Freeplayer verzameltopic

Alles over software pakketten voor jouw station.
dj-chris

Re: Freeplayer verzameltopic

Bericht door dj-chris » 03 mar 2012 18:41

DU schreef:daar heb ik ook al aan zitten denken maar dat gaat niet helemaal werken.
reden is dat niet de naam in de database word geladen maar het audio bestand zelf.
en als je het nieuws voor bijvoorbeeld 1 uur heb gedownload en het de naam Nieuws heel uur hebt gegeven en die inlaad in category NWS en het volgende uur het nieuws van 2 uur heb gedowload en die ook de naam Nieuws heel uur hebt gegeven is het wel een heel ander audio bestand alleen met dezelfde naam.
Oké, als dit zo is dan hoef ik het wiel niet meer opnieuw uit te vinden. :smile:

Wat ik ook uit jouw verhaal opmaak is dat hij wel erg veel muziekbestanden laad.
Stel je hebt Peter Maffay met DU Bist Alles in high rotation staan. En dus om de twee/ twee en en half uur komt die voorbij. Dat zou dan betekenen dat als je een dag geladen hebt dit nummer zo'n 10 a 11 keer in je computer hebt staan?
ik heb begrepen toen die i-player erbij kwam dat die player zelf een ftp tooltje kreeg waarmee je direct het nieuws elk uur automatisch kan downloaden.
Dat zou heel handig zijn. Leuk speeltje, die I-Player. -bier
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!

DU

Bericht door DU » 03 mar 2012 18:54

dj-chris schreef:Wat ik ook uit jouw verhaal opmaak is dat hij wel erg veel muziekbestanden laad.
Stel je hebt Peter Maffay met DU Bist Alles in high rotation staan. En dus om de twee/ twee en en half uur komt die voorbij. Dat zou dan betekenen dat als je een dag geladen hebt dit nummer zo'n 10 a 11 keer in je computer hebt staan?
waar heb je dat uit opgemaakt dan dat hij veel bestanden laad?

en voor zover ik weet heb je nog niet een functie om een liedje in high rotation te zetten, dit kan je natuurlijk wel doen door een categorie aan te maken en alleen dat specifieke nummer in te zetten. en die dan elke 2 uur voorbij te laten komen.

Gr DU
Stereo is a human creation

dj-chris

Bericht door dj-chris » 03 mar 2012 19:33

DU schreef:
dj-chris schreef:Wat ik ook uit jouw verhaal opmaak is dat hij wel erg veel muziekbestanden laad.

en voor zover ik weet heb je nog niet een functie om een liedje in high rotation te zetten, dit kan je natuurlijk wel doen door een categorie aan te maken en alleen dat specifieke nummer in te zetten. en die dan elke 2 uur voorbij te laten komen.

Gr DU
Dit zinnetje: reden is dat niet de naam in de database word geladen maar het audio bestand zelf.

Vraagje dan: stel je hebt een playlist van 12 x 1 uur!
Laad Freeplayer het audio van de playlist PER UUR, of als je 12 uur playlist hebt alles in een keer.
Yep, 10 stuks erin zetten en categorie 2 a 3 maal per uur in je format zetten. Wedden dat je een hig rotation hebt. :))

Grts,
Chris.
Je hebt lokaal nieuws en wereldnieuws,alleen kan lokaal nieuws ook wereldnieuws zijn!

DU

Bericht door DU » 03 mar 2012 19:52

dj-chris schreef:
Dit zinnetje: reden is dat niet de naam in de database word geladen maar het audio bestand zelf.

Vraagje dan: stel je hebt een playlist van 12 x 1 uur!
Laad Freeplayer het audio van de playlist PER UUR, of als je 12 uur playlist hebt alles in een keer.
je importeerd 1 keer het audio bestand in playlist builder, die voegd er informatie aan toe.
en elke keer als dat nummer in een playlist staat haald freeplayer de data van dat nummer uit de informatie die playlist builder eraan gegeven heeft.

dus je importeerd het nummer maar 1 keer in de database. dus is het maar 1 bestand.
ik denk dat de audio geladen word als het nummer afgespeeld word. en dat alleen de info van dat nummer per playlist elke keer geladen word.
dj-chris schreef:
Yep, 10 stuks erin zetten en categorie 2 a 3 maal per uur in je format zetten. Wedden dat je een hig rotation hebt. :))

Grts,
Chris.
dan heb je zeker een hoge rotatie!

Gr DU

evilid

Bericht door evilid » 06 mar 2012 22:12

Ik vroeg me eigenlijk af, of ik met Freeplayer 3 een nowplaying.txt kan genereren? Dit is iets wat echt super zou zijn namelijk!

DU

Bericht door DU » 06 mar 2012 22:16

ik zal je het nog mooier vertellen, dat doet ie al.
staat in de map (als je freeplayer op de c schijf heb geinstaleerd) C:\Program Files\Freeplayer3

bestandje heet: nowplay.txt

let wel op dat ook alle jingles en achtergrond muziekjes die je in freeplayer afspeeld daar ook in komen te staan.

Gr DU

evilid

Bericht door evilid » 06 mar 2012 22:25

DU schreef:ik zal je het nog mooier vertellen, dat doet ie al.
staat in de map (als je freeplayer op de c schijf heb geinstaleerd) C:\Program Files\Freeplayer3

bestandje heet: nowplay.txt

let wel op dat ook alle jingles en achtergrond muziekjes die je in freeplayer afspeeld daar ook in komen te staan.

Gr DU
Nu heb ik hem net op mijn Windows 8 laptop geïnstalleerd (Richard, hij werkt daar prima). Maar ik zie dat bestand nergens, kan aan mij liggen, maar :oops: ?
Zelf al opgelost. Gewoon even als administrator runnen, anders heeft aan geen schrijf rechten, en kan hij dus dat bestand niet aanmaken (oplossing voor windows 7 en windows 8)

EvilID :cool:

DU

Bericht door DU » 06 mar 2012 22:47

evilid schreef: Nu heb ik hem net op mijn Windows 8 laptop geïnstalleerd (Richard, hij werkt daar prima). Maar ik zie dat bestand nergens, kan aan mij liggen, maar :oops: ?
Zelf al opgelost. Gewoon even als administrator runnen, anders heeft aan geen schrijf rechten, en kan hij dus dat bestand niet aanmaken (oplossing voor windows 7 en windows 8)

EvilID :cool:
en ook Windows Vista!

Gr DU

dennus

Bericht door dennus » 09 mar 2012 10:53

Superpakket dat FREEPLAYER!
Heb inmiddels ook de Velleman Kit in mijn bezit (dat rijmt).

Wat mij opvalt als ik Freeplater opstart zegt krijg ik altijd een fout-melding "FILE NOT FOUND oid".
Het programma draait prima. De Trackstart niet. Ik CONNECT eerst met de USB kit.
Wil ik dan een track starten dan gebeurt er niets.

Ik moet dan eerst het K8055 DEMO programma opstarten. Daar zie ik de lampjes reageren.
Vanaf dat moment doet Freeplayer het ook. Zij een beetje wilekeurig.
Iemand hier ook ervaring mee? Welke file kan hij niet vinden bij opstart?

Dan een 2e vraag. Ik begrijp dat veel van jullie slecht met één geluidskaart werken en toch 4 audio-kanalen gebruiken.
Welke geluidskaart gebruiken jullie?
"als je me zoekt zit ik in de REEEDIEEEOO studio!"

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 09 mar 2012 11:23

de M-Audio Delta 1010 bijvoorbeeld :)

http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta1010LT.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aan bovenstaande uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend.

dennus

Bericht door dennus » 10 mar 2012 13:36

Bedankt voor je reaktie.

Inmiddels ben ik al weer iets verder.
Nu werkt het geheel wel, ik heb de jumper van SK6 afgehaald.
Maar... ik ben er nog niet. :-)

Zo draai ik een tijdje lekker.
Dan versleep ik een track naar een player.
Dan krijg ik de melding "list index out of bounds (-1)" en hoppa!!!! de trackstart doet het vanaf dat moment niet meer.

DU

Bericht door DU » 10 mar 2012 14:25

@Dennus

Ik denk dat het slimmer is om dit probleem direct bij richard neer te leggen.
Als je hem een mailtje stuurt en het goed uitlegt wat je probleem is krijg je vaak snel een mailtje terug.

Gr DU

dennus

Bericht door dennus » 10 mar 2012 19:04

Heb ik inmiddels gedaan, hij reageert lekker snel!
Het komt waarschijnlijk omdat ik een nieuwere versie van de Velleman Kit heb, de VM110N.
Ben niet zo blij met de nieuwe versie, want Richard kan het daardoor niet testen...
Met wat gegoochel doet hij het vaak weer wel :-(

Hemels

Bericht door Hemels » 10 mar 2012 20:32

Kopieer het nieuwe dll-bestand dat bij de VM110N hoort naar de freeplayer directory. Je vind het bestand in deze zip-file: http://www.velleman.eu/downloads/files/ ... rsion4.zip" onclick="window.open(this.href);return false; Dan moet het werken. Bij mij deed hij dat in ieder geval prima!

rieset

Bericht door rieset » 10 mar 2012 22:30

Hemels schreef:Kopieer het nieuwe dll-bestand dat bij de VM110N hoort naar de freeplayer directory. Je vind het bestand in deze zip-file: http://www.velleman.eu/downloads/files/ ... rsion4.zip" onclick="window.open(this.href);return false; Dan moet het werken. Bij mij deed hij dat in ieder geval prima!
Thanks Hemels, ik zal de nieuwe dll meenemen in de volgende versie :)

Plaats reactie