LinuxRadio.Tools V2008 is uit !

Alles over software pakketten voor jouw station.

Moderator: admin6

Plaats reactie
sverrips

Bericht door sverrips »

Op speciaal verzoek kun je een afwijkende ISO van mij krijgen om de radio automatisering voor Linux beter te kunnen beoordelen (met filmpje hoe het werkt). Het geheel draaide altijd op Debian, maar nu op Linux Mint 20.04 ! Website wordt een deze dagen aangevuld. Nu staat enkel alleen de ISO erop.

login is : lrt
password : lrt

login : root
passowrd : root

Beetje linux ervaring is wel handig !

Stuur me een e-mail als je de speciale ISO wilt hebben. ISO op USB zetten van met Rufus van Windows. https://rufus.ie/

De gewone ISO is te downloaden van https://linuxradio.tools

Stephan
sverrips

Re: LinuxRadio.Tools V2008 is uit !

Bericht door sverrips »

Gisteren de laatste hand gelegt op LinuxRadio.Tools V2011 i.c.m. stereotool ! Deze is nu uit en klaar. Vorige en deze week ook iemand van dit forum voorzien van een installatie op zijn pc. Je kunt het downloaden op https://linuxradio.tools Er komt snel een beschrijving hoe het een en ander werkt. twijfel niet om me te benaderen voor hulp als je het gaat gebruiken ! Ik wil met alle plezier helpen !
alfred lagarde fan

Bericht door alfred lagarde fan »

Hi,

Sinds een aantal weken ben ik aan het stoeien met het systeem van Stephan.
De installatie heeft Stephan bij mij uitgevoerd omdat ik nog niet zo handig ben met Linux.
Het werkt nu sinds een aantal weken en ik kan me er aardig mee redden.
Gelukkig is Stephan erg toegankelijk om mij er mee te helpen.
Ik ben erg erg blij mee, en als alles goed werkt gaan we misschien misschien op Jofoxradio.com wel helemaal om.
Maar eerst de soundprocessing nog even voor elkaar maken en finetunen, maar dat komt vast wel goed.
Wat kan radio toch lekker zijn.
24 uur per dag de mooiste klassiekers op jofoxradio.com
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Doet het draaien op een Raspberry?
sverrips

Bericht door sverrips »

Ja en nee. Ja, het zou kunnen werken. Nee in de zin dat het geen echte x86/amd64 intel processor is, maar een arm dacht ik. Ik zou mijn software kunnen compileren voor arm en voor rasp. De basis apps zijn er wel voor rasp, o.a. vlc en mplayer enzo. Echter denk ik dat het iets te zwaar is voor een rasp. Al draait Afred Lagarde met een core 2 processor pc en dat gaat goed.

Huidige download is helaas niet geschikt voor rasp vanwege een andere processor.

Wil je echt met een rasperry draaien ???
sverrips

Bericht door sverrips »

Er zitten drie nadelen aan het systeem, waarvan er 1 een voordeel kan zijn.

1. Er is gebrek aan voorbeelden, handleidingen en voorbeeld video's. Daar wordt aan gewerkt en vandaag ben ik ermee begonnen.
2. Het is NIET grafisch. ga je voor stabiliteit en een een goed station met soundprocessing, dan zit je goed. verwacht je fancy GUI, dan zit je met dit pakket helemaal verkeerd !
3. Pakket is niet los te installeren als een zelfstandig programma. Dat heeft te maken met dat er veel afhankelijke software nodig is (mplayer, sox, vlc, psmisc, icecast2, ffmpeg, bc, wget enz) . Iemand zou daar niet uitkomen, dus is er gekozen voor een complete ISO met alles wat erbij hoort. Dat lijkt fors, maar daar zit dan ook vrijwel alles in. Ik weet waarmee ik iemand kan helpen omdat al die ISO's bevatten wat nodig is. Bij deze het voordeel dat de ISO gelijk werkt bij het booten ervan.

Stephan

Ps. Wat nog niet werkt, is metatags in de stream (als iemand weet hoe je een de inhoud van een tekst bestand kan laten meestreamen met liquidsoap, dan hou ik me aanbevolen. Ik weet dat dat kan met butt, maar die kan ik weer niet combineren met stereotool, Liquidsoap kan wel met stereotool samenwerken). Soundprocessing werkt, streamen, automatisering, planner werkt. Er is een voorbeeld website meegeleverd, icecast2 voorbeelden. Alleen ontbreekt momenteel handleidingen en voorbeeld video's.
Plaats reactie