Heeft een Late Night show nog zin voor RTL4?

Alles wat niet met radio te maken heeft. Tv, internet, kranten enz.

Moderator: admin6

Satfreak13

Re: Heeft een Late Night show nog zin voor RTL4?

Bericht door Satfreak13 »

jessica schreef:
21 jan 2020 01:02
Dit klopt, maar Paul Rosemuller destijds de leider van Groen Links zei wel dat hij hoopte dat Fortuin zich zou snijden en dat het bloeden tot de verkiezingen niet meer zou stoppen. Dit was een week voor de verkiezingen. Een paar dagen later werd hij vermoord. Dit mag nooit vergeten worden. Maar op de scholen is het al uit de geschiedenisboekjes verwijderd. Dit noemen ze ook wel herschrijven van de geschiedenis. Net als over 09-11. Staat in de boekjes dat vliegtuigen in de twin towers vlogen. Ja daaag en deze vliegtuigen hadden geen bestuurders zeker die deden dit uit zichzelf. Niets is meer wat het lijkt of echt is tegenwoordig. Alles wordt gedraaid.
Dit noemen ze ook wel: complotdenken.

Pot

Bericht door Pot »

Over een andere talkshow gesproken: DWDD stopt!
Oren open!

castmember

Bericht door castmember »

Pot schreef:
12 feb 2020 22:19
Over een andere talkshow gesproken: DWDD stopt!
En daar kan je ook met geen mogelijkheid omheen. Damn. Zit op het moment in het buitenland maar zelfs enkele push berichten over het stoppen van een TV programma. Ergens is het wel erg overtrokken zeg. Ik ga het programma zelf niet missen. Mede door de vervelende presentator (en soms nog vervelendere side kicks) keek ik het al jaren niet meer.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Voicebooking

Bericht door Voicebooking »

Ik denk dat het zeker nog zin heeft. En de kijkcijfers zijn niet torenhoog, maar wel stabiel. Tijden zijn veranderd. Je kan denk ik wel zeggen dat de kijkcijfers goed zijn. een miljoen kijkers gaat meer uitzondering worden denk ik de komende jaren.

Ik denk ook dat kijkers meer een aflevering online terug kijken. Dus de officiële kijkcijfers geven wrs geen goed beeld. Wel moeten ze wat doen aan het aantal gasten aan tafel. Vaak zitten er 6 tot 8! Ik vind persoonlijk maximaal 4 personen wenselijk.

density1

Bericht door density1 »

Het is teveel van hetzelfde waardoor de kijkcijfers, zeker nu met die Corona virus hype zijn de talkshows nagenoeg hetzelfde, meer dan ooit zelfs. Ik vind dat niet slim.

Pot

Bericht door Pot »

density1 schreef:
27 feb 2020 10:43
Het is teveel van hetzelfde waardoor de kijkcijfers, zeker nu met die Corona virus hype zijn de talkshows nagenoeg hetzelfde, meer dan ooit zelfs. Ik vind dat niet slim.
Het is ongeveer al weken nieuws van de dag. Dus heel gek is het niet, maar vind het inderdaad veel van hetzelfde.
Oren open!

density1

Bericht door density1 »

Het probleem is dat RTL er teveel een journalistieke late night show van wil maken maar de NPO ook. Ik denk dat hier de fout wordt gemaakt. Het enige journalistieke van RTL is het nieuws en EditieNL en misschien sommige items uit Boulevard. Misschien iets minder journalistiek en meer luchtigheid wat bij RTL past en ook bij de doelgroep.

jessica

Bericht door jessica »

Die Late night talkshows hebben echt hun beste tijd gehad. Op zowel NPO1 als op RTL4. Een paar jaar geleden haalde Humberto Tan regelmatig kijkcijfers tussen 1 en 1,5 miljoen. Pauw of Jinek op NPO1 toen nog scoorden beiden ook regelmatig 1 mln kijkers en deze show zat toen een half uur later. Nu halen beide shows met moeite 700.000 kijkers. Als je het zo bekijkt zijn er dus ruim 1 miljoen kijkers afgehaakt in vergelijking met een jaar of 3 a 4 geleden. Wat enorm veel is.

density1

Bericht door density1 »

Het is gewoon verdeeld nu, ook omdat met name beide talkshows in elkaars vaarwater zitten. Er valt niets te kiezen voor de kijker en dan zal dus een groot deel afhaken wat je nu ziet gebeuren. Beter gewoon totaal iets anders doen. Een talkshow op een andere leest geschoeid.

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

density1 schreef:
29 feb 2020 10:42
Het is gewoon verdeeld nu, ook omdat met name beide talkshows in elkaars vaarwater zitten. Er valt niets te kiezen voor de kijker en dan zal dus een groot deel afhaken wat je nu ziet gebeuren. Beter gewoon totaal iets anders doen. Een talkshow op een andere leest geschoeid.
"Gewoon iets anders doen"? Wat bijvoorbeeld? Ik denk dat RTL niet ontevreden is met deze kijkdichtheid op dit tijdstip. Elk ander programma of format zou niet beter, wellicht minder scoren. De NPO heeft m.i. wel degelijk last van Jinek, doordat het publiek zich inderdaad verdeelt.

Ik volg beide talkshows, en baseer mijn keuze op de gasten en de onderwerpen. Er is dus juist WEL keuze. Heel mooi dat die keuze er is.
In een bioscoop zijn toch ook meerdere filmzalen?

density1

Bericht door density1 »

Die keuze is er dus NIET. De gasten in beide talkshows komen uit dezelfde hoek, nieuws van de dag politiek, maatschappelijke items, heel veel crime. Allemaal copy/paste tussen beiden shows.

MikeHS

Bericht door MikeHS »

density1 schreef:
01 mar 2020 14:50
Die keuze is er dus NIET. De gasten in beide talkshows komen uit dezelfde hoek, nieuws van de dag politiek, maatschappelijke items, heel veel crime. Allemaal copy/paste tussen beiden shows.
Dat is nu eenmaal waar de Nederlandse kijker naar kijkt blijkt.
Nu covid het nieuws overal domineert is het wel nog erger geworden ja.
Muziek bepalend bij https://www.slimroken.nl/

density1

Bericht door density1 »

Nu is het inderdaad bij beide shows niet meer om aan te gluren. Mijn mening dateerde ook van voor de crisis. Nooit gedacht dat het hierdoor alleen maar erger zou worden, maar ja daar was geen ontkomen aan. Jinek duurt wel veel te lang nu, Op1 is alleen nog maar corona gerelateerd, zelfs gisteren. Het is ook nu wel een keertje klaar. En de tendens is nu ook dat de kijker er ook een beetje tabak van gaat krijgen. Je ziet bij Jinek nu wel weer langzaam aan weer redelijk terug naar normaal aan het grijpen is en kan dan tegenover Op1 juist nu het verschil maken. Volgende week neemt Beau het stokje over dus die zal die weg ook wel gaan bewandelen.

Plaats reactie