Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Ingebruik

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Ingebruik »

Het zal waarschijnlijk nooit goed zijn, wat 3FM ook doet.

Heeft op dit forum voornamelijk te maken met eigen smaak en voorkeur. En een eigen idee hebben van wat zo'n publieke zender zou moeten doen en vooral niet. Dat we daar in Nederland wat over af hebben gesproken en vastgelegd in Den Haag/Hilversum en wat beleid op hebben bedacht, dat wordt maar even vergeten.

Echter is dat wel de realiteit. De NPO doet met haar zenders wat daar bedacht is en wat zij en de politiek relevant acht, niet wat er in de hoofden van een aantal radiofreaks per se zou moeten gebeuren met publieke zenders.

Zolang bovenstaande vergeten wordt, zal een sterke, opbouwende discussie uit blijven hier. Pas als je het in het licht van de uitgangspunten van de NPO bekijkt, kun je het objectief beoordelen en bediscussiëren.

En nu wacht ik op: 'dooddoeners. Kritiek mag gegeven worden. Ik geef mijn mening en dat mag. Dit is een forum, dat is voor meningen'. :cool:

Als ik bovenstaande in acht neem en luister naar 3FM, dan hoor ik dat er kleine stapjes gezet worden in de gewenste richting, dat het steeds iets meer gaat klinken zoals gewenst. Men is er nog niet, maar het lijkt wel consistenter te worden. En tja Styles als Megahit? Het doel is niet om zoveel mogelijk onbekende meuk te laten horen, men wil een herkenbaar en wat breder aansprekend geheel, dan kan ik die keus wel begrijpen. Mijn muziek is het overigens ook niet.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Volgens mij zijn niet alleen wij hier (terecht) kritisch. Ook de luisteraars kiezen massaal voor iets anders. Persoonlijk geloof ik niet dat men in Den Haag bezig is met de Megahit.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

RadioLove95 schreef:
23 mei 2020 10:11
Volgens mij zijn niet alleen wij hier (terecht) kritisch. Ook de luisteraars kiezen massaal voor iets anders. Persoonlijk geloof ik niet dat men in Den Haag bezig is met de Megahit.
Goed punt, en om dan de playlist aan te passen richting een zender die er al is, lijkt mij volledig overbodig.

Ingebruik: Hoe past het runnen van strax 2 gelijke zenders binnen de voorstellen vanuit Den Haag?

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Henkjan2016 schreef:
23 mei 2020 10:39
Ingebruik: Hoe past het runnen van strax 2 gelijke zenders binnen de voorstellen vanuit Den Haag?
Hoe komen we er bij dat dat de bedoeling is? Dat wordt hier beweert, maar is dat wel echt zo (wat men bedoel)?

density1

Bericht door density1 »

Zolang zichzelf benoemde zangeresjes als Merol met Hou je bek en b#f me gedraaid blijven worden zoals net, is er nog een lange weg te gaan...

RadioLove95

Ingebruik schreef:
23 mei 2020 10:44
Henkjan2016 schreef:
Hoe komen we er bij dat dat de bedoeling is? Dat wordt hier beweert, maar is dat wel echt zo (wat men bedoel)?
Tondo is de Radio2 schijf van Disclosure. (Om maar wat te noemen)

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef:
23 mei 2020 10:50
Zolang zichzelf benoemde zangeresjes als Merol met Hou je bek en b#f me gedraaid blijven worden zoals net, is er nog een lange weg te gaan...
<POST VERWIJDERD, IN STRIJD MET FORUMREGELS>

RadioLove95

Hoort-u-mij schreef:
23 mei 2020 11:05
density1 schreef:
😳. Deze reactie vind ik persoonlijk nogal direct en vervelend eigenlijk. Als dit de toon is van hoe we met elkaar omgaan dan is het einde zoek.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ingebruik schreef:
23 mei 2020 09:32
Dat we daar in Nederland wat over af hebben gesproken en vastgelegd in Den Haag/Hilversum en wat beleid op hebben bedacht, dat wordt maar even vergeten.

Echter is dat wel de realiteit. De NPO doet met haar zenders wat daar bedacht is en wat zij en de politiek relevant acht, niet wat er in de hoofden van een aantal radiofreaks per se zou moeten gebeuren met publieke zenders.

Zolang bovenstaande vergeten wordt, zal een sterke, opbouwende discussie uit blijven hier. Pas als je het in het licht van de uitgangspunten van de NPO bekijkt, kun je het objectief beoordelen en bediscussiëren.
Je haalt er een heel ander abstractieniveau bij. Politiek Den Haag zegt gelukkig niet dat er een bepaald format moet zijn, laat staan of er een Megahit moet zijn. Politiek Den Haag zegt min of meer dat er een jongerenzender mag of moet zijn bij de NPO. De discussie hier, gaat over de invulling daarvan.
Rock 'n roll is better than music!

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ingebruik schreef:
23 mei 2020 10:44
Henkjan2016 schreef:

Laat ik hem dan anders formuleren. Wat is het plan vanuit Den Haag?

Edit: Oortjes heeft al antwoord gegeven.

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Oortjes schreef:
23 mei 2020 11:11
Ingebruik schreef:
23 mei 2020 09:32
Dat we daar in Nederland wat over af hebben gesproken en vastgelegd in Den Haag/Hilversum en wat beleid op hebben bedacht, dat wordt maar even vergeten.

Je haalt er een heel ander abstractieniveau bij. Politiek Den Haag zegt gelukkig niet dat er een bepaald format moet zijn, laat staan of er een Megahit moet zijn. Politiek Den Haag zegt min of meer dat er een jongerenzender mag of moet zijn bij de NPO. De discussie hier, gaat over de invulling daarvan.
Dat doe ik bewust, om een beetje uit te zoomen, voor het nodige perspectief. Sommige reacties staan buiten de werkelijkheid als je het mij vraagt, maar goed, dat mag uiteraard :smile:

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ingebruik schreef:
23 mei 2020 11:24
Dat doe ik bewust, om een beetje uit te zoomen, voor het nodige perspectief. Sommige reacties staan buiten de werkelijkheid als je het mij vraagt, maar goed, dat mag uiteraard :smile:
Dan ben ik benieuwd hoe je dat dan ziet?

Wat je m.i.deed, is de discussie weg zetten als niet relevant. Daar ben ik het niet mee eens, invulling van een zender vind ik uitermate relevant. Als jij de discussie op wil tillen naar een ander perspectief, prima. Dan ben ik wel benieuwd naar jouw beeld daarbij?
Rock 'n roll is better than music!

density1

Bericht door density1 »

Hoort-u-mij schreef:
density1 schreef:
Dat is de titel van het nummer gast.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef:
23 mei 2020 11:32
Hoort-u-mij schreef:
density1 schreef:
Dat is de titel van het nummer gast.
Hè joh echt , meen je dat nou ?

admin6

Bericht door admin6 »

Post van Hoort-u-mij verwijderd. Graag on-topic.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

Plaats reactie