Thuis Studios [deel 10]
Moderator: admin6
Re: Thuis Studios [deel 10]
Dat paneel is een D&R Disteq. Staan er nu nog 6 te wachten op ombouwen.
Leeftijd 25+. Maar dan wel geheel gereviseerd met vca faders, faderstart via ingebouwde usb vellemankit, 4x usb line in/out en xlr out/clr aansluitingen ipv jacks. En een aparte 19" voeding a la dateq bcs..
Gehele paneel is opnieuw gepoedercoat.
De volgende disteq wordt wit/zilver met als gimmick de nieuwe logostijl van D&R er op..
totale verbouwkosten 500euro. Paneeltjes staan vaak genoeg via marktplaats e.d. voor onder de 75 euro tweedehands.
hiervoor had ik o.a. Dateqs bcs50/70 staan. Leveren tweedehands zo'n 800 euro op. Het is maar net wat de gek er voor geeft..er is op deze namelijk al 1400 euro geboden.
Leeftijd 25+. Maar dan wel geheel gereviseerd met vca faders, faderstart via ingebouwde usb vellemankit, 4x usb line in/out en xlr out/clr aansluitingen ipv jacks. En een aparte 19" voeding a la dateq bcs..
Gehele paneel is opnieuw gepoedercoat.
De volgende disteq wordt wit/zilver met als gimmick de nieuwe logostijl van D&R er op..
totale verbouwkosten 500euro. Paneeltjes staan vaak genoeg via marktplaats e.d. voor onder de 75 euro tweedehands.
hiervoor had ik o.a. Dateqs bcs50/70 staan. Leveren tweedehands zo'n 800 euro op. Het is maar net wat de gek er voor geeft..er is op deze namelijk al 1400 euro geboden.
-
Voor het afwerken van de kabels zou ik klittenband adviseren. Zoek maar eens op "Velcro".
Tye-wraps, kabelgoot(je) K/P 25 of K40 of, heel chique K55 (drie gootjes in één grote goot!) (of draadlooswok schreef:Voor het afwerken van de kabels zou ik klittenband adviseren. Zoek maar eens op "Velcro".

en dan is er koffie......
of een plankje rechtop zetten.....
Alleen het echt niet anders kan of je heel zeker weet dat het nooit meer los hoeft. Gootjes e.d. zijn inderdaad een prima oplossing. Ik gebruik er 2, een voor de stroomvoorziening en eentje voor de audio.v.ijl schreef:Tye-wraps
En zou het eventueel los moeten, knip je het los. die zooi kost geen ruk meer....wok schreef: Alleen het echt niet anders kan of je heel zeker weet dat het nooit meer los hoeft.
Velcro (is al genoemd), maar die van de HEMA, 8 kabelbinders, 4 kleuren, op een blister voor een eurootje of drie. (ja, in bijna elk dorp/stad heb je een HEMA, zelfs in Grave!) erg makkelijk..
Aanvulling:

http://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-ka ... 53ccfeb%2C
Tyraps gebruiken, die met dat extra lipje waarmee je in een klik de tyrap weer loskrijgt. Gebruiken wij al jaren.
Labeltje eraan per kabelbosje en wanneer daar een kabeltje extra in of uit moet gewoon losmaken en daarna dezelfde tyrap weer vasttrekken.
Voor de langere stukken tussen goot en apparaat gebruik ik verschillende stukken spyrap. Wikkel je gewoon om de kabels heen.
Zo heeft iedereen denk ik wel zijn eigen methode.
Labeltje eraan per kabelbosje en wanneer daar een kabeltje extra in of uit moet gewoon losmaken en daarna dezelfde tyrap weer vasttrekken.
Voor de langere stukken tussen goot en apparaat gebruik ik verschillende stukken spyrap. Wikkel je gewoon om de kabels heen.
Zo heeft iedereen denk ik wel zijn eigen methode.
ik wilde hier echt mijn audio spullen laten zien, wat ik gebruik om in de ether een geluid te maken
Maar ik durf niet meer, heb een giga draden overal en nergens lopen.
Mengpaneel hier en daar, en nergens is het opgeruimd.
Een spuugkap, heb ik als te veel geld gezien voor het doel.
Netjes is het niet.
Mag ik toch de puinhoop laten zien, willen jullie dat zien?

Maar ik durf niet meer, heb een giga draden overal en nergens lopen.
Mengpaneel hier en daar, en nergens is het opgeruimd.
Een spuugkap, heb ik als te veel geld gezien voor het doel.
Netjes is het niet.
Mag ik toch de puinhoop laten zien, willen jullie dat zien?

Als jij er fijn in werkt, wat toch de essentie is, ga je gang...

Vind ik dan weer
Waarom niet?big T schreef: Mag ik toch de puinhoop laten zien, willen jullie dat zien?
Er wordt hier wel beoordeeld of het écht een puinhoop is..

Dat is het, het is een puinhoop
Glad voor internet, nee zeker niet.
Overdraagbaar? ja zeker wel.
Een echte geluids man/vrouw snapt waar draden heen gaan en terug komen.
Netjes is het niet in optisch zicht, technisch wel.

Glad voor internet, nee zeker niet.
Overdraagbaar? ja zeker wel.
Een echte geluids man/vrouw snapt waar draden heen gaan en terug komen.
Netjes is het niet in optisch zicht, technisch wel.
Wat is het belangrijkst: dat eea voor de buitenwereld er mooi uitziet, of dat eea (geluids)technisch goed werkt?big T schreef: Netjes is het niet in optisch zicht, technisch wel.
Een en ander moet gewoon goed functioneren.
Ik weet het, er zijn lieden die pas tevreden zijn als het er mooi uitziet, de show..
Er moeten heel veel 'ladjes knippuruh', draaispoelmetertjes bewegen, osciloscoopbuisje erbij! Voor de 'spiegeltjes en kraaltjes' figuren.....
zie en geniet, een 'zolder' kamer studio

Zonder draden, geen geluid.

Hier wordt een amateur TV station en een middengolf radio station van beeld en geluid voorzien.

Zonder draden, geen geluid.

Hier wordt een amateur TV station en een middengolf radio station van beeld en geluid voorzien.