andere gratis streamhoster

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
v.ijl

andere gratis streamhoster

Bericht door v.ijl » 18 dec 2016 16:19

In het verleden (vroegâh) c.a. 2 jr terug draaide ik nog wel eens via 'myradiostream.com' maar deze zijn gestopt met een 'gratis' (volgeladen met reclame) website met aansturing naar diverse mediaspelers (winamp, vlc, win. media player ...) dit was voor m'n luisteraars (7! :lol: ) erg makkelijk... Nu, zonder site, verspreid ik een link wat blijkbaar niet zo makkelijk is... Overstappen naar een andere aanbieder ligt voor de hand, dus niet!
Er zijn diverse aanbieders maar zonder site, dit schiet niet op..
Samengevat: ik zoek een gratis aanbieder mét site en mediaspelers voor m'n luisteraars..
en dan is er koffie......

Da1AndOnlyFr3ak

Re: Ervaringen met streamhoster 'caster. fm'

Bericht door Da1AndOnlyFr3ak » 20 dec 2016 09:26

Ik denk dat gratis en reclame hand in hand gaan.
Tegenwoordig heb je voor een paar euro per maand een stream met hosting en een webplayer erbij.
Voordeel is dat je dan van die reclame af bent alles zelf in de hand hebt.

Als je met Centovacast gaat streamen dan zit daar ook een standaard startpagina in met een webplayer en nowplaying, die link kun je dan weer verspreiden naar je luisteraars.
★★★ Shine Like There's No Tomorrow ★★★

Debaser

Bericht door Debaser » 20 dec 2016 12:43

Zijn die 7 luisteraars je maximum? Heb je ambitie om voor (veel) meer mensen te gaan uitzenden?

Als het antwoord op de eerste vraag ja is en op de tweede vraag nee, dan kun je misschien overwegen om gewoon via je thuisverbinding een server op te zetten. Met ongeveer 1,5 Mbps aan upload kun je dan al tien mensen bedienen. Gezien de huidige uploadsnelheden is dat meestal geen enkel probleem.
Be a debaser!

alex de groot

Bericht door alex de groot » 20 dec 2016 14:53

misschien kan je http://free-shoutcast.com/ eens proberen.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 20 dec 2016 16:08

Da1AndOnlyFr3ak schreef:Ik denk dat gratis en reclame hand in hand gaan.
Tegenwoordig heb je voor een paar euro per maand een stream met hosting en een webplayer erbij.

Als je met Centovacast gaat streamen dan zit daar ook een standaard startpagina in met een webplayer en nowplaying, die link kun je dan weer verspreiden naar je luisteraars.
Reclame is niet zo'n ramp, maar aangezien er niet op regelmatige
basis gestreamd wordt, is een betaalde streamhoster geen optie.

Debaser schreef:Zijn die 7 luisteraars je maximum? Heb je ambitie om voor (veel) meer mensen te gaan uitzenden?

Als het antwoord op de eerste vraag ja is en op de tweede vraag nee, dan kun je misschien overwegen om gewoon via je thuisverbinding een server op te zetten. Met ongeveer 1,5 Mbps aan upload kun je dan al tien mensen bedienen. Gezien de huidige uploadsnelheden is dat meestal geen enkel probleem.
Het éérste antwoord is nee, het tweede antwoord is ja maar niet voor honderden luisteraars. Max. 25 slots is voldoende. Voor een eigen server ontbreekt nu de kennis én het geld.

alex de groot schreef:misschien kan je http://free-shoutcast.com/ eens proberen.
M'n Pools is wat roestig :)) , maw hier snap ik geen barst van.
Engels en Duits wil nog wel lukken met woordenboel erbij.. :))

Ik zoek verder......

alex de groot

Bericht door alex de groot » 20 dec 2016 21:21

v.ijl schreef:
Da1AndOnlyFr3ak schreef:Ik denk dat gratis en reclame hand in hand gaan.

Reclame is niet zo'n ramp, maar aangezien er niet op regelmatige
basis gestreamd wordt, is een betaalde streamhoster geen optie.

Debaser schreef:Zijn die 7 luisteraars je maximum? Heb je ambitie om voor (veel) meer mensen te gaan uitzenden?

Het éérste antwoord is nee, het tweede antwoord is ja maar niet voor honderden luisteraars. Max. 25 slots is voldoende. Voor een eigen server ontbreekt nu de kennis én het geld.

alex de groot schreef:misschien kan je http://free-shoutcast.com/ eens proberen.
M'n Pools is wat roestig :)) , maw hier snap ik geen barst van.
Engels en Duits wil nog wel lukken met woordenboel erbij.. :))

Ik zoek verder......
Je kan toch google traslate gebruiken. Het komt er op neer dat je na het aanmaken van je server een code moet aanvragen door TMA FSCOM naar 3555 te sturen. Je krijgt dan via sms een code die je op de website moet invullen. Dan is je server online en moet je hem alleen nog bevestigen door op de link in de mail te klikken die je krijgt en je hebt een gratis server zonder reclame.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 20 dec 2016 21:42

Het komt er op neer dat je na het aanmaken van je server een code moet aanvragen door TMA FSCOM naar 3555 te sturen. Je krijgt dan via sms een code die je op de website moet invullen.
SMS.......? Ik ben niet zo modern...... Ergens.... ligt er zo'n toestel, maar hoe dit werkt....... :)) Ik bel eigelijk nooit tot zeeeeeer weinig met zo'n ding :oops: :oops:

remco_k

Bericht door remco_k » 20 dec 2016 21:50

Als ik zo eens rond google op dat SMS nummer, dan denk ik niet dat het verstandig is om daar een SMS heen te sturen. Dat ziet er allemaal maar onbetrouwbaar en kostbaar uit. Je shoutcast server is dan alles, behalve, gratis.
SHOUTcast V2 stream? -> www.digiplay.nl compleet met gratis web app en SSL support!
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 20 dec 2016 22:19

SMS zal er bij horen tegenwoodig maar ik ben wat communicatie betreft zeer conservatief: bellen over de vaste lijn én e-mail. Niet eens skype!
Computer is voor mij gereedschap niets meer of minder. En inderdaad: om uit te zenden.. :lol:

ReneG

Bericht door ReneG » 25 dec 2016 16:34

Waarom zou je überhaupt willen streamen als je dat af en toe doet. Wel een leuke optie is http://mixlr.com/ als je een showtje van een uurtje wil maken. Ik had vroeger zelfs nog luisteraars ook. Chatcontact met Japan.

Tegenwoordig tussen de 100 - 150 luisteraars maar dat is betaald streamen. -dubbel

edit: Site is aangepast. Nog steeds een uurtje streamen voor niks als je je aanmeldt. Maar dat mag je zelf ontdekken.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 25 dec 2016 22:24

Nog steeds een uurtje streamen voor niks als je je aanmeldt. Maar dat mag je zelf ontdekken.
Dit wordt het niet, ik wil vóór de aanmelding lezen wat eea kost. Nu lees ik: Price per month : $9.99 / month.
Ja, ik ben een krenterige Hollander! :eek:

station-drz

Bericht door station-drz » 26 dec 2016 21:00

Ik heb caster.fm gebruikt ziet er heel leuk uit, maar voor je echt kan uitzenden moet je eerst een boek geschreven hebben op de betreffende website :S
vele kopieën 1 origineel: Tip Top Radio!

www.tiptopradio.nl

djburning

Bericht door djburning » 27 dec 2016 00:58

v.ijl schreef:
Nog steeds een uurtje streamen voor niks als je je aanmeldt. Maar dat mag je zelf ontdekken.
Dit wordt het niet, ik wil vóór de aanmelding lezen wat eea kost. Nu lees ik: Price per month : $9.99 / month.
Hoi v.ijl... het kan goedkoper.... check je PB inbox :wink:

ReneG

Bericht door ReneG » 10 jan 2017 20:51

v.ijl schreef:
25 dec 2016 22:24
Je kan een uurtje gratis streamen. Daarna herstart je de boel en ga je weer een uurtje. Voor testen en vermaak best grappig.

rvbracht

Re: andere gratis streamhoster

Bericht door rvbracht » 10 jan 2017 21:11

Iedereen met breedband kan makkelijk zelf een streampje opzetten als je upload redelijk is. Kun je met een paar minuten zelf regelen.

Plaats reactie