Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

JulesKluivert

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door JulesKluivert » 01 dec 2019 20:54

LokaleSter schreef:
01 dec 2019 20:50
JulesKluivert schreef:
01 dec 2019 20:05
LokaleSter schreef:
01 dec 2019 18:19
Met de playlist gaat 3FM het land niet veroveren, dus zullen de dj's het moeten doen. En dat kan alleen als je de juiste mensen op de juiste plek heb. En laat daar nu net het een en ander aan mankeren.
Hoe zou jouw ideale programmering eruit zien?

Ik opteer bijvoorbeeld hiervoor:

6-10 uur Frank & Eva
10-12 Jorien
12-14 Rob
14-16 Angelique
16-18 Mark & Ramon
18-21 Sander
21-24 Sagid
Waarom zou jouw ideale programmering er zo uit zien?
De ochtendshow is niet spannend genoeg, ik vond Frank en Eva in de zomer erg goed als duo en ik denk dat zij samen spannende radio kunnen opleveren. Moeten ze zich natuurlijk wel schikken dat ze niet meer een eigen programma hebben. Jorien vind ik uitstekend, die laat ik staan. Wel breng ik de oude tijdvakken terug (van twee uur per show) omdat het blok 10-16 uur nu best wel hetzelfde is. Door Rob een lunchshow te geven geef je luisteraars weer een reden om af te stemmen op 3FM rond de lunch. Angelique zet ik van 14-16 uur neer (een beetje zoals Paul vroeger) en ook Mark en Ramon laat ik zitten. Sander laat ik de avondshow doen en Sagid kan 3voor12 doen, die vind ik echt een groot talent en heeft veel kennis van zaken.
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

SB92

Bericht door SB92 » 01 dec 2019 21:33

Ik weet niet of ik Rob elke dag trek, maar vind het een prima idee. Eerst Jorien en dan Angelique is inderdaad wel veel van hetzelfde voor 6 uur achter elkaar.

Durashift

Bericht door Durashift » 01 dec 2019 21:51

Ik heb van de week 2x naar Jorien geluisterd, zo tussen half elf en half twaalf.. Ik vond de popquiz nou niet echt soepeltjes gaan.. Er was iets met een 'terug van vakantie excuus' waardoor de deelnemers de volgende dag nogmaals moesten spelen.

Stem is redelijk om naar te luisteren, vind ik.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 02 dec 2019 03:25

JulesKluivert schreef:
01 dec 2019 20:05
LokaleSter schreef:
01 dec 2019 18:19
Met de playlist gaat 3FM het land niet veroveren, dus zullen de dj's het moeten doen. En dat kan alleen als je de juiste mensen op de juiste plek heb. En laat daar nu net het een en ander aan mankeren.
Hoe zou jouw ideale programmering eruit zien?

Ik opteer bijvoorbeeld hiervoor:

6-10 uur Frank & Eva
10-12 Jorien
12-14 Rob
14-16 Angelique
16-18 Mark & Ramon
18-21 Sander
21-24 Sagid
Grotendeels eens.Al zou ik persoonlijk Herman op 14/16 zetten en wel iemand anders bij Mark. Ik vind Mark echt een ontzettend goede radiomaker. Timur met Ramon is geniaal. Ramon met iemand anders is gewoon kut. En het is zonde, want Mark is echt prettig om naar te luisteren. Sommige combinaties kloppen niet, Pieter Kok bij Rob Jansen op vrijdagavond, zo onnodig en zo dat ik niet ga afstemmen op 3FM. Is het programma echt niet nodig. Ik snap de Ekstra Weekend link wel, maar gewoon niet doen joh. Maak je eigen ding, zonder hem.

Rudy Visser

Bericht door Rudy Visser » 02 dec 2019 09:29

Mark en ramon vind ik samen leuk en grappen. Vullen elkaar leuk aan. Luister er naar. Beide solo valt stil. Knap dat Ramon na Timur weer zon connectie heeft. Ook de klusjesmannen met Sander Langinga van 538 nu.

alex..

Bericht door alex.. » 02 dec 2019 16:54

Rudy Visser schreef:
02 dec 2019 09:29
Mark en ramon vind ik samen leuk en grappen. Vullen elkaar leuk aan. Luister er naar. Beide solo valt stil. Knap dat Ramon na Timur weer zon connectie heeft. Ook de klusjesmannen met Sander Langinga van 538 nu.
Hier ben ik het wel mee eens.
Mark los is zeker sterk, maar voor drive time, de tijden die gevuld worden door actualiteiten, gaat het al snel de saaie kant op. Dan krijg je een tweede Sander's ochtendshow in de middag.
Die twee samen zijn dan toch een stuk interessanter om naar te luisteren, er gebeurt veel meer.

Van mij mogen ze alleen hun show wel wat innoveren, de meeste items die ze nu hebben, hebben ze al sinds ze nog op de lunch zaten. Ruud de Wild vind ik daarom nu interessanter om te luisteren, iets meer onverwachte wendingen.

JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert » 02 dec 2019 22:36

SB92 schreef:
01 dec 2019 21:33
Eerst Jorien en dan Angelique is inderdaad wel veel van hetzelfde voor 6 uur achter elkaar.
Dat heb ik al eens aangegeven bij 3FM en hier ook; er is gewoon te weinig dynamiek op die uren. Op het oude 3FM was het duidelijk: eerst had je Michiel Veenstra met goede tracks tijdens het werk, daarna Ekdom voor een leuke lunchshow en daarna lag met Paul de focus weer op de muziek. Die dynamiek is er nu niet echt. Maar ik denk dat het ook met de bezuinigingen te maken heeft dat ze daar voor twee programma's van 3 uur kiezen
De Sportmarketing Podcast - dé podcast over alle ontwikkelingen binnen de sportmarketing - http://anchor.fm/yellow-jersey

castmember

Bericht door castmember » 03 dec 2019 12:32

Buiten dat, en dan is het cirkeltje weer rond, heb je voor die dynamiek ook DJ's nodig die die dynamiek kunnen brengen. Gerard is een stuiterbal met zoveel energie dat je dat op de zender hoort, terwijl Paul en Michiel iets meer ingetogen zijn en daarmee dus prima de "tijdens het werk" programma's kunnen maken. Volgens mij zijn er bij 3FM niet meer echt uitgeproken karakters, ja Mark & Ramon misschien maar die zitten nu ook al op een tijdslot waar ze van belang zijn dus die verplaatsen of het tijdslot aanpassen zie ik ook niet zitten. Het is een lastige puzzel en zover ik kan zien zijn er geen hapklare oplossingen.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 03 dec 2019 15:46

castmember schreef:
03 dec 2019 12:32
Buiten dat, en dan is het cirkeltje weer rond, heb je voor die dynamiek ook DJ's nodig die die dynamiek kunnen brengen. Gerard is een stuiterbal met zoveel energie dat je dat op de zender hoort, terwijl Paul en Michiel iets meer ingetogen zijn en daarmee dus prima de "tijdens het werk" programma's kunnen maken. Volgens mij zijn er bij 3FM niet meer echt uitgeproken karakters, ja Mark & Ramon misschien maar die zitten nu ook al op een tijdslot waar ze van belang zijn dus die verplaatsen of het tijdslot aanpassen zie ik ook niet zitten. Het is een lastige puzzel en zover ik kan zien zijn er geen hapklare oplossingen.
Michiel iets meer ingetogen? Hebben we het over dezelfde Michiel Veenstra?

radiodaan

Bericht door radiodaan » 03 dec 2019 16:35

JulesKluivert schreef:
02 dec 2019 22:36
SB92 schreef:
Eerst Jorien en dan Angelique is inderdaad wel veel van hetzelfde voor 6 uur achter elkaar.
Dat heb ik al eens aangegeven bij 3FM en hier ook; er is gewoon te weinig dynamiek op die uren. Op het oude 3FM was het duidelijk: eerst had je Michiel Veenstra met goede tracks tijdens het werk, daarna Ekdom voor een leuke lunchshow en daarna lag met Paul de focus weer op de muziek. Die dynamiek is er nu niet echt. Maar ik denk dat het ook met de bezuinigingen te maken heeft dat ze daar voor twee programma's van 3 uur kiezen
Bezuinigingen? Nou, ze krijgen er volgend jaar weer geld bij, dus dat kan geen probleem meer zijn

castmember

Bericht door castmember » 03 dec 2019 16:45

Herman ven Schippers schreef:
03 dec 2019 15:46
castmember schreef:
03 dec 2019 12:32
Michiel iets meer ingetogen? Hebben we het over dezelfde Michiel Veenstra?
Enorme fan van muziek, ontdekker van nieuwe shizzle, maar qua eche show maken of het neerzetten van een programma kan hij zich ook goed wegcijferen. Dat zag je ook prima bij de MetMichiel in de ochtend. Hij was er wel maar wist een prima programma neer te zetten voor tijdens de werkuren zonder opvallend aanwezig te zijn zoals het denk ook moet in die uren. En daarbuiten kan hij ook uitpakken, maar hij weet ook genoeg van het ingetogen presenteren en in dienst staan van de muziek.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 03 dec 2019 18:38

radiodaan schreef:
03 dec 2019 16:35
JulesKluivert schreef:
SB92 schreef:
Bezuinigingen? Nou, ze krijgen er volgend jaar weer geld bij, dus dat kan geen probleem meer zijn
Heeft niets met bezuinigingen te maken, maar met een veranderd inzicht hoe een radiostation ingevuld moet worden.

jessica

Bericht door jessica » 03 dec 2019 21:17

JulesKluivert schreef:
SB92 schreef:
Het zit ook voor een groot deel in 3 uur durige tijdslots. Voor een ochtendshow van 6 tot 9 kan dit nog (6 tot 10 vind ik ook een uur te lang). Maar overdag kun je prima 2 urige tijdslots doen. Maakt het hele programma wat energieker en levendiger.

density1

Bericht door density1 » 04 dec 2019 13:20

Even wat anders; weet iemand waarom studio 2 nooit meer gebruikt wordt bij 3FM? Zie ze nu allemaal uit de grote studio hun programma's maken.

Moorkop

Bericht door Moorkop » 04 dec 2019 13:32

De kleine studio is verouderd en voldoet niet meer aan de huidige eisen. Hoewel...Afgelopen maandag zat Jorien wel in de kleine studio zag ik op de webcam.

Plaats reactie