Goede ervaren d.j bied zich aan ( internet d.j )

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pd2pk

Goede ervaren d.j bied zich aan ( internet d.j )

Bericht door Pd2pk »

Hallo ik ben Peter en wil mijn oude radio d.j hobby weer oppakken.
Gewoon weer lekker achter de microfoon, mooie platen draaien en presenteren .
Wat over mijzelf , 15 jaar presentatie ervaring op podium als d.j .
25 jaar radio ervaring, mede oprichter van lokale omroep in noordkop.
Ik wil u mp3 programma's sturen waar goud van oud mijn stijl is .
U krijgt mijn programma's op usb stick per post thuis .
Per mail ontvangt u dan de lijst met gedraaide platen of te draaien platen in de show .
Interesse om een compleet programma uit te zenden op uw internet station ?
Stuur mij uw mail en we kijken wat we kunnen doen .

Groeten Peter ( d.j Ruud van Velsen).
WinnaarRadioring2023

Re: Goede ervaren d.j bied zich aan ( internet d.j )

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Een radioprogramma maken op internet, maar den wel verstuurd op een USB stick in een envelop. Ik kan er niets aan doen, maar moest er smakelijk om lachen.

Maar desalniettemin, ik hoop dat je een leuk webstation vind voor je programma.
djvinnieman

Bericht door djvinnieman »

Als er 100 stations melden mag je wel een voorraad inslaan...
Zou eerder het programma verzenden via bijvoorbeeld wetransfer.
Er zijn zelfs stations die de mogelijkheid hebben het programma te uploaden naar hun.

Live is natuurlijk veel leuker!
Vinnieman...what else?
MFM

Bericht door MFM »

Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom er nog steeds mensen zijn die hun ingeblikte eigen radioshows voor gebruik op meerdere zenders maken.

Ik bedoel maar, een beetje normaal functionerende zender heeft een duidelijk format, een eigen huisstijl, complete marketingstrategie eromheen gebouwd enz enz.
En dan wil er iemand dwars door dat alles heen met zijn eigen vormgeving en eigen jingles gewoon een uur (of twee) op kosten van zo’n zender ff zijn eigen show doen...

Waarom passen dit soort dj’s zich dan niet aan aan de wensen van een programmaleiding? Of is het eigen ego eerst en verder niet kijken waar, maar alleen op hoeveel internetstationnetjes te horen bent?

Ik persoonlijk zou voor exclusiviteit gaan ipv mijn naam, mijn product, mijn show aan jan en alleman aan te bieden.

Of stap ik nu op gevoelige teentjes?
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Pd2pk schreef: 16 okt 2020 17:13 Hallo ik ben Peter en wil mijn oude radio d.j hobby weer oppakken.
Gewoon weer lekker achter de microfoon, mooie platen draaien en presenteren .
Wat over mijzelf , 15 jaar presentatie ervaring op podium als d.j .
25 jaar radio ervaring, mede oprichter van lokale omroep in noordkop.
Ik wil u mp3 programma's sturen waar goud van oud mijn stijl is .
U krijgt mijn programma's op usb stick per post thuis .
Per mail ontvangt u dan de lijst met gedraaide platen of te draaien platen in de show .
Interesse om een compleet programma uit te zenden op uw internet station ?
Stuur mij uw mail en we kijken wat we kunnen doen .

Groeten Peter ( d.j Ruud van Velsen).

Hallo Peter, een aant tips:

- Bied je programma niet aan in mp3, dit komt de uitzendkwaliteit niet ten goede en zeker niet wanneer de bron ook MP3 is

- USB stick per post is wel erg achterhaald en fout gevoelig . WeTransfer.com is een beter platform.

- waar onderscheid jouw show zich mee ten opzichte van de vele andere terug naar toen, back to the, hitarchieven en goud van ouds. Wees uniek!
Pd2pk

Bericht door Pd2pk »

Ok is mij duidelijk , sorry dat mijn onervarenheid hier te zien was.
Zeg maar niet met mijn tijd meegegaan .
Ik wil iedereen danken voor meedenken , inderdaad ik ga het anders doen .
Hoort-u-mij

Kijk goed wat er al is en wat er niet is.

De zoveelste goud van oud enz doet men wel geloven.
Top 40/50 lijstjes is ook al gedaan. Probeer uniek te zijn en eigenheid.
Feivel

Bericht door Feivel »

MFM schreef: 16 okt 2020 20:33 Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom er nog steeds mensen zijn die hun ingeblikte eigen radioshows voor gebruik op meerdere zenders maken.

Ik bedoel maar, een beetje normaal functionerende zender heeft een duidelijk format, een eigen huisstijl, complete marketingstrategie eromheen gebouwd enz enz.
En dan wil er iemand dwars door dat alles heen met zijn eigen vormgeving en eigen jingles gewoon een uur (of twee) op kosten van zo’n zender ff zijn eigen show doen...

Waarom passen dit soort dj’s zich dan niet aan aan de wensen van een programmaleiding? Of is het eigen ego eerst en verder niet kijken waar, maar alleen op hoeveel internetstationnetjes te horen bent?

Ik persoonlijk zou voor exclusiviteit gaan ipv mijn naam, mijn product, mijn show aan jan en alleman aan te bieden.

Ik denk omdat ze zoveel mogelijk luisteraars en zoveel mogelijk publiciteit willen hebben. Persoonlijk heb ik het wel gezien met Je Maatje, De Winkelwagenshow, Groeten Uit Holland en Bart van der Molen. Zoveel stations zenden het uit en je zender wordt er geen klap beter van. Leuk, zo’n gevulde programmering, maar waarom zou een luisteraar specifiek naar dat programma op jouw zender luisteren?

Het is natuurlijk anders als je A State Of Trance op je zender mag uitzenden. Wordt ook op honderden stations uitgezonden, maar dan heb je wel een grote naam ;).

Ik ben ook groot voorstander van unieke stations met unieke programma’s die het liefst live worden gemaakt. Als het niet live kan, ook goed, maar breng dan op z’n minst iets unieks. Niet die programma’s die je overal kunt horen. Het liefst ook met een uniek muziekformat.
Hoort-u-mij

Feivel schreef: 16 okt 2020 23:19
MFM schreef: 16 okt 2020 20:33 Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom er nog steeds mensen zijn die hun ingeblikte eigen radioshows voor gebruik op meerdere zenders maken.

Ik denk omdat ze zoveel mogelijk luisteraars en zoveel mogelijk publiciteit willen hebben. Persoonlijk heb ik het wel gezien met Je Maatje, De Winkelwagenshow, Groeten Uit Holland en Bart van der Molen. Zoveel stations zenden het uit en je zender wordt er geen klap beter van. Leuk, zo’n gevulde programmering, maar waarom zou een luisteraar specifiek naar dat programma op jouw zender luisteren?

Het is natuurlijk anders als je A State Of Trance op je zender mag uitzenden. Wordt ook op honderden stations uitgezonden, maar dan heb je wel een grote naam ;).

Ik ben ook groot voorstander van unieke stations met unieke programma’s die het liefst live worden gemaakt. Als het niet live kan, ook goed, maar breng dan op z’n minst iets unieks. Niet die programma’s die je overal kunt horen. Het liefst ook met een uniek muziekformat.
state of trance heb je dan exclusief in je eigen land en voor NL maakt Armin een.NL talige versie. Voor de rest is het Engels.

Al die syndicated programma's hier boven, hoor je werkelijk overal
Plaats reactie