Overzicht providers die Stream Hosting aanbieden

Vragen over de online radio? Dit forum is voor alles omtrent online radio.

Moderator: admin6

Plaats reactie
sverrips

Re: Overzicht providers die Stream Hosting aanbieden

Bericht door sverrips »

Toch zie ik heel erg weinig streaming websites die echt serieus zijn. Serieus in de zin van een zakelijke website, contact gegevens op de website, KVK op de website. Geen kermis website en sommigen lijken een centova of een everest cast pakket af te sluiten en wordt er met soms massaal 1 server gewerkt. Pas geleden had ik er eentje gevonden die voor 15 euro 1000 slots aanbiedt. Dat kun je dus niet serieus noemen als het ook unlimited dataverkeer is. Streaming kost geld, een goede streamer prop z'n server niet helemaal vol en reken uit wat de bandbreedte kan hebben. Verdeelt de streamklanten over meerdere servers.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

sverrips schreef:
18 jul 2020 23:03
Toch zie ik heel erg weinig streaming websites die echt serieus zijn. Serieus in de zin van een zakelijke website, contact gegevens op de website, KVK op de website. Geen kermis website en sommigen lijken een centova of een everest cast pakket af te sluiten en wordt er met soms massaal 1 server gewerkt. Pas geleden had ik er eentje gevonden die voor 15 euro 1000 slots aanbiedt. Dat kun je dus niet serieus noemen als het ook unlimited dataverkeer is. Streaming kost geld, een goede streamer prop z'n server niet helemaal vol en reken uit wat de bandbreedte kan hebben. Verdeelt de streamklanten over meerdere servers.
Ik host nu zelf shoutcast/icecast op basis van Azuracast (gratis) op een vps van een tientje per maand met unlimited data en 260Gbit/s uplink.

Nog nooit zo fijn gestreamt en dat gewoon over poort 80 en SSL

sverrips

Bericht door sverrips »

Meeste servers voor een tientje hebben niet zo'n hoge uplink, maar als je hem hebt, dan kan dat en is 1000 slots ook haalbaar !

dannybonte

Bericht door dannybonte »

Sinds 2012 maken we gebruik van Stream24 (https://www.stream24.com/nl/?page=home). Niet de goedkoopste, wel een van de beste.

Danny van Radio 68 (https://www.radio68.be)

Plaats reactie