Videoclips

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Plaats reactie
channelfm

Videoclips

Bericht door channelfm »

Wat ik mijn eigenlijk al een hele poos afvraag is waar halen de zenders zoals slamfm MTV hun videoclips eigenlijk vandaan.

froz0

Re: Videoclips

Bericht door froz0 »

platenmaatschappijen

joris-22

Bericht door joris-22 »

Via iTunes kun je ook videoclips kopen. Mocht je zelf iets willen doen ermee.

Multibel

Bericht door Multibel »

Zouden grote artiesten nog standaard een videoclip uitbrengen bij een nieuwe plaat? Zou dan meer voor youtube zijn.

MFM

Bericht door MFM »

Wat mij opvalt aan de videoclips van nu.
Tegenwoordig is de kwaliteit van de videoclip belangrijker dan de audio(opname)kwaliteit van het nummer zelf.
Voorbeelden genoeg, zelfs de grotere labels doen er aan mee.
Laatste voorbeeld in een lange rij van kwalitatief slecht opgenomen releases is natuurlijk de nieuwe James Bay single. Leuk nummer. Gave youtube videoclip, beroerde kwaliteit audio.

Ook de NL videoclips, van NL smartlap tot de in eigen beheer opgenomen standaard Hip hop en popplaatjes zijn vaak best goed, maar klinken soms gewoon niet. Slechte mastering? Geen kennis van produceren? Gebrek aan interesse in goed audio omdat iedereen toch maar op zijn telefoon of tablet aan het kijken is?
Geen idee, maar er komen hier wekelijks zoveel videoclips voorbij waarvan zelfs een leek als ik al snel hoor dat er “bezuinigd” is op de audiokwaliteit.
En het meest lullige is dat dan juist vaak de single zelf al wel best aardig goed klinkt voordat het door de zendstraat gaat.

Trek je dit door naar zenders als MTV dan merk je dat ze daar best wel hun best doen om de audiokwaliteit te verbeteren, maar helaas begint het tegenwoordig steeds vaker al vanaf de bron fout te gaan.

Feivel

Bericht door Feivel »

Wat wil je met die clips doen? Uitzenden op je stream? Dat mag niet zomaar. Je moet dan naast Buma/Stemra en Sena ook toestemming hebben van Videma. Daar moet je een licentie regelen en zo’n licentie is niet goedkoop ;).

Plaats reactie