Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
u111549

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door u111549 »

Maare weet iemand of er een rede is voor het feit dat 3fm aan het eind van uur de phrase 'Listen, Watch, Share.... 3fm.nl' gebruikt wat BBC Radio 1 ook al een aantal jaar gebruikt aan eind/begin uur maar dan 'Listen, Watch, Share... BBC Radio 1'? Is dit met een doel gejat/geleend. Voor de rest erg toffe vormgeving, lekker van deze tijd. En de nieuwe shows klonken nu al lekkah. Na een aantal weken klinkt het perfect.
Love leven, love radioforum. Mooi.
timon_radio

Bericht door timon_radio »

Vormgeving klinkt lekker, maar nog steeds de duidelijkheid met Eric Corton!
Radiomaker Radio Hoogeveen. Eigen radioprogramma: De radioshow van Timon.
Ef Em

Bericht door Ef Em »

Qmusic_isgood_foryou schreef:Maare weet iemand of er een rede is voor het feit dat 3fm aan het eind van uur de phrase 'Listen, Watch, Share.... 3fm.nl' gebruikt wat BBC Radio 1 ook al een aantal jaar gebruikt aan eind/begin uur maar dan 'Listen, Watch, Share... BBC Radio 1'? Is dit met een doel gejat/geleend. Voor de rest erg toffe vormgeving, lekker van deze tijd. En de nieuwe shows klonken nu al lekkah. Na een aantal weken klinkt het perfect.
Waarschijnlijk vonden ze het gewoon een heel goed idee van de BBC en hebben ze het daarom geleend. Beter goed gejat dan slecht verzonnen. :))

Kan me er ook wel iets bij voorstellen, want al jarenlang roepen de dames en heren DJ's bijna alleen hun eigen programmasite zo veel mogelijk (met omroepnaam in de URL uiteraard, zoals giel.vara.nl, rabradio.kro.nl, effeekdom.avro.nl, timur.bnn.nl, enz. enz.), en is de algemene site 3FM.nl bijna nooit te horen. Dit vind ik wel een creatieve manier om dat op te lossen. :smile:
Daan!

Bericht door Daan! »

Ingrid Perez is gestopt op 3FM

Ingrid Perez is gestopt met haar nachtprogramma op 3FM. Afgelopen nacht was ze niet meer te horen en werd ze vervangen door Herman Hofman. Hij zal ook komende nacht te horen zijn.
Op haar Facebook-pagina schrijft ze: "Er is een tijd van komen en helaas soms ook van gaan." Perez schrijft dat het een verrassing voor haar was. "Tijdens mijn laatste uitzending wist ik nog niet wanneer ik zou stoppen. Ik had graag on air afscheid genomen."

Hofman was ook al in augustus 2012 op het tijdstip te horen, na het vertrek van Bert van Lent. Na een maand nam Perez het programma over. Zij maakte eerder de ochtendshow voor Kink FM. Eerder werkte ze voor V-Radio, het station van de Veronica Radioschool, en FunX.
Bron: Radiofreak
Debaser

Bericht door Debaser »

Tja, Powned heeft inmiddels een eehm niet zo goed reputatie meer als het om communicatie richting dj's gaat. Dat geldt overigens ook voor communicatie richting de radiobaas van Powned :wink:. Het is namelijk weliswaar de netmanager die bepaalt wat waar komt, maar de omroep die een bepaalde jock moet verdedigen en ook de verdere personele afwikkeling moet doen bij zo'n 'afscheid'.
Be a debaser!
Budweiser

Bericht door Budweiser »

Ik hoop voor d'r dat ze snel weer ergens aan de slag zal kunnen, maar zelf zal ik haar niet missen. Haar humor is toch net de mijne niet.
Bababooey !
Twitter
Daan!

Bericht door Daan! »

Luister nu voor de derde dag Dit Is Domien en moet zeggen dat het lekker klinkt. Vlotte jonge show met de nadruk op muziek. Het verdient mijn voorkeur boven de avond van 538.

Ik heb vanochtend naar Michiel kunnen luisteren, maar volgens mij is hij ook nog op zoek naar item en dergelijke. Wat ook opviel was dat hij duidelijk rustiger was dan maandag. :P
u111549

Bericht door u111549 »

Debaser schreef:Tja, Powned heeft inmiddels een eehm niet zo goed reputatie meer als het om communicatie richting dj's gaat. Dat geldt overigens ook voor communicatie richting de radiobaas van Powned :wink:. Het is namelijk weliswaar de netmanager die bepaalt wat waar komt, maar de omroep die een bepaalde jock moet verdedigen en ook de verdere personele afwikkeling moet doen bij zo'n 'afscheid'.
Hey! Aardig doen tegen Rob ;-)
Love leven, love radioforum. Mooi.
Axel

Bericht door Axel »

Qmusic_isgood_foryou schreef:
Debaser schreef:Tja, Powned heeft inmiddels een eehm niet zo goed reputatie meer als het om communicatie richting dj's gaat. Dat geldt overigens ook voor communicatie richting de radiobaas van Powned :wink:. Het is namelijk weliswaar de netmanager die bepaalt wat waar komt, maar de omroep die een bepaalde jock moet verdedigen en ook de verdere personele afwikkeling moet doen bij zo'n 'afscheid'.
Hey! Aardig doen tegen Rob ;-)
Powned is ook niet aardig tegen Rob hoor.
wasl89

Bericht door wasl89 »

Daan Bakker schreef:Luister nu voor de derde dag Dit Is Domien en moet zeggen dat het lekker klinkt. Vlotte jonge show met de nadruk op muziek. Het verdient mijn voorkeur boven de avond van 538.

Ik heb vanochtend naar Michiel kunnen luisteren, maar volgens mij is hij ook nog op zoek naar item en dergelijke. Wat ook opviel was dat hij duidelijk rustiger was dan maandag. :P
Daar ben ik het helemaal mee eens! Domien heeft de avondshow al lekker naar zijn hand weten te zetten.
Wat Michiel betreft, die is inderdaad nog zoekende. De muziek die hij draait is heerlijk! Gelukkig maar dat hij wat rustiger geworden is, maandag was hij net een stuiterend duracell konijntje. :P
Debaser

Bericht door Debaser »

Ik zit nu te luisteren en vind hem voor zijn doen nog wel vrij druk. Denk ook dat het moeilijk is, omdat hij aan de ene kant veel kwijt wil, maar aan de andere kant natuurlijk gewoon 2-aan-2 of zelfs 3-aan-2 moet draaien. Ja, dan moet je wat sneller praten. Iets meer rust mag imho nog wel. Maar goed, een Michiel Veenstra heeft wel bewezen dat hij bij de betere jocks van het land hoort. Dat zal dus wel lukken.

Dat Domien de avondshow beter naar zijn hand heeft weten te zetten, komt denk ik met name omdat hij al jaaaren vaste invaller is voor die uren. Ergo: Hij heeft vast al wel eens bedacht wat hij ermee zou willen doen. Veenstra heeft wel eens ingevallen in de ochtend, maar was niet de vaste invaller voor 10-12.
Be a debaser!
timon_radio

Bericht door timon_radio »

Ben nu pak en beet 10 minuten naar Timur aan het luisteren.. Maar vind het geen geschikt programma voor op de vrijdag avond: geen tempo, geen sfeer. Meerdere hier last van? Of juist lekker op de vrijdag avond?
Radiomaker Radio Hoogeveen. Eigen radioprogramma: De radioshow van Timon.
Daan!

Bericht door Daan! »

Timur draaide 2 aan 2 plaatjes. Had zo op 538 gekund. Voordat mensen gaan zeggen dat we niet te snel moeten zijn met oordelen. Dit gaat natuurlijk niet meer veranderen. Althans niet zo lang hij er alleen blijft zitten. Misschien is het iets tijdelijks en komt er na de zomer weer een ander. Dit gaat hem in mijn ogen ook niet worden.

Een Ekstra Weekend 2.0 gaat er nooit meer komen, maar dit is wel het uiterste van het uiterste. Ik vraag me af of het niet verstandig was om Stenders hier neer te zetten of gewoon toch Timur en Ramon. Dan wist de luisteraar wat die kon verwachten en was de verwachting of hoop niet extreem hoog.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik heb het geluisterd vandaag en ik vond het wel leuk. Maar geen programma om wekelijks te luisteren, er werd bijna alleen maar nieuwe muziek gedraaid en ik verwacht ook dat we veel van de zelfde muziek gaan horen door de weken heen. Maar wat ik mis zijn wat items bij de muziek die het vrijdags gevoel versterken.

Bijvoorbeeld het verjaardags rad, maak dat wat interessanter. Doe het bijvoorbeeld om 19:45 en maak vervolgens rond 21:45 een terugkoppelingsitem waarbij daadwerkelijk het cadeau gewisseld wordt, dat voegt wat toe. Alleen zeggen dat het gebeurt is niet interessant genoeg lijkt mij.

Ten tweede mis ik eigenlijk nog wat extra vormen van interactie of zelfs een gast/band. Op zich denk ik dat het programma "winst" kan behalen door misschien wekelijks een gast te hebben die tussen 21:00 en 22:00 de playlist bepaalt of whatsoever. Dan krijg je wat interessantere muziek en een interessanter programma.

Maar dit is inderdaad precies het tegenovergestelde van Ekstra Weekend en ook geen programma om wekelijks naar te luisteren. Eigenlijk wel zonde aangezien ik er zeker op muzikaal gebied meer verwacht van had aangezien voorheen op 19:00-22:00 ook redelijk kon worden gefreaked, nu is het alleen maar top 40.

Edit : overigens vind ik het jammer dat Timur het "artiest van de dag" item van Ekstra Weekend niet heeft overgenomen. Je neemt natuurlijk bijna nooit items over een ander programma maar ik denk dat dit item juist een verrijking was op de vrijdagavond, zelfs een van de leukste items op 3fm in tijden. Maar dat zou ook een van die dingen kunnen zijn die naar mijn mening het programma al zo veel beter kan maken zonder te stoppen met het zijn van een "muziekprogramma".
Axel

Bericht door Axel »

Ik vond het wel leuk, alleen vind ik het echt jammer dat er weinig word gelult. Van dat verjaardagsitem zou ik inderdaad ook dat wisselmoment willen horen. Ik denk nu namelijk dat ze gewoon zeggen hou dat shirt maar we sturen de prijs op.
Plaats reactie