of verbreding van de doelgroep of muzikaal inhoudelijke verbreding. Daar 3FM zich op de jongerendoelgroep richt is de eerste optie uitgesloten en dus zal 3FM muzikaal de aanpassing moeten doen. Velen vinden hier dat dat niet kan, omdat 3FM als publieke zender focus moet hebben op nieuwe, alternatieve muziek. Ik denk juist dat de zender het verschil kan maken met meer journalistieke diepgang met onderwerpen gericht op de jongerendoelgroep. Tegelijkertijd dient zich dan ook de vraag is de radio hiervoor nog wel het meest geschikt medium?
Neen, als antwoord op je laatste vraag. Daar zijn de podcasts nu juist uitermate geschikt voor. Midden in de doelgroep jongeren. Al heeft onderzoek uitgewezen dat jongeren nog niet echt naar podcasts luisteren maar er wel een kentering hierin plaats vind. Mooie taak voor 3FM om hier helemaal aan te gaan hangen. Met daarbij een digitaal kanaal, online en DAB en zie hier je hebt een station wat midden in de doelgroep staat mét daarbij de distributie die relevant is bij deze doelgroep.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 29 feb 2020 10:38
Phoenix schreef: 29 feb 2020 09:18 Tegelijkertijd dient zich dan ook de vraag is de radio hiervoor nog wel het meest geschikt medium?
Neen, als antwoord op je laatste vraag.
Het was een retorische vraag (-:
Daan!

Bericht door Daan! »

Radiofreak meldt:

Wijnand Speelman was gisteren voor het laatst te horen als invaller bij de middagshow van NPO 3FM. Speelman verving afgelopen maand Rámon Verkoeijen, die ziek thuis zit, en presenteerde de middagshow samen met Mark van der Molen. In januari was Timur Perlin een maand lang te horen als invaller in ‘Mark + Rámon’.

Hoe lijkt erop dat Mark van der Molen vanaf maandag alleen te horen is tussen 16:00 en 18:00 uur. Aan het einde van de middagshow zinspeelde hij tevens op het stoppen van het programma; een gerucht dat vorig weekend in Het Parool opdook. De NPO ontkent dat ‘Mark + Rámon’ moeten stoppen met hun programma.

“Wijnand, ongelofelijk bedankt voor het invallen”, zei Van der Molen vrijdagmiddag. “Vier weken lang heb je het fantastisch gedaan. Aankomende maandag zit ik hier – denk ik – alleen. God mag het weten, of in ieder geval Shula (hiermee doelde hij op NPO-voorzitter Shula Rijxman red.). We zullen het wel zien, dan is het gewoon even uitzitten, toch Wijnand?” Hij eindigde met: “Kirsten Klomp is weg, jij bent weg, ik weet niet.”

Wijnand Speelman is in ieder geval al meteen teruggekeerd in het weekend. Hij is op zaterdag en zondag van 9:00 tot 12:00 uur te horen en daarnaast op vrijdag van 18:00 tot 19:00 uur.

Link
jessica

Bericht door jessica »

Misschien komt er wel weer een hele shuffle van DJ's op 3FM. Lijkt inderdaad dat Mark en Ramon als programma dan over is. Mark zal wel een ander tijdstip solo krijgen. Verschillende programma's zitten nu niet lekker op hun plaats.

Ochtendshow met Sander is te lang van 6 tot 10 en Sander lijkt daar ook niet zo op zijn plaats.
Ik zou Frank en Eva de ochtendshow laten doen van 6-9 uur. Daarna ongewijzigd tot 12 uur. Ik zou Herman van 12-2 zetten. Daarna Wijnand zolang als Angelique afwezig is van 14-16. 16-18 Sander Hoogendoorn en dan 18-21 Mark. Voor 3 voor 12 dan andere presentator zoeken.
Henkjan2016

Komt erg overeen met mijn schot voor de boeg van een paar dagen terug.

Ik zeg doen! Of formatloos worden en alle doelgroepen namens npo gaan bedienen.
Plaats reactie