Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door density1 »

Pot schreef:
23 nov 2019 22:04
Goed dat er extra geld bijkomt, ze hebben de afgelopen jaren kwaliteit ingeleverd (en reclame inkomsten). Maar dit geeft dus ook duidelijkheid dat NPO met 3FM door wil en meer profileren:

"De NPO gaat de zender dan ook duidelijker positioneren en profileren als het alternatieve merk voor zowel on air als online. Hiermee lijkt 3FM de richting te kiezen, die oud-3FM dj Michiel Veenstra met KINK al eerder koos."

Nog wat meer cijfers voor alle NPO-zenders
http://radio.nl/819828/dit-wil-de-npo-i ... o-uitgeven
Dat is een aanname van de schrijver van dit item op Spreekbuis. Bij mij komt het meer over dat er verder niets veranderd en dat ze de ingeslagen weg gewoon voortzetten....

WFNX

Bericht door WFNX »

LokaleSter schreef:
23 nov 2019 22:59
Ik vind het verbazingwekkend dat je een radiostation als 3FM kan runnen voor nog geen 10 miljoen euro. Vind dat echt weinig geld.
Dat is niet helemaal waar, de kosten voor NOS op 3 bijvoorbeeld komen uit het budget van de NOS geloof ik (en dat is een aanzienlijk bedrag). Zo zijn er vast nog wat onderdelen die uit andere 'potjes' komen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

LokaleSter schreef:
Ik vind het verbazingwekkend dat je een radiostation als 3FM kan runnen voor nog geen 10 miljoen euro. Vind dat echt weinig geld.
Het zegt in elk geval wat over de salarissen van de DJs (ten opzichte van de commerciëlen)

aapdedino

Bericht door aapdedino »

Dan komt er misschien geld vrij om dj's met ervaring van buiten te halen

SB92

Bericht door SB92 »

Ik kan mij wel voorstellen dat de uitgaven aan salaris de afgelopen jaren flink zijn gedaald. Sander zal nooit zo duur zijn als Giel, net als dat Mark en Ramon niet zoveel zullen kosten als Coen en Sander deden.

Ochtendshow is voor mij de grootste prioriteit nu. Mark en Ramon hebben chemie en maken leuke radio, maar Sander mist echt iets op het moment. Een goede sidekick of een andere opzet zou goed zijn.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Maar stel dat 3FM iemand van buitenaf met ervaring gaat halen, aan welk segment dj's moeten we dan denken? Denk niet dat er iemand uit de dag van een groter station nu trek heeft in 3FM. Iemand uit het weekend van 538 of Q? Zie ze bij 3FM ook iemand als Igmar halen, schiet je ook niet veel mee op. Persoonlijk zou ik proberen om Martijn Biemans van Q op te halen, vond ik bij KXRadio echt een prettige Dj die qua muzikaal profiel ook prima bij 3FM zou passen.

Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Martijn Biemans zit al een tijdje bij Q music als music director + heeft een eigen programma op de zondagmiddag 15-18. Ik zie hem niet zo snel vertrekken.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Stephan123 schreef:
24 nov 2019 13:48
Martijn Biemans zit al een tijdje bij Q music als music director + heeft een eigen programma op de zondagmiddag 15-18. Ik zie hem niet zo snel vertrekken.
:lol: :lol: :lol: Ah, ja dan gaat het lastig worden. Ik ben niet echt bekend met de zaken achter de schermen bij Q zoals je kunt lezen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Herman ven Schippers schreef:
24 nov 2019 13:29
Zie ze bij 3FM ook iemand als Igmar halen, schiet je ook niet veel mee op.
Waarom denk je dat? Ik vind dat totaal geen logische keuze, die zit ook goed op z'n plek bij 538 nu. Ik denk dat ze veel eerder een andere DJ of duo in de ochtend van 3FM zouden zetten (ik zeg: Frank & Eva) dan dat ze een nieuwe jock gaan halen

radiodaan

Bericht door radiodaan »

Dennis Dekker schreef:
23 nov 2019 21:20
Zou het nog zin hebben?

https://www.spreekbuis.nl/npo-blijft-ve ... dget-vrij/
Het is toch te gek voor woorden dat Radio 2 met minder geld zes keer zoveel luisteraars trekt dan 3FM doet, terwijl het beide muziekzenders zijn.
Dat online bij 3FM meer kost kan ik nog begrijpen, Radio 2 heeft een website en app en dat is het eigenlijk wel (3FM zeker en vast meer, of dat nog steeds 5x zoveel geld mag kosten is een andere vraag).

Radio
Radio 2 - 8,3 miljoen; (+0,6 miljoen)
3FM - 9,5 miljoen; (+0,8 miljoen)

Radio 2 - 500.000 euro (+0)
3FM - 2,3 miljoen (+0,5 miljoen)

Bron: https://www.radiofreak.nl/budget-npo-ze ... or-online/

spoonman

Bericht door spoonman »

Jammer van ons belastinggeld. 3FM voegt niets toe. 3FM opheffen en frequentie naar Radio 5. KINK vult het gat wat betreft alternatieve muziek.

Orange

Bericht door Orange »

JulesKluivert schreef:
24 nov 2019 11:44
LokaleSter schreef:
Het zegt in elk geval wat over de salarissen van de DJs (ten opzichte van de commerciëlen)
Vallen de salarissen onder dat budget? Kan ook zijn dat de omroepen de salarissen betalen en hun mensen inzetten tbv de radiozenders.

Moorkop

Bericht door Moorkop »

Ik was vanmiddag samen met mijn broer te gast bij Herman Hofman op NPO 3FM. We hebben de uitzending “Herman” deels bijgewoond. Herman gaf ook aan dat het jammer is dat iedereen zo negatief praat over NPO 3FM. Ook ik heb gezien met eigen ogen dat er echt passie is bij het team van NPO 3FM. De verbouwde studio ziet er gelikt uit en er hangt een prettige sfeer: We voelden ons echt welkom! Herman gaf ook aan dat het tijd nodig heeft. Het station richt zich echt op de luisteraar die van nieuwe en alternatieve muziek houdt. Ik vond het prettig om te zien hoe het er aan toe gaat bij NPO 3FM.

Daan!

Bericht door Daan! »

Passie, een gelikte studio, een goede sfeer en tijd nodig hebben zijn niet de dingen waardoor ik er vertrouwen in krijg dat het weer goed gaat komen met 3FM.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

WFNX schreef:
24 nov 2019 11:05
LokaleSter schreef:
Dat is niet helemaal waar, de kosten voor NOS op 3 bijvoorbeeld komen uit het budget van de NOS geloof ik (en dat is een aanzienlijk bedrag). Zo zijn er vast nog wat onderdelen die uit andere 'potjes' komen.
Dat zou kunnen natuurlijk, dan geeft het een behoorlijk vertekend beeld. Kon me al niet voorstellen dat het voor zo'n laag bedrag kon.

Plaats reactie