Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Debaser

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Debaser »

Ik vond het ook tegenvallen of eigenlijk moet ik natuurlijk gewoon zeggen: Het zal wennen worden.

Ik gaf al eerder aan dat ik goed snap dat er een heel ander programma komt dan Ekstra Weekend was. Maar gezien de legacy van de vrijdagavondprogramma's op 3FM had ik wel wat anders verwacht. Op deze manier hadden ze ook Bart Arens gewoon drie uur langer Weekend Request kunnen laten doen, dat had zo ongeveer hetzelfde idee geweest - inclusief luisteraars die vertellen wat ze op vrijdagavond gaan doen.

Wat me vooral opviel was dat Timur een programma als dit (sterk afwijkend van wat hij in het weekend doet) gewoon presenteert alsof hij nooit anders gedaan heeft. Precies hetzelfde gebeurt als hij de ochtendshow, de Coen & Sandershow of @Work overneemt. Het programma verandert er niet door en je hoort ook niet dat het voor hem anders is dan anders. Dat gold trouwens ook voor die keren dat hij BNN Today (weer heel anders) presenteerde. Kortom: Timur Perlin is een van de meest complete radiomakers dit moment en dat blijft hij imho bewijzen.
Be a debaser!
u111549

Bericht door u111549 »

Debaser schreef:Ik vond het ook tegenvallen of eigenlijk moet ik natuurlijk gewoon zeggen: Het zal wennen worden.

Ik gaf al eerder aan dat ik goed snap dat er een heel ander programma komt dan Ekstra Weekend was. Maar gezien de legacy van de vrijdagavondprogramma's op 3FM had ik wel wat anders verwacht. Op deze manier hadden ze ook Bart Arens gewoon drie uur langer Weekend Request kunnen laten doen, dat had zo ongeveer hetzelfde idee geweest - inclusief luisteraars die vertellen wat ze op vrijdagavond gaan doen.

Wat me vooral opviel was dat Timur een programma als dit (sterk afwijkend van wat hij in het weekend doet) gewoon presenteert alsof hij nooit anders gedaan heeft. Precies hetzelfde gebeurt als hij de ochtendshow, de Coen & Sandershow of @Work overneemt. Het programma verandert er niet door en je hoort ook niet dat het voor hem anders is dan anders. Dat gold trouwens ook voor die keren dat hij BNN Today (weer heel anders) presenteerde. Kortom: Timur Perlin is een van de meest complete radiomakers dit moment en dat blijft hij imho bewijzen.
Zeker waar! Dat hij bij YorinFM een (redelijk) steady programma heeft gemaakt draagt hier ook aan bij. Voor de rest vindt ik iets meer gelul op de vrijdag toch wat leuker. Misschien Stenders op 19-22 zetten en dit 22-01? Of Ràmon erbij zetten.
Love leven, love radioforum. Mooi.
timon_radio

Bericht door timon_radio »

Qmusic_isgood_foryou schreef:
Debaser schreef:Ik vond het ook tegenvallen of eigenlijk moet ik natuurlijk gewoon zeggen: Het zal wennen worden.

Zeker waar! Dat hij bij YorinFM een (redelijk) steady programma heeft gemaakt draagt hier ook aan bij. Voor de rest vindt ik iets meer gelul op de vrijdag toch wat leuker. Misschien Stenders op 19-22 zetten en dit 22-01? Of Ràmon erbij zetten.
Inderdaad, Ràmon er gewoon bij zetten.. En dan het liefst; UIT HET RAAAAAM :)
Radiomaker Radio Hoogeveen. Eigen radioprogramma: De radioshow van Timon.
Debaser

Bericht door Debaser »

Nee, dat laatste natuurlijk niet. Dat is een soort van organisch ontstaan in Ekstra Weekend en als je dat overneemt dan toon je alleen maar twijfels over je eigen programma.
Be a debaser!
jessewien

Bericht door jessewien »

Wacht ff, hoezo is extra weekend nu weg? Waarom?
The past is history.
The future a mystery.
And every moment in between is a gift.
That is why it is called the present.
wasl89

Bericht door wasl89 »

Ook ik heb vrijdagavond vol verwachting geluisterd naar 'Vrij' van Timur, eerlijk gezegd vond ik het niks.
Het programma ademt nog geen sfeer uit het was louter en alleen plaatjes draaien, ook heb ik de items enorm gemist en dan met name de al eerder omschreven "artiest van de dag". Dit was wat mij betreft een van de best bedachte items van 3FM. Hier had Timur mee door moeten gaan, dat was voor de luisteraar een herkenningspunt geweest. Wie weet is het een kwestie van wennen en zal er nog het een en ander gaan veranderen. De vrijdagavonden zullen nooit meer hetzelfde zijn zonder Hansie pansie weekend, Michiel Sekstra, Tjibbe en iemand anders...
Debaser

Bericht door Debaser »

jessewien schreef:Wacht ff, hoezo is extra weekend nu weg? Waarom?
Maandje of twee onder een steentje gelegen? :wink:

http://www.radioforum.nl/viewtopic.php? ... 00#p410415" onclick="window.open(this.href);return false;

Snap overigens de reacties zoals van @wasi89 hierboven, maar een programma maken dat, al was het maar door de rubrieken, als Ekstra Weekend had dat nieuwe programma alleen maar het imago 'ze willen wel, maar kunnen niet' gegeven. Het verschil is nu wel heel groot, zoals ik eerder aangaf had ik er persoonlijk graag een levendig duo op een heel andere manier gezien (of dat nu Timur en Rámon of Barend en Wijnand waren gewest). Dan hou je de sfeer maar krijg je sowieso een heel andere show.
Be a debaser!
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik vraag me eigenlijk wel af of het misschien niet juist het hele idee is dat dit een 360 graden programma is omdat het maar tijdelijk is? 3FM heeft namelijk al 2(-3??) jaar geen grote veranderingen gehad in de nieuwe programmering en misschien dat het deze september weer eens raak is? Er zijn namelijk ook al flinke omroeponderhandelingen onderweg en misschien willen bepaalde omroepen meer of minder zendtijd. Daar hoort eventueel een nieuw vrijdag avond programma bij.

Maar voor de rest geef ik Vrij nog wel een paar kansen, ik hoop dat het wat wordt maar op het moment zie ik weinig verschil tussen vrij en veel andere programma's en dan vraag ik me af "waarom zou ik het luisteren?"
Debaser

Bericht door Debaser »

Ik weet niet wat je bedoelt met die onderhandelingen. Als het je gaat om de fusies: Die zijn al een feit. Sinds 1 januari hebben we AVROTROS, BNN-VARA en KRO-NCRV. Het is logisch dat een omroepcombinatie als BNN-VARA op een jongerenzender meer zendtijd krijgt dan andere omroepen. Dat is nu al het geval.

De kans dat 3FM volledig omgegooid wordt omdat een paar omroepen meer zendtijd 'opeisen' is zeer klein. Het mooie van 3FM (maar op dit moment ook meer horizontaal geprogrammeerde radiozenders) is dat er in eerste instantie naar de programmering gekeken wordt en dan pas naar welke omroep daarbij hoort. Sterker: Als een bepaalde omroep een tijdslot heeft, gebeurt het ook wel eens dat daarvoor gewoon de gewenste dj van omroep wisselt.

Jouw voorbeeld richt zich natuurlijk met name op BNN-VARA (de andere combinaties hebben veel minder zendtijd), maar denk je zelf echt dat Giel weg moet uit de ochtend of Coen & Sander uit de middag omdat een andere omroepcombinatie meer zendtijd wil? Ook Domien zal niet na 9 maanden alweer gedwongen moeten vertrekken uit de avond. De overige uren op de dag zijn al van andere omroepen.

Grote veranderingen kunnen er best komen. Maar dan niet om de reden die jij noemt.
Be a debaser!
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik kan nog steeds niet wennen aan MetMichiel. Veel verschillende onderwerpen in één talk, rommelige vormgeving, veel backsells (slaat programma dood van), weinig tot geen (interactieve) items. Geen begrijpelijke interactie met Gerard voor een niet Ekstra Weekend-luisteraar, maar als oud Ekstra Weekend-fan vind ook ik het chaotisch en weet ik niet wat ik kan verwachten. Michiel praat naar mijn mening ook veel te snel en te druk waardoor het onnavolgbaar wordt. Zeker voor het tijdstip 10-12. Ook lijkt de muziek wat te zijn veranderd ten opzichte van @work. Ik had bij @work meer het arbeidsvitaminengevoel en dat mis ik. Wat vindt de rest hiervan?
fabianp

Bericht door fabianp »

Daan Bakker schreef:Ik kan nog steeds niet wennen aan MetMichiel. Veel verschillende onderwerpen in één talk, rommelige vormgeving, veel backsells (slaat programma dood van), weinig tot geen (interactieve) items. Geen begrijpelijke interactie met Gerard voor een niet Ekstra Weekend-luisteraar, maar als oud Ekstra Weekend-fan vind ook ik het chaotisch en weet ik niet wat ik kan verwachten. Michiel praat naar mijn mening ook veel te snel en te druk waardoor het onnavolgbaar wordt. Zeker voor het tijdstip 10-12. Ook lijkt de muziek wat te zijn veranderd ten opzichte van @work. Ik had bij @work meer het arbeidsvitaminengevoel en dat mis ik. Wat vindt de rest hiervan?
Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik heb ditzelfde gevoel, wellicht in iets mindere mate. De muziek die hij draait vind ik persoonlijk wel erg fijn op de ochtend. Maar het is inderdaad een beetje rommelig. Alsof hij nog zoekende is naar wat hij écht wil op dit nieuwe tijdstip. Ik vind trouwens dat Domien echt lekker bezig is in de avond. 's Ochtends zei ik altijd 'nee' tegen @work maar zijn avondprogramma is toch zeer vermakelijk!
Axel

Bericht door Axel »

Nieuwslezer Bart Jan Cune wordt de zenderstem van Nederland 3. Hij zal vanaf 20 januari te horen zijn in de programma-aankondigen van de zender als opvolger van Eric Corton. Die wil zich meer toeleggen op zijn werk als acteur, presentator en schrijver.

Is de volgende stap 3FM!?
Daan!

Bericht door Daan! »

Doet Paul Rabbering niet het voice-overwerk van ned3?
Axel

Bericht door Axel »

Ja, samen met eric, maar voor mijn gevoelen doet Paul meer.
Daan!

Bericht door Daan! »

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-GPT6R844R4IK.mp3" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog even ter ondersteuning van mijn verhaal over Michiel een mp3. Fragment bevat alle talks van afgelopen dinsdag het eerste uur.
Laatst gewijzigd door Daan! op 17 jan 2014 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie