Voiceprocessor aansluiten op Dateq BCS-25

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
cityone

Voiceprocessor aansluiten op Dateq BCS-25

Bericht door cityone »

Ik zit met volgend probleem:
Een Aphex 230 (voiceprocessor) aansluiten op een Dateq BCS-25.
De uitgang van een Aphex is namelijk een mono (on)gebalanceerde lijnuitgang. Als ik hem dus maw op een lijningang van de Dateq aansluit, krijg ik slechts geluid op één kanaal.
Sluit ik hem op de microfoon ingang van de Dateq aan, dan hoef ik er maar naar te kijken en hij gaat al overstuur.
Logisch, want de MIC ingang van de Dateq is tot -16 dBm en de Aphex is minimum -10 dBm.
Mag ik nu zomaar een brugje maken op mijn DB25 stekker (van linker naar rechter kanaal) van de Dateq of krijg ik dan (fase) problemen ?
Thx !
pkc'er

Re: Voiceprocessor aansluiten op Dateq BCS-25

Bericht door pkc'er »

Dit hadden wij ook met onze processor op een Dateq BCS100 tafel, dan moet je het line kanaal op mono zetten, ik dacht links, als ik het goed zet. bij de BCS 100 zit dit bovenaan, onder de input 1/2 knop

of er de gain van de schuif bijna helemaal dichtdraaien.
cityone

Bericht door cityone »

Helaas heeft de BCS-25 bij mijn weten geen mono-knopje :(
wally

Bericht door wally »

oplossing......?

Afbeelding
cityone

Bericht door cityone »

Iets dergelijks had ik ook in gedachten Wally, maar kan je zomaar van 1 audiosignaal mono -> 2 audiosignalen mono -> 1 audiosignaal stereo.
Zonder je geluid te vervormen ?
EddePet FM

Bericht door EddePet FM »

Maak er dan één female naar twee keer male van. Past beter.
wally

Bericht door wally »

jep..maar 't ging me ff om 't idee....
EddePet FM

Bericht door EddePet FM »

Prima idee. En als je alleen een microfoon ingang beschikbaar heb, zou je ook een weerstand brug kunnen maken in de XLR stekker.

Als je de microfoon op een line ingang aansluit via een preamp, moet je niet vergeten een modificatie te maken voor het rood licht en speaker mute op de mengtafel.
RBS

Bericht door RBS »

Rudi (Cityone), de Dateq heeft op kanaal 1 een sm7 met dbx286a + Boss SE gehad en dat heeft altijd correct gewerkt. Je moet eens in je handleiding kijken (line1 of line2) moet je gewoon in de computerstekker doorverbinden. Er kan geen faseverschuiving zijn als je ze correct aansluit, dus gewoon de 1,2 en pin3 doorverbinden in de stekker !
Ik herinner me dat het voor de micro line1 was en voor de rest line2 of omgekeerd. Dus de micro op line aansluiten en gebalanceerd (symmetrisch).

Ik heb het hier op de Airlab ook zo moeten doen maar daar heb ik het voordeel dat ik het mono kan schakelen per kanaal.
Laatst gewijzigd door RBS op 28 jul 2011 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Radio, het theater van de verbeelding - Bouwjaar 1966 - na 31 jaar serieus radiogaar !
cityone

Bericht door cityone »

Zo heb ik het momenteel gedaan Dirk, ik vreesde enkel voor faseverschuiving ! Sommigen bevestigen dit, andere wederom niet !
RBS

Bericht door RBS »

Als de bron pure mono (en een Rhode Broadcaster-micro is dat denk ik toch of heb ik wat gemist) is zie ik niet direct in hoe er een faseverschuiving gaat optreden.
Klinkt de micro normaal ?
Met cd's is dat een andere zaak dan moet je met weerstandjes werken om mono te schakelen maar ik zie niet in wat het nut daarvan zou zijn.
Eventueel eens kijken op je VP achteraan, sommigen hebben de mogelijkheid om -10 of +4 te kiezen; verzet dat anders eens als je niveau te hoog is of draai de vp wat lager.
Wel de correcte pinnen samen leggen in de DB25 stekker (+ bij + en - bij - & de groundpin op de Dateq niet vergeten). Gebruik je een volledig metalen stekker dan kan je ook pin13 aansluiten op het frame.
Radio, het theater van de verbeelding - Bouwjaar 1966 - na 31 jaar serieus radiogaar !
Plaats reactie