Heeft een Late Night show nog zin voor RTL4?

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

jessica

Re: Heeft een Late Night show nog zin voor RTL4?

Bericht door jessica »

Ze is in 1 dag meer dan 200.000 kijkers kwijtgeraakt (en terecht) door een foute grap waar ze keihard om ging lachen.

density1

Bericht door density1 »

Foute grap? Ik weet niet waar je op doelt. Vorige week woensdag ook trouwens niet zulke beste cijfers dus het zal wel mee vallen en dus puur toeval dat ze nu weer wat lager zijn. De lead-in op woensdag is niet zo sterk. Verder vind ik Jinek een copy/paste format hebben van wat ze op NPO 1 plegen te doen. Niet echt slim om de kijker hier de dupe van te laten worden, die weet nu niet waar het naar moet kijken want in beide programma's komen dezelfde soort items aan bod. De enige keuze die je kunt maken is tussen de presentatoren, maar daar hoort het niet over te gaan. Alles valt of staat met gasten en items.

progmog

Bericht door progmog »

Jinek zal op RTL niet de kijkcijfers behalen wat ze op NPO had. De kijker blijft gewoon hangen op NPO1 wat algemeen bekend is. Met name de oudere doelgroep, die nog volop lineair kijken, kijken niet verder dan nummer 3 op hun afstandsbediening (want commerciele tv is gewoon anders, drukke tv, reclame etc.).

het jonge publiek kijkt ook wel naar talkshows maar dan vaak uitgesteld of via Internet. En die groep is veel kijker dan het ouder publiek.

jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef:
16 jan 2020 20:55
Foute grap? Ik weet niet waar je op doelt.
Dit dus.
https://www.ad.nl/video/ophef-over-baud ... ek~p123478
Volop in de media geweest.
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... 0-kijkers/

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

jessica schreef:
18 jan 2020 00:30
density1 schreef:
16 jan 2020 20:55
Foute grap? Ik weet niet waar je op doelt.
Dit dus.
https://www.ad.nl/video/ophef-over-baud ... ek~p123478
Volop in de media geweest.
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... 0-kijkers/
Wat was de grap dan?

density1

Bericht door density1 »

Ik neem bovenstaande media niet zo serieus. Het ging enkel over een grap, dat is satire. Dat kun je leuk vinden of niet. Maar echte dood verwensingen aan het adres van Baudet kon ik echt niet uit het grapje van Koch halen. Het is gewoon een stukje zwarte humor. Jiskefet stond daar bol van in de jaren 90, en iedereen kon er toen om lachen. Ik vind het dus allemaal maar misplaatste verontwaardiging.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

density1 schreef:
18 jan 2020 17:08
Ik neem bovenstaande media niet zo serieus. Het ging enkel over een grap, dat is satire. Dat kun je leuk vinden of niet. Maar echte dood verwensingen aan het adres van Baudet kon ik echt niet uit het grapje van Koch halen. Het is gewoon een stukje zwarte humor. Jiskefet stond daar bol van in de jaren 90, en iedereen kon er toen om lachen. Ik vind het dus allemaal maar misplaatste verontwaardiging.
Helemaal eens. Waarbij opgemerkt dat we in de jaren '90 keihard konden lachen om heel veel grappen die nu niet meer zouden kunnen. Best jammer, ik houd wel van een goede grap.
Rock 'n roll is better than music!

jessica

Bericht door jessica »

Oortjes schreef:
19 jan 2020 19:11
density1 schreef:
18 jan 2020 17:08
Helemaal eens. Waarbij opgemerkt dat we in de jaren '90 keihard konden lachen om heel veel grappen die nu niet meer zouden kunnen. Best jammer, ik houd wel van een goede grap.
Ik hou ook wel van een goede grap. Maar dit was meer een uitspraak van een doodswens voor iemand en dan uitgesproken in een keurig politiek jasje, zodat je altijd kan ontkennen dat je het zo hebt bedoeld. Dit soort dingen zijn 20 jaar geleden ook met Pim Fortuin gebeurt. Mensen zijn soms kort van geheugen. Het is gewoon weer framen en in een hoek zetten van een politiek leider.

density1

Bericht door density1 »

Nogmaals, ik heb nergens een doodswens gehoord in deze grap. Dat maken rechts stemmende er graag van en framen dit op deze manier. En ook dan gelijk Eva Jinek maar mee nemen, die zal dan ook wel links zijn. Het is allemaal te makkelijk en te doorzichtig. Dus dat framen komt ook van rechts.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Framen doen alle politieke partijen en hun aanhang, dus dat is op zich niet zo bijzonder.

De vraag blijft altijd boven de markt hangen wie het "slachtoffer" is. Thierry Baudet zal dit ongetwijfeld meegekregen hebben, maar voor zover ik weet heeft hij niet gereageerd. Eva Jinek moest heel hard lachen. We kennen haar extreem linkse pappenheimers inmiddels wel, dus zo erg is dat ook niet. Maar zou fangirl Eva Jinek ook zo gelachen hebben als het over Hillary Clinton ging? Of over Sylvana Simons? De kans is groter dat ze geageerd had, want zo is ze ook.

Al met al is het heel simpel. Bij de NPO wordt dit soort grappen toegejuicht en bij het wat neutraler RTL kom je hier nog wel mee weg. Maak je er niet druk om, dat soort media bestaan van politieke leugens, hypocrisie en ander politiek gekonkel.

Voor weldenkende mensen met gezond verstand is er met de komst van internet is er tegenwoordig enorm veel waardevolle content beschikbaar. Niet allemaal de beste kwaliteit, maar zonder politieke spelletjes. Richt je daar op, dat maakt je dag veel mooier.

Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Ik begin wel benieuwd te worden naar die grap. Is er ergens een fragmentje?

Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef:
20 jan 2020 01:29
Ik hou ook wel van een goede grap. Maar dit was meer een uitspraak van een doodswens voor iemand en dan uitgesproken in een keurig politiek jasje, zodat je altijd kan ontkennen dat je het zo hebt bedoeld. Dit soort dingen zijn 20 jaar geleden ook met Pim Fortuin gebeurt. Mensen zijn soms kort van geheugen. Het is gewoon weer framen en in een hoek zetten van een politiek leider.
Dit was geen doodswens. Pim Fortuyn is vermoord door een extremistische idioot, niet door mensen die hem van repliek dienden.

jessica

Bericht door jessica »

Oortjes schreef:
20 jan 2020 20:26
jessica schreef:
20 jan 2020 01:29
Pim Fortuyn is vermoord door een extremistische idioot, niet door mensen die hem van repliek dienden.
Dit klopt, maar Paul Rosemuller destijds de leider van Groen Links zei wel dat hij hoopte dat Fortuin zich zou snijden en dat het bloeden tot de verkiezingen niet meer zou stoppen. Dit was een week voor de verkiezingen. Een paar dagen later werd hij vermoord. Dit mag nooit vergeten worden. Maar op de scholen is het al uit de geschiedenisboekjes verwijderd. Dit noemen ze ook wel herschrijven van de geschiedenis. Net als over 09-11. Staat in de boekjes dat vliegtuigen in de twin towers vlogen. Ja daaag en deze vliegtuigen hadden geen bestuurders zeker die deden dit uit zichzelf. Niets is meer wat het lijkt of echt is tegenwoordig. Alles wordt gedraaid.

density1

Bericht door density1 »

Aluhoedjes alert.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

jessica schreef:
21 jan 2020 01:02
Niets is meer wat het lijkt of echt is tegenwoordig. Alles wordt gedraaid.
Dat heb je met social media en fora. Je doet er aardig aan mee. Maar goed, laten we een flauw grapje over een wandeling langs de snelweg dan ook maar niet niet direct verdraaien naar doodswens.

Plaats reactie