Overzicht providers die Stream Hosting aanbieden

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
Plaats reactie
Zwarte Stoomboot

Re: Overzicht providers die Stream Hosting aanbieden

Bericht door Zwarte Stoomboot » 07 nov 2015 18:25

remco_k schreef:De lokale omroep waar ik actief voor ben, heeft al jaren de streams via http://www.digiplay.nl" onclick="window.open(this.href);return false; lopen. Je hebt daar al een AAC+ stream van 30 slots voor €5,- per maand, of b.v. 500 slots voor 54,- per maand. Ze leveren op een iets professionele manier de streams dan de andere stream hosters die ik hier langs zie komen.
'Daar', 'ze' :))
Ik zou inderdaad ook liever een stabiele host hebben dan een die met allerlei toeters en bellen minder stabiel is.

Misschien is het al eens ter sprake gekomen, maar je kunt ook bij Strato (of ergens anders) een virtuele server huren en er zelf Icecast op installeren. Dan ben je ook voor minder dan een tientje per maand klaar. Ik weet zeker dat het werkt, maar ik heb het eerlijk gezegd nog nooit getest met meer dan pakweg 15 simultane streams. Ik verwacht echter dat het gewoon een prima oplossing is, zeker voor kleinere aantallen streams. Op dezelfde server zet je meteen je website, mailserver, ftp-server, agenda's, contacten en noem maar op. 't Is iets minder KKDWD, maar het biedt wel veel mogelijkheden.

ReneG

Bericht door ReneG » 07 nov 2015 21:01

alex de groot schreef:Zolang de stream niet constant vol zit vindt ik dat niet zinvol. Moest hij nu constant vol zitten dat zou ik wel onmiddellijk upgraden. Wat ze wel doen bij thehosting4you is alle streamrippers blokkeren om de stream stabiel te houden.
Ik had een heel verhaal maar die is de prullenbak in. Mijn opmerking was ietwat sarcastisch bedoeld. Natuurlijk hoef je niet te upgraden.

jornbijen

Bericht door jornbijen » 29 feb 2016 10:55

BEEZ DESIGN levert ook stream hosting vanaf €10,- per maand!
Twitter: @jornbijen - Facebook: http://www.facebook.com/jorn.bijen" onclick="window.open(this.href);return false;

aliyahmir

Bericht door aliyahmir » 12 apr 2016 18:11

Dit wil ik toch echt even met jullie delen. Mijn huidige streamhoster waar ik mijn eigen internetradio bij draai bied nu gratis icecast hosting aan. De slots zijn dan niet zo heel hoog maar voor de meeste online radiozenders wel voldoende denk ik. Ook leuk om gewoon eens proberen. Ze doen aardig grote zenders en willen de kleine hiermee nu volgens mij helpen om te starten of uit te proberen.

Kijk maar even: http://rodney.it/webservices-en-streamhosting/

FataMorgana

Bericht door FataMorgana » 04 mei 2016 20:54

Graag wil ik een recente ervaring met IDFNV (voorheen DAH Hosting) toevoegen aan dit topic.
Na een meningsverschil over een door mij gemeld klein probleem van een website widget aangeboden in Centova Cast ben ik door de supportmedewerker volledig verwijderd uit hun systeem en is er geen communicatie meer mogelijk.
Het verhaal is te lang voor dit topic maar heb ik in mijn blog beschreven:
Fata Morgana Internetradio door IDFNV om zeep geholpen

Ik vind dat een 'normaal' bedrijf dit niet kan maken. Een conflict dient opgelost te worden.
Iedereen mag voor zich bedenken wat hij of zij er van vindt.
Groet,

John

FataMorgana

Bericht door FataMorgana » 09 mei 2016 08:29

FataMorgana schreef:Graag wil ik een recente ervaring met IDFNV (voorheen DAH Hosting) toevoegen aan dit topic.
Na een meningsverschil over een door mij gemeld klein probleem van een website widget aangeboden in Centova Cast ben ik door de supportmedewerker volledig verwijderd uit hun systeem en is er geen communicatie meer mogelijk.
Het verhaal is te lang voor dit topic maar heb ik in mijn blog beschreven:
Fata Morgana Internetradio door IDFNV om zeep geholpen

Ik vind dat een 'normaal' bedrijf dit niet kan maken. Een conflict dient opgelost te worden.
Iedereen mag voor zich bedenken wat hij of zij er van vindt.
Afgelopen weekend heeft de 'administratie' van IDFNV dan toch nog op mijn mailberichten aan dat adres gereageerd.
Met gevolg... dat Fata Morgana toch weer kan draaien tot het eind van de contract-periode!
Ik heb alles weer in een nieuw blogartikel geschreven en omdat dit hier weer te lang zou zijn geef ik de link:
Fata Morgana Internetradio draait toch weer

Het is niet netjes wat gebeurd is maar dit bewijst wel dat niet heel IDFNV werkt op de manier van 1 support-medewerker.
Groet,

John

radio readymix

Bericht door radio readymix » 14 mei 2016 14:06

heb zelf een stream bij http://www.wokkelhosting.nl/.
Goed en goedkoop

FataMorgana

Bericht door FataMorgana » 25 mei 2016 15:06

radio readymix schreef:heb zelf een stream bij http://www.wokkelhosting.nl/.
Goed en goedkoop
Omdat ik er maandag OPNIEUW uitgegooid ben bij IDFNV was ik het helemaal zat.
Ik las jouw advies 'radio readymix' en ben daar eens gaan kijken.
Inderdaad heel goedkoop en ik zit niet aan een (jaar-) contract vast. Kan in feite per maand betalen en stoppen.
Zoiets zocht ik nu omdat ik feitelijk nog kort wil doordraaien en dan officieel eind juni afscheid nemen...

Maar ondanks het goedkope maandbedrag van € 3 voor de goedkoopste Shoutcast stream, ben ik meteen geweldig geholpen!
Omdat ik alleen een gratis blogsite heb van Wordpress kan ik daar de bestanden voor een goede webplayer niet kwijt.
Wokkelhosting heeft voor mij speciaal op hun server een mapje aangemaakt en daar de webplayer aangemaakt!
Wat een aardige service!
Wie weet ga ik het na de zomerstop nog wel langer volhouden daar... Wie weet. :wink:

http://wokkelhosting.nl/luisterlink/john/index.html
Groet,

John

Echtwel

Bericht door Echtwel » 25 mei 2016 15:53

Raar verhaal ben altijd netjes te woord gestaan en ze denken mee als ik een probleem heb ....ik kan me totaal niet in je verhaal vinden....

FataMorgana

Bericht door FataMorgana » 26 mei 2016 07:09

Echtwel schreef:Raar verhaal ben altijd netjes te woord gestaan en ze denken mee als ik een probleem heb ....ik kan me totaal niet in je verhaal vinden....
Je hebt het over IDFNV neem ik aan?
Ja ik heb al geschreven: ik heb 10 jaar alleen maar goede ervaringen!
Dit is echt een conflict tussen mij en 1 support medewerker van de laatste paar maanden wat uit de hand is gelopen.
En dan mag je als bedrijf naar mijn mening dit niet zo op de klant afreageren.
Groet,

John

FataMorgana

Bericht door FataMorgana » 26 mei 2016 19:23

Mijn laatste mening over IDFNV... Dan laat ik het rusten en sluit ik het af.

Na afgelopen maandag, dat de door de eigenaar gegeven nieuwe stream opnieuw verwijderd is, bleef ik meldingen krijgen dat mijn stream door de automatische server regelmatig werd gereset. Terwijl de stream al dagen niet meer actief was...
Ik heb daar vandaag maar eens een mailtje aan gewaagd omdat ik het vreemd vond.
Blijkt dat mijn stream weer door 'iemand' was afgemeld...
En daarom offline was gehaald.

De interne communicatie bij IDFNV deugt van geen kanten.
Hun systeem werkt gewoon prima maar krijg geen ruzie met een van de medewerkers...
Dan kan je het namelijk verder voorgoed vergeten daar.
Groet,

John

PC_radio

Bericht door PC_radio » 29 jun 2016 11:04

Beste mensen,

Gisteren een melding gekregen vanuit IDFNV dat de server waar wij op zitten problemen geeft. Zij gaan ons overzetten op een andere server. Nadeel is dat het IP adres gaat wijzigen. Dit hebben we al een keer eerder meegemaakt, en is eigenlijk best lastig. Op zich staat het IP adres in een streaminglink, maar er zijn ook diensten die verwijzen rechtstreeks naar het IP adres, neem nu Vtuner. Probleem is dan dat die adressen niet automatisch mee wijzigen en je via diverse diensten en internet radio's niet meer te vinden bent.

Ik vraag me af, gebeurt dit bij andere streamingproviders ook zo? Of zorgen ze er voor dat je altijd toch altijd weer hetzelfde IP adres krijgt?

Verder zou ik graag een advies krijgen of het aan te raden is om van Shoutcast 1 over te stappen naar Shoutcast 2. Ik begrijp dat je dan 2 streams in verschillende formaten kunt aanbieden, nu is dat voor ons geen issue, 1 stream is voldoende.

remco_k

Bericht door remco_k » 29 jun 2016 13:05

(Ongevraagd) verhuizen naar andere servers, is nooit leuk. Meestal gebeurt dat dan ook niet.

SHOUTcast 2 heeft verschillende voordelen:
- Je kan inderdaad meerdere streams (1, tot het maximum wat je provider in heeft gesteld). Het kán dus zijn dat je een SHOUTcast V2 server hebt, waar je 1 stream op mag draaien.
- SHOUTcast v1 wordt vanwege zijn leeftijd NIET MEER (of binnenkort niet meer) geindexeerd op shoutcast.com. Dat kost je dus luisteraars als je nu nog op SHOUTcast v1 zit. Dit is al een hele goede reden om zo snel mogelijk naar 2 te gaan.
- Een andere goede reden is dat SHOUTcast V2 (in tegenstelling tot V1!) een stream formaat aanbied welke gesnapt wordt door alle standaard native HTML5 audio players, cross platform. (Lees: mobiel (Android/IOS), windows, Apple, alle browsers) (mits juist geconfigureerd door gebruiker en provider). Een SHOUTcast V1 stream doet het op veel van de hiervoor genoemde platformen of systemen NIET, en zal het nooit gaan doen ook. (Daar heb je dan een flash player voor nodig, en dat moet je anno 2016 ook niet meer willen).

Bovenstaande zijn onder andere de redenen waarom wij helemaal geen SHOUTcast V1 nieuw meer afleveren, standaard doen we dus V2 en omdat V2 zo mooi compatible is met nieuwe technologieën leveren we er een gratis web app bij, want daar heb je dan ook daadwerkelijk iets aan.
SHOUTcast V2 stream nodig? -> www.digiplay.nl compleet met gratis web app!
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.

Plaats reactie