Jumbo Radio

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Hoort-u-mij

Re: Jumbo Radio

Bericht door Hoort-u-mij »

SB92 schreef: 04 okt 2020 11:24
Zwarte IJsbeer schreef: 04 okt 2020 10:33 Dit is een verademing voor het supermarkt personeel. Het is voor mij al heel lang geleden dat ik in de supermarkt werkte maar die muziek in de winkel was iets wat me erg tegenstond. In 1990 al eens zitten bomen met mensen van EDAH om uit te zoeken of zoiets mogelijk was. Ze vonden het wel een leuk idee maar het is nooit van de grond gekomen en EDAH bestaat inmiddels al niet meer.
Ik werkte bij een franchise C1000 en AH en daar is de stekker uit het systeem getrokken en de reguliere radio aangesloten. Die standaard bandjes zijn verschrikkelijk
Dat was vroeger. Later ging het via satelliet, toen via update CDs en later streaming.

En dan heb je in je AH of C1000 aan staan en komt er oeverloos gelul voorbij, muziek die je liever niet in je zaak wil, muziek afgestemd op personeel en publiek. En niet te vergeten reclame van je concurrenten!

De eeuwige discussie over welke zender aan moet gezet worden.
Hoort-u-mij

Project is gedaan door vakmensen van o.a Top Format, Top Of Mind, Media Utilities, Music and Images.
De persoon die o.a de processing bij Q en NH radio heeft gedaan is verantwoordelijk voor het inregelen van de orban. Vermoed een 8600 of 8700i

Als playout-software is gekozen voor OmniPlayer van M&I en het audioplatform van DHD is geleverd en ingericht door Nicky Hartsuiker van Media Utilities. Door de audioprocessing welke is ingeregeld door Oscar Dekker klinkt alles extra goed. Daarnaast is de studio volledig ingericht voor Visual Radio met slimme automatische cameraschakelingen door AutoMates.

Luisteren?? Snel naar de winkel!!
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

En waar kan die Visual Radio dan bekeken worden? Beeldschermen in de winkels?
Hoort-u-mij

Aart Rietveld schreef: 04 okt 2020 12:16 En waar kan die Visual Radio dan bekeken worden? Beeldschermen in de winkels?
Klopt via hun narrowcasting systemen in de winkels en op afdelingen. Begreep dat ze de speakers ook anders gaan positioneren dan aan het plafond. Zodat muziek uit de schappen gaat komen. Tevens werken steeds meer supermarkten met geur injecties om koop gedrag te beïnvloeden
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Het zal aan mijn leeftijd liggen maar ik herken me in de opmerkingen zoals hier geplaatst dat dit eigenlijk niet onder mijn definitie van radio valt.

Als ik het zo lees, heeft Jumbo Radio uit haar Jumbo marketingbudget een bedrag mogen besteden dat de begroting van een lokale omroep ruim overstijgt. Onder de noemer doe het goed of doe het niet begrijp ik deze nog wel, zeker afgezet tegen de omzet / winst van Jumbo. Dat ex-landelijke DJ 's zoals Kristel van Eijk hier een gepresenteerd programma gaan doen vindt ik opmerkelijker. Gaan ze ook de aanbiedingen van de dag oplezen e.d.?
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
Hoort-u-mij

Piet Puk schreef: 04 okt 2020 13:42 Het zal aan mijn leeftijd liggen maar ik herken me in de opmerkingen zoals hier geplaatst dat dit eigenlijk niet onder mijn definitie van radio valt.

Als ik het zo lees, heeft Jumbo Radio uit haar Jumbo marketingbudget een bedrag mogen besteden dat de begroting van een lokale omroep ruim overstijgt. Onder de noemer doe het goed of doe het niet begrijp ik deze nog wel, zeker afgezet tegen de omzet / winst van Jumbo. Dat ex-landelijke DJ 's zoals Kristel van Eijk hier een gepresenteerd programma gaan doen vindt ik opmerkelijker. Gaan ze ook de aanbiedingen van de dag oplezen e.d.?
Durf met de tijd mee te gaan, als we de oude radio gedachten nog zouden handteren, dan hadden we nog steeds banden op het land gemaakt en met een boodje naar de zee gebracht.

Men zet radio in als marketing tool, erg goed.

Een bedrijf met miljarden omzet. Gevaarlijke partij met een veiling op komst. Kan zo Evers neerzetten voor een dik salaris.

Reclame van reuzen als coca cola en Unilever en daardoor korting op inkoop van producten.

Stel ze zetten het in de app, is het weekbereik net zo groot als dat van Radio2.
SB92

Bericht door SB92 »

Hoort-u-mij schreef: 04 okt 2020 11:27
Zwarte IJsbeer schreef: 04 okt 2020 10:33 Dit is een verademing voor het supermarkt personeel. Het is voor mij al heel lang geleden dat ik in de supermarkt werkte maar die muziek in de winkel was iets wat me erg tegenstond. In 1990 al eens zitten bomen met mensen van EDAH om uit te zoeken of zoiets mogelijk was. Ze vonden het wel een leuk idee maar het is nooit van de grond gekomen en EDAH bestaat inmiddels al niet meer.
Ik werkte bij een franchise C1000 en AH en daar is de stekker uit het systeem getrokken en de reguliere radio aangesloten. Die standaard bandjes zijn verschrikkelijk
Dat was vroeger. Later ging het via satelliet, toen via update CDs en later streaming.

En dan heb je in je AH of C1000 aan staan en komt er oeverloos gelul voorbij, muziek die je liever niet in je zaak wil, muziek afgestemd op personeel en publiek. En niet te vergeten reclame van je concurrenten!

Ohja, in mijn tijd waren het CD's en daarna streaming hoor. Maar dat deed niet af aan het bandje-gevoel. :D

Er was niks erger dan de sinterklaas-tijd. Dan nog liever kerst.
Hoort-u-mij

SB92 schreef: 04 okt 2020 14:21
Hoort-u-mij schreef: 04 okt 2020 11:27

Ohja, in mijn tijd waren het CD's en daarna streaming hoor. Maar dat deed niet af aan het bandje-gevoel. :D

Er was niks erger dan de sinterklaas-tijd. Dan nog liever kerst.
Ik heb bij het betreffende muziek bedrijf gewerkt.
Sinterklaas is de meest moeilijke muziek periode.
Er zijn maar 10 liedjes ofzo en 100 versies. Voor personeel is het veel piet repeat.

Ook het draaien van artiesten als Borsato wekte veel ergenis op, muziek lijkt allemaal zoveel op elkaar.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Er is wel een stream, maar die is alleen te beluisteren via VPN als je medewerker bent met een geautoriseerde laptop.

Afbeelding
Hoort-u-mij

Zwarte Stoomboot schreef: 04 okt 2020 15:40 Er is wel een stream, maar die is alleen te beluisteren via VPN als je medewerker bent met een geautoriseerde laptop.

Afbeelding
Zoals ik boven al aangaf :-) gewoon te zien via www.jumboradio.nl

Ze zenden dus alleen op eigen netwerk uit. Hierdoor voordelen mbt de rechten
Hoort-u-mij

Bij een partij als deze is geld zat aanwezig. Miljarden omzet. Je geeft je leveranciers zendtijd/commercials en je krijgt zelf inkoop korting.

Met gemak kan zo'n partij een Edwin Evers bijvoorbeeld inhuren.

Hier had nog markt geweest voor een Qmusic en radio 10. Toch een flink bereik met het aantal filialen en goed voor de naamsbekendheid.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Geen idee wat supermarktzender Coles Radio tegenwoordig doet in Australie, maar 5 jaar geleden was het 1 van de best beluisterde stations op DAB+

http://radio.nl/808151/supermarktzender ... -australie
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
gerard909

Bericht door gerard909 »

Hoort-u-mij schreef: 04 okt 2020 15:48 Hier had nog markt geweest voor een Qmusic en radio 10. Toch een flink bereik met het aantal filialen en goed voor de naamsbekendheid.
Frits van Eerd kennende wil hij dit liever zelf (in eigen huis) doen. Het valt me nog mee dat hij niet zelf de ochtendshow presenteert.

Net zoals hij zichzelf als coureur achter het stuur zet in het door Jumbo betaalde/gesponsorde Le Mans racing team. ;) Al moet daarbij wel opgemerkt worden dat hij een echte liefhebber is van autosport. Ik weet niet of hij ook een echte radiofreak is. Desalniettemin; ik zou Jumbo Radio ook best wel eens willen horen.
Radio, maar met je maten.
SB92

Bericht door SB92 »

gerard909 schreef: 06 okt 2020 18:25
Hoort-u-mij schreef: 04 okt 2020 15:48 Hier had nog markt geweest voor een Qmusic en radio 10. Toch een flink bereik met het aantal filialen en goed voor de naamsbekendheid.
Frits van Eerd kennende wil hij dit liever zelf (in eigen huis) doen. Het valt me nog mee dat hij niet zelf de ochtendshow presenteert.

Net zoals hij zichzelf als coureur achter het stuur zet in het door Jumbo betaalde/gesponsorde Le Mans racing team. ;) Al moet daarbij wel opgemerkt worden dat hij een echte liefhebber is van autosport. Ik weet niet of hij ook een echte radiofreak is. Desalniettemin; ik zou Jumbo Radio ook best wel eens willen horen.
Wel een echte muzikant, aangezien hij trompettist is in de band Factor 12.
boxfm

Bericht door boxfm »

Madurodam FM schreef: 06 okt 2020 15:51 Geen idee wat supermarktzender Coles Radio tegenwoordig doet in Australie, maar 5 jaar geleden was het 1 van de best beluisterde stations op DAB+

http://radio.nl/808151/supermarktzender ... -australie
Daar dacht ik ook al aan, zou best een gewaagde en leuke stap zijn als Jumbo Radio hier landelijk op DAB+ gaat. Met een goede muziekmix en amper reclame (alleen voor Jumbo) kan het wel een luisteraarstrekker worden.

Coles Radio doet het inderdaad erg goed. Bij de recente luistercijfers van de DAB+-zenders de nummer 1 in Melbourne & Brisbane en nummer 2 in Adelaide & Perth. In Sydney de nummer 4.
Plaats reactie