Radioforum is dood. Waar is iedereen heen gegaan?

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.
Plaats reactie
optimod

Re: Radioforum is dood. Waar is iedereen heen gegaan?

Bericht door optimod » 10 aug 2016 11:38

Dat was alleen maar om een voorbeeld te geven.

nerd

Bericht door nerd » 10 aug 2016 13:56

optimod schreef:Mis ook een hoop serieuze posters die echt wel wat wisten. Jammer dat het imago van radioforum zo laag ligt. In de US en omringende landen gaat het er veel beter aan toe op radio fora.
Heb je een aantal links van radiofora in de US en UK?

nerd

Bericht door nerd » 10 aug 2016 14:01

hanilascoltatore schreef:Ik ben er ook nog, Het is nu vakantietijd, dan is er altijd wat minder nieuws en dus ook wat minder om over te praten. Het heetste item is op dit moment de AM klein vermogen zenders. Of de Talpa machtsovername op de Radiomarkt.
Persoonlijk kijk ik zeer uit naar een aantal leuke veranderingen: de heropstanding van KinkFM ('k kan niet wachten), Ruud de Wild bij BNR en de terugkomst van Bas van Werven bij BNR. Verder ben ik benieuwd wat Wereldstad gaat brengen op de AM in de regio Rotterdam. Daarover wil ik best wel het e.e.a. gaan schrijven. En ik denk dat er genoeg over gepost gaat worden :D

remco_k

Bericht door remco_k » 10 aug 2016 14:11

In de tijd van ladjes, los-jes, E.A. (<- snap je 'm ;) ) was het drukker op het forum.
Maar als je destijds dan de kwaliteit van de posts kon meten, en vervolgens alle bagger eraf zou halen, dan durf ik toch te stellen dat het nu drukker is op radioforum. Kwalitatief dus beter. Veel beter. Kwantiteit is soms leuk, maar persoonlijk zie ik hier liever kwaliteit.

En zó rustig is het nu ook weer niet. Ik ben van mening dat er momenteel gewoon niet zoveel gebeurd in radio land.
De techniek is de laatste jaren veel toegankelijker geworden, apparatuur is goedkoper geworden, dus er wordt minder zelf geprutst. Deels ook omdat de huidige jonge generatie een koop en weggooi generatie is. Die komen dus niet hier vragen hoe ze iets moeten repareren.
Sommige lokale omroepen zijn 'de nek omgedraaid'/samengegaan/zijn opgegaan in een streekomroep, of hebben zelf hun conclusies genomen. Dat scheelt dus ook een paar technische vragen en oplossingen. Dat ligt allemaal -niet- aan radioforum.
Internetradio stations groeien. Maar moeilijk om een radio station (technisch) in elkaar te steken is het niet meer. 1-2-3 en je hebt een stream.
'Straks' wordt het wel weer drukker denk ik. Radioland gaat veranderen vanwege de verhuizingen van diverse zenders en daarmee vermoedelijk ook programmeringen. De NLPO plannen voor de streekomroepen, daar is nog niet alles over geschreven. Dat gaat binnen een paar weken nog wat communicatie opleveren - ook vanuit mijn hoek/cq die van 'mijn' lokale omroep.

Uiteindelijk zijn "wij" (de gebruikers van RF) zelf verantwoordelijk voor het aantal posts hier, dus wat houdt je tegen? ;)
SHOUTcast V2 stream nodig? -> www.digiplay.nl compleet met gratis web app!
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.

optimod

Bericht door optimod » 10 aug 2016 14:29

nerd schreef:
optimod schreef:Mis ook een hoop serieuze posters die echt wel wat wisten. Jammer dat het imago van radioforum zo laag ligt. In de US en omringende landen gaat het er veel beter aan toe op radio fora.
New York Radio Message Board over de radio in NY: http://www.musicradio77.com/wwwboard/nyboard1.html
Digital Spy radio in de UK: http://forums.digitalspy.co.uk/forumdisplay.php?f=62
Radiodiscussions in de US forum over radio per staat: http://www.radiodiscussions.com/forum.php

optimod

Bericht door optimod » 10 aug 2016 14:31

remco_k schreef:In de tijd van ladjes, los-jes, E.A. (<- snap je 'm ;) ) was het drukker op het forum.
Maar als je destijds dan de kwaliteit van de posts kon meten, en vervolgens alle bagger eraf zou halen, dan durf ik toch te stellen dat het nu drukker is op radioforum. Kwalitatief dus beter. Veel beter. Kwantiteit is soms leuk, maar persoonlijk zie ik hier liever kwaliteit.
Zit wat in.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 10 aug 2016 14:44

Kwantiteit is soms leuk, maar persoonlijk zie ik hier liever kwaliteit.
Ben het met je eens.. :D
In de tijd van ladjes, los-jes, E.A. (<- snap je 'm ;) ) was het drukker op het forum.
Bij dit soort posters lag de 'irritatie en zeur factor' wel zeer hoog, af en toe vermakelijk maar bij verdere reacties.... Brrrrrr.
en dan is er koffie......

Eppo

Bericht door Eppo » 10 aug 2016 15:48

Waar is EA eigenlijk gebleven?

Code: Selecteer alles

|\__/,|   (`\
   |o o  |__ _)
 _.( T   )  `  /
((_ `^--' /_<  \
`` `-'(((/  (((/

v.ijl

Bericht door v.ijl » 10 aug 2016 15:58

Op 25 februari 2012 is EA gebanned door admin3

Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot » 10 aug 2016 16:23

remco_k schreef:De NLPO plannen voor de streekomroepen, daar is nog niet alles over geschreven. Dat gaat binnen een paar weken nog wat communicatie opleveren - ook vanuit mijn hoek/cq die van 'mijn' lokale omroep.
Kijk, dat onderwerp interesseert me dan weer wel ;-) Dit is inderdaad een onderwerp waar we nog wel het een en ander over gaan horen.

En 'lastpakken' zijn er altijd al geweest, ook in nieuwsgroepen. Ken je deze nog, Remco? En in be.radio was er Koen G.

nerd

Bericht door nerd » 15 aug 2016 06:59

optimod schreef:
nerd schreef:
New York Radio Message Board over de radio in NY: http://www.musicradio77.com/wwwboard/nyboard1.html
Digital Spy radio in de UK: http://forums.digitalspy.co.uk/forumdisplay.php?f=62
Radiodiscussions in de US forum over radio per staat: http://www.radiodiscussions.com/forum.php
Thanks!

remco_k

Bericht door remco_k » 15 aug 2016 09:24

Zwarte Stoomboot schreef:
remco_k schreef:De NLPO plannen voor de streekomroepen, daar is nog niet alles over geschreven. Dat gaat binnen een paar weken nog wat communicatie opleveren - ook vanuit mijn hoek/cq die van 'mijn' lokale omroep.
Kijk, dat onderwerp interesseert me dan weer wel ;-) Dit is inderdaad een onderwerp waar we nog wel het een en ander over gaan horen.
Ik heb er even op moeten broeden, maar dan is er uiteindelijk ook wat:
Streekomroep, is voor sommige lokale omroepen een heel slecht idee
SHOUTcast V2 stream nodig? -> www.digiplay.nl compleet met gratis web app!
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.

counterpoint

Bericht door counterpoint » 29 aug 2016 18:40

v.ijl schreef:Ook terughalen: de forummer met het 'ladje', tenenkrommend... :)) :))
Ja ik ben ook benieuwd of ie z'n ladje al heeft gefixt inmiddels.... Lachen was dat met die gast... :))
[color=red][url=http://counterpointfm.com]Counterpoint FM[/url]

more music, less talk[/color]

v.ijl

Bericht door v.ijl » 29 aug 2016 22:47

Lachen was dat met die gast... :))
Ja, maar als je deze ongein later nog eens doorleest, vraag ik me wel af hoe dit soort onbenullen op een forum kunnen..

GuntherM

Bericht door GuntherM » 03 sep 2016 19:50

waren inderdaad "doorbomende" threads :D
Maar beter inderdaad kwaliteit boven kwantiteit. Hmm is met alles zo?
Alleszins ik word hier nog altijd goed geholpen, waarvoor dank.

Plaats reactie