Het grote internet radio info topic.

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.
Plaats reactie
Wissewasje

Bericht door Wissewasje » 06 aug 2010 15:17

Sorry Spiller, maar moet jou daarin toch tegen spreken.

Die pakketten zijn misschien leuk voor een lokale omroep. Maar een webradio station a'la 2010 werkt veel "remote" en al helemaal niet vanuit 1 studio. De meeste webradio stations zijn fysiek gewoon een server met daarop wat software en hebben fysiek geen studio.

Veel webradio stations werken met remote dj's die vanuit hun eigen huis "inbellen" naar de server en hun programma maken. PC Radio, Zenlex of Carmen zijn daarmee gewoonweg een ramp!

De door jouw genoemde pakketten zijn er op gemaakt dat iemand naar de studio komt om muziek in te voeren en playlists te maken. En de grap is juist dat er bij webradio vaak geen centrale studio is.

Goede automatisering voor een webradio station kan alles webbased en is "web 2.0" proof. SAM Broadcaster is dat enigszins. CARMEN, PC-Radio en Zenlex absoluut niet.

Spiller

Bericht door Spiller » 06 aug 2010 15:41

Wissewasje schreef:Sorry Spiller, maar moet jou daarin toch tegen spreken.

Die pakketten zijn misschien leuk voor een lokale omroep. Maar een webradio station a'la 2010 werkt veel "remote" en al helemaal niet vanuit 1 studio. De meeste webradio stations zijn fysiek gewoon een server met daarop wat software en hebben fysiek geen studio.

Veel webradio stations werken met remote dj's die vanuit hun eigen huis "inbellen" naar de server en hun programma maken. PC Radio, Zenlex of Carmen zijn daarmee gewoonweg een ramp!

De door jouw genoemde pakketten zijn er op gemaakt dat iemand naar de studio komt om muziek in te voeren en playlists te maken. En de grap is juist dat er bij webradio vaak geen centrale studio is.

Goede automatisering voor een webradio station kan alles webbased en is "web 2.0" proof. SAM Broadcaster is dat enigszins. CARMEN, PC-Radio en Zenlex absoluut niet.
Kijk zo heeft iedereen zijn smaak.
Ik heb SAM gehad en was en niet tevreden over, zeker ook vanwege de overgangen en ook vanwege het voicetracken. De overgangen kan je zelf instellen, wat bij OTS eigenlijk al automatisch geneurd en gelijk goed klinkt. Zal ik dan toch voor internet gebruik een kleine voorkeur geven aan OTS DJ. Maar, dat is een kwestie van smaak. Ik gebruik ook Carmen voor radio, en ben er erg tevreden mee. Mag ik je misschien vragen welke 2 stations je hebt waar SAM op draait?
Radioprogramma's & jingles maken blijft leuk!
http://www.rickvandeberg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.onairproducties.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jinglejunkies.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Wissewasje

Bericht door Wissewasje » 06 aug 2010 15:59

Ja, op gebied van crossfades enzo kan SAM Broadcaster niet tegen de "grote" jongens op. Maar op gebied van centraal beheer zonder studio is het ideaal :smile:

Inmiddels is SAM hier na 4 jaar dienst pas geleden vervangen door "in house" gemaakte automatisering waar ik niet te veel over ga zeggen. Maar we gebruikte altijd deze instellingen en lieten alle fades automatisch gaan.

Afbeelding
Afbeelding

REM

Re:

Bericht door REM » 05 nov 2010 17:33

Wissewasje schreef:Sorry Spiller, maar moet jou daarin toch tegen spreken.

Sorry Wissewasje, maar, om met jouw woorden te spreken, moet jou daarin toch tegen spreken :wink:

Zenlex is juist uitermate geschikt om op afstand te werken. Het werkt met een centrale server waar je met cliënts op kunt inloggen, ook via internet. Da's wel geen "web2.0", maar een gewoon programma dat je thuis draait werkt wel zo stabiel. Bovendien zijn sommige dingen web-based gewoon niet handig (denk bijvoorbeeld aan aparte geluidskaart voor voorbeluistering). Ik ken meerdere stations die zo weken. In West Friesland bijvoorbeeld staat er gewoon een server onder de zendmast. Iedereen werkt vanaf thuis.

Wissewasje

Re: Het grote internet radio info topic.

Bericht door Wissewasje » 09 nov 2010 13:40

Ok. Dan mag je "Zenlex" in mijn betoog vervangen door "Dalet" :wink: Ik ben dan kennelijk onvoldoende op de hoogte van de hedendaagse mogelijkheden van Zenlex, het is al een behoorlijke tijd geleden dat ik dat pakket in actie heb gezien, vandaar.

Overigens maakt op afstand kunnen werken een pakket niet per-defenitie webradio/web 2.0 proof. Daarbij spelen meer zaken, zoals makkelijke integratie van sociale media, een "open" database enz enz enz.

nwpvr

Re: Het grote internet radio info topic.

Bericht door nwpvr » 11 jul 2011 18:31

PC Radio is uitermate geschikt om vanuit thuis, of beter gezegd Remote, mee te werken. Muziek adden, VT en andere administratie doen, gaat perfect vanuit thuis kan ik je melden.

Plaats reactie