Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Smid70

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Smid70 »

Moorkop schreef:
Weet ik niet. Ik luister er niet naar. Dat is juist vaak het punt. Roepen dat het allemaal niet deugt maar zelf niet de moeite nemen om naar NPO 3FM te luisteren en dingen aan te dragen die volgens jou zouden kunnen verbeteren. Dat is ook de reden dat ik een keer bij NPO 3FM wilde gaan kijken; Dat heb ik dus gisteren gedaan. Praat met de mensen daar en vorm dan een mening. Ik was benieuwd hoe het er aan toe ging daar en ik heb er aan mogen proeven om bij de uitzending van Herman Hofman aanwezig te mogen zijn. Maar stiekem natuurlijk ook omdat ik een enorme radioliefhebber van. NPO 3FM wordt steeds verder het moeras ingedrukt door al die negativiteit. Dat was ook de mening van Herman Hofman. Ik Kan echt beweren dat het een club van vakidioten is. De tijd van Stenders, Beelen, Ekdom en Veenstra is voorbij; Deal with it en geef deze nieuwe radiomakers de kans. Er zitten echt wel talenten. De muziekmix is in mijn ogen ook ok. Maar is er nu door niemand hier 1 positief punt te noemen hier op het forum?
Je bent er geweest en je hebt mensen met passie ontmoet. Dat is mooi voor jou, maar die passie die die vakidioten daar hebben is blijkbaar niet genoeg om mensen naar 3FM te lokken.
Zeggen dat het de schuld ergens anders ligt is natuurlijk onzin. Als mensen niet willen luisteren ligt het bij de zender zelf en niet bij de negatieve media.

Zo’n Olivier bijvoorbeeld vind ik echt verschrikkelijk om te horen, mijn god wat vreselijk slecht. En als dan bv de Pixies worden gedraaid krijg je vervolgens Snelle (die dus niet kan zingen) en Shawn Mendes. Hoezo weinig compensatieplaten?

Ik heb het echt een paar uur geprobeerd maar die jongen hoort niet op de radio.

Pot

Bericht door Pot »

NPO/3FM gaat, volgens RadioFreak.nl, meer inzetten op het coachen en begeleiden van DJ's. Goed idee, toch?
Oren open!

Smid70

Bericht door Smid70 »

Pot schreef:
25 nov 2019 16:36
NPO/3FM gaat, volgens RadioFreak.nl, meer inzetten op het coachen en begeleiden van DJ's. Goed idee, toch?
Absoluut en hard nodig ook. Maar wellicht ook handig om ervaring en kwaliteit achter de microfoon te zetten.
En een zender waar wel erg veel geld naar toe gaat te laten functioneren als een opleidingscentrum lijkt me ook niet het juiste idee.

jordiv30

Bericht door jordiv30 »

Om te voorkomen dat we wéér gaan discussiëren over hoe 3FM volgens sommige forumgebruikers zou moeten klinken: wat vinden we van de Jaren ‘10 Daagse? Ik vind het een leuk concept, vooral omdat het verder gaat dan alleen maar simpel platen uit dat jaar wegtikken. Neem bijvoorbeeld Partij voor de Vrijdag: afgelopen vrijdag was er een speciale uitzending waarin werd teruggeblikt op Project X in Haren, met verschillende bellers en gasten in de uitzending. Ook de uitzendingen van bijvoorbeeld Jorien vind ik leuk om te luisteren deze week (met het Popduel bijvoorbeeld).

En voor de liefhebbers van Ekstra Weekend: Rob’s nachtprogramma van vrijdag op zaterdag bevatte afgelopen week veel jingles en items van dat programma als terugblik. Ik vind het een erg leuke en afwisselende week.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Moorkop schreef:
25 nov 2019 10:48
Dat is juist vaak het punt. Roepen dat het allemaal niet deugt maar zelf niet de moeite nemen om naar NPO 3FM te luisteren en dingen aan te dragen die volgens jou zouden kunnen verbeteren. Dat is ook de reden dat ik een keer bij NPO 3FM wilde gaan kijken; Dat heb ik dus gisteren gedaan. Praat met de mensen daar en vorm dan een mening. Ik was benieuwd hoe het er aan toe ging daar en ik heb er aan mogen proeven om bij de uitzending van Herman Hofman aanwezig te mogen zijn. Maar stiekem natuurlijk ook omdat ik een enorme radioliefhebber van. NPO 3FM wordt steeds verder het moeras ingedrukt door al die negativiteit. Dat was ook de mening van Herman Hofman. Ik Kan echt beweren dat het een club van vakidioten is. De tijd van Stenders, Beelen, Ekdom en Veenstra is voorbij; Deal with it en geef deze nieuwe radiomakers de kans. Er zitten echt wel talenten. De muziekmix is in mijn ogen ook ok. Maar is er nu door niemand hier 1 positief punt te noemen hier op het forum?
100% eens.

Mijn positieve punt: Mark van der Molen (maar dan zonder Ramon)

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Feivel schreef:
24 nov 2019 23:58
LokaleSter schreef:
24 nov 2019 23:36
Daan! schreef:
24 nov 2019 23:02
Ja, maar er is toch echt wel meer nodig. Met alleen dat red je het niet.
Klopt. Talent en geluk helpt ook.

Maar wat heeft 3FM volgens jouw nodig om meer luisteraars te trekken?
Ervaren, aansprekende radiomensen (geen nobody’s als DJ), misschien wat grotere namen, een heldere visie (WIE is de doelgroep?), een goed format, meer aanwezigheid bij evenementen waar de doelgroep zich bevindt, leuke acties, spannendere manier van radiomaken. Zal ik doorgaan?

Het is een debiel idee om een DJ bij FunX weg te halen en die tot zendermanager te benoemen. FunX #2 hoeft niet uitgevonden te worden, natuurlijk. 3FM was een heel andere zender dan FunX. Een tijd lang hoorde je het verschil tussen beide zenders niet, en nu zijn de luisteraars die het niet beviel, weg.

Dat jongerenstations niet werken is flauwekul. In Duitsland werken DASDING (eigenaar SWR - de publieke omroep!) en BigFM (commerciële radio) nog heel goed. Alleen zijn die ‘jongeren’ in de praktijk vooral studenten. Want de hele jonge doelgroep zit naar YouTube en Spotify te luisteren.

Zet er alsjeblieft weer een zendermanager met ervaring neer. Iemand met visie. En huur eens een paar flinke DJ’s in. Angelique, bijvoorbeeld, deed het vast briljant op FunX, maar het is geen publiekstrekker voor 3FM. Net als onbekende DJ’s als Tannaz, Luc, Jamie, etc. Leuk voor een lokale omroep, maar niet de herkenbare DJ’s voor 3FM.

Ja, je kunt onbekende, minder ervaren DJ’s toevoegen aan je team, maar dan moet je ze onder de vleugels van een bekende, ervaren DJ plaatsen. Zoals in het verleden met Domien Verschuuren, bijvoorbeeld. Onder de vleugels van Rob Stenders, Gerard Ekdom en Michiel Veenstra. Nu gewoon een DJ van allure die zelf weer nieuw talent zou kunnen opleiden.

Dat is wat er mist bij 3FM. Dat iemand aanspreekt op YouTube, betekent niet dat diegene een goede radiomaker zal zijn of zal aanspreken op de radio.

En zo lang ze dat bij 3 niet doorhebben, zal de zender alleen maar verder aftakelen.
In het verleden gemaakte fouten, dat is gebeurd. Dat verander je niet meer.

Je bent in ieder geval heel erg duidelijk in hoe jij het ziet. Kan me er grotendeels in vinden.

Een heldere visie en doelgroep, dat is het allerbelangrijkste voor een radiostation. Daar stem je dan het format en het dj-team op af. Vervolgens kan je inderdaad de passende evenementen, leuke acties en spannender radio gaan maken. Een juiste balans tussen ervaring, waterdragers en talent helpt zeker, maar is niet noodzakelijk.

Uiteindelijk denk ik dat er schoon schip gemaakt moet worden in de managementlaag. Zolang dat niet gebeurd zal er geen serieuze verandering gaan plaatsvinden.

WinnaarRadioring2023

Pot schreef:
25 nov 2019 16:36
Wat heeft Timo Kamst de afgelopen periode dan gedaan? Dat is toch zijn taak.

jessica

Bericht door jessica »

Timo Kamst is nooit een grote DJ geweest. Hoe kan hij talenten naar de top leiden. Het is net een als een amateurtrainer die Ajax gaat trainen. Nu is het wel duidelijk dat er geen echt talent doorkomt en het talent wat er al was ontwikkelt zich niet bij 3FM.

castmember

Bericht door castmember »

Naja, als speler heeft Ten Hag het ook nooit heel ver geschopt in het Voetbal maar hij wist van een ongecoordineerd Ajax toch weer een topclub te maken die intussen aardig prijzen binnen harkt en in Europa ook weer meedoet. Dus de beste stuurlui kunnen prima van de wal komen. Tegelijkertijd denk ik dat de Talent Coaches bij de NPO gewoon teveel talenten hebben waarover ze hun aandacht moeten verdelen. Radio 1 nacht, Radio 2 nacht, 3FM (nacht), KX radio . . . op een gegeven moment heb je maar zoveel aandacht dat je kan geven, en hoe meer mensen erom vragen hoe dunner het verdeelt wordt. Ik denk dat hij intussen al best wat talenten heeft klaargestoomd voor de radio.

Denk dat meer focus bij de talenten coaching wel kan helpen, en daar helpt ook een goede visie van de station manager bij.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser »

Moorkop schreef:
25 nov 2019 10:48
Daan! schreef:
25 nov 2019 06:47
[quote=LokaleSter post_id=496820 time=<a href="tel:1574634960">1574634960</a> user_id=116187]
[quote=Daan! post_id=496819 time=<a href="tel:1574632927">1574632927</a> user_id=106342]
Ja, maar er is toch echt wel meer nodig. Met alleen dat red je het niet.
Klopt. Talent en geluk helpt ook.

Maar wat heeft 3FM volgens jouw nodig om meer luisteraars te trekken?
Weet ik niet. Ik luister er niet naar. Dat is juist vaak het punt. Roepen dat het allemaal niet deugt maar zelf niet de moeite nemen om naar NPO 3FM te luisteren en dingen aan te dragen die volgens jou zouden kunnen verbeteren. Dat is ook de reden dat ik een keer bij NPO 3FM wilde gaan kijken; Dat heb ik dus gisteren gedaan. Praat met de mensen daar en vorm dan een mening. Ik was benieuwd hoe het er aan toe ging daar en ik heb er aan mogen proeven om bij de uitzending van Herman Hofman aanwezig te mogen zijn. Maar stiekem natuurlijk ook omdat ik een enorme radioliefhebber van. NPO 3FM wordt steeds verder het moeras ingedrukt door al die negativiteit. Dat was ook de mening van Herman Hofman. Ik Kan echt beweren dat het een club van vakidioten is. De tijd van Stenders, Beelen, Ekdom en Veenstra is voorbij; Deal with it en geef deze nieuwe radiomakers de kans. Er zitten echt wel talenten. De muziekmix is in mijn ogen ook ok. Maar is er nu door niemand hier 1 positief punt te noemen hier op het forum?
[/quote]

Luister ook weer met plezier naar 3fm. Leuker dan radio2 en die ouwe zooi :)

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

jessica schreef:
25 nov 2019 19:05
Timo Kamst is nooit een grote DJ geweest. Hoe kan hij talenten naar de top leiden. Het is net een als een amateurtrainer die Ajax gaat trainen. Nu is het wel duidelijk dat er geen echt talent doorkomt en het talent wat er al was ontwikkelt zich niet bij 3FM.
Wat een onzin. Ajax heeft de meeste successen geboekt onder trainers die juist helemaal geen topvoetballer zijn geweest, Louis van Gaal en nu Erik ten Hag. Hoe goed Rinus Michels was als speler, durf ik niet te zeggen. Zie bijvoorbeeld Marco van Basten, een van de beste voetballers die we hebben gehad, maar geen geweldige trainer. Edwin Evers aantrekken als coach wil niet meteen zeggen dat DJ's daar beter van worden dan van Timo Kamst.

RadioRambo

Bericht door RadioRambo »

Herman ven Schippers schreef:
25 nov 2019 20:14
jessica schreef:
Wat een onzin. Ajax heeft de meeste successen geboekt onder trainers die juist helemaal geen topvoetballer zijn geweest, Louis van Gaal en nu Erik ten Hag. Hoe goed Rinus Michels was als speler, durf ik niet te zeggen. Zie bijvoorbeeld Marco van Basten, een van de beste voetballers die we hebben gehad, maar geen geweldige trainer. Edwin Evers aantrekken als coach wil niet meteen zeggen dat DJ's daar beter van worden dan van Timo Kamst.
Hoeveel talenten zijn er ontdekt door Timo Kamst sinds hij het stokje overnam van Iwan Reuvekamp? Domien en Barend van Deelen zijn de enigen die mij te binnen schieten. De rest komt allemaal uit de Stenders stal.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

RadioRambo schreef:
25 nov 2019 21:10
Herman ven Schippers schreef:
25 nov 2019 20:14
jessica schreef:
Hoeveel talenten zijn er ontdekt door Timo Kamst sinds hij het stokje overnam van Iwan Reuvekamp? Domien en Barend van Deelen zijn de enigen die mij te binnen schieten. De rest komt allemaal uit de Stenders stal.
Domien komt toch ook uit de stal van Stenders?

WinnaarRadioring2023

jessica schreef:
Christiano Ronaldo is een betere voetballer geworden dan alle trainers die hij heeft gehad ooit waren, dus dat zegt ook niet alles.

Timo Kamst hoeft ook geen talenten naar de top te leiden. Timo moet talenten klaarstomen voor 3FM en ze vervolgens uitdagen om beter te worden. Dat het talent zich onvoldoende ontwikkeld ben ik wel met je eens, maar ik betwijfel of dat door Timo komt. Naar mijn idee zijn de talenten veel te veel afgeleid door bijzaken, waardoor het er in het programma niet meer uit komt.

jessica

Bericht door jessica »

Louis van Gaal en Erik ten Hag zijn allebei best goede voetballers geweest. Misschien niet de absolute top, maar wel tijdenlang in de eredivisie gespeeld. Dus die zou ik als voetballer ook geen amateur willen noemen. Maar dit terzijde.

Als je de problemen bij 3FM goed analyseert zijn er eerst heel veel mensen bij 3FM weggelopen. Nu blijven de luisteraars redelijk constant maar gaan ze steeds minder minuten luisteren. Daar lijkt nu het grootste probleem te liggen.

Dus focus je er op hoe je de luisteraars die je nog hebt weer langer kunt gaan laten luisteren. Dit doe je door relevant te zijn en actueel en niet te voorspelbaar. Nu is er blijkbaar geen urgentie om lang naar 3FM te luisteren. Probeer dat te draaien. Van daaruit kun je weer bouwen naar meer luisteraars. Hou eerst de luisteraars die je nu hebt en laat ze langer luisteren.

Eigenlijk is dit de les van ieder bedrijf. Hou eerst je klanten tevreden en laat ze eventueel wat meer kopen voordat je je richt op nieuwe klanten en je de oude laat zitten en teveel attentie geeft aan nieuwe klanten. Dit is overigens een veel gemaakte fout.

Plaats reactie