Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Henkjan2016 »

Van wat er momenteel aan geld naar 3fm gaat kun je juist hele mooie andere dingen doen :-) (als ik de bedragen mag geloven)

di-on-fm

Bericht door di-on-fm »

jessica schreef:
01 aug 2020 02:15
Ik denk als 3FM weer verticale programmering gaat invoeren ze makkelijk meer luisteraars scoren dan nu. Misschien is het een idee. Avro maandag. Vara dindsdag, Kro woensdag, Tros donderdag en Veronica Vrijdag. Zoiets maar dan Anno 2020. Dus geef KRO-NCRV 2 dagen AVROTROS 2dagen en BNN VARA 2 dagen. Helaas is Veronica er niet meer. Dat was de beste dag samen met de VARA,
De EO en de VPRO op woensdag net als in de 80er jaren
Graag minder Kensington op de radio

jessica

Bericht door jessica »

Volgens mij zat de KRO op woensdag. Dat was iets eerder. De KRO heeft later de woensdag opgegeven voor de zondag wat geen slimme beslissing was want zondag is traditioneel de slechtste luisterdag van de week.

Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Ik denk dat er een hoop creatiefs te bedenken valt, maar ik denk dat een verticale programmering vooral gestoeld is op nostalgie. Maar realistisch lijkt het me niet.

Wel zou ik pleiten voor een maandag t/m donderdag-programmering en dan vrijdag heel anders maken. Dan is het bijna weekend, draai je andere muziek en kun je breken met de sleur van doordeweeks. Op Slam! werkt dit behoorlijk goed, ik zou alle zenders zo inrichten. Ik denk dat luisteraars dat wel waarderen en zo hou je toch herkenbaarheid en kun je ma-do een band opbouwen om op vrijdag cadeautjes geven aan je luisteraar.

Uiteraard zaterdag een zondag ook weer horizontaal.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Lotte van der Neven schreef:
01 aug 2020 16:54
Uiteraard zaterdag een zondag ook weer horizontaal.
Waarom zaterdag en zondag uiteraard wel horizontaal, terwijl je voorstelt om dit vrijdag juist niet te doen?
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Voor de herkenbaarheid en het weekendgevoel. Je zou ook vrijdag tot een met zondag hetzelfde kunnen maken, maar dan wordt het wel weer eenheidsworst allemaal.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Lotte van der Neven schreef:
01 aug 2020 17:14
Voor de herkenbaarheid en het weekendgevoel. Je zou ook vrijdag tot een met zondag hetzelfde kunnen maken, maar dan wordt het wel weer eenheidsworst allemaal.
Rob Jansen maakt op zaterdag en zondag de lunchshow, en dat hij dat op vrijdag ook doet zorgt toch juist voor een weekendgevoel? In de avond Partij voor de Vrijdag, De Dansbar en Lang Leve Het Weekend. Ik vind dat weekend genoeg hoor... bovendien zijn de meeste mensen gewoon nog aan het werk op vrijdag dus het weekend hoeft voor mij niet al op vrijdagochtend te beginnen (maar goed, dat is persoonlijk)

Orange

Bericht door Orange »

jessica schreef:
01 aug 2020 16:24
Volgens mij zat de KRO op woensdag. Dat was iets eerder. De KRO heeft later de woensdag opgegeven voor de zondag wat geen slimme beslissing was want zondag is traditioneel de slechtste luisterdag van de week.
De woensdag was wellicht ook een lastige dag op Hilversum 3, omdat Veronica die dag op Radio 2 zat.

di-on-fm

Bericht door di-on-fm »

Orange schreef:
01 aug 2020 22:55
jessica schreef:
01 aug 2020 16:24
De woensdag was wellicht ook een lastige dag op Hilversum 3, omdat Veronica die dag op Radio 2 zat.
Ik zie dit wel weer zitten, verticale programmering.
Vooral op woensdag met de muzikale fruitmand (EO) en Ronflonflon (VPRO) 🤣
Graag minder Kensington op de radio

Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef:
01 aug 2020 02:15
Ik denk als 3FM weer verticale programmering gaat invoeren ze makkelijk meer luisteraars scoren dan nu. Misschien is het een idee. Avro maandag. Vara dindsdag, Kro woensdag, Tros donderdag en Veronica Vrijdag. Zoiets maar dan Anno 2020. Dus geef KRO-NCRV 2 dagen AVROTROS 2dagen en BNN VARA 2 dagen. Helaas is Veronica er niet meer. Dat was de beste dag samen met de VARA,
BNN was het nieuwe publieke Veronica. Helaas heeft die achterlijke fusieverplichting daar een einde aan gemaakt.

Hoewel 3FM het bijna niet slechter kan doen dan nu, denk ik toch dat het met verticale programmering gaat lukken. Wat een bezopen idee is dat. Niet weten waar je als luisteraar aan toe bent, is funest voor ieder radiostation. Dat de publieke omroep in de jaren '80 als monopolist veel luisteraars had, wil niet zeggen dat het in een situatie met concurrentie een schijn van kans maakt.
Rock 'n roll is better than music!

Oortjes

Bericht door Oortjes »

di-on-fm schreef:
01 aug 2020 23:43
Ik zie dit wel weer zitten, verticale programmering.
Vooral op woensdag met de muzikale fruitmand (EO) en Ronflonflon (VPRO) 🤣
En niet te vergeten "zaterdag sport" voor alle christelijke voetbalfans 😂😂😂

JoostWillemsen

Bericht door JoostWillemsen »

Henkjan2016 schreef:
01 aug 2020 15:08
Van wat er momenteel aan geld naar 3fm gaat kun je juist hele mooie andere dingen doen :-) (als ik de bedragen mag geloven)
Een platform voor alternatieve muziek en nieuwe bands bieden die bij de commerciëlen niet gedraaid worden lijkt me een goede publieke taak. Of dat voor zoveel geld moet is de vraag ja. De tijd van Giel die tonnen verdiende bij de publieke omroep is achter ons maar een Sander Hoogendoorn die 124.000 euro per jaar krijgt voor een ochtendshow op een zender van 2 procent is wat gortig. Als ik het financiële verslag van BNNVARA over 2019 mag geloven.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

JoostWillemsen schreef:
02 aug 2020 09:59
Een platform voor alternatieve muziek en nieuwe bands bieden die bij de commerciëlen niet gedraaid worden lijkt me een goede publieke taak.
Waarom zou dit een publieke taak zijn? Er zijn zoveel muziekstijlen die geen aandacht krijgen van de commerciëlen. Moet daarvoor allemaal een publieke platform komen?
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef:
02 aug 2020 10:06
JoostWillemsen schreef:
Een platform voor alternatieve muziek en nieuwe bands bieden die bij de commerciëlen niet gedraaid worden lijkt me een goede publieke taak.
Waarom zou dit een publieke taak zijn? Er zijn zoveel muziekstijlen die geen aandacht krijgen van de commerciëlen. Moet daarvoor allemaal een publieke platform komen?
Muziek promoten vind ik sowieso geen publieke taak. Net als de subsidie voor De Staat in mijn ogen pure verspilling is, vind ik dat muziekradio gewoonaan de markt overgelaten kan worden.

Als er dan toch publiek geld naar een muziekplatform moet gaan, doe het dan voor Nederlandse muziek. Dat draagt nog bij aan de Nederlandse cultuur en economie. Alternatief is één van de vele stromingen, geen idee waarom dit bevoordeeld zou moeten worden tov pop, rock, dance, jazz, country, levenslied, etc.

jessica

Bericht door jessica »

JoostWillemsen schreef:
De tijd van Giel die tonnen verdiende bij de publieke omroep is achter ons maar een Sander Hoogendoorn die 124.000 euro per jaar krijgt voor een ochtendshow op een zender van 2 procent is wat gortig. Als ik het financiële verslag van BNNVARA over 2019 mag geloven.
Staat hij met naam en toenaam en bedrag genoemd in het financiële verslag. Dit hoeft toch alleen als de bedragen boven de Balkenende norm zitten?
Hoe weet je dan dat dit bedrag voor Sander Hoogendoorn is?

Plaats reactie