DEVA of BW DSPX?

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

wasl89

Re: DEVA of BW DSPX?

Bericht door wasl89 »

R.J. Mulder schreef: 06 jan 2021 19:00 Nou dan heb je best een goeie aanschaf gedaan. Wij draaien sinds een paar jaar bij de omroep ook met een 5700i en zijn er zeer positief over.
Dat denk ik ook, ben zeer benieuwd naar de werking van het apparaat en hoe ik deze goed moet instellen. Ben mij al flink aan het inlezen! Als ik hem ingesteld heb, zal ik hier zeker een linkje delen.
dipole

Bericht door dipole »

wasl89 schreef: 07 jan 2021 13:54
R.J. Mulder schreef: 06 jan 2021 19:00 Nou dan heb je best een goeie aanschaf gedaan. Wij draaien sinds een paar jaar bij de omroep ook met een 5700i en zijn er zeer positief over.
Dat denk ik ook, ben zeer benieuwd naar de werking van het apparaat en hoe ik deze goed moet instellen. Ben mij al flink aan het inlezen! Als ik hem ingesteld heb, zal ik hier zeker een linkje delen.
Echt een perfecte aanschaf voor wat jij er mee wil.

Deze orban kan ingesteld worden op HD output
Dan zit er geen clipping op..
perfect voor streaming!
wasl89

Bericht door wasl89 »

dipole schreef: 07 jan 2021 17:54
wasl89 schreef: 07 jan 2021 13:54
Echt een perfecte aanschaf voor wat jij er mee wil.

Deze orban kan ingesteld worden op HD output
Dan zit er geen clipping op..
perfect voor streaming!
De 5700i is inmiddels binnen en ik ben druk aan het ontdekken hoe alles werkt en klinkt.
Nu maar eens goed beluisteren welke settings mij bevallen, ben nu wat aan het testen met de GREGG OPEN preset. Deze klinkt in mijn oren het lekkerste met mijn gevarieerde pop/rock muziek.
dipole

Bericht door dipole »

wasl89 schreef: 07 jan 2021 13:54 De 5700i is inmiddels binnen en ik ben druk aan het ontdekken hoe alles werkt en klinkt.
Nu maar eens goed beluisteren welke settings mij bevallen, ben nu wat aan het testen met de GREGG OPEN preset. Deze klinkt in mijn oren het lekkerste met mijn gevarieerde pop/rock muziek.
Als je naar gaat naar: Tools -> Setup -> Output 1 -> Out Source

Daar kun je kiezen tussen FM of HD. (dit is onafhankelijk van je presets!)

En daar zou ik de 5700i dan op HD zetten ivm streaming!

even een tip! ;)
wasl89

Bericht door wasl89 »

dipole schreef: 08 jan 2021 19:06
wasl89 schreef: 07 jan 2021 13:54 De 5700i is inmiddels binnen en ik ben druk aan het ontdekken hoe alles werkt en klinkt.
Als je naar gaat naar: Tools -> Setup -> Output 1 -> Out Source

Daar kun je kiezen tussen FM of HD. (dit is onafhankelijk van je presets!)

En daar zou ik de 5700i dan op HD zetten ivm streaming!

even een tip! ;)
Dank voor de tip!
Was ook mijn eerste aanname bij het instellen, FM en Monitor vond ik al raar, dus HD it is!
Nu maar eens uitvogelen wat er allemaal mee mogelijk is, lekker een beetje rommelen. ;-)
R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder »

Hij is best veelzijdig. In ons geval gebruiken we het HD stuk via de AES uitgangen voor stream en Dab+. FM gaat via de composite naar de zender toe.
Maar ik wist in het begin niet wat ik hoorde toen iemand mij het verschil liet horen tussen geluid op FM setting en HD setting.
wasl89

Bericht door wasl89 »

R.J. Mulder schreef: 08 jan 2021 23:13 Hij is best veelzijdig. In ons geval gebruiken we het HD stuk via de AES uitgangen voor stream en Dab+. FM gaat via de composite naar de zender toe.
Maar ik wist in het begin niet wat ik hoorde toen iemand mij het verschil liet horen tussen geluid op FM setting en HD setting.
Hier gebruik ik nog de analoge in en output. Nog geen digitale opties (komen er wel). Dat hij veelzijdig is, heb ik gemerkt!
Er is zoveel mogelijk, eens goed kijken wat ik wil en dat stap voor stap zien te bereiken.
Al doende leert men, als iemand nog tips heeft... ;-)
wasl89

Bericht door wasl89 »

Beste forumleden,

Ik was van plan vanavond mijn Optimod 5700i beter in te stellen, maar via de PC Remote krijg ik via ethernet geen verbinding meer gemaakt?
Gisteravond heeft alles nog prima gewerkt...
Heeft iemand dezelfde issues al eens gehad?

IP-adres nagekeken, Subnet ook. Alles klopt, maar in de PC Remote interface krijg ik geen nieuwe verbinding tot stand...
wasl89

Bericht door wasl89 »

wasl89 schreef: 13 jan 2021 20:22 Beste forumleden,

Ik was van plan vanavond mijn Optimod 5700i beter in te stellen, maar via de PC Remote krijg ik via ethernet geen verbinding meer gemaakt?
Gisteravond heeft alles nog prima gewerkt...
Heeft iemand dezelfde issues al eens gehad?

IP-adres nagekeken, Subnet ook. Alles klopt, maar in de PC Remote interface krijg ik geen nieuwe verbinding tot stand...
Ben er inmiddels achter, de firewall zat er even mooi tussen...
Alles nagelopen qua kabels, router etc.

Nog druk bezig met het inregelen van het apparaat, zal morgen een luisterlinkje plaatsen.
wasl89

Bericht door wasl89 »

Zoals beloofd, wel een beetje later dan gepland (drukte in het onderwijs), een luister bestandje.
Ik heb verschillende tracks kort laten spelen, om een idee te geven van de verschillende genres die ik draai.
Ik ben heel benieuwd wat jullie van de sound vinden en of jullie nog tips hebben.

Hieronder de link:
https://alternativechoice.nl/Orban-5700i-test_1.mp3

Alvast dank voor eventuele hulp/tips!
R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder »

Ben geen expert kwa inregelen en zo maar die tracks die je hebt gekozen klinken niet slecht met deze setting. Zou em gewoon zo laten staan.
wasl89

Bericht door wasl89 »

R.J. Mulder schreef: 28 jan 2021 20:24 Ben geen expert kwa inregelen en zo maar die tracks die je hebt gekozen klinken niet slecht met deze setting. Zou em gewoon zo laten staan.
Thanks voor je feedback!
Ben nog steeds dik tevreden met deze sound.
Mocht iemand nog tips hebben, let me know. ;-)
Plaats reactie