Radioforum is dood. Waar is iedereen heen gegaan?

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.
Plaats reactie
progmog

Radioforum is dood. Waar is iedereen heen gegaan?

Bericht door progmog » 02 mei 2013 09:08

Dit radioforum is naar mijn idee meer dood dan levend. En nu de OLON mailing ook is verdwenen (en het vervangende forum op de OLON site ook gewoon dood is), vraag is mij af waar iedereen tegenwoordig online discussieert?

Ik weet dat er een Facebook Sociale Radio is, maar daar gebeurt niets anders dan discussies over het verleden en piraten geblabla. Dus waar is iedereen tegenwoordig?

radiogolfje

Re: Radioforum is dood. Waar is iedereen heen gegaan?

Bericht door radiogolfje » 02 mei 2013 09:21

Misschien zijn de meeste mensen wel radio moe geworden.
Er is heel lang systematisch door enkele mensen zwamverhalen geschreven, domme kinderlijke discussies gevoerd enz.
Ik vermoed dat er daardoor juist mensen afgehaakt zijn.

Maar ik zit op meerder forums, en overal is het zo rustig. Misschien discussie moe geworden.
En wat de OLON aan gaat, inderdaad de mailing was 100x beter dan het forum wat ze nu hebben.
verstuurd via mijn desktop computer.
Apples en Blackbarries zijn om te eten.
Afgelopen zomer waren er genoeg, heerlijk.

progmog

Bericht door progmog » 02 mei 2013 09:31

radiogolfje schreef:Misschien zijn de meeste mensen wel radio moe geworden.
Dat kan. Met name discussies over radio in het algemeen (hoe goed stations het doen etc.) vind ik niet interessant.

Ik mis een goede forum of mailinglijst waar op niveau nog gediscussieerd wordt over techniek. Naar mijn mening werd op de OLON mailinglijst uitstekende gesprekken over techniek e.d. gehouden, maar nu die is weggevallen mis ik gewoon zo'n een plek op het Internet.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 02 mei 2013 10:07

Ga er dan zelf lekker een beginnen. Ik vind dit de mensen achter dit forum prima hun best doen !!

progmog

Bericht door progmog » 02 mei 2013 10:16

Echtwel schreef:Ga er dan zelf lekker een beginnen. Ik vind dit de mensen achter dit forum prima hun best doen !!
:???:

remco_k

Bericht door remco_k » 02 mei 2013 10:54

progmog schreef: Ik mis een goede forum of mailinglijst waar op niveau nog gediscussieerd wordt over techniek. Naar mijn mening werd op de OLON mailinglijst uitstekende gesprekken over techniek e.d. gehouden,
Eens. Maar ook daar werd het de laatste tijd erg rustig. En ook ik zie op andere online plekken de boel inzakken.
maar nu die is weggevallen mis ik gewoon zo'n een plek op het Internet.
Ik denk dat juist radioforum hier een mooie / dé plek voor is. Van tijd tot tijd komt hier wel iets interessants langs.
Helaas soms ook een complete nono vraag. Maar dat kan juist ook weer het mooie zijn van radioforum, zo'n breed publiek. Van een 9 jarige wannabe (soms zeer lui om zelfs ook maar een fatsoenlijk topic te maken, maar soms ook zo gedreven) tot de gevorderde 55 jarige die 'iets' meer ervaring heeft.
Het valt of staat op de manier waarop je er zelf mee omgaat. Iets durven plaatsen op radioforum is het begin daarvan.

Iets nieuws opwerpen is de afgelopen jaren al diverse keren gedaan door deze en gene vanwege bepaalde ontevredenheid, en allemaal niet de moeite waard / nog stiller, want overbodig.

Ik denk dat je/we dus juist niets nieuws moeten willen, maar juist moeten blijven plakken om de gang erin te houden.
SHOUTcast V2 stream nodig? -> www.digiplay.nl compleet met gratis web app!
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 02 mei 2013 11:03

Maar het belangrijkste, een Forum in leven houden, dat doe je met zijn allen om te posten.
post er niemand, gaat sterft het forum een langzame dood.

Laten we het eerste proberen

EtherScout

Bericht door EtherScout » 02 mei 2013 11:12

Ik denk dat, naast misschien enige discussiemoeheid, er de laatste tijd weinig verandert op radiogebied. En als er al veranderingen zijn, dan gaan die veranderingen erg traag, te traag om er dagelijks over te discussiëren.

Zoals anderen al terecht opmerkten: het heeft weinig zin om dezelfde discussie telkens opnieuw te voeren. Zeker als er geen nieuwe inzichten en/of ontwikkelingen zijn. Ik denk dat wij gewoon af moeten wachten. Als er (grote) veranderingen komen op radiogebied, dan komen de discussies vanzelf wel weer.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 02 mei 2013 11:52

EtherScout schreef:Ik denk dat, naast misschien enige discussiemoeheid, er de laatste tijd weinig verandert op radiogebied. En als er al veranderingen zijn, dan gaan die veranderingen erg traag, te traag om er dagelijks over te discussiëren.
Er gebeurd genoeg op radio gebied, dus daar ligt het niet aan. :))

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 02 mei 2013 12:16

Ik discussieer graag. Maar teveel topics over triviale zaken of vragen die al 100 keer gesteld zijn helpen niet.

Persoonlijk mis ik de discussiemogelijkheid over muziek en fornats. Een formats subforum vind ik onontbeerlijk hier. Dat is immers voor 80% van de radiozenders de belangrijkste inhoud.
Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

wally

Bericht door wally » 02 mei 2013 15:15

fora zijn zoooooo 2005 ... :))

progmog

Bericht door progmog » 02 mei 2013 15:18

wally schreef:fora zijn zoooooo 2005 ... :))
Waar zit jij dan? IRC's zijn zoooo 2000 :)

rvbracht

Bericht door rvbracht » 02 mei 2013 16:02

Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt met posten en reageren.
Aanleiding destijds was omdat een RF user (inmiddels banned) het nodig vond om mij telefonisch lastig te vallen.
Tevens vond ik dat het forum qua kwaliteit rond die periode hard in kwaliteit hard achteruit liep. Er werden meer vetes uitgevochten dan dat er inhoudelijk een discussie gevoerd werd.
Dat laatste lijkt de laatste tijd gelukkig wat minder het geval te zijn.

Less is more zeggen ze wel eens, en ik denk dat dit topic een mooie aanleiding kan zijn om weer wat actiever te worden op dit forum, en ik kan mij heel goed voor stellen dat dit voor meerdere radioforummers van het eerste uur het geval is.

retep

Bericht door retep » 02 mei 2013 23:30

rvbracht schreef:Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt met posten en reageren.
Aanleiding destijds was omdat een RF user (inmiddels banned) het nodig vond om mij telefonisch lastig te vallen.
Tevens vond ik dat het forum qua kwaliteit rond die periode hard in kwaliteit hard achteruit liep. Er werden meer vetes uitgevochten dan dat er inhoudelijk een discussie gevoerd werd.
Dat laatste lijkt de laatste tijd gelukkig wat minder het geval te zijn.

Less is more zeggen ze wel eens, en ik denk dat dit topic een mooie aanleiding kan zijn om weer wat actiever te worden op dit forum, en ik kan mij heel goed voor stellen dat dit voor meerdere radioforummers van het eerste uur het geval is.

ik zeg welcome back :D :D :D :D

musicjunk

Bericht door musicjunk » 03 mei 2013 08:30

persoonlijk kom ik veel minder hier omdat ik doodziek word van sommige leden hier en het zijn juist die personen die bij elke discussie enorm lappen tekst neer kwaken en het zo uitkauwen dat er voor de mindere goden zoals ik het gewoon niet meer te begrijpen valt.
Het zijn er hier een stuk of 6 waarbij het lijkt of ze elkaar willen overtreffen kwa kennis. En het zijn die zelfde mensen die zo bot reageren als iemand met minder ervaring in hun ogen een domme vraag stelt bah word er kotsmisselijk van help zo iemand ook al is het een domme vraag en en alleen maar reageren om iemand op zijn plek te zetten hoe kinderachtig ben je.
En naar mijn idee is dat de reden dat het hier zo rustig is de laatste tijd. als nieuwkomer ben je dan het al gauw zat als die gasten over je heen krijg omdat je in hun ogen een domme vraag stelt

Mvg Rik

Plaats reactie