Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door density1 »

Ik vind dat een Top 2000 steeds meer een vreemde eend in de bijt worden nu Radio 2 zo aan het verjongen is de laatste jaren en de focus op Nederlands product wel wat aan het doorslaan is m.i. Ik denk dat het op Radio 5 beter tot zijn recht zou kunnen komen.
jessica

Bericht door jessica »

Misschien de Top2000 1 jaartje op 3FM zetten. Wellicht een heel raar idee. Met allemaal andere DJ's. Houdt het wel fris. Vinden de mensen 3FM ook weer terug. Zou wel een stunt zijn. Gewoon een keer doen omdat het kan. 3FM weer op de kaart zetten.
density1

Bericht door density1 »

De Top 2000 sluit steeds minder aan bij het gevoel van Radio 2 door het jaar heen vind ik. Meestal was Radio 2 het station van de Top 2000 en dat lieten ze het hele jaar door wel blijken maar de urgentie hiervan lijkt wat te zijn verdwenen door die verjonging en het doorslaan naar Nederlands product. Op 3FM zou het nog een vreemdere eend in de bijt zijn denk ik, net nu ze juist daar strakkere radio aan het maken zijn met een tight playlist en titels die niet ouder zijn dan de jaren 90 met af en toe een 80's track verdwaald er in verweven. Radio 5 heeft natuurlijk geen FM frequentie dus zou je misschien tijdens die periode Radio 4 kunnen inruilen om Radio 5 ook op FM uit te zenden om zo het bereik wat te vergroten.
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

jessica schreef: 08 nov 2022 11:26 Misschien de Top2000 1 jaartje op 3FM zetten. Wellicht een heel raar idee. Met allemaal andere DJ's. Houdt het wel fris. Vinden de mensen 3FM ook weer terug. Zou wel een stunt zijn. Gewoon een keer doen omdat het kan. 3FM weer op de kaart zetten.
Dat zou op zich echt een stunt zijn, en de Djs van 3FM zijn in ieder geval een stuk gemotiveerder dan de Djs bij 2 die een beetje jolig voor de camera moeten zijn tijdens die top 2000. Het mist bij veel Djs de zin om er voor te gaan. Ik vind het nog steeds een leuk evenement maar er moet wel worden gekeken of de makers dit nog kunnen dragen. Dan kun je beter het feestje aan 3FM overlaten wat mij betreft. Gaan ze alleen nooit doen want dat is dan weer de doodsteek voor 2.
Al met al jammer dat het station het laat wegglijden uit hun handen. Je ziet het station ook niet zo heel veel meer in reclames. Misschien een opzettelijke keuze om 3 wat lucht te geven? Het is inderdaad ook te veel bezig met nederlandse muziek. Dat is leuk als je dat als taak hebt, maar daarmee word het muziekbeleid van 2 niet helderder voor mij als (oud) luisteraar.
StefanT

Bericht door StefanT »

Ik moet zeggen dat ik de jaren 90 week op een raar moment vind geprogrammeerd, excaxt drie weken VOOR de Top2000 stemweek. Zo'n 90s week zou meer passen in de lente ofzo. Verder raar dat het slechts van 9 tot 20.00 uur is. Wel leuk decennium met leuke liedjes maar wel kort op de Top2000 maand dus
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Deze week hebben ze ook nooit nodig gehad, waarom het dan ook ineens nu moet.
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

density1 schreef: 08 nov 2022 11:41 Radio 5 heeft natuurlijk geen FM frequentie dus zou je misschien tijdens die periode Radio 4 kunnen inruilen om Radio 5 ook op FM uit te zenden om zo het bereik wat te vergroten.
Wat de..huh?
Kritisch Avrolid
Elevator Operator

Bericht door Elevator Operator »

StefanT schreef: 08 nov 2022 15:42 Ik moet zeggen dat ik de jaren 90 week op een raar moment vind geprogrammeerd, excaxt drie weken VOOR de Top2000 stemweek. Zo'n 90s week zou meer passen in de lente ofzo. Verder raar dat het slechts van 9 tot 20.00 uur is. Wel leuk decennium met leuke liedjes maar wel kort op de Top2000 maand dus
Ik denk dat het idee hierachter is: 9 uur vanwege het 90's thema, en om 20.00 (in 2000) eindigen de jaren '90. Vind ik eigenlijk wel leuk bedacht :)
Pot

Bericht door Pot »

Het komt gewoon beter uit met de uren. Om 9:00 uur start het programma van Bart en Wout stopt om 20:00 uur. Het had natuurlijk ook om 7:00 uur kunnen beginnen (midden in een programma dat om 6:00 uur begint). De ochtendshow kan op deze manier gewoon doorgezet worden met de gebruikelijke muziek en items.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ben benieuwd naar de gevolgen hiervan. Kom me ook voorstellen dat er commerciële belangen dienen, zoals NPO die de wedstrijden uitzendt of reclameblokken die verkocht worden mét commercials rondom dit evenement.

Ochtendshow NPO Radio 2 zwijgt WK dood na anti-homo-uitspraken ambassadeur
De ochtenduitzending van NPO Radio 2 gaat geen aandacht besteden aan het WK voetbal in Qatar, dat over zo'n anderhalve week van start gaat. Dat hebben presentatoren Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte vanochtend besloten in de uitzending, naar aanleiding van uitspraken van WK-ambassadeur Khalid Salman. Die zei in een Duitse documentaire dat homoseksualiteit een vorm van hersenbeschadiging is.

In een gesprek op de radio over het interview noemde Roodbeen die uitspraak schandalig. "Het is geen verrassing, maar het stapelt zich op. Ik neig er steeds meer naar het hele WK links te laten liggen."

Rug rechthouden
Verderop in de uitzending kwamen de twee presentatoren erop terug, naar aanleiding van positieve reacties van luisteraars. Roodbeen vertelde daarna dat hij het beter vindt om in Nederland een statement af te geven in plaats van in Qatar. "Dan kunnen ze bij de KNVB misschien ook een keer hun rug rechthouden."

Daarna spraken Roodbeen en Kijk in de Vegte af om het er in het programma niet over te hebben
jessica

Bericht door jessica »

Ik vraag me echt af wat doodzwijgen voor zin heeft. Benoem gewoon het sportieve, maar ook de andere kant. Ik vind dit een beetje (wereld)vreemde beslissing.
density1

Bericht door density1 »

Eens. Nou, 'dat ze leren hoor' om het dood te zwijgen...wat een onzin. Is Radio 2 nu de deugzender of zo.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ik steun Radio 2 en Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte in dezen. Tuurlijk deugt het om homohaat of dit soort uitspraken te veroordelen. Er kunnen niet genoeg signalen worden afgegeven dat dit hele WK niet deugt. KNVB en het kabinet hebben namelijk totaal geen ruggengraat in dezen. Als zij geen signaal afgeven dan maar via deze weg. Hoe meer signalen hoe beter. Hopelijk tot het moment dat het besef bij KNVB en kabinet indaalt dat het eigenlijk niet te verantwoorden is om aan dit WK deel te nemen of om naar Qatar af te reizen.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
density1

Bericht door density1 »

Dat laatste zal nooit gaan gebeuren natuurlijk, en al helemaal nu niet meer daar is het eenvoudigweg te laat voor.
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Waarom is deugen zo'n scheldwoord? Ik ben zelf groot voetbalfan maar het is toch niet te verkopen dat je daar op de graven van zoveel mensen zo'n toernooi organiseert in een land dat zich uitspreekt tegen homo's en vrouwen? Het is toch helemaal niet gek als je daar afstand van wil doen? Dit hele verhaal zit mij ook niet lekker. Ik vind het een beetje een loze geste want ik luister niet naar Radio 2 voor het voetbalnieuws, dus het is niet zo dat dit iets gaat doen, maar mensen die hun grenzen aangeven vind ik prima. Dat gezever altijd over deugen. Iedereen heeft het recht om zijn of haar grenzen aan te geven, zeker als het zo'n uitermate belachelijke beslissing is geweest om hier het WK te organiseren.
Plaats reactie