Fraaie jingle player !

Alles over software pakketten voor jouw station.
Kampie

Bericht door Kampie » 14 jan 2008 12:54

rvbracht schreef:Volgens mijn NOD32 is ie gewoon schoon.
Avast geeft aan: Win32:Trojan-gen {Other}

en ik neem liever het zekere voor het onzekere..

Dennis Heerema

Bericht door Dennis Heerema » 14 jan 2008 19:56

mijn mcafee klaagt ook niet......

wat is waar....

Dee-Jay

Bericht door Dee-Jay » 14 jan 2008 21:37

Mijn norton kan er ook geen virus in vinden.
Ik heb zowel de EXE gecotnrolleerd en ook de directory waar de files in geinstalleerd staan.

Ben bang dat je computer al reeds een virus had
The Royal Music
www.theroyalmusic.nl

DeVi

Bericht door DeVi » 15 jan 2008 10:58

ook AVG vind niets. Ik denk dat 5 antivirusprogramma's tegen 1 wel degelijk betekend dat jouw programma zich vergist zal hebben, Kampie :). Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een programma als NOD32 een virus zou doorlaten.

Jimboe

Bericht door Jimboe » 15 jan 2008 12:33

En wat staat er op de downloadsite?
WARNING! Some antiviruses discern setup_cue16.exe as a trojan Win32:Trojan-gen. It is about a positive falsehood. We are fast going to change the file to resolv the problem.
Niks aan het handje dus.
Niets is geheel waar, en zelfs dat niet.

- Multatuli

MD

Bericht door MD » 16 jan 2008 12:46

Het door mij geschreven TJingle is misschien ook interessant voor jullie! Zie ook het andere topic over jingle-programma's...

Paul Ackermans

Bericht door Paul Ackermans » 16 jan 2008 13:20

TJingle is idd aan te bevelen. Alleen een vraagje aan de maker (MD). Komt er nog een updat? Kleuren geven aan de vakjes bv.

Graag je reactie...

Paul Ackermans (een tevreden gebruiker... maar kan altijd beter)

MD

Bericht door MD » 18 jan 2008 13:40

Paul Ackermans schreef:TJingle is idd aan te bevelen. Alleen een vraagje aan de maker (MD). Komt er nog een updat? Kleuren geven aan de vakjes bv.

Graag je reactie...

Paul Ackermans (een tevreden gebruiker... maar kan altijd beter)
Als er goede ideeën zijn en ik heb tijd om ze uit te voeren komt er een update ja :-) Ik probeer wel dergelijke ideeën te combineren, dus ik wacht even met de volgende versie totdat er meer verbeteringen zijn...

nexti

Bericht door nexti » 29 apr 2008 10:06

Hi,

Just a little up for information.

The new version of Cue is released. This is the version 1.7.
You can find it here : http://www.gasteropod.net/Download

Always free.

Thanks

Laurent

hendrik1980

Bericht door hendrik1980 » 29 apr 2008 10:32

nexti schreef:Hi,

Just a little up for information.

The new version of Cue is released. This is the version 1.7.
You can find it here : http://www.gasteropod.net/Download

Always free.

Thanks

Laurent
Laurent,

The url provided still links to the version 1.6 download section.
The following link is the right one: http://www.gasteropod.ch/Download/downloadcue17.html
Hoi!

laroyj

Re: Fraaie jingle player !

Bericht door laroyj » 25 nov 2016 11:57

blijkbaar werken de links niet meer en via google ook niet meer te vinden of werken de links aldaar ook niet meer...
Kan iemand mij het pakket CUE 1.7 maar wel van "gasteropod" doorsturen of beschikbaarstellen via bvb wetransfer link ?

SiriusRadio

Bericht door SiriusRadio » 18 dec 2016 22:00

Sinds 2008 zullen er ook wel oplossingen zijn voor iPads en andere tabs uit gevonden zijn, wie weet iets?

jren

Bericht door jren » 18 dec 2016 22:30

Soundboard is een goeie. Werkt op een Mac maar er is ook een versie voor de iPad.

Er is ook nog instant-audio-cartwall-soundboard Free

Dukard

Bericht door Dukard » 19 dec 2016 20:53

Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....

MarkTritone

Bericht door MarkTritone » 01 jan 2017 01:54

Hallo,

Grappig om in dit forum een thread te zien over dee zoektochten naar knappe jingleplayers. Ikzelf ben de gelukkige eigenaar van een Airlite, en ondanks dat je met zo'n tafel beschikt over 16 knoppen, was mij dit toch te weinig. Tijdens een gemiddelde browsedag zag ik op de site van profmbroadcasting ineens een foto van een Novation Launchpad. Het deed mij denken aan de x-keys USB controller die ik wel eens bij 3FM op de desk had zien staan en waarmee ze daar on-the-fly jingles en sfx in kunnen starten. Ik heb zo'n pad, ooit gekocht om met Ableton te kunnen klooien, dus dat ding uit de kast en in settings in Live Suite als MIDI device ingesteld. Dat werkte op zich wel dacht ik in eerste instantie, maar ik merkte al snel dat als ik een geluid onder een toets had ingesteld, dat Ableton dan een 4 kwarts maat ging laten lopen, en ik na het indrukken van de toets (maat 1) dus maat 2 3 en 4 moest wachten totdat ik een volgend geluid kon afspelen. Dat zuigt dus majoor zoals jullie snappen. Jingles en geluidseffecten zijn als munitie voor je dubbelloopse shotty tijdens je show, die moeten direct toegangkelijk zijn. Ik heb daarna nog wat endere progjes geprobeerd, maar dat was geen succes.

Nou ben ik een typen dat zich ergens in vastbijt als ik iets voor elkaar wil krijgen, en ik heb mij uren suf zitten browsen en in zitten lezen, op zoek naar andere oplossingen maar zonder resultaat. Uiteindelijk heb ik de telefoon opgepakt, ProFM opgebeld, en de vraag gesteld welke software aangestuurd werd door die Launchpad. Van het antwoord trok ik even wit weg, want ik ben eerder een paar maanden op zoek geweest naar knappe Automation software en ik was dus aardig op de hoogte van de prijzen. Het antwoord was: Caliope. En dat kost bijna €3000, of bijna €100 per maand. Nadat ik hier even over nagedacht had heb ik toch mijn brutaalste schoenen aangetrokken en een mailtje gestuurd met daar heel kort mijn probleem en gevraagd of zij mij wilden bellen. Eigenlijk had ik geen grote verwachtingen bij mijn verzoek.....

Na een paar dagen kwam er toch ineens een email binnen. Omdat het via mail niet helemaal duidelijk werd aan de andere kant wat ik wilde weten werd ik toch ineens gebeld. Ik legde mijn probleem aan de beste man voor, en omdat ik tijdens mijn zoektocht had gelezen dat ook vele andere radio fanaten met hetzelfde dilemma rondliepen vertelde ik dat erbij. Mij vraag aan die dude van Caliope was of zij het misschien mogelijk konden maken om dat deel van hun software wat nodig is voor die Launchpad standalone te maken. Er werd mij gevraagd wat ik hier eventueel aan zou willen uitgeven en of ik dacht dat er een markt voor zou zijn. Op zich wil ik best ongeveer €100 voor zo'n programma uitgeven, en ik weet bijna zeker dat er nog veel meer anderen zijn die dit ook geen probleem vinden.

Na een paar weken kreeg weer een email met het bericht dat ik in een volgende mail een WeTransfer link zou ontvangen, en in een volgens mailtje een key. Ik was ineens Bèta tester van de software! Vet kicken! Versie 1 zat al aardig in elkaar, en een paar versies later kon ik alleen nog maar een kleine grafische refresh glitch melden. En toen werd het stil tussen Caliope en mij........ en een paar maanden later lanceerden zij een nieuwe versie van hun Live assist en non-stop automation programma..... en nu denk ik dat Caliope van mening is dat het niet de moeite waard is.....en ik hoop nu eigenlijk dat een behoorlijk aantal gebruikers van dit forum mijn mening deelt en massaal die gasten gaan mailen want het is ECHT de moeite waard. Je kunt de keys en de layout op een pc monitor kleurtjes toekennen, je kunt het instellen dat het geluid gaat lopen als je de toets indrukt, of als je hem los laat, of alleen als je de toets ingedrukt blijft houden en de audio stopt als je je vinger wegtrekt..... bladeren tussen verschillende pagina's kan ook, zelfs tijdens afspelen, je hebt 64 knoppen per pagina en natuurlijk kun je je verschillende layouts opslaan..... je voelt je net een pro met zoveel koeien, toeters, deurbellen, rinkelende telefoons, scheten, startende auto's, risers, drones, sfx en wat nog niet meer tot je beschikking.....

Misschien een beetje een lange eerste post, maar ik denk dat dit nodig is voor een goede uitleg, en ik denk ook dat er enorm veel radiogekken zoals ikzelf mee geholpen zijn.

Ik wens iedereen een enorm muzikaal en radio-creatief 2017,

Met Vriendelijke Groet,

Mark

Plaats reactie